21 Kasım 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

21 Kasım 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

KARA KORSANLAR ŞEFİ Dilber kadın korsan BNN Aşktan başka kuvvete baş eğmiyen deniz kızının maceraları... Nakıli: Faik Şemseddin BENLİOĞLU e Mustarib kadın: “Düşün bir kere kızım.. Yalnız, güzel ve genç bir kadın bir de evlâd acısını görüyor!..,, dedi Genç ve bedbaht kadin sö- züne devam etti: — Evet kızım, sevgili kızım.. Ben Belfastta genç ve çok gü- zel olduğum halde yalnız kak dım. Bundan üç ay sonra da kocamın ve benim oğlum öldü. Bu çocuğun, yani ilk çocuğu- mun ölümü benim maneviyatımı harab etti. Düşün bir kere kı- zım.. Genç ve yalnız bir kadın, bir de hayattaki acıların en bü- yüğü olan evlâd acısını da gö- rüyor, hem de çok güzel ve çok genç, tecrübesiz, himayesiz bir kadın! Evet, meşru bir hamim, kocam, kardeşim, kaynanam ve- ya sair akrabam yanımda de- İ fakat buna mukabil etra- lost sıfatile sarmış bir sü- rü insan vardı. Bunların hemen hepsi de güzelliğimden istifade- yi düşünen insanlardı. Bunu, bu hakikati ben çok zaman sonra, felâkete düştükten sonra anlıyabildim, etrafımda — bâna yardıma koşan, bana güzelliğim- den bahseden, sadakat ve mu- habbet arzeden insanlardan ni- hayet birisine kapıldım. Genç ve zengince bir delikanlı idi. Ona teslim oldum ve bu müna- sebetten de sen doğdun. Bu adam cihan gezmiş görmüş bir adamdı.. İşte kızım senin baban benim ilk ve son âşıkım olan bu adamdır. — Aman anneciğim. Neayıp.. Ne ayıp. Kocan hayatta- iken sen. başka bir.. erkekten -. çocuk yaptın ha?. No ayıp! — Hakkın var kızım; ben de bu hatamın cezasını çok acı ola- rak çektim. Ağır surette ceza gördüm. Sen henüz bir kaç ay- lik iken kocamın gemi ile bata- rak, dalgalar arasında yok oldu- gu kaberini. aldım. Bu gemi kazasından kurtulan üç kişiden birisi bu kara haberi bana ka- dar getirdi, bunu diğer bir folâ- ket daha takib etti. Hakiki ba- ban da bir müsademede vuruldu ve öldü. Ben, bu suretle tehli- keli bir hayat yolunda yalnız kucağımda küçük bir çocuk ol- duğu halde yapayalnız kaldım. Bunun üzerine kocamın annesine bir mektub yazarak himaye iste- dim. Bu kâdını ben © zamana kadar bir defacık olsun görmüş değildim. Burada yalnızca yaşı- Yordu; dul idi. Üvey oğlunun denizlerde kaybolduğunu haber i Meri-her zaman böyle kılıç oynardı almıştı. Bu kadının mektubunu bana getiren adam, kaynanamın beni evine kabul edeceğini bil- dirdi, torununu yanında görmek istiyordu. Hakkı vardı. Fakat torunu ölmüş, yerinde başka bir adamdan olmuş küçük bir kız vardı. Vaziyetin ne kadar feci olduğunu düşün bir kere kızım. Kaynanamın yaşıyacak — kadar bir iradı, benim ise.. Hiç, hiç bir şeyim yoktu. Yanına iltica mecburi idi. Seni - kız olarak oraya götüremezdim. Oğlan olduğunu söyledim, o #attandanberi —de seni — oğlan bildi.. Tabii hemen kaynanamın yanına gitmedim. Senin çok hasta olduğunu bildirdim, iyileşinceye kadar yanına gidemiyeceğimi ve bu müddet içinde bize yardım etmesini istedim. Zavallı kadın.. Bu hileye kandı. Sen, artık kun- dak çocuğu olmiyacak yaşa gel- diğin vakit yanına gittim. işte... kızım.. Şimdi senin için bir sır kalmadı, değil mi?. Edvar— Meri, ihtiyarsız olarak ağlıyordu. Macera, cidden feci idi. Biraz sükündan sonra, hak- kında son kararı bekliyen bir maznun halinde bulunan anne- sine; — Amne. Dedi. Seni seneler. denberi ezen ıştırabı tamamile anlamış bulunuyorum. - Şimdiye kadar devam eden sahte hayat beni - sinirlendiriyordu. Şimdi, facianın merhamete değer, zeret teşkil edecek noktaları ve ma: Yazan: Amerika Cumhurreisi M. Ruzvelt Çeviren: Fııik_Şem.reddin Benlioğlu TFefrika Numarası; 18 litte o kadar muvaffak oldunuz i, sizi ikiz addetmek lâzimge- lecektir. — Ah, evetl, -dedi- fakat ben bu Falbinsona deimâ benziyecek :ı.'îi'lm. 'Tabit daha başka işle- im de vardır. Jim, bu dersten başka birçok i"ylerle daha meşguldü. Her gün Gian yapıyor, iskrimle meşgul Yyordu, Çünkü, şu az bir za- Man içinde on iki kilo kadâr Zayflamak lâzımdı. Jim Blak, Şarlotu da gittikçe HaPa seyrek görüyordu. Manma: Jim, Şarlot için eskisi değil idi. Jimin işine karşı hergün ar- tan alâkasızlığını gören genç kız bunlara kat'i bir mana vereme- mekte idi. « .. Bir arada geçirmekte olduk: ları bu ender tesadüflerde Şar- lot, patronunun ruhi ahvalini, maddi hareket tarzlarını, söyle- diği sözleri derin bir dikkatle tetkik ediyordu. Bu alâkayı ise ancak seven bir kadın göstere- bilirdi. Şarlot bir an için Jimin başka bir kadını sevdiğini sandı fakat bu kanaatini sağlam bul- madı, Yoksa? Jim bâlâ zevcesini sonra.. Derin bir ıstırab ve piş- manlık cihetleri vardır. Yaşamak, beni yaşatınak için paraya ihtiyaç vardı. Ölseydik herhalde çok daha iyi olurdu. Ölmemek için kaynanana sene- ler senesi süren yalanı uydurdun. Genç bir kadın, parasız, kocasız ve kucağında bir piçle, büyük bir şehirde ahlâki sukutların en müthişine uğrardı. Sen bundan kaçtın, işte muvaffakıyetin budur. Neyse.. Şimdi de ayni para ih- tyacındayız. Bundan korkma.. Anneciğim, insan parayı kılıcı kuütvetile de kazanır! ” — Kazım.. Şu anda tıpki ba: bana benzedin. — Hangisine? Ridlerin oğluna, kocana mı?. Yoksa... Bir haydut olana mı?. Ona benzemek tabit- dir. Fakat onunla bir farkım var: Onun gibi namussuz olma- dim. Seni aldattı, felâkete sü- rükledi. — Ah.. Meri.. Ne kadar sert kalplisin! — Devam edecek — v Polonya Zabıtası komünistleri takib ediyor Varşova, 20 (Radyo) — Po- lonya zabıtası, bu gün bir çok komünistleri - yakalıyarak - tevkif etmiş ve bazı evlerde de araş- tırmalar yaparak, muhtelif dos- yalar bulmuştır. a İlkayı mı seviyordu? Günlerden bir gün, Jim, bir az telâşh halde bürosuna geldi. Bu, Midl Vest'e bir iş için se- yahat edeceğini bildirdiğinden az sonra, Şarlos ağır ve sıkıntılı bir gece geçirmiş. — Bunun için sinirleri sonuna kadar gerilmiş bulunuyordu. J) mi görünce, sü- künetini elde e meğe muvaffak oldu ve: — Bay Blak, yeni hâdiseler mi var? Diye sordu. — Yeni bâdiseler mi? Canım, bizim aramızda artık çıkabilecek bir hâdise kaldı mı? — Rica ederim, böyle tariz. lere *mukavemet — ve tahammül edecek halde değilim. Jim, oturmakta olduğu koltuk. tan kalktı ve: — Artık. biktim, dedi. Uzun müddet bakıştılar. Son- ra Jim: — Mes'ut olmadığınızı yorum. sanı- VNA TI ANADOLU K M. Mussolini Bir nezaret daha alıyor.. Si M. Mussolini Roma, 20 (Radyo) — İtalya kralının bir iradesile — Mareşal Graçyani, İtalyaya çağrılacak ve yerine, Dük dö Aosti tayin edi- lecek, Başbakan B. Mussolini, şimali Afrika nezaretini deruhde edecek ve bu nezaret müsteşar- lığına da general - Atilyoteroçi getirilecektir. Fransız par- lâmentosunda —.. — Hararetli mü- nakaşalar oldu.. M. Delbos Paris, 20 (Radyo) — Fransız paslâmentosunun dünkü içtima- ında, çok hararetli müzakereler olmuştur. Bir çok hatipler söz söyledik- ten ve Şotan kabinesi hayli tenkid edildikten sonra, Hari- ciye Nazırı B. Delbos ve Maliye Nazırı Jorj Bone, harici ve mali vaziyet hakkında uzun beyanatta bulunmuşlardır. Bunun - üzerine, kabine itimad reyi istemiş ve 160 muhalife karşı 399 reyle Şotan kabinesine itimad reyi verilmiştir. — Bunun ehemmiyeti yoktur. — Bence vardır. Yahut benim için ehemmiyeti vardır. — Ben bunun için değilim! — Evet, tabitdir ki bunun için ölmiyeceksiniz. Bunda mutabıkız. Şimdi saat alıtıyı geçiyor. Bü- rToya ne vakit gideceksiniz. — Hemen şimdi gidecek de- gilim, bitirilecek bir kaç işim var, Genç kız, Jim gittikten sonra uzun bir müddet — düşünceye daldı. Sonra mihaniki bir hare- ketle yazı makinesine bir kâğıt yerleştirdi ve gülmeğe - başladı. Her vakitki gibi yazamıyordu. Maamafıh kâğıda şunları yazdı: *Eğer, benden bir şeyler ist- yorsanız, ben çok muhtaç oldu- ğunuz saadete sizi eriştirmekte bir vasıta olabilecek isem, bu çok kolay bir mes'ele demektir. Arzu ettiğiniz zaman ve istedi- ölecek ğiniz vere sizinle beraber gele- 1,250,000 liraya mal olan son mesele: Ingilizlerle Hindliler ara- sındaki müsademeler Ispanyaya silâh götüren bir Ingiliz gemisini, kontrola memur İngiliz torpidoları yakaladılar gvv T a JIngiliz gemileri Londra, 20 (Radyo) — Vezi- ristanda — İngilizlerle Hindliler arasında yeni müsademeler ol- muştur. - İngilizlerden bir - kişi ölmüş ve Hindlilerden de 6 kişi yaralanmıştır. Geçen seneden bu güne ka- dar Veziristanda vukubulan mü- sademelerde İngilizlerden 237 kişi ölmüş ve 163 kişi de yara- lanmış bulunuyor. İngilterenin, asi kabilelerin takibatı için sarfetmiş olduğu para, bir milyon 250 bin İngiliz lirasıdır. Malta, 20 (Radyo) — Malt» civarında kontrol yapan İngiliz ları, Odesadan Barselona götürülmek üzere silâh ve mü- himmat yüklemiş olan bir İngi- Hz vapurunu tutmuşlar ve La: valeta limanına götürmüşlerdir. Bu vapurun acentası, kafun mucibince tecziye edilecektir. Londra- Kap | Yugoslav- hava rekoru aa ünene Prens, yeni bir rekor yapacakmış.. Londra, 20 (A.A.) — Prens Cantacuzene, Londra- Kap hava rekorunu kırmağa teşebbüs et- mek üzere gece yarısı Croydon- dan uçmuştur. Tayyareci, saat 1,53 de Bourgetde karaya in- dikten sonra saat 2,31 de Tu- nusa hareket etmiştir. Prens, Londra-Kap ve için yeni bir rekor tesis üzere halen Londraya uçmakta olan tayyareci Clous- ten ve Kirgygreenin bu - rekor- larını kırmak maksadiyle sefere çıkmıştır. B. Darani Ve B. Dekanya Berline gidiyorlar.. Budapeşte, 20 (Radyo) —Ma- caristan Başvekili B. Darani ile Hariciye Nazırı B. Dekanya, bu gün Berline müteveccihen hare- ket etmişlerdir. İtalya- Macaristan Ticaret anlaşmaları Roma, 20 (Radyo) — Maca- ristanla İtalya arasında akdolu- nan müteaddid ticaret ve kliring mukaveleleri, bugün Kont Ciano tarafından imzalanmıştır. dönüş etmek doğru ceğim. Bu kararımın ne demek olduğunu tabii biliyorsunuz. Sizi seviyorum, , Şarlot, bu kâğıdı katladı ve bir zarfa koydu. Bu mektup hiç bir zaman mürsiline verilmi- yecekti. Fakat Şarlot bu suretle sinirlerinin sükünetini elde etmiş oluyordu. Nihat tebeddül için.. Uzun ve üzücü bir intizardan sonra Jim Blak doktor Grimshav, dan bir mektup aldı. Bu mek- tup bir kaç randevu teklif edi- yordu, fakat hemen Ohamaya gitmek Jimin programında yoktu bunun için telefonla kendisinden ne istediğini bildirmek arzusunda bulundu. Halbuki bu operatör kendisine esastan o kadar uzak sualler ve mes'eleler soruyordu ki, Jm, projesinin itimada lâyık olmadığını — sandı. Operatörün telefonla sorduğu mesele — şu idi: — Devam edecek— yada bir facia Yedi köylü sularda boğulda.. Belgrad, 20 (A.A) — Gaze- telerin bildirdiğine göre, Sla- vnskibord civarında Sava neh- rinin suları taşmıştır. Tuğyan esnasında hayvanlarını kurtar- mak istiyen yedi köylü boğul: muştur. Şimdiye kadar cesedle. den - bir tanesi sudan — çıkar. tılmıştır. Fransa Hollandadan istikraz yapacak.. Paris, 20 (Radyo) — Fran- sanın, Hollanda bankerlerile yeni bir istikraz için müzakerelere başladığı söylenmektedir. Yeni istikraz Gmilyar franktan ibaret olacaktır. Londrada Tifo ilerliyor Londra, 20 (Radyo) — Kruy- don da baş gösteren tifo, civa- ra sırayet etmiştir. Bu gün 113 musap kaydedil- miştir. Bunlardan on sekizi öl- müştür. Bir deniz kazası 9 tayfa boğuldu Londra, 20 (Radyo) —Fornesi adındaki İngiliz vapuru, bir yek- kenliye çarparak ikiye ayırmıştır. Yelkenlinin 18 kişiden ibaret mürettebatından 9 kişi kurtul: muştur. İngiliz. Amerika tica. ret anlaşması ve Fransa Paris, 20 (Radyo) — Pötü Jurnal gazetesi; Amerika - İngil- tere ticaret müzakerelerinden bahisle uzun bir mal makta ve Fransız menafii leldar edecek bir İngiliz-Ameri- kan paktına müsaade edilemiye- ceğini kaydeylemektedir. Adliyeye vermişler Tire kazasın n Paşa mahalle- sinde Receb oğlu Mehmed Ken- dirciyi tahkir eden Al: kulaksız ve Orun oğlu Sadığı döven Yo- sef oğlu Alber o 7 .mıtaca tutuül- muş, adlıyeye veriim şlerdir.