8 Nisan 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

8 Nisan 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

“Gabife “To | ' p Çekoslovakya- nın Vaziyeti —. e— — Başı 9 uncu sahifede — kuvvetleri her tarafa hareket kabiliyetindedir, O halde, Fransa Çekoslovak- yaya karşı verdiği sözü tutamr- yacak mı? 5 Bereket versin, mesele, bizim burada, Fransayı Çekoslovak- yanın istiklâlini korumak içim müdafaa edecek olan tek dev- let olarak mütalen ettiğimiz bu vaziyetten başkadır. İngi'tere bu meselede belki bizim ümit ettiğimiz vaziyeti takınmadı. Fakat, M. Çember. layn hâdiselerin tazyikinin evel- ce alınan taahhütlerden daha kuvvetli — olabileceği kudreti hergün biraz vellenen İngilterenin, Almanya Orta Avrupada yeni bir mace- raya girişirse gözlerini kapayar mıyacağını anlatan sözler söy- lemiştir. , mübim bir meseledir; M. Hitleri ve adamlarını düşündürmesi lâzımgelen bir ihtardır. Afrika kabileleri ara.| ** sında bir röportaj — Başı 9 uncu sahifede — Gumlar, harp zamanında hiç kimsenin beceremiyeceği işleri görürler. Taburlar arasında ra- bıtayı ve haberleşmeği onlar deruhte ederler, Hareket eden bir tabura yol göstermek vazi- fesi gene onlara aittir. Çünkü — bütün sahrayı kendi — çadırları- — mın içi gibi bilirler., Gumların polisliği Gumier olabilmek için, tabi: atin zevkini bilmek, uçsuz bus caksız sahra hakkında tam bir malümata sahip bulunmak; gü- neşe, susuzluğa ve her türlü meşekkato alışmış olmak lâ- © zımdır.. Şehirlerde yaşıyan Araplar, — Gumları hiç sevmezler. Bunlar / arasından, Fransızların hesabına — mskerlik eden tek kişi de gör " terilemez. Mutekit değildiler. İçlerinde î camiye gidenler parmakla gös- terilebilecek derecede azdır ki, bunlar da, camiye gidebilmek “için kıyafetlerini değiştrmek mecburiye! k — da vatan, yet mefhumu | yoktur. İstediklerini vermek şar- . tile kendilerini her yere, her harekete sevketmek mümkündür. Umumi intizamı ve asayişi te- min ik diçı'n kullandıkları edir. : Minuâvo mütefekkir Arap — gençleri, Fransızları - toprakla- — mtdan kapı dşarı etmek için — teşebbüslerde bulunurlar, Ge- çenlerde, — bin beş yüz kadar Arap genci hükümete hücum — etmek için toplanıyorlar. Fakat bu gençler orada hazır bulunan /— Gumlar tarafından kafa taslarına topuzlu sopalar vurularak da- 'a âdeta bir si- nema sahnesini andırıyor. Gum zabitleri | Güm zabiti olmak, pek o — kadar kolay birşey değildir. , Çönkü kabilenin arasında, yapı- yalmz ve kadınsız olarak yaşı- mak mecburiyeti vardır. Bu zabitlerden biri, bir gün genç bir kız aratıyor. Kendisine — Zeynep isminde bir kız getiri- yorlar. Zabit bu kızın kolunda “döğme ile yazılmış birçok isim- — ler görüyor. Bunun sebebini — Bunlar, beraber kaldığım Fransız - zabitlerinin — isimleri! 'or. Gene bu zabitlerden biri bir kumandanın karısına aşık olu- | yor. Bir gün hep birlikte ye- mek yirlerken, kumandanın me- seleyi anlamam üzerine hem Müza;ede ile fev- kalâde büyük satış Yolculuk dolayısile Nisanın onuncu pazar günü öğleden evel saat onda Birinci kordon- da Alsancak vapur iskelesine varmazdan evel 318 numarada eski Doç Oryant bank müdürü Mösyö Politiya ait fevkalâde lüks ve nadide eşyaları müza- yede suretile satılacaktır. Satılacak —eşyalar arasında Avrupa mamulâtından nadide masif maundam mamul anabtar- h yemek masası ve iki maun tahtasile beraber, nasif ceviz- den mamul kabartma büfe, ve yeni bir halde lüks maruken kanape ve iki koltuk, ve altı yemek sandalyası, Amerikan kadifeli kanepe ve iki koltuk, gayet güzel sesli yeni bir halde üç bedallı şitmayer markalı Ak man piyanosu, maun poker ma- sası, güyet zarif elektrik avzor ları, ve duvar elektrik Tâmba- ları, 936 senesinin gayet şık uzun orta ve koesa mevceli te- lefonken markalı Alman rad- yosu, sahibinin sesi markalı ye- ni bir halde çantalı gramolon otuz plâki'e, Avrupa ma- mulâtından muhtelif desenler- den sandalyalar, açılır kapanır ceviz kare yemek masaları, Av- rupa mamulâtından basır kane- pe takımları, yeni bir vaziyette fırınlı havagazı - ocağı, kristal camlı lake vt in, ve muhtelif bibelolar, 9 parçalı gayet za- rif ve nadide kumaşlı kanepe takımı cevizden mamul yün ka- difeli kanepe takımı, üç par- çalı sufle kanepe maa iki kol. tuk, gayet şik ayak'ı (i adet nikel elektrik lümbası iki adet yaldızlı köşe ko'tuğu muhtelif şik ve lektrik avizoları muhtelif kadife, keten, kilim perdeleri ve kornijle yağlı boya ve basma teplolar, yeni bir halde Avrupa mamu- lâtından madeni soba e ları ve paravani, 15 günlük ku- rulan duvar şaati, maun şem- lik nikel portmantolar, iyi ir halde bakır fermasifon gaz sobaları, maundan ve ceviz'en mamul fevkalâde bir ve iki ka- pıli aynalı dolaplar, muhtelif mermerli İavabolar, cevizden mamul kabartma iki kişilik kar- yola, yatak, ve cibinliği, desendi olap ve komidinosu, yeşil kadifeli şezlonk, kolonalı portmento, İake bronz barali birer buçuk kişilik ingiliz kar- ibinlikleri, kütüphane, muhtelif atejerler, buz dolabı, yüz parça kadar porselen tabak takımı ayrıca başka desenlerden gene porse- len tabak takımları, camlı kü- muhtelif su, bira, şarap, rakı kristal muhtelif kristal sura- hiler, maun konsol maa Avru- paâ aynası, zaiz markalı bir dür- bün muhtelif kiim perdeler, Isparta, Uşak, Demirci halı ve seccadeler, muhtelif yolluk, ki- lim ve halılar vesair birçok eş- yayı nefise müzayede suretile satılacaktır. Satış peş'ndir. Fır- satı kaçırmayınız. Türk müzaye salonu müdüriyeti — D.3 üâşığını ve hem de kumandanı öldürüyor; kendisi de çöllerde ölmüş olarak bulunuyor. Gum zabiti için paranın hiç hükmü yoktur. Aylığını bir iki ün içinde bitiriverir.. İhtiyar- hiç düşünmez. Çünkü layıncaya kadar mı- yıc:;ı'nıwbüir[. öY Bütün gün zabit ve askerleri 1931 senesindenberi kurşun sesi işidemediklerinden — şikâyetç- dirler. Hayatlarının tadı kalma- dığını söylemektedirler. Yeni bir boğuşmanın başla- masını hasretle bekliyorlar. . ANADOL ada İzmir levazım amirliği ilânları İzmir Levazım amirliği satın alma komisyonundan: 1 — Her bir metresine tahmin edilen fiatı 275 kuruş olan 10000 ilâ 15000 metre kışlık elbiselik kumaş kapalı zarf usulile münakasaya konulmuşur. 2 — İhalesi 12-4-938 Salı günü saat 15 dedir. 3 — İlk teminatı 3093 lira 75 kuruştur. 4 — Evsaf ve şartaamesi 207 kuruş mukabilinde M. M. V. satın alma komisyonundan alınır. 5 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 ncü maddelerinde gösterilen vesaikle teminat ve tek- lif mektuplarile birlikte ihale saatinden en âz bir saat evel M. M. Vekâleti satın alma komisyonuna verme- leri, 25 30 5 8 924 İzmir Levazım Amirliği SAT. AL. KO, RS. ten: 1 — Setferihisardaki kıtaat askeriyenin (1994) lira kırk yedi kuruş bedel keşifli elektrik tesisatı açık eksiltme sure- tile münakaşaya konulmuştur. 2 — İhalesi 25/Nisan/938 pazartesi günü saat 15 te kışla- da İzmir Levazım amirliği satın alma komisyonunda yapılacaktır. — Teminat muvakkata akçesi 149 lira 59 kuruştur. — Şartname keşfname ve resmi her gün komisyonda gö- rülebilir. — İstekliler ticaret odasında kaytlı olduklarına dair ve: sika göstermek mecburiyetindedirler. — Eksilmeye iştirak edecekler 2490 — sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı vesi- kaları ve teminat muvakkatarile birlikte ihal» saatin- den evel kom'syona müracaatları, 8 13 17 22 1162 Izmir Muhasebei Hususiye müdür- lüğünden; Senei sabık Numarası kira bedeli Lira K. 55 Ciasi Bulunduğu yer 471 dükkân — Karantina Tramvay c. 419 ” » 5 ” 481 » ” " ” 483 » v * " 8 dükkân — Memleket hastanesi altı. 6 " " " 4 " ”/7 ” 16 ” 2aci Kordonda. 12/18 depo » » Şaphane s0. 47 dükkân — Aras mektebi altı. 49 22 24 28 14 Alipaşa ııey-Jııı: Loncada Taşçılarda Leonca Çancılar çarşısı Loncada 5 Loncada Kömürcüler ça, 13/22 mağaza Yemiş çarşısı 17/28 42 44 46 48 582 » » 7 Sabunhane sokağı. S4 Yemiş çarşısı, 231 Arasta başı, 225 " ” 375 223 ” " 70 5 Kuyumcular çarşısı, BO 15 ” ” 46 22 95 . 3 57 39 45 41 " Idarci hususiye âkaratından Şeritçiler Bahadırlar. Bakırcılar. Saraçlar olup yukarıda yoı" ve cinsleri gösterilen akar muhtelif müddetlerle kiraya verilmek üzere 10-4-938 tarihinden itibaren 15 gün müddetle açık artırmaya çıkarılmıştır. Artırma şartlarını görmek ve okumak istiyenlerin he-gün Muha- sebei Hususiye müdüriyeti varidat kalemine ve kirasına talip olanların artırmaya iştirak etmek üzere 25-4.938 tarihine mü- sadif Pazartesi günü sabah saat 10 da depozito makbuzlarile birlikte vilâyet daimi encümenine müracaat etmeleri lân olunur. 1159 Devlet Demiryollarından: Halkapınar is'tasyonunda ve eski tramvay mahalli kurbunda idaremize ait 135 nollu dükkân 25/4/938 pazartesi günü saat 15 te Alsancak 8 inci işletme komisyonunda açık artırma su- retile üç sene için kiraya verilecektir. Muhammen üç senelik kira bedeli 180 liradır. İsteklilerin yüzde yedi buçuk nisbetim de muvakkat teminat yatırmaları işe girmeye manii kanuni bir halleri olmadığına dair beyannamelerle muayyen gün ve saatte komisyona müracaatları lâzandır. Şartaameler komisyondan parasız alaır. 812 1153 Bilümum çiftçilere, meyva, in.ir bahçesi ve beğ sahiplerine büyük müjdemiz Mazotla mütebarrik (5) beş beygirlik traktörlerimiz. günde (1 1/2) hektar yani öonbeş dönüm arazi sürer. Amortizmanla birlikte en ağır işin dönümünü azami oluz kuruşa mal eder. Dünyanın her tarafında sağlamlığı ve gördüğü işin boyuna nişbetle büyüklüğü ile nam salmış olan bu (Modern) traktörle ağaçlıklı arazide çift sürmek bağ ve pamuk arazisini çapalamak zevkini tutacaksınız. İcabında kuyunuzdan suyunuzu çeker, destere makinenizi ve bir küçük değirmeninizi çevirir. Size bir kö'e gibi hizmet eder. Dört çift öküz, dört insan yerini tutacak bu traktörün fiati de her keseye elverişlidir. İzahat almak ve sipariş vermek için acele ediniz. İzmir. Büşük Kardiçalı han No. 55 de Talât Kılcrağla z HDD İIzmir dördüncü sınıf orman me- murluğundan: İzmir merkez kazasının Botnova nahiyesi civarında Koca Bu- ğaz ormanından beş yüz altmış dokuz kental pırnal çalısı be- her kentalı beş kuruş muhammen belle ve göne merkez kaza- nın Çelebi karlığı ormanından sekiz yüz on dokuz kental ke- resteliğe gayri salih kuru çam oducu |(beher kentali a'tı kuruş muhammen bedelle 2490 sayılı artırma eksiltme ihale kanunun hükümleri , dairesinde — 31/3/938 terihinden itibaren 15 gün müddetle sörbest artırma le satışa çıkarılınıştır. Çalının muvakkat teminatı 285 kuruş ve odunun da 492 kuruştur. Ihale Izmir Orman baş mühendis'iğinde 14/4/938 pe:şembe günü saat ikide yapılacağı ilân olunur. 8101213 1157 Istanbul Nafıa müdürlüğünden: 29 Nisan 938 cuma günü saat 15 te İstanbul Nafıa müdür- lüğünde eksiltme komisyonu odasında 29667,58 lira keş f be- delli Istanbul Edirne yolunun S.livri kasabası dahiline — isabet eden kısmında yapılacak beton asfalt kaplamalı şose ve tefer- ruatı inşaatı kapalı zırf usalile eksiltmey3 ç katılmıştır. Mukavele eksiltme, Bayındırlık işleri genel bususi ve fenni şartnameleri beton asfalt fenni şartaamesile keşif ve — silsileyi fidt cetvelleri ve buna müteferri diğer evrak 148 kuruş mu- kabilinde dairesinde verilecektir. Muvakkat teminat 2225 lira 07 kuruştur. İstekiilerin teklif mektupları ve en az 20,000 Jiralık bu — işe benzer iş yaptığına dair Nafıa Vekâletinden yazılmış ehliyet ve ticaret odası vesikalarını havi kapalı zarflarını İstaabul na- fia müdürlüğüne 29 Nisan 938 cuma günü saat' 14 de kadar — 1866/1150 TER Te SLEN Ismail Ziya Tregul İkincibeyler sokağı Fırın karşısı No. 25 Telefon: 4178 İzmir belediyesinden Senelik icarı yirmi beş lira “bedeli muhammenli ve icar be- deli peşin verilmek şartile Kar- şıyaka Soğukkuyu tramvay cad- desinde 127 sayılı dükkânın önünde 60 metreden ibaret yol fazları başkâtiplikteki —şartna- mesi veçhile 26/4/938 salı gü- nü, saat 16 da açık artırma ile ihale odilecektir. İştirak etmek istiyenler iki liralık muvakkat teminat makbuzlarile söylenen gün ve saatte encümene ge- Lrler. 8 15 19 22 — 1106 İki bin üç yöz on lira muham- men bedeli keşifli Tevfik Rüştü Aras caddesinde Montrö mey- danından başlıyarak Cumhuri- yet meydanındaki ana kanal- zasyona bağlanmak Üüzere yaj tırılacak 485 metre boydiyi: nalizasyon — başmühendislikten bedeli mukabilinde tedarik edi- lecek keşif ve şarinameleri veçhile 19/4/938 Salı günü sa- at 16 da açık eksiltme ile iha- le edilecektir. İştirak etmek is- tiyenler yüz yetmişüç lira yirmi beş kuruşluk muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatte encümene gelinir, .8 1314 1088 Karşıyaka Sahil Gazinosu 4 müsavi kısma ayrılarak başkâ- tiplikteki şartnameye bağlı kro- kilerde gösterilen 294 der metre murabbandaki 1 numaralı yerin senelik kirası 250 lira 2 Nolı yerin senelik kirası 225 lira, 3 No.lı yerin senelik kirası 200 lira, 4 No. lı yerin senelik kirası 1753 lira muhammen bedelle 12/4/938 Salı günü saat 16 da açık artırma ile ibale edilecek: Evi : 2505 tir. Muvakkat tem nat miktarları 1 No, li yerin 18 lira 75 kuruş 2.No.lı yerin 17 lira, 3No.lı yerin 15 lira, 4 No.lı yerin 13 lira 25 kuruştur. İştirak etmek istiyenler her bir yer için gös terilen miktarda muvakkat te- minat makbuzu yeya banka te: minat mektubu ile söylenen gün ve saatte encümene gelirler. 25 99 53 © 964 Düzeltme Dünkü gazetemizde Telefon Türk Anonim şirketi — heyeti ümuümiye zabitnamesi — ilâininin onuncu sahifesinde birinci ve ikinci sütununda toplantı t rihi 31 Mert 938 olacağı yerde si h: ven 21 Mart 938 çktığı gibi ayni ilânda heyeti umumiye baş- kanı İ. Hakkı Sür yerii e lışlıkla . Hakkı Esen çıkmıştır keyfiyeti tash h ederiz. Acele satılık evler İzmir Tamaşal k Selâtin oğlı mahallesi Hacı Ali sokağında 35 No.lı kârgir 3 odalı bir mutbak ve bir miktar avlu ile kumpanya suyunu bavi ev le ayni mahalle ve sokakta G1 ve 63 sayılı evler elverişli fiatle satılıktır. Arzu edenler hane derununda ikamet edenlere müracaat ede- bilirler. D. 6 Zayi Moralılar C. H. P. Ocağı mühürünü kaybettim. Yenisini yaptırac. ğimdan eskisinin hük- mü olmadığını ilân ederim. Moralılar C. H. P. Ocak başkanı Mehmet Çoban