8 Nisan 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

8 Nisan 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Yahut hep beraber sefere çı- | kıyoruz. — Nereye selere? — Nereye olscak, cehenne- me,. Padişah, hepsini öldürtü- rüm, demiş.. Vazyet bundan ibarettir. Alt tarafı takdirinize ka'mıştır. Harp, burada çok şiddetli Cevam ediyordu. Kale muhafız- ları, kendilerini ucuza satacak gibi görzikmüyordu. Her sıbah başlıyan muharebe, her iki ta- rafın, bilhassa Osmanlı kuvvet- lerinin verdiği faz'a telefat ile akşama kadar devam ediyordu. Bu hücumlardan birinde, ni- hâyet kalede bir gedik açmağa muvaffak olan Osmanlı kuvvet- leri, kılıç kıkca, göğüs göğüse Yazan M. Ayhkan — 17 — Köylüler, yarı perişan vazıyette idiler.. şahı selâmlıyarak el bağladılar. İçlerinden biri söz aldı: — Padişahımiz, şisâyete gel dik.. — Kimden? — Efrad . kullarınızdan.. Ne malımızdan eminiz, ne canı- mizdan.. Padişah, sert sert vezirlerine baktı, sonra lo/lı'here döndü: — Ne yıpıyor 'âr ıxı? çıplak, sefil, Padi: boğuşarak — Bayburt kalesine girdiler. Muhafızlar, hâlâ müdafaada sebat gösteriyorlardı. Fakat iş işten geçmişti. Bıyıklı Mehmet paşa, yavaş yavaş, iki eli ile ensesini ve boynunu sıvazladı: — Kurtuldun Mehmeil, , Diye mırıldandı. / Buna hakkı da vardı: Çünkü kış yavaş yavaş şid- detini artırıyordu. O kada. ©, | yarın, öbür gün artık harekâtw. devamına imkân kalmıyacaktı. | Beri tarafta, padişahda ayni vaziyeti hissediyordu. Artık at- lara yiyecek bulmak imkânmı kalmamıştı. , Padişah, Bayburdun fethini Erzurumda ikea haber almıştı. Kendisine anahtarları getirmiş- lerdi. Bir taraftan buna çok sevinmiş, diğer taraftan da so- ğuğun ihdas ettiği vaziyetten korkmağa başlamıştı. Ordu, ârtık Üçkiliseye gel mişti. Ortalık bembeyazdı. Ze hir gibi bir soğuk, ortalığı ka- sp kavuruyordu.. — Padişah ni- hayet kararını vermişti: Süvarilerin (sipahilerin) sah- verilmesi. inkü sipahilerin de lıel(ı:lüenebılıı'âı Bunlar, derhal kendi yerleri. ne döneceklerdi. Fakat henüz hareket emri verilmemişti. Ka« lanlar pek azdı ve padişahın emrinde bulunuyorlardı. Zafer haberleri devamdaydı: Bayburttan sonra Kigi ve Destiberd kaleleri de alındı. Yavuz, Bıyıklıyı Erzincan li- isyanı | bırakmıştır. Balıkesir, (Hususi) — Nergis vasına bey yapmak suretile' tal- tif etti. Karahisar, Canik ve Trabzon da buraya merbut kalacaklardı. Bir gün, büyükçe bir kalaba- &k huzura kabullerini istediler. — Sorun bakalım, kimlerdir? — Köylü kullarınız padişa- Bum... — Çağırın bakalım!.. Günlük siyasal — gazete Sabib ve Başmuhı Haydar Rüşdü ÖKTEM Ümumi nepriyat veyam işleri müdü M Bamdi Nüzbet ÇANÇAK vaannı İDAREHANESİ İrmir İkinci Beyler sokalı GEBslk Fartisi binası içinde ir — ANADOLU Telefon: 2776 4 Posta kulumu: 405 Abone şeraili Yullığı 2400, el aylığı 800 lıınılu Yilaner aremleketler İçin — venelik eDcve Cereti 27 Diradır ADALULU NATBAASINDA LASILMIŞTİK köyünde bir adamın ölümü ile neticelenen feci bir vak'a ol- muştur. Hüâdise şöyle — geç miştir: Çağış nahiyesine bağ'ı Ner- kis köyünden Mustafa oğlu İs- mail her zamanki gibi sabıh: leyin erkenden kalkarak — çift sürmek üzero tarlasına git- miştir. Çalışmağa başladıktan biraz sonra yanına köyden Osman oğlu Fevzi gelmiştir. Fevzi ile mrailin arası bir tarla mese- lesinden dolayı bir müddetten- beri gergin bulunmaktadır. O- nun için iki taraf arasında ev- velâ münakaşa başlamış, niha- yet bu kavgayı şiddetli bir bo- ğuşma takib etmiştir. Fevzi bu esnada bıçağını çe- kerek hasmının üzerine saldır- m'ş ve İsmaili vücudunun on bir yerinden ağır surette yaya- lamıştır. Yaralı kanlar içinde yere yu- varlanınca Fevzi de derhal kaç- Mmiştır. Vak'a civarda çalışan köy- lüler tarafından görüldüğünden jandarma ve müddeiumumilik Yavuz Selim koylulerıu şıkayet.erım dınledık ten sonra Ahmed Paşayı huzuruna çağırdı — 61 030—4 gürmem — —— —— — Hayvan, haşaratımızı ke- siyorlar, evlerimize girip yiye- cek namına ne varsa alp gi- diyorlır. Birimiz ağız açsak, hemen fena halde döğüyorlar, arada »bir kızlarımıza, karılar: miza takılıyorlar. — Ağalara şikâyet ettiniz mi? — Ettik amma kim dinler?. Yavuzun kaşları — çatıldı, firs tına kopmak üzere idi. Veziri- âzam Hersekli Ahmed paşt ile Dokakin Ahmed paşa sap- sarı kesildiler, — Sonu var — Koylulerle e başbaşa” Halkevi gençlermm köy temsilleri ' faydalı oluyor.. Köylerdeki gezilerden intibalar.. Kadıköy, (Hususi) — İzmir Halkevi gösterit kolu gençleri, Ber- gama Halkevinde ve Turanlı nahiyesinde temsiller verdikten sonra köyümüze de uğramışlar ve burada mişlerdir. Halkevi gençlerinin temsilleri büyük alâka görmüş, bütün köy halkı hazır bulunmuştur. Halkevi gençleri, Turanlı köyünde bulundukları sırada temel atma merasimine de iştirak etmişler, köylülerle görüşmüşlerdir. Gençlerin samimi hareketleri, köy halkı üzerinde büyük bir tesir r müsamere ver- Tarla meselesinden bir adam öldürüldü Bir çoban da tabancasını karış- tırırken ağır surette yaralandı haberdar edilmiştir. — İsmail al- dığı yaraların tesirile ölmüştür. Müdde'umumi muavini — B. Hilmi Çil ve hükümet doktoru köye giderek ilk tahkikatı yap- mışlardır. Katil Fevzi yakalanmıştır. Yaralanan çocuk İvrindi nahiyesine bağlı Te puzlar köyünde de feci bir ka- za olmuş, 14 yaşında Ahmet isminde bir çoban, eline geçir: diği bir tabanca ile oyaarken ateş aldırmış ve ağır — sürette yaralanmıştır. Küçük çoban, ınırıdı bay- gn bir halde ve kanlar içinde bulunmuş, derhal hastaneye kal- dırılarak tedavi altına alınmıştır. Dr.Behçet Uz Çocuk hastalıkları mütehassısı Hastalarını 11,30 dan bire ka- dar Beyler sokağında Ahenk matbaası yanında kabul eder. Muayenehane telefonu 3990 Ev telefonu 2261 e Çınelılerın Aydın gezısı neşeli geçti Nazilli bıledıyeıı, su işi için Belediyeler Bankasindan para alacak Çineliler, Aydın Halkevinin ziyafetinde Aydın, (Hasusi) — Bu yıl | kurulan Çine Halkevinin gör terit kolu, Cumartesi günü ÂAy- din Halkevini ziyaret etti. Gös- terit kolu ile Çine ilçebayı, hü kümet, adliye, Parti ve Hak- kevliler de geldiler. Misafirlere akşam Halkevi salonunda 50 kişilik bir yemek ziyafeti verildi. Yemekten son- ra ilbay Çine Halkevi gençle- rinin az zamanda gösterdikleri başarıdan — dolayı kndılmnı tebrik ve takdir etti. Üçebay Çineliler adına kıı- şılk vererek teşekkürlerini bil- dirdi. Çineli gençler, gece salonu dolduran 800 kişi ömünde Tır- tıllar piyesini — muvallakıyetle temsil ettiler. Çineli öğretmenler ve birçok Aki W 'v:“ılîııîk hhııındı çok çaliş- tılar. İlçebayın yardımile zen- S:ı bir kitapsaray hazırladılar. suretle temelini hazırladık- ları Halkevi ilk hamlede kül- tür alanında muvaflakıyetli ba- “şarılarını verdi. Çine Halkevi bu eleman ve enerjisile yakında en çok çar lışan Halkevleri arasında yer alacaktır. ; Lik maçları Bölgemiz lik maçları Aydın spor alanında devam — etmek- tedir. Bu hafta Sökeliler gelmedi- ginden voleybolda Çine hük- men galip sayıldı. “Söke - Karapınar futbol ma- çını 1-0 Söke, Sümer - Çine maçını da 11.2 Sümer takımı kazandı. EKTRARENERL I LA N Z LA aa Dokumacılığın ıslahı Denizlide bir kongre toplanacak Denizli, 7 (A.A.)— Dokuma- cılığın ve standardize edil- mesi için Ticaret Odasında yarın bir kongre aktedilecektir. Bu kongreye Vilâyetin doku- macılık teşekküllerinden başka civar Vilâyetlerdeki dokumacı- lar ve Sümerbank murahhasları davet — edilmiştir.. Sümerbank beş kişilik bir heyet — gönder- mek suretile kongreye iştirak edeceğini — bildirmiştir. Civar Vilâyet dokumacıları murah- haslarının da geleceği öğrenik miştir. Kongrenin birçok fay- dah kararlar alacağı umulmak- tadir, Bir yavru haşla- narak öldü Dikkatsiz ana hak- kinda takibata başlandı Edremid, (Hususi) — Bura- da çok feci bir hâdise olmuş, beş yaşlarında bir yavru haş- lanarak ölmüştür. Mesrüre adinda - bir kadın, iki cocuğunu evde yalgız bira- kârak komşuya gitmiş, çocuklar odada oynarlarken, üzerinde su kayaıyan sobayı devirmişler- dir. Kayaar sular beş yaşındaki Suadın üzerine dükülmüş, acı feryadlara yetişen mahalle hal- kı, zavallı yavruyu — baygın bir halde hastaneye götürmüşlerdir. Çocuk orada ölmüştür. Dik- katsiz ana hakkında takibata başlanmıştır. Burhaniyede Yer mahsulatı ser- gisi açıldı Burhaniye, (Hususi) — Bar haniyenin Büyükdere köyünde yer mahsulâtı sergisi açılmıştır. Sergi büyük bir alâka görmek- tedir. Ziraat Vekâletinin zeytin be- kım memurları, bütün havalide faaliyete geçmişlerdir. Köy köy dolaşarak halka zeytin. bakım ve dikimi hakkında koönferanı- lar vermekte, tatbikatta bulun- maktadırlar. Nazillinin su işi Nazilli şehrinin su projesi Nafıâ Vekâletince taşdik olun- muştur. Nazilli belediyesi bele- diyeler bankasından — istikraz yaparak hemen ihale edecektir. Kızıfap kongresi Aydın CGaley kurumu yıllık köngresi - Walkevi salonun- da toplandı. Kurümün - yıllık çalışma raporu okunarak itti- fakla tasvip ve idare heyeti takdir olundu. Yeni idare heye- tinde Başkan Dr. Nafiz Yazgan, asbaşkan Dr. Abdurrahim, sa- gışman Şükrü Say, veznedar eczacı Şevket Levent, sekreter- liğe de Hümeyra Çiltçi tekrar ipka edilmişlerd r. Karşıyaka Halkevin. de karagöz Cümartesi akşamı, saat 20,30 da Karşıyaka Halkevinde kara- göz oynatılacaktır. Bu yı) gerek İzmirde ve gerekse civar kazz- larda büyük bir alâka gören İzmir Halkevinin bu buluşu, şüphesiz ki Karşıyakalılara da iyi bir gece geçiilecektir. Yeni bir memuriyet Şehrimiz Kültür direktörlüğü kadrosuna “Ortaokullar müba- yaa komisyonunda — çalışmak üzere 40 lira murlak ilâva edilmiştir. ücretli bir me- İyetince karar ver İm ş ve bu karaf bahisleri Dabili hastalıklar müteharım mır Dr. M. Şerki Ufar diyor kü Uykusuzluk e ed Nevrepat- vücutlerde daima görülen uykusuzluk halleri büne yelerinde kudretsizlik ve takat. sizlik tevlit eder. Nevrepat ço- cuklarda eksik olmıyan asabi uyku bozuklukları sebebile bu gibilerin uykuları çok — hafiftir. En ufak bir gürültü ile uyanır- lar ve bir defa da uyandılar mı, artık sabahlara kadar uyu- yamazlar. Asabi bir bünye taşıyan ço- cukiarın uykuları çok rahatsız bir haldedir. Yâttıktan sonra güç- halle ııyumık imkânım bulan bu chnpıt çocuklar, yataklarında daima sağa, sola dönerler; bazıları da başlarını sallarlar. Birçok çocuklar da yattıktan sonrâ muttarit hareketler ya- parlar. İğilip kalkmak — gibi muntazam hareketlerde — bulu- nurlar. Asabi bünye taşıyan çocuklarda çok defa geçeleri büyük bir korku ile birdenbire uyanırlar, bağırırlar, feryat eder. ler; müthiş bir şekilde a glarlar. Bazan da korku ile karışık ko- nuşurlar. Büyük bir heyecın içinde ıstırap çekerek rahatsiz olurlar. Bundan başka çocukla- rın asabi uykusuzluğun bir şekli daha görülür ki, o da uykuya daldıktan sonra uyku halinde yataktan kalkarak dolaşmak ve bazı işlerle meşgul olmak gibi I | i nn lll DA ĞÜ MÜdaelan hallerden ibarettir. Bu şekilde bunalan çocuklar çok dela uy- ku halinde iken odaları dola» şırlar, - kuyudan suü - çekerler, evden dışarı çıkarlar, — denize (| görer; yıkamırlar ve yene gelip yataklarına yatarlar, sabahleyin de bu işlerden hiç haberleri yoktur. *Sonu var- Eczanelerin bir haftalık nöbet günlerini gösterir cetvek Pazartesi: Kemeraltında Şifa; Güzelyalıda Gözelyalı; Tililkikte B. Faik; — İki: geşmelikte İkiçeşmelik; —Alsancakta B. Faad, Ayvaklada Halk. Salı: Kemeraltında Şifa; Karantinada B. Eştef; Kemerde Kamer; Alaaa cakta B. Ahmed Lütfi, Eçrelpaşada Eşrefpaşa. Çarşamba: Başdorakta Sıhhat — Karataşta B. Habil, Tilkilikte Yeai İzmiz İrgatpasarında — Aari; — Güzelyalıda Afiyer, Perşembe: Kemeraltında Hilâl, Gözelyalk Güzelyalı, — Tilkilikte B. Falk; Eşrefpaça, da Cuma: Kemetaltında — İttihat, Güzelye hda Güzelyalı, İrgatpasarında Asri; İkiçeşmelikte — İkiçeşmelik; — Alaam cakta B. Fuad. Cumartesi: Başdurakta Sıhbat; Karantine da H, Eşmeli — Kemerde Kamer, Eşrefpaşada Eşrefpaşa. Pazar: Kermoraltında — Hilâl, Karataşta B. Habif, Keçecilerde Yeni İzmiz İrgütpasarında Asri. Genel ithalât rejimi Mer'iyet mevkiinde bulunan 2-7005 sayulı genel ithalât res jimi kararnamesine bağlı 3 sar yılı listenin 377 A BC ve 368 B CD numaralı pozisyonlarına ait gümrük resimlerinde değir şiklik yapılmasına Vekiller He- Ş şehrimiz Türkolsine gelmiştir: