26 Nisan 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

26 Nisan 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

y B ZSARDun g — RA Bugünkü program İstanbul radyosu | Öğle neşriyatı: Saat 12,30 Plâkla Türk musikisi — 12,50 Havadis — 13,05 Çocuk bay- ramı haftası münasebetile çocuk esirgeme kurumu namına Ba- kırköy Halkevi gösterit kolu ta- rafından bir temsil — 13,30 — Mühtelif plâk neşriyatı — 14 - Son. Akşam neşriyatı: Saat 17,00 | İnkılâp tarihi dersi; Üniversite- den naklen: Mahmut Esat Boz- | kurt — 18,30 Çocük bayramı | ve haftası münasebetile çocuk esirgeme kurumu namına konfe- rana: Fahreddin Kerim Gökay (Çocuk ruhu ) — 18,45 Plâkla dans musikisi — 19,15 Kon- ferans: Beyoğlu Halkevi namına bayan Nazan Danişment (tarih - ve debiyatta Türk güzelliği) — - 19,55 Borsa haberleri — 20 Ve- di Rıza ve arkadaşları tarafın- dan Türk musikisi ve halk şarkıları — 20,45 Hava raporu |— 20,48 Ömer Rıza tarafından arapça söylev —21 Tahsin Ka- rakaş ve arkadaşları tarafından | Türk musikisi ve halk şarkıları ( Saat ayarı) — 21,45 Orkestra: 1 — Keler-Belâ; — Uvertür Fransez 2 — Yoşitomo: Dans avek lantera. 3 — Popi: Vala pudre, — M — Azanco: Melodi. |— 22,15 Ajans haberleri — 22,30 î’ Plâkla sololar, opera ve operet — parçaları — 22,50 Son haberler. Muhtelif Avrupa istasyonları- nın bu akşamki program özü: * Senfoniler: 17,15 Roma kısa dalgası: — milli danslar, 21,30 Floranı, Napoli: Senfonik konser(Bocche- rini, Savağnino, Respighi, Fer- ro, Mule ) mütecakıben dans musikisi. Hafif konserler: — 5,45 Paris Mondial: Plâk kon- — geri, 7,10 Berlin kısa dalgası: — Neşeli karışık program, (8,15 devamı), 8,30 Paris Mondial: | Pik, 9,15 Keza, 9,45 Keza, 10,30 Keza, 9,30 Berlin kısa dalgası : Cenubi Alman şarkr ları, ( 10,30 Neşeli program ), 12 Berlin kısa dalgası: Bando — muzka, 12,15 Yeni Alman hafif -— musikisi, 13 Hafif musiki (14,15 devamı ), 13,10 Bükreş: Sibice- — Ano orkestrası ( 14,25 konserin — devamı), 13,15 Parian Mondialı | Konser nakli, 14 Keza, 14,35 — Roma kısa dalgası:Hafif musiki konser, 16,30 Berlin kısa dal- | gası:Halk musikisi, 17,35 Berlin kısa dalgası : iş sonu konseri, — (18,50 Devamı), 18,02 Bükreş: — Radyo orkestrası ve şarkı, 18,20 e BDYO Belgrad:Büyük radyo orkestrası, 18,30 Prag: Fok orkestrası, 18,30 Roma kısa dalgası: Hafif musiki, 19 Peşte: Çigan örkes- trası, 19,30 Paris Mondial:Kon- ser, 19,80 Bükreş: Hafif plâklar, 20 Viyana: Alman sesli film musikisi parçaları, (22,15 Keza) 21 Lâypzig: Filbarmonik takım Sopran, Tenor, Alto, 21,30 Peşte: Koro konseri, 21,40 Prag: gigııı havaları (Novak), 22,15 tag: Koro musikisi, 22,45 Bükreş : Hafif musiki nakli, 22,50 Norveçte neşredilecek Av- rupa konserini Peşteden dinle- yiniz, 23,15 Prag: Salon orkes- trası, 23,30 Vivana: gece mu- sikisi (Hamburgtan nakil), 23,30 Prag: Piâk. Operalar, operetler: 13,15 Roma kısa dalgası : Lirik opera musikisi, 12 Belgrad: Operadan verilecek piyesin nakli 22 Roma, Bari: Bizet'nin “Car- men, operası, 22 Berlin kısa dalgası: mdel'in “Messia , 1, Milânoda da ayni program. Oda musikisi: 12,15 Roma kısa dalgası:Oda musikisi konseri, 15,15 Berlin kısa dalgası: *Forellen,, kenteti. Resitaller: 17,15 Berlin kısa dalgası: Sopran şarkıları, 12,15 Berlin kısa dalgası: Piyano - Viyolon- sel sonatları ( Haydn ), 18,30 Brüno : Piyano refakatile tenor şarkıları, 19,10 Bratislava: Ma- car ve Slovak şarkıları 19,20 Belgrad: Piyano konseri, 19,50 Poşte: Viyolonsel resitali (İtak yan ve Macar eserleri), 20,30 Bükreş: Şarkılâr, 21,40 Bratis- lava: İbrani şarkıları, 2225 Bratislava: Keman konseri (Mo- zart), 23,10 Milâno, Torino ve Rom kısa dalgası: Şarkı resitali, Dans musikisiz: 18 Peşte : ( Plâkla ), 21,15 Bükreş: 23,30 Lâypzig, Ham- bur: 23,45 Milâno, Torino. Muhtelif: 18,10 Roma kısa dalgası ve Bari: Arapça musikili program, 19,37 Bari: Türkçe musikili prog- ram, 20,15 Bari: Rumca musi- kili neşriyat. Kasa hırsızlığı İki sabıkalı Çeşmede yakalandı Çeşme kazasında bir kasa hırsızlığı vak'ası olmuştur. Tüc- cardan B. Kelâmi Ertan'ın elek- trik ve un fabrikasında bulu- nan para kasasını, geceleyin fabrikaya giren iki kişi demir- lerle kırmak ve açmak - teşeb- büsünda bulunmuşlarsa da mw vaffak olamamışlardır. Zabıtaca yapılan tahkikatta bu hiırsizli- gın sabıkalılardan Zaim oğlu Hasan Denizli ile arkadaşı Ha- san oğlu Ali taraflarından ya- pıldiği anlaşılmış, ikisi de tu- tularak adliyeye verilmiştir. Kanlı Mendil Cinayet, heyecan, korku aşk ve kahramanlık —A— | Hakikaten bu duvar henüz ya- pılmışa benziyordu!.. — Demek ki (Çıplak kadınlar — güastitösü) haydatları bizim deh- Nakleden : _lı-ıııı Hazar Derhal o mıntakayı atladım. Düşündüğüm filhakika doğru çıktı! Çünkü, zavallı arkadaşları- mızı kömür haline koyan kır- mızı ve beyaz ziyalar, o anda benim de etrafımı kapladı.. - Demek ki düşmanlar, herta- rafı ölüm çemberile kuşatmış- lardı. Kendimi bu ölüm çem- berinden güçlükle kurtardım!.. Yerin dibinden motör gürül- tülerine benziyen bazı sesler 'geliyordu. Kulağımı yere - kay- dum ve yerin dibini dinlemiye koyuldum. Hakikaten burası, esrar dolu bir yerdil.. Evelce duyduğumuz musiki 4 Sarayköyde kalkınma — Başı 7 inci sahifede — lâtı reisliğine, hükümet doktoru Şakir Saratoğlu — intihap edilmiştir. Bir yankesici yakalandı Meşhur yankesicilerden Kon- yalı İbrahim oğlu Mehmed, bu defâ da Sarayköy pazarında faaliyete geçmiş, fakat bir cüz- danı aşırrken cürmü meşhut halinde yakalanmıştır. Yanke- sici müddeiumumiliğe — teslim edilmiştir. Paris lâğımlarında bir gece — Başı 2 inci sahifede — — Kapıyı zorlıyacağız. li. Cevap vermeme, ve- yahut ta herhangi bir münaka- şa kapısı açmağa meydan ver- memok için tahta kapıya yandı. Benim de kolumdan çekti. Uymak lâzımdı. Nihayet yiğitliğe de halel getirmemek icap ederdi. Biz zorladıkça â.h.ı" da acı acı — gicirdiyor- u. — Yukarıdan işitilecek! Dedim. — Hayırl, Dedi. Nıhayet kapı büyük bir vaveylâ ile açıldı. Biz de kırk haramiler gibi içeriye dal dık. Şarap şişeleri duvarların içinde mahsus deliklerinde mun- tazam bir şekilde arzı endam ettiler. Diyojenin feneri kadar bile ışık vermiyen ziya mem- bammızdan istifade ederek ş şe- leri çekip üzerindeki etiketle- rin tarihlerine bakıyoruz. Bir şişe arkadaş aldı, bir şişe de bana verdi, Şişeleri açtık. - Şe- refe tabii prozit yaptık. Cep fenerimiz kud:etinden — düştü. Bu ziliri karanlığı daha ziyade aydınlatamıyacağına kani ol- muş gibi titriye titriye söndü. O zamana kadar herşey iyi gitmişti. Bundan sonra ne ya- pacaktık. Gözlerimiz belki Iı- ranlığa alışır dedik, fakat ne mümkün.. Kocaman fareler ya- mımızdan, ilerimizden geçmeğe başladılar. Zulmette parıldıyan gözler görmeğe başladık, Ya- ihtiyatla ilerliyorduk. iyorduk. Yus gürültüler — gelmeğe başladı. Bulvarların altına gel- dik. — Yolumuzi — şaşırmıştık. Geriye döndük. İkimiz de ec- nebiyiz, Yakalanırsak meticesi kötü olacak.. Buz gibi yerin altında ecel teri dökmeğa baş- ladık. On beş, yirmi dakika kadar gezindikten sonra biribi- rine çarpan madeni seslerin istikametine doğru yürümeğe başladık. Halif bir ışık süzül- dü: Mektebin kalirüler dairesi.. Kristof Kolomb ve arkadaş- larının — Amerika topraklarını gördükleri zaman duymuş 0>- dukları heyecan ve - sevinçle kendim'zi dışarı âlttık. Kimse görmeden yataklarımıza yattık. Bu heyecanlı kısa seyahat ge- ce rüyalarımıza kadar girdi. Bülent USTÜNDAĞ sesleri tekrar — başlamış, yukarı yirmi otuz kişilik bir ka- filenin gürültülerini andıran bağ- rışmalar ve kahkahalar kula- ğıma çapın ştı. Neden sonra, dehlizin sağ ucunda bir gürültü koptu. Ba görültüyü, kısa bir çığlık takip etti. " Artık, durmak zamanı değildi. Gürültünün —olduğu — tarafa doğru segirttim. y Karanlıkta iki kişi boğuşu- yordul. P Bunlardan birisi kadın, geri erkekti. Ve tuhafına bakınız! Erkek büyük bir motobisikleti elile tu- tuyo; ve arkasına bağladığı bir genç kızi kucaklamak, onu deh- lize götürmek istiyordu. Tereddüd etmeden silâhımı çektim. Arkadaşlara bir lâmba işareti yaptıktan sonra meçhul moto- bisikletliye: di- aş ği | ANADOLCU İzmir belediyesinden 1 — Seneliği sekiz yüz elli liradan iki senelik icarı bin yediyüz lira bedeli muhammenli Güzelyalıda belediyeyo ait de- niz. banyoları başkâtiplikteki şartnamesi — veçhile iki sene müddetle kiraya verilecektir. Açık artırma — ile ihalesi 6/S/938 cuma günü saat on al- tıdadır. İştirak etmek istiyenler yüz yişmi yedi Bra elli kuruş- luk muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatte en- cümene gelirler. 2 — Beher metre murabbaı ikiyüz elli kuruştan binyüz kırk beş lira bedeli muhammenli ST inci adanın 458 metre mu- fabbamdaki 15 sayılı arsaşının satışı başkâtiplikteki şartnamesi veçhile 6/5/938 cuma günü sa- at 16 da açık artırma ile ihale edilecektir. İştirak etmek isti- yenler seksen altı liralık mu- vakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söy- lenen gün ve saate encümene gelirler, 3 — İkiyür doksan dokuz Bira elli iki kuruş bedeli keş fli Kokluca mezarlığının etraf du- varları üzerine yaptırılacak har- Puşta baş mühendislikten teda- rik edilecek keşif ve şartname- leri veçhile 6/5/938 cuma günü saat 16 da açık eksiltme ile ihale edilecektir. İştirak etmek istiyenler yirmi iki lira elli ku- ruşluk muvakkat teminat mak- buzu veya banka teminat mek- tubu ile söylenen gün ve saatte encümene gelirler. 21 26 9 S 1338 Senelik kirası 51 lira bedeli muhammenli Eşrefpaşa İkiçeş- melik caddesinde 603 — sayılı kahve yanında belediyeye ait yol fazlası başkâtiplikteki şart- namesi veçhile 6-5-938 Cuma günü saat 16 da açık artırma ile ihale edilecektir. İştirak et- mek dört yüz kurup Ti n vaRK at YEK AM AK büya' |* rtna ile söylenen gün ve saatte en- cümene gelirler. 19 26 293 1308 İki bin dokuz yüz elli lira be- deli keşifli bayındırlık sahasın- da Celâl Bayar caddesile Kâ- zım Özalp bulvarında yeniden yaptırılacak 490 metre poyda kanalizasyon başmühend slikten bedeli mukabilinde tedarik edi- lecek keşif ve şartnamesi veç- hile 29/4/938 Cuma günü saat 16da açık eksiltme ile ihale edilecektir. Bedeli artırmaya çıkarılacak arsa ile ödenmek üzere iştirak etmek istiyenler iki yüz yirmi bir lira yirmi beş kuruşluk — muvakkat — teminat makbuzu veya banka teminat mektubu - ile söylenen gün ve saatte encümene gelirler. 2 — Beher tonu yetmiş lira- dan üç bin yüz elli dira bedeli mubammenli 45 ton motorin — Teslim 9! ederim; dedim. Sesimi duyan meçhul adam, yıldırım — süratiyle — makinesini hareket ettirdi. Avımı kaybet mek üzere idim ki, nasılsa tut- turabildiğim ilk kurşun motör- de tesirini gösterdi, Bunu ikinci ve üçüncü kurşunlarım takibetti!. Arkadaşlarla birlikte hedefe doğru koştuk.. Orada gene şaşılacak birşey karşısında kaldık!.. Motör ortada yoktu! Üstün- deki adam da meydanda gö- rünmüyordu! Ya kiz?.. İşte. ancak motörde bağlı olan kızı yere yuvarlanmış bul- dekkz BB Haydud, ansızın patlıyan si- lâh karşısında şikârını unutmuş, kendini kurtarmağı düşümüştü. İşte üstadım; yarı ölü, yarı diti bir hâlde merkeze getirdiğimiz kız, Üüç saattenberidir ki uyu- yoksa — ateş -. Nisan 26 Bilümum çiftçilere, meyva, incir bahçesi ve bağ sahiplerine büyük müjdemiz Mazotla müteharrik (5) beş beygirlik traktörlerimiz günde (1 1/2) hektar yani önbeş dönüm arazi sürer. Amortizmanla birlikte en ağır işin dönümünü azami otuz kuruşa mal eder. Dünyanın her tarafında sağlamlığı ve gördüğü işin boyuna nisbetle büyüklüğü ile nam salmış olan bu (Modern) traktörle ağaçlıklı arazide çift sürmek bağ ve pamuk arazisini çapalamak zevkini tutacaksınız. İcabında kuyunuzdan suyunuzu çeker, destere makinenizi ve bir küçük değirmeninizi çevirir. Size bir köle gibi hizmet eder. Dört çift öküz, dört insan yerini tutacak bu traktörün fiati de her keseye elverişlidir. İzahat almak ve sipariş vermek için acele ediniz. İzmir: Büyük Kardiçalı han No. 5S de Talât Kılçıoğlu otobüs işletme. müdürlüğünden tedarik edilecek fenni ve mali şartaameleri veçhile 29/4/938 Cuma günü saat 16 da açık eksiltme ile satın ahnacaktır. İştirak etmek istiyenler iki yüz otuz altı lira yirmi beş kurüş- muvakkat teminat makbuzu ve ya banka teminat mektubn ile söylenen gün — ve sâatte encü* mene gelirler, 1252 14 19 22 26 İzmir ikinci hukuk mahke- mesinden : Buca nahiyesine bağlı kırık- lar köyünde mukim Ibrahim kızı Fatmanın Buca nahiyesine bağlı Kırıklar köyünde mukim Arap Halil aleyhine açtığı bo- şanma davasının dava arzuhal sureti ile davetiye — varakası müddi aleybin ikâmetkahının meçhuliyetine binaen mübaşir tarafından bilâ tebliğ iade edil- miş ve zabıtaca yaptırılan tah- kikatta da bu cihet teyid edil- miş olduğundan keyfiyetin ilâ- nen tebi ğine ve — tahkikatın 5-5-938 Perşembe günü saat 10 na talikine karar verilerek dava arzuhal suüretile davetiye varakası usulen mahkeme salo- nuna asılmış olduğundan müd- dei aleyhin tayin olunan gün ge saatte —mahkemede hazir bulunması aksi takdirde hak- kılınacağı — tebliğ. makamına kaim olmak üzere ilân olunur. f (1257) İzmir ikinci icra memurlu. ğgundan : Dosya numarası 38-1774 Yeni Asır gazetesinin 29 Mart 938 tarih ve 2697 sayılı nus- hasının 9 uncu sahifesinde Em- lâk ve Eytam bankas.na borçlu Mehmet Ali oğlu Ahmedin 4-5-938 tarihinde satılacak olan gayri menkullerine konan kıy- met 2450 Bira olduğu halde yanlışlıkla 2000 lira olarak ya- zilmıştir. Tahsih olunur. Fazla izahat almak isliyen- lerin dosyadaki vaziyet ve tak- tiri kıymet raporuna müracaat- ları lâzımdır. (1370) Tavas icra memurluğundan- Alacaklı kızılca bölük nahi- yesnden köse oğlu Süleyman yor. Oau uyandırmadık, Şimd,, ne yapacağımızı ve nasıl hare- ket edeceğimizi sormağa gek dim, Emirlerinizi bekliyorum.. * .. Kançol; dirseklerini masaya dayadı. Maroken defterini açtı. Oraya birkaç satır yazı yazdı. Sonra: — Mirton, dedi; bu mese- leye dar dosyaları yeniden görmekliğim lâzım! Yarın ales- sabah seni burada beklerim. Verdiğin izahat biraz karışık! Maamafih müdhiş bir komite karşısında bulunduğumuzu bir ân kadar silâalanmak mecburiyetin- deyiz. Bunu hiç unutmayınız! Mirton ayağa kalktı. Döşüne düşüne odadan çıktı. Kançof memnun olduğu za- manlar, muavini Mirlonu çocuk g© k ocaklar, hatta ojün iki yanaklarısdan öperdi. kızı Sultanın kocası ayni nahi: yeden Halil oğullarından Meh- med oğlu Hasan üzerine Ta- vas sulh hukuk mahkemesinin 21-2-938 gün ve 117-76 sayılı ilâmı mücibince takdir olunan ayda üç lira nafakadan işlemiş ve işliyecek nafaka bedelinin tahsili için ilâmın infazı istenil- miş olmakla borçlu namına çı- karılan icra emri merkumun olturduğu yer belli olmadığın- dan bilâ tebliğ iade edilmiş olmasından alacaklının talebile tebliğatın ilanen — yapılmasına karar verilmiştir. ilân tarihim den itibaren beş gün içinde bizzat veya kanunen vekil gön- dermek suretile bir diyeceği- niz varsa dairemize bildirmeniz aksi takdirde muamelei müte- akibei kanuniyenin icrasına gi- rişileceği — teblir. makamına kaim olmak üzere ilyaen tebliğ olunur. (1288) Kemalpaşa sulh hukuk mah- kemesinden : Müddei &leyh Kemalpaşada sakin iken halen ikâmetğâhı meşhul bulunan — Yanyalı Nus- ret tarafına” Müddei Kemalpaşadan ölü çerkez Hasan veresesinden oğlu İsmail Hakkı tarafından aley- binize açılan izalei şuyu dava- gının icra kılınmakta olan mah: kemesi sırasında namınırza bera- yi tebliğ çıkarılan dava vare> kası ile esas dava — arzuhal suüretidin ikâmetğâhınızın meç- hul ve nerede bulunduğunuz belli olmadığından dolayı mü- başir — tarafından bilâ tebliğ iade kılınmış ve — mahkemece bu baptaki tebliğatın İzmirde münteşir gazetelerle ilânen teb- Tiğat ifası ve mahkemenin 26 May & 938 tarihinde rastlıyan Çarşamba günü ona talikine karar verilmiş olduğundan mez- kür gün va saatte Kemalpaşa sulh mahkemesinde gerek biz- zat ve gerekse tarafınızdan bir vekil kanuni göndermek sure- tile mahkemede ispati vücut etmeniz ve aksi takdirde hak- kınızda gıyap kararı verileceği hukuk — usülü — muhakemeleri kanununun 142 inci mâddedine tevfikan tebliğ makamına kaim olmak üzere keyfiyet — ilânen bildirilir. Bu defa böyle birşey yap- madı. Çünkü hâdisenin geçiş tarzı Çankofu müteesir etmişti, Polis hafiyesi, odada yalnız kalır kalmaz saatıni çıkardı. Kendi kendine, —Tam vakittir, dedi; artık işı başlamalıyım. y * ** Küçük bir otomobil Kraviye gaddesini yılan gibi sarmış, hızla ilerileyordu. Direksiyonda geniş göğüslü, iri kollu we göz- leri siyah gözlüklü bir adam vardı. ” Bulvar Raspaydan geçen bu otomobil ansızın bir eczanenin önünde durdu: Eczaneden içeriye girer - gir: mez, şişman bir adama, — Bino burada mı? Diye sordu. Şişman adam, Kançofu kar- şasııda görücce b'raz şaşaladı. -Arkası var-