5 Mayıs 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

5 Mayıs 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi yedinci yıl No 7497 Perşembe KU Mayis 938 Hergün sabahları (İzmir) de çıkar, siyasal gazetedir Tılıfııı 2776 Hatayda Kanlı arbedeler olmuş, dört Türk ve iki Arap ölmüştür Başvekilimiz Yarın Belgrada Gıdıyorlar SN IZ Italyan donanması Napolide manevralara başlı iyor Hitler, gece yarısından son- ra Napoliye hareket etti Hareketinden evel Kırinal saray sarayında büyük bir ziyafet verildi. Gündüz, Venedik sarayında birr ltalya vellbni saat kadar ve Hariciye Nazırlarının da iştirakile gizli müzakereler cereyan etti Roma, 4 (Radyo) — - İtalye Başvekili Mussolini, refakatinde Hariciye Nazırı Kont Ciano ok duğu halde| bu sabah Krinal sarayına gitmiş ve Hitleri ziya- ret ederek, on dakika kadar konuşmuştur. Bu esnada, Von Ribentrop ile Kont Ciano da Hitlerle Mussolininin bulunduk- ları salona girmişler ve konuş- malara iştirak eylemişlerdir. Hitler, konuşmalardan sonra Panteona gitmiş ve kralların Mmezarlarına merasimle çelenk- ler koymuştur. Hitler, müteakıben meçhul Hsker abidesine gitmiş ve ora- ya dı bir çelenk koyıu.nıı Venedik sarayında iki devlet Hariciye Nazırlarının da iştira. kile başlıyan müzakereler, bir saatten fazla sürmüştür. Bu ko- nuşmalar hakkında ne resmi teb liğ çıkmış ve ne da bir haber Bızmıştlır. Roma, 4 (Radyo ) — Hitler, bugün yemekten sonra Kampo- çentoseliso'ya gitmiş ve İtalyan milislerinin manevralarını sey- vetmiştir. Bu esmnada Hitlerin refakatinde, Almanya ekânıhar. biyei umumiye reisi Von Kone- ler de hazır bulunmuştur. Roma, &$ (Radyo) — Hitler, bugün oğleden sonra San Mak- saj kilisesine gitmiş Vve orada Alman kolonisini kabul eyle- miştir. Almanya — haricindeki Alman — nasyonal sosyalistler reisi Von Buhler, burada kısa bir nutuk söylemiş ve Hitleri selâmlamıştır. Bundan sonra Mussolimi kısa bir söylev vermiş ve — Hitler, kendisine birkaç sözle muka- bele ederek, İtalyada yaşadığı saâtlerin hayatının en zevkli ve mesud zamani olduğunu beyan eylemiştir. Paris, 4 (Radyo ) — Havas Afansının Berlinden aldığı ha- berlere göre, Romada Hitlere yapılan büyük istikbalden ve Hitler - Mussolini — müzakerele- rinden Almanya siyasal meha- fili, son derece memnun görü- dörtler misakının akdi için hiç- bir mani kalmadığı kanaati hü- küm sürmektedir. Alâkadâr — mehafilin temina- tına bakılırsa, Hi İtalya ve birkaç gün evel başlıyan İtalya - Fran- sa müzakerelerini sevinçle kar- yılamıştır. Roma, 4 (Radyo) — Cumar: z i ve M. Hitler tesi -günü Hitler - şerefine bü yük bir ziyafet verilecektir. Bu ziyâfette/ Mussolini mühim bir söylev verecek ve Hitler de bir söylevle kendisine mukabelede bulunacaktır. Alınan - haberlere göre, iki nutuk'da İtalyada olduğu gibi Almanyada da radyolarla yayı- lacaktır. Roma, 4 (Radyo) — — İtalya kralı Viktor Emanuel, bu gece Krinal sarayında Hitlere mü- kellef bir ziyafet vermiştir. Bu ziyafette İtalya Başvekili Mus- solini, Hariciye — Nazırı -Kont Ciano, İtalyan mareşallarile Al- manya Hariciye Nazırı Von Ri- bentrop, Erkânı Harbiyei Umu- miye Reisi Ven Keneler, dok- tor Göbels, Von Himler ve Hiütlerin refakatinde bulunan diğer zevat *hazır bulunmuşlar- dır. İtalya kralı, ziyalet esnasın- da bir süylev vermiş ve Alman milletini Hitlerin şahsında se- — Sonu Gınct sahifede — Mühim bir mülâkat Hatayda arbedeler oldu. 4 Türk ve iki Arap ölmüştür. Fransız mümessili Garo, Hariciye Vekili. mizle uzun bir mülâkattan sonra Hataya hareket etti. İstanbul; 4 (Hasast muhübirimiz. den) — Ankaradan bildiriliyor: An. karada bulunun Fransanın Süriye delegesi B. Gürö, bugün Hariciye Vekâ'eti binasında -Haticiye — Vekili. miz B. Tevfik Rüştü —Arası xiyaret ederek kendisile uzun sürem bir mülâkatta bulunmuş, sonra Halaya hareket etmiştir. Bu mülikatın iyi neticeler vereceği umuluyor. İstanbal, 4 (Hasust mubabirimle. den) — Hatıaydan gelen haberlere göre, bazı Aleviler Türklere hböcum etmişlerdir. Bu yürden bâdiseler ol- muştur. Alevilerin, mahalli idare ta. rafından tahrik edildiği zanaolu» nuyor, Perir, 4 (Radyo) — İskendetun: dan alınan — haberli intibabat dolayısile olmuştur. Bu arbedeler esnasında Türklerden ve Araplardan iki kişi ölmüştür, L NETEFETETETLEEZ Yeni büdce Müzakereleri yakın da başlıyacak Ankara, 4 ( Hususi muhabiri- iaizden) — Yeni sene büdeeri ha. zırlanmaktadır. Haber — aldığımıza göre büdcenin 15 Mayıstan itibaren Büyük Millet Meclisinde müzakere. ııu başlanacaktır. rö muahedesi Kont Ciano Dışbakanımıza hükâmıtinin ka. Ankara, & — (ALA.) — — İtalyanın Montrö — boğazlar — mükavelesine İiştizaki münasebetile dün Dr. Röştü Arasla İtalya Hâriciyo Nazırı Kont aşağıdaki telgraflar Ekcelâna Dr. Araa Türkiye Hariciye Vekili Ankara Z4 Temmus 1923 de — Losanda imsalanan boğazlar mukavelesi yeri: me kelın olmak üzere 20 Temmoz 1936 da Montröde beğazlar bakkın- da imzalanan mukaveleyeİtalyan hü. kümeti bagün İştizak , etmiştir. * aTamada at Mmük hem olan bu karar — Ekselânsnıza Hrsetmek ve ba — münasebetle çahel | duygularımın — iladesini yenilemekle bahtiyazım. Ciano Ekvelâns Kont Ciana Majeste İtalya krah ve Habeşie tan imperatorunun Hariciye Nazın | Roma İtalyanın Montrö mukatolesine İştirakini ve krallık ve imparatorluk bükümetinin ba jestini ilham eden memleketim hakkındaki — duygoları bildirmek üzere — Ekselânmnızın Vöt fen gönderdikleri telgraftan — dolayı #a bararetli teşekkürlerimi — arzede- rim. Gönterilen bu mazikâne alâkadan tevkalâde mütehassis olarak Cumhu- riyet hükümetinin de bu iştirakte büyük kotüşu ve dost memlekete karşı Türkiyede beslenen — duygalara tamamilo tovafok eden bir muhab- bet ve dostlük nişaaesi gördüğünü Ekselânımıza temin etmek isterim. Bu münasebetle en samimt şahet duygularımın iladesini kabul buyur: manizı rica eylerim. Dr. Rüştü Aras Hamiyetli İzmi- rin teberrüleri Dün, Yozgad ve Kargehir felk. ketzedeleri için Hilâliahmere yapı: lan teberrü miktarı 452,36 liradır. Evelki günün 14544 Hira, 33 kuraş ile baraber yekân 14996 lira 67 kuruştur. Müfredati şuduri İojef Hodaro 3 lira, Avakat Nu ri Fettah Esen 15 lira, Vilâyet Da. hiliye memurları 41 lira 13 kuruş, Dıııı.p. okula — öğrencileri 1 lira 29 kuruş, Türkefin memurları 17 lira 65 kuraş, İstiklâl okula öğren: cileri 10 lira 20 kuruş, İbrahim ve Mehmet Helvscı 10 lira, Karataş Orlaokula öğretmen ve öğrencileri 50 lira, Gazi okulu öğrencileri 44 lira 66 kuraş, İşmir polis memur- ları, ikinci parti 12 İira 25 kuruş, F. A. Primi 10 lirs, Mersinli oku: Ta öğreneileri 4 lira 76 karuş, 176 antı alay sabayları 19 lira 75 ke: Toş, Fatma Tatlıcı S0 kuruş, Sıhhat müdürlöüğü memurları 10 İira 15 kuruş, Geri tütün girketi 200 İira, bugünkü yekda 452 lire 34 kuroş, |! Türk aleyhtarları Antakyada kardeşlerimizi yaralayıp dövüyorlar (Komisyon reisine şıkayet edildi. Bakalım ne netice verecek? Hatayda bir nümayiş — Yazısı 6 ıncı sahifemizde — Şefimiz, süvarilerimizin muvaffakıyetinden memnun. Ba;bakanımız, te!graf!n bunu bildirdiler ve süvarilerimize yeni muvaffakı. yetler dilediler. ——— ——— Ankeara, 4 (ALA.) — Romada yapılan — milletler binicilik müsabakası hakkında ekibimize riyaset eden Albay Cevdet Başvekil Celâl Bayara açağıdaki telgrafı göndermiştiri Roma 2 Mayıs 1938 Başvekil Celâl Bayar Ankara Bugün Milletler kupan müsabakasında Mussolini altın kupasını eki» bimiz karandı. Kendi namımı tapıyan kupayı biztat ekibe verdi. Al. manlar ikinci, İrlamdalılar üçüncü, İtalyanlar dördüncü, Romanyalılar boşinci oldular. Zaler direğine çekilen saacağımız İstiklâl marşımısla se. lümlandı. Atatürke minnet, sayın büyüklerimize çükranlar, Cevdet Başvekilimiz go cevabı. göndermişlerdir; Albay Cevdet- Bilgisin Roma Milletler müsabakasında Mamolisi eltin kupasıat kazandığınısı bil- diren velgeafınızı sevinçle aldım. Parlak — muvaffakıyetisizi ve minsel daygalarınızı Atatürke argettim. Şefimiz bepinizdea memnun oldu. Tebşir ederim."Ben 'de ekibimizi bararetle tebrik ederim. Ayai müavalfakıyetia baadan sonraki müsabaka, larda da tecellisini diler, ayrı ayrı hepinizin gözlerinden Üperim, Başvekil. Celâl Bayar Mücadele teşkilâtınasıl çahşıyo: Karşıyakalılar sivrisinek- lerden kurtulacaklar!, Salhaneden, Hacıhüseyinler ve Çiğ- liye kadar geniş bir saha üzerinde esaslı bir mücadele devam ediyor Karşıyakadan bir ş — Yazısı 8 İnci sahitemizde —