25 Ağustos 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

25 Ağustos 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

&& Yunan kumpanyalarından Mihal isminde bir vapurla geçen gün Varna'dan, Burgaz'dan, Ahyolu'dan birçok Rum milliyetçisi İstanbul'a gelmiştir. && Geçen hafta Osmanlı ve Bulgar hududunda bir müsademe vukuu makam-ı seraskereden de te'yid edilmiştir. Üsküb vilayetine tabi' Goçana mutasarrıflığında Bulgar hududunda bulunan üç Osmanlı istihkam bölüğüyle Bulgar karakolları arasında bir müsademe vuku' bulmuş, üç nefer Bulgar askeri vefat etmiş, ve bir hayli de mecruh var imiş. Osmanlı askerindeki telefatın mikdarı makam-ı ser-askerice mektumdur. Osmanlı Bulgar hududu müfettişi Andriyof'un riyasetinde hududa geden komisyon bu meselenin tahkik ve faslına memur edilmiştir. ********** RUSYA HABERLERİ && Varşova'dan varid bir telgrafnameden: Varşova'da vali-i vilayet arabasıyla cadde boyunca giderken evlerin birinin üçüncü katından doğru arabanın arkasına üç tane bomba atılmıştır. Bombaların ikisi patlamış, etrafda bulunan evlerin camını, çerçevesini harab etmiştir. Bu patlamadan vali ölmemişse de derhal arabadan yere düşmüş, ve elyevm kulakları sağır olmuştur. Valiyi muhafaza içün arabanın arkasından gelen Kazaklardan üç kişi telef olmuştur. Vakıadan sonra polis mezkur evi taharri ile ev sahiblerini istintak ettiklerinde şu cevabı almışlardır: "Vakıadan beş dakika evvel beş on genç ellerinde rovelver olduğu halde içeriye hücumla birer deliğe saklanmamızı ihtar ettiler, biz de saklandık, korkduk. Hala ne olduğumuzu anlayamıyoruz" demişlerdir. && Kırunştad'da divaan-ı harb-i askeri ahiren orduda parlayan ihtilalden dolayı altı neferi idama, yüz yirmi iki neferi müebbed küreğe mahkum ettikden sonra onbeş neferi de avf ile habisden tahliye etmiştir. * * * SANTİYAGO ZELZELESİ Amerika'da Şili Cumhuriyeti merkezi olan Santiyago'da evvelki günler nagehni olarak tehaddüs eden hareket-i arzın telef eylediği insan binleri mütecavizdir. Zelzeleden evvel yerin altından bir takım gök gürlemesini andırır sesler işedilmiştir. Zelzele hala devam ediyor. Evvelki gün yine nagehani bir hareket başlamış, üç buçuk devam etmiştir. Zelzeleden sonra şiddetli bir yağmur yağmış, sağ kalan veya mecruhen sürünen ahali sokaklarda kalub inlemiştir. Allah acısın, alem-i insaniyeti bu gibi afat-ı semaviyeden masun kılsın. * * * YUNAN TEHDİDİ Yunanistan'ın gerek düvel-i mu'azzama ve gerek Bab-ı Ali nezdinde Yunan donanmasının Karadeniz boğazından müruruna müsa'ade edilmesini ve bu suretle hukukunun müdafa'aasına muktedir olacağını taleb ve iddi'a etmekdedir. * * * İHTAR Bazı satıcılarımız beşer onar santimden toplanan hasılatımızı altı aydan beri göndermediler. Bu zevatın bir ikisini hükumete birer dolandırıcı gibi an-karib teslim edeceğiz. Ayın onbeşine kadar bu altı aylık üç aylık beş aylık hesablarını göndermeyenleri gazetemizle teşhid eyledikten sonra hükumete teslim edeceğimizden dolayı şimdeden beyan-ı i'tizar iyleriz.