6 Ekim 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

6 Ekim 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 3

Geçen hafta Hindistan Müslümanlarının vilayetde ilerü gelenleri Bombay'a gelüb, bura ulema ve eşrafıyla birleşerek bir cemm-i gafir teşkil iderler, İngiltere hükumetinin Hindistan Kral Vekili Lord Minton nezdine giderler. Bu cemm-i gafiri hakikaten Hindistan'ın en münevver, en akıllı kimseleri teşkil idiyormuş. Bu zevat Lord Minton'a demişler ki: [İngiliz memurları Hindistan'da, Londra'da olduğu gibi hükumet itmeyorlar. Müslümanlara çok haksız mu'ameleler vaki' oluyor ve haksızlıkların ardı arası da kesilmiyor. Buna tahammülümüz gayrı yetmedigi cihetle, ileride bize bir mes'uliyet atıf ve isnad edilmesün içün, bizzat nezdinize arzuhale geldik.] Bu ma'ruzat-ı şedide üzerine hayli sararan İngiliz Lordu, kendisi Hindistan'da velayet ettigi müddetce ba'dema İslamlar hakkında pek büyük bir adaletle mu'amele idilecegini te'min ile, bu cemm-i gafiri tatyib etmiş. Minton bunu müte'akiben yazdığı bir raporda Hindistan'da ihtilal emaratı istişmam eyledigini ve herhalde Hindistan kuvve-i askeriyesinin lüzum-u tezyidini dermeyan eylemiştir. İngiltere şarkda Türklerin başına bir külah geçirmege çabalarken arkadan Hindistan'dan doğru bir külah giyecek olursa pek parlak bir şey olacak! Bu şey adeta Dimyat'a pirince giderken, evdeki bulgurdan olmağa benzeyecek. --- o O o ---  DAHİLİ Reis-i Nüzzar Raço Petrof Efendi ile Harbiye Nazırı'na rüşvet aldıklarını isnad eden Mir gazetesinin davası Sofya Mahkeme-i İstinaf'ında evvelki gün ru'yet idilecegini dünkü nüshamızda yazmıştık. Mir gazetesinin dava vekili Mösyö Todorof'un taleb-i nizamisi üzerine bu meselenin ru'yeti başka bir güne te'hir olunmuştur. FİLİBE'DE HASTALIK Birkaç günden beri ötede beride kuşpalazı hastalığı görülmüş ve hatta Filibe mu'teberan-ı İslamiyesinden Muytab İbrahim Efendi'nin kerimesi dahi aynı hastalığa musab bulunmuş olduğu cihetle sıhhiye idaresi bütün mahalleleri ve evleri dolaşub ne kadar çocuk varsa cümlesini muayene eyledi. Fevkalade takyidat icra edilmişti. Böyle bir afet-i beşeriye dün bilcümle memleketimiz halkının masun kalmasına ve cümle musabin ile birlikde İbrahim Efendi kerimesi olan ma'sumeciğin de an karib ifakatyab olmalarını cenab-ı dai-yi deva hazretlerinden niyaz eyleriz. SARAYDA ZİYAFET Manevrada hazır bulunan Sofya ecnebi konsoloshaneleri ateşe militerlerine dün ahşam zat-ı hazreti Prensi sarayda bir ziyafet vermiştir. Bu ziyafetde bütün ümera-yı askeriye hazır bulunmuştur. Ziyafet saat alafranga bire kadar devam etmiştir. TELGRAF HAVADİSİ İSTANBUL'DA BÜYÜK KORKU Sultan Hamid'in hastalığı ve hayatının tehlikede olduğu tahakkuk idiyor. Bundan beş gün evvelki Tayms (Times) gazetesinin İstanbul muhbirinden aldığı bir telgraf şöyle yazıyor: Hünkar'ın hastalığı birdenbire bir nevbet gelmesiyle muhlik bir dereceye varmasından ve alelhusus ansızın vefat itmesinden korkuluyor. Çünkü Sultan Hamid'in ansızın