25 Nisan 1947 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 4

25 Nisan 1947 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 4

İRPİKLERİ uzun ve sık... Ve hafifçe kavisli... Bu kirpikler, insanoğlunun en güzelinin, gözler arasında en güzel olan gözlerine lâyık birer süslü muhafız: ır. Ya gözleri*.. .Büyük ve siyah... Bu gözlerin merke- zindeki bir çift siyah inci- nin üstünde, kendi yüzü suyu hürmetine yaratılmış olan âlemlere bakarken, o âlemlerin kurtuluşunu te- keffül edici birer damla ve namütenahi beyaz nur tit. reşir, Gözlerinin siyahlığile tezat halindeki göz beyaz- ları, hafif bir pembelik ve kırmızılıkla buğulanmış; böy- lece harikulâde güzel gözün harikulâde güzellik şartını toplamıştır. Ya bu gözlerin gördüğü?.. Gökler kadar dipsiz bir sükütla susalım... İlahi esra- rin en ileri haddine a görmek lütiuna eren bu gözler, baktığı ikamet zıd tarafı da gör murdu. Zaten onun sar memuriyeti sadece görmek, görebildikleri nisbette gös- termek değil midir? Pey. gamberlerin Efendisi, âma- bütün insanlığın mâna gözlerini açmaya ge- len Son Peygambere uygun olarak: her şeyi görmek izniyle gelmiştir. , urunları, bu misilsiz çehrenin, misilsiz bir vezin ve âhenk belirtici bir uzuvu, En güzel rayihaları severek, Mukaddes şekil e İİ o harikulâde esrarlı kokular âlemini mes'ut etmiş olan en Üstün İnsan ve Peygam- ber, vezinlerin en fevkalâ- desi * halinde ucu ince, ortası hafif yüksek, zarafet (o hayal ve hesaba sığmaz ve asalet timsali birzburuna maliktiler Uzunla yusyuvarlak arası hafifçe müdevver yüzleri, bütün bir tenasüp pilânının SRüNm ye dn 4 ay Diasa li OOMRENİNİZ DELİL Herhangi dini bir hüküm, mutlaka ilâhi esasa dayanır. Bu esasa delil derler, Hiçbir müctehid kendiliğinden bir hüküm vermemiştir, Çünkü din, beşeri bir mevzua değildi ir, Müctehidin tetkik edeceği ilk esas, Allahın Kitabıdır. Onlar Allahın Kitabında hükmünü O bulamıyacakları hâdiseleri, Hazreti Peygamberin Hadisleri arasında tetkik ederler. Çünkü Allah, bir âyetinde «Resülün size emir- lerini tutunuz; ve size yasak ettiği şeylerden sakınınız! » buyurmuştur. Bunun için ği ikinci delildir ki, buna da (Sünnet) denir, Hazreti Peygamber bir Hadisinde «Ümmetim fenalık üzerinde toplanmaz. » buyuruyor. Bunun için Allah Resülünün sahabileri ve din büyüklerinin ittifakla kabul ettikleri hâdiseler de üçüncü delildir. Buna da ( Ümmetin icma!) derler, İslâm dini hakikate, gerçek fikre, üstün akıl ve mantığa dayandığı için, Âyette, Hadiste, Ümmetin icmaıda sarih olmıyan benzer hâdiseler hakkında benzerleriyle karşılaştırıp hüküm verilir, Buna da ( Fıkıh ehlinin kıyasları) denir ki, dördüncü delili teşkil eder. Şimdi bu delilleri sırasiyle sayalım : 1 — Allahın Kitabı 2 — Sünnet 3 — Ümmetin icma: 4 — Fıkıh ehlinin kıyasları Görülüyor ki, aslında mutlak delil, Allahın Kitabile Peygamberin sünnetinden ibaret kalıyor. Diger iki delil ise bu iki ulviyet ve kudsiyet kaynağının hükümlerini anlamaya doğru birer vasıta ve muavinden başka bir şey değildir. Fakat öyle birer vasıta ve muavin ki, kıy- metten düşürülmeleri imkânsız... Abdürrahim ZAPSU çerçevesiydi. Bu kudsi çer- çeveye birdenbire bakan, kimbilir nasıl bir haşyet duyar? Bakınız, Efendimizin Sahabilerinden Cabir Haz- retleri, Efendisi hakkında ne diyor : — Gece... Mehtap... Arz. baştan başa aydınlık... Efen- kırmızı . elbiselerini nuriyle mehtap ışığını bir- birinden ayırt edebilmek için, hayran hayran, bir o mubarek yüze, kir de aya baktım. Allah üzerine yemin ederim ki, Allah Resülünün kâinat ışığiyle dolu yüzü, bana kamerden daha par- lak geldi, Allah Kelâmına mecra olan ağızları ne büyük, ne de küçük, ikisi ortasıdır. Hele bu ağızı o hârikulâde mütenasip du- dakların her açılışında gö- rünen dişler... Bu dişler, şekilde, beyazlıkta, temiz- likte, intizam ve sağlam- hkta eşsizdir, Üstüste bin- miş sık ve girift değil de, hafifçe seyrek... Ancak Yirminci Asır güzellik te- lâkkisinin ve sıhhat kaide- lerinin o kadar ehemmi- yetle meydana çıkardığı üzel ve temiz diş şuuru, Kurtarıcının ber biri kur- tarıcı en nefis Sünnetlerin- den birisidir. Abdürrahim ZAPSU — Devam edecek — İni Bize dini müşküllerinizi sorunuz; her birini teker teker cevaplandıracağız. Bir gün Allah Resulünün hu- eldi : zutuna bir kimse — Ey Allahın Resulü, halk halk içinde en zengin — Ey Allahın Resulü, sana dünyada ve âhirette saadetimi ge- rektirecek bazı şeyler soracağım, Emir buyurdular : — “Hatırına ne gelirse sor!,, içinde en âlim olmak istiyorum. — “Allahtan kork, halk içinde en âlim olursun! — Ey Allahın Resulü, halk içinde en zengin olmak istiyorum. — “Kanaat sahibi ol, ELAN olursun!,, — Ey Allahın Resulü, en hayırlısı olmak istiyorum. — (Halkın en hayırlısı, halka faydalı ve menfaat etirici olandır. halkın