9 Mayıs 1947 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 16

9 Mayıs 1947 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 16

Muazzam bir bulmaca : mhuriyet Halk Partisi Yukarıdaki harfler iç inde nasıl bir gelecek haftayı bekley cümle in yağ bulmaya çalışın ve | Grafikleri seven C: H. P. nin nabız grafiği z Bir varmış, bir yokmuş... Bir italyan varmış... (Dante) nin © (Omeros) dan daha büyük bir şair oldu- ğunu iddia etmek yüzünden birkaç kişiyle birkaç kere düello etmiş... Son düello- sunda ölüm derecesinde yaralanmış ve tam ruhunu teslim edeceği anda şöyle demiş : — İnanın ki, ne (Dan- teyden, nede (Omeros) dan tek mısra okumadım! Şu bizim politikacılar da, mahut talyanın oanca ölüm dakikasında bulabil. diği hâlisiyeti, ölmeden ve bir an için takınabilseler de itiraf buyursalar : — Ne Recep Peker'in, ne de Celâl Bayar'in far- kındayız ! Böyle icap edi- yor, biz de yapıyoruz ! Hâmidin cevabı Hamidin, bayıldığı şey- lerden birisi, genç ve şık kadınlar meclisi idi, Bir gün Suadiyede, beş Hâmid, o gün beyazlar gi. yinmiştir. Hâmid, meşhur tek göz- lüğünü takmış. muhteşem koltuğunda oturuyor Ove ğine rağmen, birçok bü yük adamda görüldüğü gibi, arada bir tepeden inme-lâubaliliklere ve usul dışı hareketlere o bayılan Hâmid. iki bacağını sağa sola açmış, garip bir otu- ruş şekli içindedir. Tuhaf tesadüf,.. Beyaz pantalo- nunun ön düğmeleri baş- tan başa açık ve göze çarpar vaziyette... Müthişt, Necip sipir uzaktan Hâmide, kim göremi- yeceği bir Sm işaretler yapmakta ve pantalonunun düğmelerini iliklemesini ve- Haftanın en gülünç yazıları «Genç Amerikan denizcileri, okullardan boşanan neşeli talebeler gibi sokaklarımızda geziyor. Halkımızla hemen bir muhabbet kuruldu. Konuşmaya, işaretleşme- ğe, şakalaşmaya başladılar, Bu güler yüzlü, zinde vü- cutlu delikanlıları sevimli bulmamanın imkânı yok, Mi- safirlerimizi şeref ve haysiyet yükseltici şekilde ağırla- maya çalışıyoruz; uğurla gideceklari saate kadarda böyle yapmalıyız > AKŞAM — 4 Mayıs — (Vâ - Nâ) Bazı kimseler vardır; düşünce ve faaliyetini “«desin- ler ahlâkına göre ayalarlar, «Desinlerci»ye haber vermeliyiz : memlekette hızla değişen ve devamı için hiçbir şey esirgenmeyecek olan sistem, kimseye yaran- mak maksadiyle kurulmamıştır. Milletin bünyesi ve ihtiyaçları göz önünde tutulmuş ve bu yola kararla, şuurla, azimle girilmiştir.» ULUS — 3 Mayıs — Nihat Erim ya gizlemesini anlatmakta- etmemekte, adetâ herkesin Şimali Afrika (Fransaya) — Gülüm, dır. Muazzam bir istihza (oObu beer ekiri farketmesini dehasına malik olan Hâmid, . istemekte Necip Fazıla inadına aldırış. e el ezdiği her. kes tarafından vaziyetin artık tamamiyle akimsin ! Haydi öz vatanına dön ! Ben hemcinslerimle evleneceğim ! hissedilir. 'bir hal aldığını gören Hâmid, köşesinden Necip Fazıla hitap ediyor: — A Necip Fazıl; kapat- mam için ne çırpınıp duru- yorsun? Görünecek bir şey olmaktan sonra... Bu söz. Hâmid'in yaşın- an ve mizacından başka kimde çirkin olmaz ? Geçmişte bu hafta «16 sene evvel bu hafta (10 mayis 1931) Cumhuri- yet Halk Partisi üçüncü kongresi toplanmış, Türk devleti rejiminin ilmi mahi- yeti ve istinat ettiği esas- lar kat'i surette tespit edil. mişti Bu suretle Türk mil. letine hâs olan, cumhuri- yetçilik, milliyetçilik halk- çılık, devletçilik; iâiklik, inkılâpçılık, rejimi doğmuş- tur,» 7 — Feridun Fazl Tül- beniçi'nin kitabından o bundan evvel iktibas ettiğimiz hadiseleri, bir (oldu-olmadı) etim, Bunu âyniyle veriyo-