11 Eylül 1930 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

11 Eylül 1930 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

11 Ev'ul İM3" Maarif Vekâletinden: Bu sene hükumet hesabına ecnebi memleketlerde tahsil için aşağıya yazılı zümrelerden talebe gönderilecektir. MAARİF VEKÂ.LET1 hesabına : Tarih ve ccğrafiya, fizikkimya, rıyaziyat muallimlikleri için Lise mezunlarından 8, Tedris usulü tahsili için de 2 talebe gönderilecektir. Tedris usulü tahsili için gidecekler yalnız Ankara Gazi Muallim mektebi Terbiye subesi mezun'arı ile i k mual im mekteplerinden en çok dört sene evvel ç.kmış oıup en aşağı ikı sene ilk mektep hocalığı etmiş olanlardan müsabaka ile aynlacaklardır. NAFIA VEKÂLETI hesabına : Su, yol ve köprü mühendisliği için Lise mezunlanndan 6 talebe. İKT1SAT VEK\LET1 hesabına: Ziraat, kimya, bahrî inşaat, maden mühendisliği, baytarlık ve ormancılık için Lise mezunlarından 7 talebe. ADL1YE VEKÂLETI hesabına : Hukuk tahsili için Ankara ve lstanbul hukuk Fakülteleri mezunlanndan 2 talebe. HAR1TA UMUM MÜDURLÜĞO hesabına : Topoğrafya tahsili için Lise mezunlanndan ( 2 ) , Lito makine ustalığı için de orta mektep, san'at mektepleri ve askerî üseler birinci devre mezunlanndan (2) talebe. Müsabakalar 182022 eylul tarihlerinde Maarif Eminlikleri ile Lise ve Orta mektep müdürlüklerinde yapılacaktır. Talip olanlann evvelemirde namzet gösterilmek üzere mezun olduklan mektep idarelerine müracaatlan, müsabakaya iştirak için icap eden muameleleri bitirmiş olanlar da yukarıda yazılı müsabaka günlerinde saat sekiz buçukta Maarif Eminliklerinde veya Liselerle Orta mekteplerde hazır bulunmalan lüzumu ilân olunur. Emniyet Sandıgı Cttmhartvet 7 Saraçhane Başında Horhor Caddesinde Miinir Paşa konağında Leyl' ve nebarî Memduh Efendi ve Fatma Badi Ana, ilk, örta ve lise kısımlan vardır. Kız ve erkek talebe ayrı ayrı kısımlardadır. Bütün sınıfları Hanımın 1515 ikraz numaralı de mevcuttur. Talim heyeti en maruf müderris ve muallimlerden mürekkeptir. Fransız'ca tedrisata ilk yin senedi mucibince Emniyet Sansınıflardan başlanır. Leylî ve tale benin bilhassa gıda ve sıhhatine azamî dikkat ve ihtimam olunmakdığından istikraz eyledikleri meb tadır. Talebe mektebin hususî oto mobillerile mektebe gelir ve akşam evlerine ayni vesaitle gönderilir.| lâğ mukabilinde Sandık namına i^a^ı^t^mmaaamkmt^mmmmmm Kayıt muamelesi devam etmektedir. ^ ^ ^ M ^ ^ ^ ^ ^ H M H H I ^ ^ ^ H M ^ merhun bulunan Ayvansaray'da Hoca Ali mahallesinde Hamam sokağında eski ve yeni 43, 45 numaralı ve doksan iki arşın arsa üzerine kâgir üç katta biri ayn kapılı olmak üzere beş oda, iki sofa, bir ocak, bir kuyu, bir toprak avluyu havi dahili ahşap bir hanenin tamamı vadesi hitamında borcun ödenmemesi hasebile müzayedeye çıkarılarak sekiz yüz yirmi lira bedel mukabilinde müşterisi Memduh Bey namına kat'î kararı çekilmiş ise de mu1 Mektep meccanî leylî ve tahsil müddeti üç senedir. maileyh Memduh Bey teferruğdan imtina eylediğinden icra kanunu 2 Gireceklerin yaşı 17 25' olmalıdır. mucibince tekrar yirmi gün müd • 3 Lise me/unları imtıhansız leylî veOrta mektep meznnlan Hesap, Cebir, Musattah hendeseden müsabaka detle müzayedeye çıkarılarak 4 ile ahnır ve 16 hafta neharî devam ederler. teşrinievvel 930 tarihine müsadif cumartesi günü kat'î kararı çekile4 Kayıt işi eylul I ilâ 17 1930 da yapıhr. ceğinden talip olanlann yevmi mezkurda Sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. HAYRİYE Liseleri Kız ve erkek Nafıa Fen mektebine talebe kabulü Naiıa fen mektebi müdürlüğünden: Kasfamoni C. müddei u~ mumiliginden: Kastamonu hapisanesinde mevcut mahkum ve mevkufine 1 eylul 930 tarihinden 931 mayıs gayesine değin itası muktazi 9 aylık ekmek ilk 6 ay tarafeyn için mecburî mütebaki 3 ayı yalnız müteahhit için mecburî ve Müddeiumumilik İçin ihtiyari olmak ve mezkur ekmek yerli buğdayı ununun alâsından ve beheri eski okka itibarile 300 dirhem sıkletinde gayet pişkin bulunmak ve hini taphından 24 saat sonra tabibe muayene ettirilerek hapisane kapısı önünde teslim etmek şartile 10 ağustos 930 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle ve k dı zarf usulile münakasaya vazedildiğinden talip olanlann tahminen on bin lirahın yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminatı muvakkate akçesi makbuzile birlikte ve yevmi ihale olân 31 ağustos 930 pazar günü saat on beşe kadar Müddeiumumiliğe bu baptaki diğer ahkâmı mukaveleyi öğrenmek istiyenlerin de keza memuriyeti mezkureye müracaatlan ilân olunur. Haydar ınşa emrazı stâasye has taııesi laşlababetinden: 1 Haydarpaşa Emrazı istilâiye hastanesile memurin dairesine yaptınlacak olan kalörifer tesisatı kapalı zarf usulile mevkii münakasaya konulmuştur. 2 Kalörifer tesisatı 17 eylul 1930 tarihinde ihale edilecektir. Taliplerin şartname ve plânlannı almak üzere her gün mezkur hastane idare memurluğuna müracaat etmeleri ve şartnamenin maddei mahsusası mucibince ihzar edecekleri tek'if mektuplannm ve teminat akçesinin tevdii için 17 eylul 1930 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 te Galata'da Kara Mustafapaşa sokağında lstanbul Limanı Sahil Sıhhiye merkezindeki mubayaa komisyonuna müracaat etmeleri ilân olunur. Erzuram Nafıa Başmühendisliğinden: Vüâyet dahilinde metruk ve muhtacı tamir on üç adet sekiz ilâ on iki ton ağırlığında (Austin Manif acturıg Schikago U S A) mamulâtından rnotorlu ve i ki adet biri (Kelley Springfeldrede Roller Co. U S R) mamulâtından on tonluk dığeri (Bundernnd Lehrer Dusseldorf) mamulâtından sekiz tonluk buharlı yol silindiri on beş adet taş kıran konkasör tamirile kâffei nevakisinin ikmali surelile faal bir hale getirilmesi ve Erzurum'a Garaja nakli yirmi sekiz bin üç yüz lira bedelle ve kapalı zarf suretile münakasaya çıkarılmıştır. Taliplerin bu gıbi tamiratı yapabileceklerine dair vesaik ile olbaptaki münakasa kanununa tevfikan »o 7,5 teminatı müstashiben yevmi ihale olan 25 eylul 930 tarihine / kadar Nafıa dairesinde komisyona müracaatlan ilân olunur. Kasaba Belediyesinden: 1 Kasaba şehrine isale edilecek su projesi tasdik edilmiş bulunduğundari gayrimelhuz 5647 lira dahil (115400) lira keşifli isale ve tevziat ve tesisat ve inşaatı 19930 dan itibaren otuz gün müddetle ve müzayede, münakasa kanununa tevfikan kapab zarf usulile münakasaya konmuştur. 2 Münakasaya iştirak edeceklerin erbabı vukuftan olduklanna veya bu gibi inşaat inşa etmiş bulunduğuna dair yapmış olduğuna dair mahalli Belediye veya Nafıa heyeti fenniyesinden muta şehadetname veya tasdikname ibrazına mecburdur. 3 Müteahhit sahibi sermayeden olupta su inşaatma âşina olmadığı halde inşaatın bidayetinden nihayetine kadar refakatinde ikinci maddede yazılı şehadetnameli bir su mühendisi istihdam edeceğine noterlikten musaddak taahhütname itası ile Belediyeyi temin edecektir. 4 Münakasaya iştirak edecekler evvel emirde teminat akçesi makbuzunu veya muteber bir banka mektubunu iraeye mecburdur. 5 ihale l'9930 bir teşrinievvel çarşamba günü saat on birde Kasaba Belediyesinde yapılacaktır. Proje ve evrakı keşfiye asıllannı mukavelei esasiyeyi görmek istiyenlerin Kasaba Belediyesine, şartname için de Izmir Belediye, Ankara ve lstanbul Şehremanetleri heyeti fenniyelerine müracaatlan ilân olunur. 1 Gümrük Muhafaza memurları için 800900 kaput yaptınlması kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 2 Şartnamenin musaddak suretleri Ankara'da Gümrükler Umum müdürlüğü levazım müdürlüğünden, Istanbul'da Gümrük levazım ambarından alınacaktır. 3 Münakasa : Istanbul'da Gümrük Başmüdürlüğü binasında Gümrükler Umum müdürlüğü satmalma komisyonu tarafından yapılacaktır. 4 Münakasa 20 eylul 930 tarihine rasthyan cumartesi günü saat 14 tedir. 5 Teklif mektupları kanundaki hükümler dairesinde gün ve saatinden evvel Istanbul'da komîsyona verilecektir. 6 Münakasaya girecekler, Ticaret Odasuıda kayıth bulunduğunu gösterir Bakırköy icra dairesinden : Bakırköy'ünde Hat boyunda Makbule vesika gösterecektir. 7 Her istekli, muhammen bedelin ' o/o 7,5 olan 1553 liralık teminatlaile Hanımın dükkânında eczacı Haralambo Efendinin mezkur dükkândan tahliyesi belli saatten evvel komisyona gelmeleri. 8 Kumaş ve kaput örneği Istanbul'da Gümrükler Umum müdürlüğü levazım icra kılınmış ve mevcut ecza ve ilâçlarile sair eşyanın tahtı muhafazaya almmış ol ambanndadır. Istekliler orada görebilirler. 9 Belli olan saatte tutulması mutat olan zabıt varakasının tanziminden makla mumaileyh Haralambo Efendinin sonra hiç bir teklif kabul edilmez. mahal ve ikameti meçhul bulunduğundan eşyayi mezkureyi müracaatla tesellüm etmemiş olduğundan tarihi ilândan itibaren bir hafta zarfında eşyayi almadığı takdirde muhafazası mümkün olmıyan mezkur eşyanın eylul 1930 tarihinde 239Mülhakat ihtiyacı için lnfcumu olan yirmi ton kiikürt kapalı zarî 930 günü saat 9 da bilmüzayede paraya nsu.ıle münakasaya konmuşt r. çevrileceği ilân olunur. Bedeli keşf i 24640 lira 54 kuruş olan Erzurumun Ilıca nahiyesinde Yevmi münakasa 13 eylul 930 tarihine müsadif perşembe olar k Zayi Muhassesatı Zatiye Beşiktaş yapılacak 52 aygırlık ahırlar 30/8/930 tarihinden itibaren 20 gün tesbıt edılmiştir. şubesinden almakdta olduğum 48504 nuTalıpieriu mezku kükürte ait şartnameyi görmek üzere her gün Ga marah maaş cüzdanımla tatbik mühürü müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. İhalei kat' lara'da Kira Mustafa Paşa so ağında kâin mer ezimiz levaz m memur u mü zayi ettim. Yenilerini çıkaracağımdan iyesi 20/9/930 cumartesi günü saat 16 da Erzurumda Baytar daire sindeki komisyonda icra kılınaca|ından taliplerin şeraiti anlamak ve ğuna mü acaat eylenv leri ve mün kasaya iştirak edebümek icin tanzirn zayilerin hükmü yoktur. tıey sürmek üzere saat 7,5 ta temınatla mezkur komisyona müracaat Mutekait Milâzimievve edecekleri teklif. mektuplar.nı münakaaa günü saat 14 ten evveı komisları ilân olunur. lsmail Hakkı yona tevdi eylemeleri ilân olunun. Gayri menkul malların açık arttırma ilânı Beyoğlu'nda vaki Adliye dairesinde ifayı vazife eden İstanbul ikinci icra memurluğundan: Açık arttırma ile paraya çevrilecek gayrimenkulün ne olduğu: Etrafı hane ve Gülcamii ile mahdut maa babçe kısmen kârgir bir bap hane Gayrimenkuliin bulunduğu m^vki: Küçük Mustafa Paşa'da Gülcamii sokağında İclâliye mahallesinde 10 numaralı hane. Takdir olunan kıymet: Tamamına 3500 üç bin beş yüz lira. Arttırmanın yapılacağı yer, gün, saat: tstanbul ikinci icra memurluğunda 1/9/ 930 tarihinde ve saat 1416 ya kadar yapılan birinci artırmada 1600 bin altı yüz ira bedelle talibi çıkmış ise de kıymeti muhammeneyi bulmadığından icra ve iflâs kanununun 123 üncü maddesi mucibince ikinci arttırmaya konmuştur. 259930 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14 16 ya kadar. 1 İşbu gayrimenkulün arttlrma şartnamesi 15/9'930 tarihinden itibaren 9301065 N'o. ile İst. 2 inci icrasının mukayyet dosyasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan daha fazla malumat almak istiyenler işbu şartnameye ve 9301065 numarasile memuriyetimize müracaat etmelidirler. 2 Arttırmaya iştirak için yukarda azılı kıymetin %6 sı şayanı kabul teminat jrösterilecektir. 3 Hakları tapu sicillile sabit olmıan ipotekli alacakhlarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarmı işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmıyanlar satış be delinin paylaşmasında hariç kalırlar. 4 Gösterilen günde arttırmaya işirak edenler arttırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malumatı altnış bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. Üstünde bırakılan gay* rimenkulün bedeli zamanmda verii mezse gayrimenkul ikinci bir arttırma ile satılır ve bedel farkı ve mahrum kaınan ytizde beş faiz ve diirer ratarlar ayrıca hükme hacet kalmaksızm memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. Beş numaralı fıkradaki şart tahakkuk tmek kaydile üc defa bağırıldıktan sonra gayrimenkul en çofc arttıranın üzerinde bırakıhr. Şart tahakkuk etmezse arttırma geri bırakılıo alıcı taahhütlerinden kurtulur ve teminat ta kalkar. 5 Arttırmanm birinci veva ikinci olmasına ve gayrimenkule tealluk eden kannni hakka ve satısın tarzına göre diirer sartlar: müterakim vergi ve saire miisteriye aittir. Yazılan maa bahce hane vukarda sröserilen 25^9/930 tarihinde tstanbul îkini icra memurluğu dairesinde işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesine tevfikan satüacafı ilân olunur. Yüksek mühendis mektebi kaydü kabu) muamelesi: 15 ağustos 930 tarihinden itibaren başlanılan Yüksek mühendis mektebi kaydü kabul muamelesine Dolmabahçe civarında Gümüşsuyu'ndaki mektep binası dahilinde her gün sabah saat 10 dan akşam 17 ye kadar olmak üzere 18 eylul 930 akşamına kadar devam edilecktir. Ârzu edenler buhusustaki şeraiti bizzat mektepten alabüecekleri gibi posta ile de istiyebilirler. Defterdarlık ilânları Satıiık yaprak tütün Gönen Sarı Nahiyesi Beled ye riyasetinden: Aksaray'da Redifpaşa konağında sırapastan mamul (13997) Jnlo Izmit yaprak tütünü satılmak üzere müzayedeye çıkarılmıştır. Müzayede 99930 tarihinden 159930 tarihine kadar devam edecek ve 159930 pazartesi gunu ihalei kat'iyesi icra kılınacaktır. Talip olanlar şeraiti müzayedeyi anlamak ve pey sür70 lirası muhasebei hususiyeden mek üzere Galata maliye şubesi tahsil memurluğuna müracaatlan. 28 lirası belediyeden olmak üzere 98 lira maaşh belediye tababetimiz münhaldir. Taliplerin evrakı müsbite asıl veya suretlerini df.iremize göndermeleri ilân olunur. Gümrükler umum müdürlüğünden: Kaput yaptınlacaktır Diş Satılık muayenehanesi Maa motör mükemmel, kısmen veya mecmuan satılıktır. Taksim tstiklâl caddesi 28 numaralı eczaneye müracaat. SÜT İLÂNI Halkalı Ziraat mektebi çiftliğinde mevcut on dört adet sağmal ineğin sütleri 930senesi eylulün yirmi beşinci perşembe günü saat on beşte müzayedeye konulacağından talip olanlann yevmi mezkurde çiftlik heyeti idaresine müracaatlan. istanbul Limani Sahili Sıhhye metkezi Baştabipliğinden: Dr.A. Erzurum aygır deposu Müdürlüğüden! tluayenehane ve tedaviî alektriki lâboratuvan Karaköv Topçnlar caddesi 34 Kutiel Doktor Taççıyan Muayene ve tedavi her gün sabahtan akşama kadar. Eminönü Sebzeciler'de tzmir sokağında No. 4 KİRALIK APARTIMAN Şişli'de mükemmel mobilyeli ve banyolu dört odalı bir apartıman kiralıktır. Şişli'de son istasyonda Kamer apartımanı kapıcısına veya telefonla Beyoğlu 2564 numaraya müracat.