28 Nisan 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

28 Nisan 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

jtneraklı şeylerj H i K AY Kelebek çiftliği Bir fngiliz tuhaf bir teşebbüse girişmiş, her nevi kelebek yetiştirmek üzere bir çiftlik yaptırmıştır. Bunu sırf zevki için değil, ge çinmek maksadile vücude getirmiştir. Çünkü burada yetiçtirdiği kelebekleri müzelere ve kollek siyonculara satmaktadır. İngiliz çiftligi ilk tesis ettiği vakit her cinsten kelebekler bulup bunları kafeslere kapatmış ve yumurta larını almıştır. Bu yumurtaları günese maruz camh yerlere koymakta, evvelâ tırtıl sonra diğer bir şekle giren hayvanlar niha yet kelebek olmaktadır. Bu suretle bir çift kelebekten 60100 kelebek dünyaya getirile MEMLEkCTLÇMC ÇOCUKLAR. Yavrular! Doya doya gülüp eğleri diğiniz bayramınızı sa • 1 hif enizin muharriri can ve! | ve gönülden tebrik eder. V.. FAYDAU BTL6ÎLER Yeni tahtelbafıirler Tahtelbahirler ilk icat edildikleri zaman denize daldılar mı dünyadan alâkaları kesilir, hiç h'r vasıta ile muhaberede bulunamazlardu Bugün ise telsiz telgraf saye sinde istedikleri merkezlerle konusabilmekte yalnız fazla derine daldılar mı dışarıdan haber ala mamaktadırlar. Lâmia'ya annesi: Yavrum, dedi, su buketi al da büyük annene götür. Bugün onun doğduğu gündür. Bari kıy metli bir şey gönderemiyoruz, bununla hatırlamış olalım! Lâmia'nın da zaten büyük an nesini göreceği gelmişti. Buketi almca hemen sokağa fırladı. Fa kat yolda minimini bir köpek görünce durup onu okşamaktan kendini alamadı. Lâmia'nın ötedenberi köpek lere ve kedilere dehşetli bir mu habbeti vardı. Onun için bu se vimli hoşhoşla uzun müddet oyalandı. Yalnız ne var ki Lâmia bu sırada Cingöz Recai'nin penceresinin önünde durmuştu. Cingöz Recai bütün mahallede muzipliği, yaramazlığı ile meş hurdu. Lânıia'yı köpekle meşgul görünce usulcacık masanın üze rinde duran hokkayı aldı ve içindeki mürekkebin hepsini Lâmia görmeden buketin içine boşalt tı. Lâmia oynıya sıçrıya haminne biliyor. Kelebekler doğar doğ sinin evine vardı: maz taze renkleri muhafaza edil Haminneciğim, dedi, doğum sin diye hemen öldürülmekte iğne gününü hem annem hem de kenoatınlıp mukavva üzerine dizil mektedir. Çiftliğin her tarafı kapalıdır. Kelebeklere çiçeklerden maada diğer gıdalar da veriliyor. Bu gıdalar kelebeğin çiçek usarelerini emmek için kullandıkları küçü • cük hortumları ince bir telle tutup şekerli veya balh suya batırmakla kabil oluyor. Her halde tuhaf bir ticaret, fakat kârlı. Zira ri T vayete bakılırsa bazı nadir cinsler bizim para ile 5 liraya kadar satılabiliyormuş. sanki büyük annesine bu oyunu di namıma tebrik ederim. Bak kendisi yapmış gibi müşkül va • sana ne getirdim. Garip bir tayyare merkezi Büyük anne memnuniyetle buziyette kalmıştı. İngiltere dünyanın en büyük keti aldı ve: Büyük anneciğim vallahı memleketlerinden biri. Fakat ne Aman, dedi. ne güzel çiçek benim bundan haberim yok! var ki arazisi cihanın dört bucaler bunlar! ğına dağilmış. Bunun için İngi Diye ağlamağa başladı. Ha Tabiî ilk işi buketi burnuna minne torununun tabiatini pek iyi götürüp derin derin koklamak bildiği için böyle bir şeye kat'iyoldu. yen ihtimal vermiyordu. Fakat buketi aşağı alınca: Lâmia'yı susturmak için t a A., a., elime de ne oldu, simbiî yüzünü mükemmelen yıka siyah! Diye haykırdı. Karşısındaki ay dıktan sonra kucaklayıp öptü. Lâkin bu muzipliğin faili de Lânaya bakmca yüzünün de kap mia, annesi ve büyük annesi için kara olduğunu gördü, büsbü tün çileden çıktı. Zavallı Lâmia ebediyen meçhul kaldı. İki küçtik Alman sinema artıstinin fiskosu: Han$ Yoachin ve Rolf Wenkhaus IMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIItllllinillllllllltlllllllll ' ;nilllllllIIIIIIIIIIHIIHtinllllllllllMIIIIIIHHItlllllHimiHIIIIMII1IIIIIIIIIHIIIIIIIIIi; niayı da bertaraf etmek için i olunmuştur. Tahtelbahrin üze rine keman telleri gibi gerilen teller hususî bir makara ile ihti « zaz ettirilerek telsiz telgraf mu haberesini en derin dalışlarda bile temin etmektedir. , ZE GE Nisan bulmacası C ' Pİ VE HE *i| R BA Mi AN Dİ HA i. R Çocuk modaları liz'ler kendi oturdukları adalar ile müstemlekeleri arasında en seri vasıtalar kullanarak çabuk nakliyatı temine çalışıyorlar. Nitekim son zamanlarda Britanya adaları ile Hindistan ve Avus tralya arasında tayyare postaları tesis ettiler. Bu şekil nakliyat Britanya adaları ile diğer müstem • lekeler arasında da yapılacaktır. Londra yakininde Croydon'da mükemmel bir tayyare merkezi vücude getirilmiştir. Bu merkezde resimde gördüğünüz veçhile yerden 80 metre yükseklikte ve 200 metre kutrunda platformlar yapıldı. Tayyareler buralara ta • biatile daha kolay konup kalkacaklardır. Platformlann altında da dükkânlar yapılarak bir pa zar açılmak isteniyor. Platformlara asansörle çıkılıp inilecek, kuvvetli ziyalı fenerler tayyare lere bunların bulundukları yer • leri gösterecektir. bir eteklik. Sağdaki resim ise erkek yav • rular için ince, yumuşak fanilâdan gömlek ve mavi kumaştan kısa pantolon. Belde siyah güderiden bir kemer. Bu elbiseler hem zarif, hem sıh hî. Hem de biçki ve dikiş bilen anneler taraf mdan pek uzuca mal edilebilir. Geçen defaki bilmecemizi doğru halledip te mükâfat kazananlardan bir kısmının resimlerini de bugün basıyoruz. Soldan itibaren sıra ile: 1 Diyarbekir orta mektebi birinci smıf talebesinden Salâ hattin. 2 Trabzon Cumhuriyet ilk mektebi talebesinden Rifat. 3 Kadıköy Moda çıkmazı No. 1 Tarik Yunus. 4 Elâziz'de mektep talebe sinden Neclâ. 5 Usküdar'da 21 inci ilk mektep sınıf 2 Adnan Topuz. 7 Üsküdar Beylerbeyi 27 inci mektep talebesinden Mükerrem Yasar. 8 Kütahya Orta mektep talebesinden 83 Servet. ııııımııımıımııııııiH 9 İnönü İlk mektep smıf 3 numara 206 Irf an Celâl. 10 Usküdar 30 uncu mektep talebesinden 200 numaralı Mürüvvet Şükrü. 11 Elâziz üçüncü mektep sınıf 5 No. 466 Kâzım Celâl. 12 Sabanca İlk mektep smıf 4 talebesinden Saime Ziya. 13 Karaman Gazi mektebi beşinci sınıftan Şükrü. 14 Çarşıkapı'da Güzel Arslan mağazasında Ayhan. 15 Balya Birinci mektep sınıf 5 talebesinden 43 numaralı Salahi. 16 Boğaziçi'nde Rumeli Kavağı'nda Hamam sokağında mi ralay Hüseyin Beyin oğlu Hüseyin Fethi. 17 Eskişehir'de Turan İlk Şu yukarıda 15 murabba. içinde gördüğünüz heceleri o suretle diziniz ki bu aylara ait bir iki cümle çıksın. Sıraya dizilecek heceler mutlaka gazeteden kesilmis olma hdır. Doğru KaHeo» ler arasında hh ** iyt beş lira mükâfat takdim edilecek ve resmi gazete • mize basılacaktır. Diğer birine bir «İş Bankası» kumbarası hediye edilecek. Diğer 98 kişiye muhtelif hediyeler. Onlardan da arzu eden lerin resmi basıhr. Cevaplar mayısın birinci gününe kadar «Cumhuriyet ço • cuk sahifesi muharriri» adresine gönderilmelidir. Geç kalanlar ve bu adrese gönderilmiyenler *""'Vâfat kazanamazlar. mektebi sınıf 4 talebesinden 148 Vasfi. 18 Balıkesir'de gazete müvezii Rahman. 19 Artvin İsmet Pş. mektebi beşinci sınıf talebesinden 341 Turgut. 20 Trabzon Gazi Pş. İlk mektebi talebesinden Ali İsmet Bey ve Hanımlar. H SK Havalar daha pek ısınamadı ama bahar geldi demektir. Yazın da eli kulağında. Yavrulara sıcak günler için modaya uygun kıya fetler hazırlamak zamanıdır. îşte soldaki ersim 8 1 0 yaşındaki hanım kızlar için mükemmel ve spor bir kıyafet. Kırmızı ve portakal rengi karıçık yünden bir ceketle portakal rengi ketenden örümcek çamaşır yıkıyor 1