8 Temmuz 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

8 Temmuz 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

20 <!UMHtJRÎYET g Temmuz Î935 Hava Makinist Mektebine Kayıt ve Kabul şartları: Hava Makinist Mektebi Müdürlüğünden: 1 Aşağıda şartları haiz istekliler; Dilek kâğıdı vevesikalarile lemmuz başlangıcından ağustos sonuna kadar mektebe baş vururlar. Mektebin bulunduğu yerin dışında bulunanlar dilek kâ ğıdlarile vesikalarını mektebe gönderirler ve alacakları karşılığa göre hareket ederler. Eğer girme şartlarım haiz iseler müsabaka imtihanında kazandıkları takdirde mektebe alınmak şartile İstanbula gelirler. 2 Mektebe girme şartları: A Türk clmak, B Ortamekteb «Lise sekizinci sınıf» tahsilini bitirmiş en az 17 ve en çok 20 yaşında olmak, C Sıhhî vaziyeti uçuculukta ve uçuş işlerinde kullanılmağa elverişli olduğuna dair mütehassısları tam olan bir hastane sıhhat beyeti ıaporu almak. Dısarıda bulunanlar bulundukları yerin Askerlik şubesine müracaatle muayeneye gönderilirler. Tam teşkilâtlı sıhhî heyet bulunan yerlerde o yerin en büyük Komutanma müracaatle muayeneye gönderilirler. D Ahlâkı sağlam olduğuna ve hiçbir suretle suçlu ve mahkum ok madığma dair bulunduğu yerin Emniyet Müdürlüğünden veya polis âmirliğinden tasdikli vesika göstermek, 0 Mektebe alınacak okuyucular; gedikli erbaşlar hakkmdaki 2505 numaralı kanun mucibince muamele göreceklerini vş mektebi bitirenlerin de 12 yıl müddetle Hava Gedikli erbaşı olarak vazife göreceklerini noterlikten taahhüd edeceklerdir. Bu taahhütname sureti kendilerine verilir. Veya gönderilir. F Mektebde yapılacak seçme imtihanını kazanmak, H Istekli adedi çok veya imtihanı kazananlar alınacak miktar dan fazla olursa bunların içinden riyaziye bilgileri daha iyi ve yabancı dil bilenler yenlenir. 3 Mekteb gece yatısı ve parasız olup okuyucuları Askerî Liseler okuyucuları gibi yedirilir ve giydirilir. Kitatb ve diğer ders için lâzım olanlar parasız verilir. 4 Tahsil müddeti iki senedir. 15 Hava gedikli makinistleri maaşlarından başka ayrıca her uçuş saati için 3 lira uçuş parası alır. 5 Vazifeten tayyare ile uçuşlarda vukua gelecek kazalarda ay nen tayyareciler için tatbik edilen ikramiye kanunu tatbik edilir. 7 Mektebi bitirenler kabifiyetlerine göre tayyare, telsiz ve elek trik makinisti olarak yetiştirilirler. 8 Erbaş pilot olmak istiyenler Eskişehir Hava Mektebi Komu tanlığma baş vurmalıdırlar. (3302) R EVU E GALATA da Yenl Caml Caddesl A ANKARA ds Saatleri en dakık, cn hassas, en son modeller ı»EVOöl.U'"<la • MISIRLI Istlklftl Caddesl 369 SAATCI MEYER TUnel Caddesl 29 ISTANBULöa • A KEŞIŞYAN, Sultan Hamam, • RIZA TEVFİK, Bankalar Cadde»! 8 Telefon • 21364 K A RA KÖY E CZ A N ES HUSEYİN HUSNü Galata, Karaköy caddesi No. 5 w Umumî DBDOSU : istanbul. Bahce Kapı, Taş Han 10 456 Ton kok kömürü Askerî Fabrikalar U. Müdürlüğünden. Tahmin edilen bedeli «10,944» lira olan yukarıda miktarı ve cinsi yazılı malzeme Askerî Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonunca 18 temmuz 1935 tarihinde perşembe günü saat «15» te kapah zarfla ihale edilecektir. Şartname parasız olarak Komis yonda verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan «793» lira 80 kuruşu havi tek lif mektublarını mezkur günde saat «14» e kadar Komisyona ver • meleri ve kendilerinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 üncü mad • delerindeki vesaikle mezkur gün ve saatte Komisyona müracaat • leri. (3740) izmir Cezaevi Direktörlü^ünden: 19000 lira bedeli muhammenli İzmir Cezaevinin mayıs 936 ga yesine kadar olan ekmek ihtiyacı kapalı zarf usulile eksiltmeye ko • nulmuştur. Eksiltmeye girişeceklerin % 7,5 nisbetinde teminat veya hükumetçe muteber banka mektublarını beraberlerine alarak ihale günü olarak tayin edilen 29/7/935 günlemecine raslıyan pazartesi günü saat 15 te Cezaevi Direktörlük odasında toplanacak komisyo na ve fazla tafsilât için de hergün saat 15 ten sonra Direktörlüğe baş vurmaları ilân olunur. (3770) istanbul Posta T. T, Başmüdürlüğünden Yeşilköy Telsiz istasyonu vesaiti nakliyesinden bir at ile bir araba, takımile satılmak üzere 15 gün müddetle pazarhğa çıkarılmıştır. 65 lira muhammen bedeli olan bu at ve arabayı hergün Yeşilköy Telsiz istasyonunda görmek mümkündür. Pazarhğa iştirak için beş lira muvakkat teminatla 10/7/935 çarşamba günü saat onda Beyoğlu Posta Telgraf binasmdaki Başmüdiriyet Alım, Satım Komisyonuna mü racaat olunur. (3525) Ankarada yapılacak yeni mezarlık projesinin müsabaka şartnamesi Ankara Imar Müdürlüğünden: 1 Müsabakaya Türk ve yabancı mimar ve mühendisler girebilirler. Yapılacak projeler mezarlık talimatnamesine uygun olacak ve arazinin topografik vaziyetine intıbakı gözetile • cektir. Mezarlık yerini gösterir 1/1000 mikyaslı plânla mezarlık nizamnamesi Ankara Imar Müdürlüğünden bir lira mu kabilinde ahnabilir. Bu plânm hududunda mesaha mik • tarı fazla değişmemek üzere değişiklik olabilecektir. Yapılacak projede idare kısmile bekçilere aid binalar üç tane bekçi evi, ruhanî ayinleri îçin lâzım gelen kısımlar müsabaka plânında gösterilecektir. Ulus büyükleri ve kahramanlarına mahsus anıtlarm yer» :eri ve arkitektural süslemelerle hususî aile mezarlık kı • «ımları ayrılacaktır. '' Mezar parsellerinin kabil olduğu kadar küçük meydanlar etrafında ve komşu gruplardan alçak ağac sıralarile ayrılmış olarak yapılması müraccahtır. Krematoryom mevkii gösterilecek ve Hatib çayî yakî nındaki tepelerden birinde su deposu yeri ayrılacak, muvafık yerlerde bir veyadaha fazla mimarî meydanlar y apılab ilecektir. Ayrıca bir havuz tertibi müsabıkların isteğine bırakıl mıştır. Miinasib yerlerde umumî halâlar yapılacaktır. Yapılacak projenin 1/1000 mikyasında umumî vaziyet ve park plânile 1/500 mikyasında beş detay plânlarını ihtiva edecektir. Ayrıca umumî giriş kı pısı ve etrafının 1/1000 mikyasında plân ve resimleri yapılacaktır. Projenin hava pespektivi yapılacaktır. Müsabaka projelerine rumuz yazılıp isim yazılmıyacaktır. Plânlar Ankarada Imar Müdürlüğüne ilân müddetinin ^"ttiği günün saat 17 sine kadar makbuz mukabilinde tes lim olunur. Hiçbir suretle posta taahhürleri kabul edil mez. Müsabıklar projelerle birlikte ayrıca balmumu mü hürlü bir zarf içinde isim, hüviyet ve adreslerini bil direcekler. Bu zarflarm dışında yalnız aid olduğu proje nin rümuzu yazılı olacak. Mükââfat kazanmıyan veya satın alınmıyan projelerin zarflan açılmaz. Jüri heyeti, Dahiliye, Nafıa, Sıhhiye ve Maliye Vekillerî veya bunların tevkil edecekleri kimselerden teşekkül eder. Müsabakada kazanan birinci ve ikinci proje sahiblerin den birinciye 1200, ikinciye 900 lira mükâfat verilir. Bunlardan başka beğenilen diğer üç proje de sahiblerinin muvafakatile beheri 300 lira bedelle satın alınır. Iç lş Bakanhğı müsabaka plânlarından dilediğini tatbikte serbestir. Müsabakayı kazanmıyan projeler teş hirden sonra bir ay zarfında sahibleri diledikleri tak dirde geri verilir. t Projeler 8 eylul 935 cumartesi günü saat 17 ye kadar lmar Müdürlüğüne makbuz mukabili teslim olunacak ve on gün sonra müsabaka neticesi bildirilecek ve sekiz günde ' müsabaka projeleri umuma teşhir edilecektir. Tatbik edilecek proje sahibi krematoryom hariç olmak üzere tekmil inşaat bahçe, ağaclanma, çiçeklenme ve meydan ve meydancık plânları ve yol maktaı, tulânî ve arzanilerile sair tesisatın ve toprak tesviye işlerinin 1/100, 1/50, 1/10 mikyasında inşaat projeleri ve me tajlarım yapacak ve bu projelere göre tahakkuk edecek keşif bedelinden krematoryom haric olmak üzere % 3 inşaat projesi bedeli ve inşaata nezaret hakkı olarak ta ayrıca % 3 verilecektir. (1617) (3816) Sümer Bank Beykoz Deri ve Kundura Fabrikasından: Fabrikamızda mevcud daimî cereyanh dinamo ve elektrik motörleri 15/7/1935 tarihinde saat üçte alenî müzayede ile satıla caktır. Bu motörleri görmek istiyenler resmî tatil günleri haricinde hergün saat ikiden dörde kadar Fabrikaya müracaat edebilirler. 2 3 4 Balıkesir ilbaylığından: Balıkesir Memleket hastanesinin ihtiyacı için alınacak olan 146 kalem edviye şartnamesi mucibince alınmak ve 11 temmuz 935 tari • hine raslıyan perşembe günü saat 15 te ihalesi yapılmak üzere 15 gün müddetle açık eksiltmeye konulmuştur. Edviyenin muhammen rayiç bedeli 2262 lira 10 kuruştur. thale Balıkesirde Vilâyet Encumenîride^ yapılacaktır. İstekli olanların ^ 7,5 nisbetinde muvakkat teminat makbuz ve yahud mektublarile ihale günü ve saatinde Encümeni Vilâyete ve bu hususta malumat almak istiyenlerin daha evvel Balıkesirde Encümeni Vilâyet Kalemine ve Memleket hastanesine ve ilâçlarm nev'ini öğ« renmek istiyenlerin İstanbulda Sıhhat Müdürlüğüne uğramaları ilân olunur. (3829) 5 6 Büyük Piyango Şimdiye kadar binierce kişiyi zengin etmiştir 19 ncu tertip 3 üncü keşide I I temmuzdadır Türk Hava kurumu 7 8 Büyük ikramiye 50,000 liradır Aynca; 20.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle 20.000 liralık mükâfat vardır 4786 ton Lavamarin kömürü 178,5 ton Kriple kömürü Askerî Fabrikalar U. Müdürlüğünden: Tahmin edilen bedeli «64,717» lira olan yukarıda miktarı ve cinsi yazılı malzeme Askerî Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satınalma Ko misyonunca 16 temmuz 935 tarihinde salı günü saat 15 te kapalı zarf ile ihale edilecektir. Şartname «3» lira «24» kuruş mukabilinde Komisyondan verilir. Taliblerin muvakkat teminat olan «4485» lira «85» kuruşu havi teklif mektublarını mezkur günde saat 14 e kadar Komîsyona vermeleri ve kendilerinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerindeki vesaikle mezkur gün ve saatte Komisyona müracaatleri. (3662) İstanbulda BOMONTİ şişe birası Müşterilerinin kazandıkları ikramiyeler: 55253 No. 1OO Lira 18700 » 6 0 » 68261 » 30 » Ikramîyelerini almak üzere numaralar hâmillerinin en geç 20 temmuza kadar ete müracaatleri rica olunur. 9 10 Yüksek Deniz Ticaret mektebi Müdürlüğünden 1 Mekteb tâli ve yüksek olmak üzere beş yılhktır. Yatılı ve bedavadır. Gayesi tecim gemilerine kaptan ve makinist yetiştirmektir. 2 Mektebin yalnız tâli birinci sınıfma talebe alınır. Bunların ortamektebi bitirmiş olmaları ve yaşları on beşten küçük ve on dokuzdan büyük olmamaları şartlıdır. 3 Yazılama işi için pazartesi, çarşamba, cuma günleri mektebe baş vurulmalıdır. 4 İsteklilerin mekteb müdiriyetine karşı yazacaklarî istidana • melerine hüviyet cüzdanlarını, aşı kâğıdlarını, mekteb diplomalan • nı veya tasdikli diploma suretlerini ve polisçe tasdikli iyi hâl kâğıd larını ve velilerinin izahlı adres ve tatbik imzalarını ve dört tane ve sikalık fotoğraflarını iliştirmeleri gerektir. 5 Yazılma işi 6 eylul 1935 cuma gününe kadardır. İsteklilerin muayenei sıhhiye için o gün saat 9 da kendilerinin mektebde bulun maları gerektir. (3788) Selimiye Askerî Satın Alma komisyonundan: 1 Selimiyedeki askerlerin ihtiyacı için 23,400 kilo pathcan, 18,000 kilo ayşekadm fasulyesi, 5,400 kilo taze bamya, 7,800 kilo sırık domatesin kapalı zarfla eksiltmesi 19/7/935 cuma günü saat 15 te Selimiye Askerî Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 2 Pathcanın tahmin fiati «2164,5», fasulyenin «2116», bam yanm «1339», domatesin «507» lira olup hepsinin muvakkat temi • natı «459» liradır. # 3 Teminatlar ihaleden iki saat evvel Muhasebecilik veznesine yatırılmış olacaktır. 4 Şartname hergün Komisyonda görülebilir. (3756) 12 Yunanistan, Italya, Isviçre. Belçika, Fransa Şimdiye kadar tertib edilen seyahatlerden en mükemmeli ve en elverîşlidir. Program ve fiat yakında neşrolunacaktır. 24 Günlük > Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan:< Tahmin Muvakkat Eksiltme tarihi edilen teminatı 5000 metro Amerikan bezi 950 71.25 9/7/935 salı saat 10 da 200 kilo sünger 2200 165 9/7/935 salı saat 11 de Yukarıda yazılı iki kalem eşya pazarlıkla alınacaktır. İsteklilerin muvakkat teminat mektubu veya makbuzlarüe Kasımpaşadaki Komisyonumuza zamanında gelmeleri, evsaf ve nümuneyi görmek isti yenlerin her zaman Komisyona müracaatleri. (3833), Deniz Levazım Satınalma Komisyonundan: Tahmin edilen bedeli 131,250 lira olan 2500 ton mazut 15 tem • muz 1935 pazartesi günü saat 15 te Kasımpaşada Komisyon bina sında kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Şartnamesi 656 kuruş bedel mukabilinde hergün Komisyondan ahnabilir. tsteklilerin 7812 lira 50 kuruştan ibaret olan muvakkat teminat makbuz veya mektublarile kanunî belgeleri havi teklif mektublarını eksiltme saatinden bir eaat evveline kadar Komisyon Reisliğine vermeleri. (3509) Gidiş 6 Ağustos , Dönüş 30 ağustos Büyük Seyahati " N A K „ Seyahat Acentası Galata Rıhtım caddesi 7 Tel. 43126