26 Ağustos 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

26 Ağustos 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURİTE1 26 Ağustos 1935 Leh kızı Jenyanm macerası: 19 Avusturyalı güreşçileri 52 yendik (Bastaraft 1 ı'ncr sahifede) geldiklerinden, güreş takımımızın bu kuvvetli ekip karşısında alacağı netice merak ediliyor ve maçların çok heyecanh olacagı da tahmin olunuyordu. Fakat dünkii müsabakalar takımımızın 52 galibiyeti ile bitmış olmaısna rağmen arzu edıldiği kadar heyecanlı ve zevkli olamamıştır. Bunun sebebi de güreşçilerimizden bazılannın hasımlannın kuvvetini ve bilgisini hiçe saymış, olma larıdır. İlk güreşte Avusturyalıların karşısına çıkarılan yeni güreşçilerimizin muvaffakiyetli miisabakaları, birinci plândaki güreşçilerimizde çok miisaid bir intiba bırakmış, bu acemı çocuklar bunları yendikten sonra, biz haydi haydi yeneriz kanaatini uvandırmıştı. Fakat hakikatin böyle olmadığı acı bir surette anlaşıldı. Takımımız dünkü maçı 52 gibi büyük bir farkla kazandı, fakat bu kazancın ancak bir tanesi tuşla oldu, dördü sayı hesabile kazanıldı. Güreşteki şöhretimiz Balkanlardan aşmış, orta Avrupa ile omuz öpüsecek bir hale gelmiştir. Bu söhreti muhafaza etmek ve daha ileri götürmek için bir hayli çalışmağa ihtiyacımız vardır. Orta Avrupa güreşi ile boyölçiişmek için sadece eski şöhretler kâfi gelmiyecektir. Bu söhret sahiblerinin daha çok çalışmaları lâ zımdır. Bir gazetenin harflerini iğneliyerek düşmana Grup birincilikleri müsa askerî haberler veren bir casus nasıl yakalanmıştı? bakalarına dün başlandı Bahkesir 25 (A.A.) Bugün General Ali Hikmet stadında grup birin ciliklerine Istiklâl marşile ve sporcuların yaptıklan geçid resmile başlandı. Çekilen kur'a mucibince ilk maçı, hakem Said Selâh^ddinin idaresinde Bandırma ile Bursa takımlan yaptılar. Bursa takımı, daha hâkim oynıyarak ilk devrede iki, ikinci devrede de üç gol atmış, buna mukabil Bandırmalılar bir gol yapmışlar, bu suretle Bursalılar 51 Ankaralı Hüseyinin güreşinden bir intiba maçı kazanmışlardır. İlk on dakika Mustafanın galibiyetile cı dakikada Avusturyalı güzel Sir kafa İkinci maç, Fenerbahçe Çanakkale bitti. Mustafa, ikinci on dakikayı da akol kaparak Yaşann sırtmı yere getirmetakımlan arasında oynandı. Fenerliler yakta güreşmek istedi. Halbuki on dağe muvaffak oldu. şu kadro ile çıkmışlardır: 66 kiloda Saim ile Jozef kar^ılaştı. kikalık ilk partide ayakta birşey yapaHüsameddin Yaşar. Fazıl Reşad, Dünkü güreşlerin en iyisi bu karşıleşma mamıstı, yerde güreşmeği kabu! etseydi Esad, Lebib Niyazi, Naci, Ali Rıza, oldu. İki güreşçi de hem kuvvetli hem de muhakkak Avusturyalının sırtını yere geSüleyman, Fikret. teknik bilgi sahibi idiler. Saim, dördüncü tirebilirdi. Bunu yapmadı ve maçı sayı Oyun Fenerin nisbeten durgun denedakikada hasmını altına aldı, fakat yan hesabile kazandı. cek hâkimiyeti altında cereyan etmiş, ilk Ağır siklette Çoban Mehmedle Edlış bir oyun tatbık ederek altından kadevre Yaşann penaltıdan, Ali Rızanın çırdı. Bu karşılaşma 16 ncı dakıkaya vard güreştiler. Avusturyalı ağır »ikletin, kafa ile attığı iki golle neticelenmiştir. kadar sürdü. Saim, ilk on dakikayı ga 130 kiloluk Çekoslovak güreşçisini yenİkinci devre Fenerliler, rüzgân da lehlib bitirmekle beraber hasmını tuşla yen diği söyleniyordu. Fakat dün böyle bir lerine alarak, hâkimiyetlerini büsbütün mek istiyordu. Bu isteğini 16 dakika fevkalâdeliği görünmedi. Bu güreş virmi artırdılar ve sırasile Esadın, Nacinin, E38 inci saniyede yerine getirdi. Fevîea dakika itişip kakışma şeklinde devam etti. sadın, Süleymanın, tekrar Esadın, Ali lâde güzel bir oyunla Jozefi yere scrdi. Avusturyalı mütemadiyen mınder dışına Rızanın attıklan gollerle maçı 8 0 ka72 kiloda Ankaralı Hüseyinle Antu kaçıyor, Mehmed oyun verrr.ediği gibi zanmışlardır. van karşılaştılar. Bu güreş te 20 dak'ka kendisi de selâmeti kaçmakta buluyorÇanakkalelıler, kuvvetli rakibîerine sürdü. Hüseyin, zaman zaman faik gü I du. Çoban ilk on dakikayı galıb bıtirdiği fazla gol yaptırmamak için çok çalış reşmesine rağmen Avusturyalının sırtmı J halde yerde güreşmeği kabul et mışlardır. yere getiremedi ve sayı hesabile kazandı. ' medi; oyuna sonun» kadar ayakta deÖbürgün, Bursa ile Bahkesir karşı kaçması, 79 kiloda Nuri ile Hans güreştiler. vam olundu. Avusturyalının Iaşacaklar, ayın yirmi dokuzunda bun Bu güreşin ilk dakikaları Nurinin üstün Mehmedin de onu kovalaması Mehmede ların galibile Fenerbahçe grup fir.alini oylüğile geçerken Avusturyalı yavaş yavaş sayı hesabile galibiyet kazandırdı. Gerek Mustafa ve gerek Çoban Meh nıyacaktır. açılmağa başladı. On birinci dakikada Aydında Hans salto ile Nuriyi yenmeğe muvaffak med bu güreşleri biraz akıllıca yapmış Aydın 24 (A.A.) Altı futbol olsalardı rakiblerini muhakkak surette oldu. mıntakasının birincileri olan Denizli, Iztuşla yeneceklerdi. Bu iki güreş kaçırıl87 kiloda büyük Mustafa ile Frans mir, Manisa, Muğla, Aydın birincileri mış birer fırsat oldu. karşılaştılar. Frans, evvelki gün iiç daAvusturya takımile salı günü akşamı Aydında bulunmaktadırlar. Karşılaşmakikada galib gelmişti. Fakat dün Mustaüçüncü bir müsabaka yapmak için alâka lar için kur'a çekilmiş ve bu münasebetle fanın karşısında çok acınacak hale düştü. darlar temas etmektedir. Alâkadarlar spor alanında tören yapılmıştır. Mustafa, her vakit yaptığı gibi hasmını Yapılan bu törenden sonra Aydın temas etmektedir. Avusturyalılar ücüncü yakalıyarak yere atmağa uğraşıyor, famaçı kabul ederlerse bunlarla bir defa Uşak takımlan karşılaşarak grupun ilk kat Avusturyalı bir türîii bu oyuna girdaha boy ölçüşülecek demektir. maçını yaptılar. İlk devrenin başlangımıyordu. Mütemadiyen kaçıyor, oyun cından itibaren Uşaklılar oyunur gidi Dün Heybeliadada yapılan vermiyordu. 9 uncu dakikada oyunu terşine hâkim oldular ve iki gol kaydettilv. kederek minderden kaçtı, fakat arkadaşdeniz yarışları Uşaklılar ikinci devrede de ayni hâkiları zorla geri getirdiler. Adalan Güzellestırme Cemıyeti tarafınmiyeti devam ettirerek gollerin sayısını dan tertib edılen deniz müsabakaları dün altıya çıkarmışlar, buna mukabil Ay Heybelıada plâjında yapılmıştır. Bu yadınlılar bir gol kaydedebilmişlerdir. rışlar çok güzel olmuş, çok kalabalık bir Yarın (bugün), Muğla ile Manisa ve halk kütlesi tarafından seyredil İzmirle Denizli takımlan karşılaşacak miştir. Başbakanımız İsmet İnö nü de yarışlarda bulunmuşlar ve lardır. Diğer bir kısmı ise adeta yanaşık nizamda düşman tarafına geçti. Böylece cephede açılan kocaman gedikten Ruslar içeri girdiler. Brusilof, muzafferiyetini kendi sevkülceyş meziyetlerine değil, Çekoslovaklann ihaneti ile elindeki insan malzemesini hiç acımadan israf etmiş olmasına borçludur. Avusturya ordusunun bu bozgunu ve o yüzden Rus ordusunun Galiçyayı istilâ etmeleri, cephede, vaziyeti fena bir buhrana uğrattı. Bunun üzerine cephenin en ziyade tehdid altında bulunan mıntakalannda bir sevk ve idare birlği vücude getirmek için FeldMareşal fon Hindenburgun kumandanhk salâhıyeti, Avusturya ordusunun bütün sol cenahına da tes.mil edildi. Böylece, o vakte kadar şark cephesi başkumandanlığı karargâhı olan Kovno şehri, batı kuzeyi yöneyinin (fimali garbi cephesinin) sol cenahı gerisinde kaldığı için, karargâh yerini değiştirmek lâzım geldi. Türkiye futbol şampiyonası Hindenburgun bir sözü: Çar ikinci Nikolanın da hesabını görürüz! koymak isterim. Asla harbe iştirak etmemiş olan bazı kimseler, yazdıklan kitablarda, ordu kumandanlığı karargâhlannda, cephedekine nazaran, «endişesiz ve hoş» bir hayat geçirildiği yazılıdır. Kumandanhk karargâhlarında çalışan erkânıharbiye heyetlerinin fevkalbeşer çahşmalannı Alman milletinin ve ecnebi ulusların gözünden düşürmek için kasden yapılan bu suiniyete makrun tasvirler, tamamen uydurma idi. Feld Mareşal fon Hindenburg, gayet erken kalkar ve sabahın 7 sinde başlıyarak, akşam 1 1 e kadar çalışırdı ki günde 16 saat eder. Maiyetindeki erkânıharbiye heyeti asgarî bir hadde indirilmişti. Bu zabitler arasında 15 saatten az çalışan tek adam yoktu. İstihbarat zabiti sıfatıle ben de 15 16 saat çalışırdım ve bundan başka, erkânıharbiyede, haftada üç gece nöbetçi kalırdım. Böylece haftada iki veya üç gün, hiç uyku uyumazdım. Feld Mareşal Hindenbur, daima nazik, mültefit ve güler yüzlü halile sabahları hepimizin birer birer elini »ıkardı. Geceleri nöbetçi olduğum zaman, bana iltıfat ededek sorardı: Yeni bir haber var mı? Scvgili dostum Nikola Nikolayeviç ne yapıyor? Yakında harbden bıkmıyacak mı? 1915 son bahannda Grandük Nikola Nikolayeviçin, papaz Rasputin tarafından devrilerek Başkumandanlıktan çe kildiğini ve yerine Çar ikinci Nikolanın Başkumandanlığı bizzat ele aldığını, Feld Mareşale haber verdiğim zaman, o şu cevabı vermişti: Demek ki nihayet muharebeden usandı. Pekâlâ, Nikolanın da hesabını görürüz. Filvaki, Feld Mareşal Çarla da hesabını gördü; hem öyle bir görüs. gördü ki o, 1917 martında tac ve tahtını da ve binnetice, kellesini de kaybetti. Başkumandanlık karargâhında nefis ve bol ycmekler ycnildıği dc doğru değildır. Yemeklerimiz o kadar azdı ki benim gibi oburca olanlar, sofradan daima yarı aç kalkardık. Feld Mareşal da bizimle ayni yemeği yerdi. Şunu da »öyliyeyim ki böyle az yemek yemek, sıhhatimize muzır değil, bilâkis faydalı olmuştur. Karargâh Brest Litovtkda Güreşler nasıl oldu ? Dün Taksım stadyomu çok kalabalıktı. Tiize ve înhisarlar Bakanları, Avuslurya sefaret erkânı da güreşlere gelmişlerdi. Güreşlere dördü kırk geçe baslanabildi. İlk karşılaşma 56 kiloda Kenanla Aloiz arasında yapıldı. Küçük Hüseynin boynunda çıban olduğundan bu miisabakaya giremedi. Avusturyalı güresçi çok hırçın :;üreşiyor, mütemadiyen favül yapıyor, Kenanm ağzını burnunu tıkıyor, saçından cekiyordu. Orta hakemi, Avusturyalı oldu ğundan kendi güreşçisinin bu hareketlerine âdeta müsamaha ediyordu. Bu gü reş, bu fena şerait içinde yirmi dakika sürdü. Kenanın yaptığı bir iki oyun sayı hesabile galib hükmünü temin etti. 61 kiloda Yaşarla Erih karşılaştılar. Yaşar, kuvvetine güveniyor, hasmınm teknik faikiyetinden çekinmiyordu. Altm Bunun üzerine hususî bir tren bizi Brest Litovska götürdü. Fakat karargâhımız, mütevazi bir nisbette olmakla beraber, şehirde oturacak yer bulamadı. Çünkü Ruslar, 1915 yazında tahliye ederken Brest Litovsk şehrini yakıp yıkmışlardı. Şehir, şimdi bir harabe yığınından ibaretti. Bu yüzden hususî trcnimizi. şehir civarında kör bir hatta çektıler. Biz de vagonlarda kaldık. Güneş, yakıcı ve merhametsiz ışıklarını mütemadiyen, vagonlanmızın damlanna döküyor, yalnız geceleri, biraz serinlik buluyorduk. Benim çalışma bürom, bir yataklı vagon kompartımanının yarısından ibaretti. böylece, pencerenin önündekı açılıp kapanır küçük masadan başka çalışacak yerim yoktu. Baltık denızınden Karpatlara kadar uzanan kocaman erkânıharbiye hartalarını, duvarlara pünezlerle yapıştırdım. İşte şark cephesinin muhteşem karargâhı bundan ibaretti. Mareşal Hindenburgun enerjik tedbirleri Brusilof taarruzunu durdurduğu ve vaziyet tesbit edildıği zaman, karargâh için başka bir yer aradık. Çünkü, daracık bir trende uzun müddet çalışmanın imkânı yoktu. İki yüzlü casus Şoşa Brest Litovsk şehri bir enkaz ve moBir Leh kriyünden geçiyordum. Buloz yığınından ibaret olmakla beraber rada, asıl mesleği ilk okullarda öğretyarışların sonuna kadar kaimışlar Fikret, Agâh birinci olmuşlardır. ?ehirle ayni adı taşıyan kalenın kazemat menlik olan bir ihtiyat birinci mülâzimi, dır. Başbakanımız, Adalan Güzelleştir50 metro kurbağalama yarışlarda Ef lan sapsağlam duruyordu. Burası, bana, merkezkumandanlığı ediyordu. Bu zabit, [ me Cemiyetinin ricası üzerine, yarışlarda dal, Mekin, Turgud, Mansur, H^ndan kazematlanna dinamitçi anarşıstlerin yanıma geldi. derece alan müsabıkların madalya ve ku birinci olmuşlardır. hapsedildiği Sen Petersburgdaki korkunc Varşovadan kaçıp geldığini «öylipalarını bizzat dağıtmıştır. Atlamada Fahri ve Necdet birinci ol Piyer ve Pol kalesini hahrlattı. Baska yen ve Alman neferlerile konuşmaga çaMuhtelıf katagoriler arasında yapılan muşlardır. sığınacak yer bulamadığımız için, esya lışan şüpheli bir genc yakaladım. Fakat 50 metro serbest yüzme yarışında İbrahim, Padilbot yarışında Behzad Tank çif mızı kaleye taşıdık. Fakat burada da, koyuvermeğe mecbur olacağız. Çünkü Matmazel Simon, Artin, Mahmud bi ti birinci olmuştur. yerlerimiz, aşağı yukarı trendeki kadar casus olduğuna dair hiçbir delil ve isbat rinci olmuşlardır. Su topu müsabakasında Galatasaray dardı. bulamadık. Tepeden tınağa kadar elbi1000 metro serbest yüzmede Rauf B takımı birinci olmuştur. Kazematlardaki höcerelerden biri ba selerini ve vücudünü araştırdık. Şüpheh ve Matmazel Simon birinci olmuşlardır. Dün Heybeliadalılar bu yanşlar mü na ve başka bir mülâzime verildi. Kalın hiçbir şey çıkmadı. Avusturya ve Türk güreşçileri bir arada 50 metro sırtüstü yarışlarda Bürhan, nasebetile çok eğlenceli bir gün geçirmij yontma taşlardan yapılmış olan duvarlar Bu ihtiyat baziti, birşeyler bulamazdı bundan yapüacak bir taarruzla kısa man mevzilerinin bulunduğu hattı ba ğa vakit bulamıyan düşmanmm göğ lerdir. rutubet içinde idi. Çizme çekecekle bir ama ben, casus hilelerini, her halde onzaman içinde Afyon İzmir demiryo lânın tepe ucları, şimdi alacalaşan ka süne dayıyor... Düşman mevzilerini Romanya turu başladı hayli fare öldürdüm ama durmadan baş dan daha fazla bılırdım. lunu kesmek ve bu suretle düşmanın ranlık içinde birer sivri külâhı veya sırtında taşıyan Afyon garbî tepeleri Bükreş 25 (A.A.) Anadolu A kalan geliyordu. Bir masa, gayet ipti Bir defa daha arıyalım, bakalım. geriden yiyecek, içecek, silâh, cepane yassı hamam kubbesini andırıvor.. şimdi kıyametten bir manzara göste jansının hususî aytarı bildiriyor: daî bir lâvabo, iki seyyar karyola.... Ben istihbarat zabitıyim. Bu işlerde müve yeni kıt'alar getirmesinin önüne Kocatepe bunların hepsine birden riyor. Vazifesi başından ayrılamamak Rumen spor mütehassıslan federas Zindanımızın bütün eşyası bundan iba tehassısım. geçmek mümkün olacaktı. Bundan mağrur bir hâkimiyetle bakıyor; san mecburiyetile bu manzarayı uzaktan yonu tarafından tertib edilen Romanya retti. Hapsedildiği höcereye girdiğimlz başka, asıl çekilme istikameti İzmir ki kartal bakışlı Türk Başkumands seyredenlerin çehrelerinde Mehmed turu bisiklet uluslararası yarışı bu sabah Brusilofun muvaffakiyetinden sonra, zaman, delikanlı yatağmdan fırlayıp olan Yunan ordusuna bu istikamet ka nmm biraz sonra gelip buradan muha ciğe gıpta edişlerinin izi var... saat dokuzda başladı. Romanya Başvekil Bismarkın de>let kalktı ve bize se\imli bir tebessümle güpatılmış bulunacaktı. rebeyi idare edeceğini biliyormuş gi Türkiye Bisiklet Federasyonunu tem değil bir ticaret firması olduğunu söyle lümsedi. Fakat ben rusça konuşmaga Muharebe saat 6 ya doğru şiddetini İşte bu esaslara dayanan taarruz plâ bi... artırıyor; düşman mevziinin en kuv sil eden ekibimiz, bu yarışta dığer altı diği bu memlekette merkezî impara başlayınca, bu tebessüm, hemen kaybolnı hazırlandıktan sonra, bu plânın icab Sabah karanlığının alacalığı acıl vetli kısmı olan Tınaztepede bu saat ulusu temsil eden ve içlerinde Fransız, torluklara karşı harbe girmeğe hazırla du. Çok şaşırmış ve heyecanlanmıştı. ettirdiği daha birçok hazırhklar ya dığı sırada 300 topun ağzından çıkan te kaynaşmalar oluyor ve saat 7 de Yugoslav, Bulgar, Polonyalı yanşçılar nıyordu. Casuslarımız, bu bir iki gün Alman üniforması giymiş bir Rus pıldı. Bu arada; bu taarruz için Afyon mermiler düşman siperlerinin üzenne Mehmedcikler bu tepenin en hâkim bulunan 108 koşucu ile rekabet edecek içinde Romanyanın harb ilân edeceğini zabiti olmıyasaınız sakın? dedi. cenubu mıntakasına getirilecek yeni ateş yağdırırken semamızda uğuldıyan kısmındaki düşman siperlerine giri lerdir. bildirmekte idiler. Tabiî, biz de, tedbir Evet onun gibi birşey diye cevab kuvvetlerin yerleşecekleri ve muha heybetli gürültü ufuklara yayıhyor, yorlar. Saat 9 da Belentepe zaptolunuEkibimizi idare eden Türkiye Bisiklet lerimizi alıyorduk. 'erdim. rebeye girecekleri yerler, topçularının barut kokuları Sincanlı ovasma sini yor; biraz sonra K'rcaaslan tepesi eli Federasyonu ikinci teisi Cavid, ekibimiMareşal fon Makenzenin kumandasmSonra, kendisine dikkatle bakmağa işgal edeceği mevzüer keşfedildi; ta yor.. zın teşkılının aceleye gelmesi yüzünden da bir ordu, Romanya harbe girer gir başladım. Ben baktıkça o sakinleşiyordu. mize geçiyor. Küçükkalecik tepesile memleket içerlerine kadar bağlanan Şimdi ceblerinizde ne varsa hepsıİnönlerinde, Sakaryalarda karşısın bunun garbindeki düşman ileri mev her nekadar genclerimizin bu yarış için mez, Rumen topraklarını istilâ için, have muharebe edecek birlikleri birbir daki kırık, dbkük topçuya ehemmiyet zii de biraz sonra koparılıp ahnıyor. iyi hazırlanamamışlarsa da kendilerine zır bekliyordu. ni masanm üstüne koyunuz bakayım; delerile irtibatlandıracak olan telefon ve vermiyerek ve hemen daima açıkta Mukavemet eden yalnız 1310 rakımlı güvendiklerini ve her halde ulusal spor Brusilofun taarruzundan sonra, garb dim. telgraf hatları meydana getırildi. Ge mevzie girerek her gördüğü hedete Sivritepe. culuk şerefimiz için ellerinden geldiği ka cephesindeki vaziyetin güçleştiğini ve RoCasusluk eden bir gazete celeri çalısılmak suretile yollar yapıl karşı bol bol cepane j'akmaktan cek;ndar çalışacaklarını söylemiştir. manyanın düşmanlanmıza iltihak etmek Ceblerini boşaltü: Bir tarak, bir Saat onbiri geçerek ve öğleden iki dı ve nihayet taarruz sabahına birkaç miyen Yunan topçusundan şimdi ses, Sekızıncı etabdan sonra dağlık ve yo üzere bulunduğunu gören İmparator, makas, bir kurşunkalemi, en sonunda bir saat sonra Yunanlılar Tınaztppeye gün kala birçok fırkalar [1] yeni mın sada çıkmıyor. O kadar ki güneş doğ \ kuş yollara gireceklerinden bu gibi yol Başkumandanlıkta değişiklik yapmağa de gazete çıkardı. takalarına sevkolundu. (Bu •fırkalar duktan sonra bile Kocatepenin üzerm karşı iki defa mukabil taarruza geçi lara alışık olan bisikletçılerimizın bu e karar verdi. General Falkenhayn çekildi, Gazeteyi açtım ve yukan kaldmp gözhep geceleri yürümek ve gündüzleri de dört büyük karargâhın [2] en bü yorlar ve evvelâ bu en mühim ttpeyi tabdan sonra bilhassa kendılerini göste Mareşal fon Hindenburg, seferber ordu lerimin hizasmda ışığa tuttum. Delikanlı gölgelıklerde ve köylerde düsman tay yüğünden en küçüğüne kadar bütün kurtarmak istiyorlar.. erkânıharbiye reisi (yani filen Başku bir ölü gibi sarardı. receklerini umud etmektedirler. yarelerinden saklanmak suretile ta mensublan ayakta geziyorlar. Sankı D. mandan) General Ludendorf ta onun Ekibimizin kaptanı Niyazidir. Diğer İhtiyat mülâzimine: Bitmedi arruz mıntakasına gizlice getirilmijler karşıda seyrettikleri şey bir sinema üyeleri Talât, Cavid, Orhan, Kâzım ve birinci erkânıharbiye reisi oldu. Bavyera Birşey görüyor musunuz gazetede, dir.) perdesinde geçen tehlikesiz bir mu Prensi Mareşal Leopold şark cephesi dedim. [1] Bir fırka; içerisinde piyadesi, Mikaelyadır. harebe oyunudur.. topçusu, süvarisi, istihkâm ve muha *** Yarış on bir etaba ayırılmışhr ve 1 750 kumandanlığına tayin edildi ve miralay Hayır! bere kıt'aları, sıhhiye ve naklıve teş kilometroluktur. Bugünkü etab 1 70 ki Hofman da onun erkânıharbiye reisi olKudretli Türk topçusunun buçfmkü Bu sırada genc Lehli bir sıçrayışta üsNihayet 26 ağustos sabahı gel'p çat mıştı; düşman mevzimde ölüm sessız asrî topçuya bile nümune olacak kadar kılâtı ve hatta şimdi tayyare birlık lometrodur. Eylulün sekizinde Bükreş du. Mareşal Hindenburg ile General tüme atıldı; gazeteyi elimden kapmak liği var. Düşman mevziile bizım mev muntazam idare edilen ateşi h'maye leri dahi bulunan 10 15 bin kişilik bir te bitecek olan bu yarış, Romanyada ve Ludendorf, 19161917 kışında İmpara istedi. Kolumu yukarı kaldırdığım için gazetenin alt tarafı onun elinde kaldı; ziler arasmdakı Smcanlı ovası koyu bir sinde Sincanlı ovasını geçen Türk pi birlık (cüzü tam) dır. Ancak bizim o Uluslararası spor mehafilinde büyük a torla büyük karargâhı umuminin birleş zamanki fırkalarımız 3 5 bin kişilik lâka uyandırmıştır. Bükreş radyosu iıer tikleri Pless şehrine gittiler. İyi veya fe üst tarafı benim elimde... karanlık içinde. Mevzilerimizin cenu yadesi; güneşin kızıllıkları ufuktan bena günlerde iki uzun yıl beraberce £ahşgün yanşın neticelerini bildirecektir. ba bakan yani bizim taraftski ya lirirken, düşman telörgülerini kâh top birliklerdi. Bu hareketinizle kendi kendinizi maclarmda yer, yer yanan atesler; bu çumuz tarafından tahrib edılmıs kı Uluslararası biskilet yarışlarına ilk is mış olan bizlere bu ayrılık püc geldi. [2] Kocatcpede Başkumandinlık, ele verdiniz. Fakat, ben, zaten, lâzım geAlman ordu kumandanlığı ateş başlarında sessiz, fakat canlı ha sımlardan istifade ederek, kâh tel ma Büyük Erkânıharbiye Reisliği, Garb tirakimiz olusu ve genclerimizin temiz ve len şeyi görmüştüm. karargâhlarında hayat reketler var. Şurada, burada sabah na kasile keserek geçiyor ve Mehmedcik. Cephesi ve Birinci Ordu Kumandan güzel tavırları herkesin nazan dikkatini (Arkası var) fi süngüsünü, siperinden başını çıkarma lığı karargâhları vardı. mazı kılan askerler görünüyor. Dıi§ çekmektedir. Bu münasebetle bir hakikati ortaya c.