27 Eylül 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

27 Eylül 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

57 Eylul 1935 CTJMHTJRl y K T C Ulusal Tarih Notları Biz bize Kara renklilerîn medeniyeti Gazetelerde bir Habeşistan telgrafı çıktı; Adisababada, barış uğrunda yapılan dinî ayinleri anlatıyor. Bu basit telgraf haberi nedense bende derin bir iz bıraktı. Onu okurken, güzel bir düşüncenin, ince bir duygunun bize heyecan veren zevkini tattım. Bir eskı zaman masalını hatırlatan bu satırları, ol duğu gibi yazmak istiyorum: Belkisle Süleymanın ülkesinde: 2 Ege mitolojisinde Asyalı göçmenier Tep sitesinin kuruluşu 3 Mitoloii Teb sitesinin kuruluşunu (MycenesY ve Tirint şöyle anlatıyor: sitelerinin Asyalı bir hükümdar, Agenorun gükuruluşu. zel kızı Evropi, ulu tanrı Zefs tarafından Giride kaçırıldıktan sonra, Agenor, Mitoloji şöyle anlatıyor: Kadmus (Cadmus), Feniks (Phenix) Kiklopslar, den'z tanrısı Pose'donla ve Sılıks (Cılix) adındaki üç oğlunu Amfitrvonun oğullarıdır. Bunlar dev kızkardeşlerini aramıya gönderdi ve vücudlü delikanlılardır. S;cilya adasınonlara Evropiyi bulmadan geri dönme da ilkönce onlar verlestiler. melerini söyledi. Üç delikanlı genc kızı Yunanm en eski medpnivet ocakla her tarafta aradılar, fakat onun izine rından olan Miken ve Tin'nt sitelerini raslamak mümkün olmadı. Kardesler Kiklopslar kurmuslardır. Bu sitelerde, den ikisi geri döndü; üçüncüsü Kad en kücüğü iki öküz tarafından çekılen mus, Taşoz adasına, Trakyanın cenub büvük taslar kullanılmıştır. sahillerine gitti; oralarda da Evropiden Bu güçlü kuvvetli Poseidon oeullan. bir eser bulamayınca Delfideki Apollon Ulu Tanrı Zefs tarafından Tanrı Hifeskâhinlerine başvurdu. Delfi kâhinleri tosun demir ocaklarıra amele olarak tanrı Apollonun ağzından, Evropiyi a verilmişlerdi. Bu ocaklar Midilli ada ramaktan vazgeçmesini, ilk raslıyacağı sile Sicilvada Etna yanardağının içinde bir ineği rehber tutarak onun yorularak bulunuyordu. durduğu verde bir site kurmasını emir Kiklopslar bütün tanrılara birçok esve tavsive ettiler. Kadmus, bu emri tutva ve silâh vaoıp vermislerdi. Bu arada tu; rasladığı bir ineğin peşisıra giderek Ulu Tanrı Zefsin müthiş silâhı yıldırıonun durduğu yerde Teb sitesini kurdu. mı ve babaları Poseidonun çatal asasını Sitenin iç kalesine onun adına nisbetle onlar yapmışlardı. Kadme denildi. Tanrı Atena sitenin kuZefsin vıldırımını yapan, Kiklopsla rulmasına yardım etti. Kadmus, bakir rın en me^hurları idi. Bunlardan Brotes irfan tanrısı Atenaya kurban keserek şukran borcunu ödemek istedi; fakat yıldırımı döverdi Sterope onu örs üzerin kurban kesebilmek için yıkanmak lâ de tutardı. Pyracmon ikinci cekiçle dözımdı. O civarda cenk tanrısı Arise vak verdi. Naklolunur ki, Zefes, ölülere can fedilmiş bir pınar vardı; fakat bu pı veren Apollon oğlu tabib Asklepyosu nar başını bir canavar tutmuştu. Kad yıldırımla vurduğu zaman, Apollon, oğmus bu yılanı öldürdü; temiz ve dup lunun intikamını almak için yıldırımı duru suya kavuştu. Kendisi için böyle yapan Kiklopsları oklıyarak öldür müthiş bir canavarla boğuşan kahra müstü. Korint civarında Kiklopslar adına mana bir iltifatta bulunmak istiyen Akonulmuş bir mihrab vardı. Kiklopslara tena, ona, öldürdüğü yılanın dişlerini sökerek yere serpmesini söyledi. Diş vapılan nezirler bu mihraba konu ler yere serpildikçe yerden msanlar fış lurdu. Notlar: kırmıya başladı; bu insanlar birbirlerile 1 Kiklopslar menkibesinde, Akde boğuşmıya başladılar, en sonda yalnız beş adam kaldı; Teb sitesinin sekenesi, niz ve Eğede ilk göçlerin izleri canlı olabu kanlı boğuşmadan kurtulan o beş rak görülmektedir. 2 Denizyolile gelen ve madenleri kişinin çoğalan çocukları oldu. işlemesini bilen bu göcmenler Eğe Notlar: memleketlerinde maden devirlerini aç1 Bu mit, Girid medeniyetinin kuruluşunda zikrettigim Minosla akraba mıslardır. 3 Bu göçler bütün Eğe adalarının olan Kadmusun, büyük Akdeniz ve Eüsten geçmis ve hatta, şarkî Akdeniz ge göçlerinde, Asyadan gelen göçmen kolonların büyük reislerinden biri ol kanısı olan Sicilvaya kadar uzamıştır. p 4'Miken ve Tirintin b a Asyalı gq£duğunu gösteriyor. 2 Fvropi, Zefs tarafından Giride •menler tarafından kuruldukları pek ayn olarak görülüvor. kaçırılmıştı. Onu aramak için üç kar 5 Tanrıîar tanrısı Zefs, tabiat Ve deş yola çıkıyor. Bu, Giride giden bir kâinatın sonsuz kudret ve ahenginin göçmen kafılesinden başka, ayni ulusun timsalidir. Onun en müthiş silâhı ise d'ğer üç kolunun da Ege memleketleriyıTdırımdır. ne yayıldıklarını anlatmaktadır. (Bu Doğudan denizyolile Eğe memleket ulus, ilk notlarda işaret ettiğim gibi, lerine gelen göçmenlerle Eğe havzasınTürk ulusudur. «Cumhuriyet> 19 eylul da acılan veni, muhteşem maden devir1935, No. 4076). lerinin kudretini, Kiklopslarm yıldırımı 3 Bu kollardan biri şimalî Ege su yaparak tanrıîar tanrısına vermeleri larındaki adalar yolile (Taşozun adı pek güzel olarak ifade etmektedir. acıkça zikredilmiştir) Trakyanın cenub sahillerine geliyor; oradan Phocıde 6 Kiklopslar admda Korinte bir mih kıt'asında Yunana ayak basıyor ve ni rab yapılması çok şayani dikkattir. Korint, birçok emin sığınakları olan bühayet Teb sitesini kuruyorlar. 4 Bu yerleşme de çok kanlı müca yük bir körfezin sonunda uzanan bir deleler sonunda oluyor. Cenk tanrısı berzahtır. Bu dar kara parçasının öte Arise vakfedilmiş pınar, bu pınan tu sinde diğer bir körfez vardır ki ağzı Adtan canavar, canavarın yere serpilen riyatiğe çıkar. Anadoludan Yunana doğru, deniz göç dişlerinin serpilmesinden sonra yerden yollarında, adalar birer köprü hizmetini fıskıran insanlann boğuşması şayanı görmüştür. En cenubdaki yol: dikkat kavidlerdir. Garbî Anadolunun cenub adalann 5 Nihayet gelen göçmenlerden beş kabilenin Tebde yerleştiğini anlıyoruz. dan, meselâ İstanköyden başlar, Kerpe, 6 Atina sitesinin kuruluşunda ol Girid, Çerigo adalarından geçer ve Moduğu gibi, Teb sitesinin kuruluşunda da ra sahillerine bağlanır. Onun üstünde ikinci yol: Tanrı Atenamn büyük bir yer alması, Anadolunun garb sahillerinden başAtina sitesinin kuruluşu münasebetile lar, îsporadlar ve Kikladlar üzerinden kaydettiğim notların burada da aynen tekrarını icab ettirir. (Bu notlar için o Korente bağlanır. Bu bakımdan da Kiklopslar adına yazıya bakınız: «Cumhuriyet» 20 eylul Korintte bir mihrabın bulunması, Mi1935, No. 4077) tolojide Asyadan gelen göçlerin izleri [*] Birinci ve ikinci yazı 19 ve 20 ey jararken, büyük ehemmiyet alır. REŞAD EKREM lul tarihli sayılarımızda çıkmıştır. Bu genclerdeki spor heyecaıiını takdir etmeliyiz Yüzme yarışt yapılırken Memleket gencliği arasında denız sporlanna karşı heves ve heyecan gün geçtikçe artmaktadır. Bu iftihar edile cek birşeydir. Çengelköy gibi nisbeten küçük bir yerde hiçbir teşekküle tâbi olmıyan bir iki genc, kendi paralarüe madalya almışlar ve Beylerbeyi ile Çengelköy arasında bir yüzme müsabakası yaparak madalyaları bu müsabakayı kazananlara vermişlerdir. Köy halkmuı önünde yapılan bu müsabaka çok önemli olmuştur. Müsabakaya giren on beş kadar genc Beylerbeyi nhtımmdan denize atlamışlardır. Su akıntısına karşı olmasına rağmen Çengelköyünden Receb bu mesifeyi 12 dakikada yüzerek birinciliği, Hasan 13 dakikada ikinciliği, Muzaffar 16 dakikada üçüncülügü kazanmışlardır. ransızların dillerine doladıkları bir söz vardır: «Insan hem herkesi, hem de kendi babasını memnun edemez!.» derler. Geçenlerde, [Burada Müsü yoktur!]! başlığı altında bir yazım çıkmıştı. Frenklik özentisinin aleyhinde ve ulusal bir endişe ile yazılan bu yazı bir bardak suda fırtına kopardı. Sağdan, soldan mektublar aldım. Bir takımı, saydığım ve sev«SaintGeorge kilisesinde dehşetli bir dığim genc yurddaslarımdan geliyordu. kalabahk birikmişti. İçeriye giremiyen Bir takımına ise, tatlısu Frenkliğinm mi binlerce kişi mabedin duvarları dibinde de bulandırıcı kokusu sinmişti. bekliyordu. Adisababada bulunan bü Iiklerini sakladım. Bunlar benim kaytün yabancılar merasimi görmeğe gelmişgumu, amacımı anlamışlardı.. Ötekileri lerdi. Birinci Haile Selâsiye, Kraliçe ile sepete attım. Zira otuz küsur yıllık yazıberaber kiliseye girdi. On tarafta yer alcılık hayatımda küfre kanıksamışımdır. dılar. Krallar kralı, dizçökmuş bir vaziYalnız bir tanesini, bu temiz vurdda yette iki buçuk saat dua etti. Onünde hâlâ ne kafalar yaşadığım, ne zıhnıyet papazlar ve hocalar vardı. Mabedin içinlerin neşvünema bulduğunu göstermek de ve dışında hıristiyanlarla müslümanlar maksadile aynen dercedıyorum ve ona yanyana Allaha yalvarıyorlardı.» cevab vereceğim. Zira, imzasını koy maktan utanan mektub sahibi, bunda, Din ayrılığı, herşeye ragmen bugün mertlıkten bahsetmiş.. bile ınsan kümelerinı birbirinden uzak tuIşte, sözüm ona mektüb: tan bir sebebdir. Medeniyeti temsıl eden «Monser Ekrem. Avrupada dinleri ayrı olan iki adamın Kültür, Puvan, Üniversite... Liberal, bir araya gelmesi kolay değildir. Hele General ve sayre (!) ve sayre olur da Afrikada en eski hlâm mabedi olan Harar camisi zümre, sınıf gibi büyük insan toplulııklan Mösyö yahot Madam niçin olamaz. Bu (îslâmhk Afrikaya buradan yayılmıştır) mevzuu bahsolduğu zaman bunu düşünhususta Mertlik (eski Türkce manası i mek çocukluk olur. O günden bugüne kadar, yeni hüküm gölünün doğu cihetine kadar da uzanır le) gösteremediniz. Bazan giydiğimiz Evet medeniyeti temsil ettiklerini iddia dar, ülkesinde birlık temin etmeğe çahj lar. şapkanın namusunu pahimal (!) edeceeden cemiyetlerde dın ayrılığı, insanlann mıştır. Şimdi, payitahtın ve evvelce hem Habeşistanın en kalabahk kütlesini 2İz diye bir korku kapliyor beni. Acaba bir araya gelmesine mâni olan derin bir abasının hem de kendisinin ilbaylığında teşkil eden Gallalar ise ekseriyetle müs bir gün bize: uçurumdur. bulunmuş oldukları Harar bölgesinin lümandır. Bundan başka, Fransız, Ital «Oğlum sen Fesi çıkarıp Şapka ko Vatan mevzuu bahsolduğu zaman bü evresindeki bütün iller üzerinde tama yan ve lngiliz Somalilerini çevreleyen ıl yamazsın demedim, sen adam olmazsın mile hâkimdir. tün aynlıklar birleşebilir, din asla! ler de kâmilen müslümanlarla meskun dedim» deydirecekmiyiz. Makaleleri Gocam ilbayının 1932 tarihindeki a dur. Bunlar Danakil, Afar, Arusi ve O niz her ne kadar iştiha ile okunuyorsa Adisababada, güneşin kavurduğu, medeniyet şelâlesinin sulayamadığı bu ço yaklanmasmdanberi, bu hakimiyeti, im gaden kabilelerine mensubdurlar. Afar bazıları böyle Şapkanın altındakinin haîa rak yerde, millî istiklâl tehlikeye girdiği parator, kuzeye doğru da teşmil ederek, ve Danakiller Şafiidir. Arusi ve Oga deyişmediğini anlatır mahiyetde olduğu • ocamın idaresini kendi taraftarlanndan denler, Trablus ve Sudandaki Sünusilere nu kabul etmek mecburum.» gün bütün kalblerin tek bir endişe ile İşte cevabım: tâbidirler. Cimma bölgesine gelince, ülçarptığmı görüyoruz. O müteassıb ruhlu birine tevdi eylemiştir. «Baron veya Sinyor! Lâkin, güneyde ve doğuda, Fransız, kenin batı ve güneybatı kısmıru doldu adamlar, icabında Allahlarını birleştire Sizin gibi dılı çetrefıl, imlâsı bozuk, ngiliz ve hele Italyan sömürgelerile ran puta tapanlarlann arasında, müteasbilivorlar. okuyup yazması kıt insanlara, eski Türk Oraya medeniyet sokacağız diye hay hemhudud olan yerlerde yaşıyan kabile sıb bir islâmlık kaynağıdır. %%% dilinde ağa denirdi. Fakat ağalar cahilkıranlar, siyah renklilerdeki şu ruh yük er, Danakiller, Dussalar ve Ogadenleri istenildiği kadar kontrol altında bulun İkinciteşrin 1930 da, Haile Selassiye, lıkten başka kusurları olmıyan terbiyeli, seklığini kıskanmalıdırlar. durmak kabil olamamaktadır. resmen başına ımparatorluk tacını giydiği dürüst ve merd insanlardı. Yazdıklan N. Bu kabilelerin çapuldan gayri amac gün, yeni hükümdara ubudiyetlerini ar mektubların altına imzalarını atamadık arı yoktur. Hükümete doğrudan doğru zetmek için payitahta gelmiş olan Ras lan için mühür basarlar, fakat herhalde ya zararlan dokunmaz. Dolayısile müş (ilbay ve başkomutan) lar, Decazmaş hüvıyetlerini gizlemezlerdi. Hoş, siz de külâta sebeb olurlar. Meselâ geçen kâ (general) ler, Fitaurari (sergerde) ler gizlemiş değilsiniz. Çetrefil dilinizden ve nunusanide, Danakil kabilelerinden biri, ve daha baska süel ileri genler, 16 tem Mösyölüğe teşneliğinizden ne mal olduFransız Somalisine karşı bir akın yapa muz 1931 de bir daha toplanarak, Im ğunuzu anladım. Hele merdliğin türkçe•ak, sömürsçe memurlarından bırini öl paratorun, ulusuna baeışladığı temel ya sini bana ayırıp, başka dılden olanını zâhir kendisine alıkoyan esprinizde, barondürmüştü. Fransız makamlan, hâdiseyi sasını törenle kutluladılar. sırf bir kabileyi ilgıler mahiyette görerek, Bu temel yasasını imza edenler ara luk veya ki sinyorluğunuz, Türk olan herseye karşı kin kusan ağzile sırıtmakFrankfurtta toplanan çöp ve temizlik Adisbaba hükumetini fazla tazyik etme sında, başpapaz, Abuna da bulunuyor tadır. Saydığınız kelimelerin çoğu bizim du. kongresinde hükümetimizi temsil eden U diler. Batı bölgesindeki kabileler üzerinde Yeni yasa mucibince, âyan ve saylav kendi malımızdır. Kendi malımız olmı ray Fen Işleri dırektörü Hüsnü ile Ma yanları ise, türkcede karşılığını şimdilik kine ve Sanayi şubesi direktörü Nusret Imparatorun ne derecelerde haizi nüfuz lar kurullarının üyelerini, halk kendi se bulamadığımız için aldık. Mösyö ve maolduğu pek malum değildir. Mayıs 1935 çecek ve Imparatorun tasdıkına arzedeİstanbula dönmüşlerdir. te, Haile Selassiye bu havalide seyahat cekti. Bakanlar da, parlamentonun vere dam bunlara benzemez. Bunlann biz Hüsnü, kongrenin incelediği işler ve ettiği sıralarda, kabile reisleri, Habeşis ceği kararları ve onaylıyacağı yasaları ic de karsılığı olduğu gibi, bu karşılık'arın gezisi hakkında bir arkadaşımıza demişkullanılmasını da yasalarımız emreder. tanla Italyanın arasındaki tehlikeli du ra ile mükellef olacaklardı. tir ki: Şapkanın namusundan bahsedişinizi tu rumun farkında bile değillerdi. Lâkin, İlk Habeş parlamentosu ikinciteşrin haf buldum. Şapka bizim başımıza geç« Kongrenin mesaisi 6 gün sürdü. Imparator, bunlann içlerine işlemiş olan 1932 de toplandı. Fakat İmparator, o ti geçeli iadei namus etmiştir. Sizin ba Iştirak eden devletlerin murahhas'an, yabancı düşmanlığı ve savaşçı tabiatleri nun üyelerini her üç ayda bir değiştirmek şınızdayken, şüpheli bir tavrı vardı. Be kendi memleketlerinde çöplerin nasıl top sayesinde, herhangi bir müstevliye karşı suretile, halkın seçım hususundaki isabet nim, bizim kafalarımız, sizinki gibi her landığını, nasıl istifade veya imha edıl ayaklandırılmalan kolay olduğuna kani ve kabiliyetine pek te güvenmediğini gösrüzgâra döner kabiliyette değildir. Biz, diğini izah ettiler, ayrıca başkanlığa bi bulunmaktadır. termiştir. başımızda fes varken de buyduk, şap rer de rapor verdiler. Bu meyanda biz de Habeşistanı ivi tanıyanlar, bu kanaaBununla beraber, Habeş parlamento kayla gene buyuz. Hatta biraz daha çok memleketimizde tatbik ettiğimiz usulleri tin, bütün ahaliye tesmil edilebilir oldusu, kurulduğu gündenberi epey iş çıkar akıllandık ve sizleri, sizin gibileri iyice kongreye bildirdik. Kongrede edindi ğunu söylüyorlar. Taymis aytannm 19 mıstır. Bu meyanda bir tecim yasası, bir anladık. ğimiz intıbalar hakkında bir rapor ha temmuz 1935 tarihli bir mektubunda, iflâs yasası, yabancılann ernlâk ve toprak zırlamaktayız. Kongreden sonra Ham Imparatorun bir gün evvelki söylevini Siz, Mösyö, Baron veya Sinyor ola tasarruflannı ilgiliyen bir yasa onaylan burga, Berline, Parise, Viyanaya ve Ro müteakıb, kırmızı cübbeli kadılarla islâm rak kalabilirsiniz. Bizden avrı durmanız mıştır. maya uğradık. Bu şehirlerde temiziik iş Somali mücahidlerinin ve Ogaden deleBundan başka, medenî ve ceza yasa bizim için sereftir. Fakat korkarım ki duleri, itfaiye ve yolların yapılışı hak gelerinin sadakat ifade eden sözlerini larını gözden geçirmek ve yenibaştan ha ramıyacaksmız. Rüzgârm önüne düşmikında uzun uzadıva incelemelerde halkın şiddetle alkışladığı bildirilmekteyzırlamak üzere yerli bir komisyon teşkil ven yorulur. Size öğüdüm olsun: Asıl bulunduk. Yazacağımız raporda bu rne di. olunmuş, ve zabıtanın ıslahı da Belçikalı kafanızı siz değistirmeğe bakınız. sele hakkındaki incelemelerimizi de ilâ Anladın mı, a5am?. Habeşlerin bu ulusal duygularını da bir heyete havale edilmiştir. ve edeceğiz. Raporumuzu bitirir bitirmez ha da kuvvetlendirmek maksadile kuru Ercümend Ekrem TALU Ayni zamanda împarator, ilbavlarile Şarbaylığa vereceğiz.» lan (Habeş Gencliği) adındaki vatanî diğer bütün erkânı merkezden taym edibirlik bütün gayretile' çalısmaktadır. Ve len üç tane örnek eyalet tesis etmiştir. T ü Amerikanın ihracını menettıği bu ülkede din avrılığının hiçbir tesiri ol ze işlerinin bir yoluna konulması da, bumadığı cihetle, Birlik, ödevinde muvaf günkü idarenin başlıca kaygularından bisilâhlar ri olmuştur. Vaşington 26 (A.A.) Cumhur fak olmaktadır. *** Başkanı M. Ruzvelt öğleden sonra bir Ancak bütün bu önemli ve faydalı Yukarıda, kilisenin ve papazlann, ül hamleler topu dört seneliktir. Kurulmak beyanname neşretmistir. Bu beyannamede bundan böyle yabancı memleketlere ih ke içerisinde pek önemli bir rol oyna istenilen makine henüz iptidaî bir halderacı caiz olan harb âletlerinin bir lıstesi makta olduklarını vazmıstım. Orada hı dir. Hakikatte, İmparator, Habeşistanda Dün Cumhuriyet Halk Partisi ba«karistiyanlar, resmen İskenderive Rum Pat hâlâ hâkimi mutlak vaziyetindedir. Yal nı Hilmi Oronun riyasetinde Türk Külbulunmaktadır. Ayni listede herhangi bir harb çık rikliğine bağlı olmakla beraber, kendileri nız, hassaten dış işlerinde ve finans is tür kurumu (Maarif cemiyeti) başkan ması takdirinde ihracı yasak olan harb ne baş olarak, Adisababada oturan A lerinde bir takım yabancı müşavirlere ek ve üyelerinin iştirakile Halkevinde önemli bir toplantı yapılmış ve Kadirga Ta malzemeleri de bulunmaktadır. Haıb bunayı tanırlar. Simdiki Abunanın adı seriya damşarak iş görür. mühimmatı yapmağa yanyan iptidaî mad Monsinyor Kirildir. Şiddetli bir Italyan Herhalde, Habeşistanda bedeviliğin Iebe Yurdunun ihtiyaca kâfi gelmediSi dü?manı olarak tanınmıştır. deler bu listede yazılı değildir. hâlâ devam etmekte olduğu inkâr edile tesbit edilerek derhal faaliyete geçilmeHıristiyan Habeşler Adi^ababanm mez bir keyfiyettir. si kararlastırılmıştır. Liste altı nevi eşyayı ihtiva etmekte kuzeyinden Eritre hududuna kadar u Buna göre Yurdun bütün harab *araf(Arkası ynnn) dir ki bunlar da tüfekler, mitralyözler, Ercümend Ekrem TALU ları onarılarak genişletilecek, bu yıl müher türlü mühimmat, her nevi harb ge zanan bölgede sakindirler. Oradan Tana mileri ve muharebede kullanılmak üzeracaat eden talebelerin heDfini a'arat re yapılmış tamam veya perakende halmevcudünü 105 ten 200 e cıkaracaktır. Leh transatlântiği Fransada faşistlerle sosyalist de tayyareler ve balonlardır ki, bunlann Kurumun bu kararını memnuniyetîe Nevyork 26 (A.A.) Italyan tezlerin mücadelesi topla mücehhez olması ve bomba atacak gâhlarında inşa edilmiş olan Pilsudski karsılarken bu isin bir an evvel ve en seri Paris 26 (A.A.) Saylavlar kurulu vasıta ile vapılma'inı ve acıktaki ta'e'^esehilde mücehhez bulunması meşruttur. ismindeki Leh transatlântiği Tiryesteden sol cenah gruplarının bir delegasvonu, Nevyorka vasıl olmuştur. Bu gemi, mu hükumette istizahta bulunmağa ve «A nin mektebler acılır acılmaz yerleştiril Sovyet Çek dostluğu ii ayyen saatten beş saat evvel gelmıştır. teşten hac» birliğinin yaptığı gösterilere mesini d l i Moskova 27 (A.A.) Kızılordu benzer gösterilerin tehlikelerini işaret Arnavudlukta tam bir Tarım uzmanlannın GiresunGenel Kurmay Başkanı Egorof Çekos • etmeğe karar vermiştir. sükunet var lovak süel heyetine bir şölen vermıştir. daki tetkikleri Protesto toplantıları yapmak imkân Tiran 26 (A.A.) Arnavudluk a ları araştırılacaktır. Karşılıklı söylevlerde Rus Çekos Giresun 26 (A.A.) Tarım Ba lovak dostluğu belirtilmiş ve çok kuvvetl İansı, asilerle hükumet kuvvetleri aras:n Arnavudluktaki Yunan azliğı kanile birlikte şehrimizde bulunmakta oolan iki memleket ordusunun kat'î sulh da bir çarpışma olduğuna dair ecnebi Atina 26 (Özel) Arnavudluk hüku lan Tarım uzmanları üç kola aynîmış'ar kaynaklardan çıkan haberleri kat'î o'arak meti geçen sene kapatılan Yunan azhk ve incelemelerde bulunmak üzere bueün severliği ve bu orduların kendi memle ketlerini ve genel banşı korumak ıçın o yalanlamaktadır. Arnavudluğua her ta ı mekteblerinin acılmasına ızm vermış Piraziz ve Kesep iiçe ve komunîarına rafında tam bir sükun vardır lan önemli rolleri anlatılmıştır. ye mektebler açılmıştır. 1 gitmişlerdir. Yeni Habeş Imparatorunun yaptığı ve yapacağı ıslahat IBUG4DEBUJ Anladın mı, Ağam? Habeşistanda yabancı düşmanlığı Kilisenin memleketteki rolü Habeş Müslümanları İlk Parlamento ve gördüğü işler Yabancı müşavirler Çop kongresı Uray mumessıllerı dun ~ avdet ettiler ~ Talebe Yurdu 200 kişi alacak derecede genişletilecek

Bu sayıdan diğer sayfalar: