17 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

17 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

17 Nisan 1936 CUMHURÎYET BİR HAFTA 18 Nisan çıkacaktır Cumartesi günü Genc kadın ve erkekler, yaşlılar, iş adamları, dinlenme ve raydalı vakit geçirmelerine yarıyacak TAM FAR Beşeriyete belâ olan Fareleri imha edlniz Fare zehiri macunu HASAN Fare Zehiri Fare zehiri buğdayları Farelerin bulundukları yerlere serpiniz. Bilhassa küçük farelerle fındık fareleri derhal ölürler. Bir parça ekmek veya pastırma veya yağlı gıdalara sürülerek farelerin bulundukları yere bırakınız. Bilhassa sıçanlar derhal ölür. 25 kuruştur 25 kuruş Türkiyenin en büyük haftalık gazetesi MACUN ve BUGDAY iKiSi BiR ARADA Bazı fareler buğday zehirinden hoşlanır ve bazıları macunu yemek ister. Bazı fareler sabah yediklerini akşam yemezler. Bunun için farelere her iki çeşidi vermek lâzımdır. Bunun içindir ki her ikisini istimal eylemek çok muvafıktır ve bu suretle farelerin ana, baba ve silsilesi muhakkak ve kat'î surette ölürler ve kokmazlar. İkisi bir arada 40 kuruştur. gaz< ısine bu ayın 1 8 nci günü kavuşmuş olacaklardır. TAM BİR HAFTA f Istanbul asliye birinci hukuk mah kemesindea: 'Pürkiye Şeker Fabrikalan Anonim Şirketi vekili Salih Zühtü tarafından Galatada Çinilirıhtım hanında ValterZiger ve şürekâsı Limited Şirketi aleyhine ikame olunan ve müddeaaleyhin Uşak şeker fabrikasma sattığı Belçi ka kok kömürünün tutarı olan meb lâğdan fazla aldığı bin liranın faiz ve masarifi mııhakeme ve ücreti vekâlet iadesi talebine mütedair bulunan dava müddeaaleyh şirkete tebliği gereken dava arzuhali sureti ikametgâhı hazıralannın meçhuliyeti mübaşir ve polis tarafından tebliğ ilmühaberine verilen meşruhattan anlaşılmakla tebliğ edilemediğinden hukuk usulü muhakcme leri kanununun 141 inci maddesine tevfikan dava arzuhalinin (30) gün müddetle ilânen tebliğine karar verildiğinden müddeaaleyh şirket işbu müddet zarfında arzuhale cevab vermediği takdirde hakkında muamelei gıyabiyenin icra edileceği dava arzuhali suretinin tebliği yerine kaim olnıak üzere ilân olunur. (22194) TURAN BiR MAMULÂTI macunu, ZdsaM Hasarv Deposu: Ankara, Istanbul, Beyoğlu Martın 30 uncu pazartesi günü öğleden sonra saat dörtte Şirketi Hayriye hissedarlarının nizamnamenin aşağıda gösterilen tadili için fevkalâde olarak içtimaı takarrür ederek keyfiyet usulü dairesinde ilân edilmişti. Gününde ticaret kanununun 386 ncı maddesinin ta yin ettiği ekseriyet hâsıl olmadığından müzakere edilemedi. Bina • öyie bir gazete olacaktır ki içinde enaleyh yukarıda yazılı madde hükmüne tevfikan mayısın 4 üncü sizi alâkadar etmiyecek bir tek pazartesi günü Şirketin Fermenecilerde kâin merkezi idaresinde sasatır bile bulunmıyacaktır. at on altıda tekrar fevkalâde olarak içtima akdedilecelftir. Içtimaa ticaret kanununun bu babdaki hükümleri mucibince bir hisseye malik olan hissedarların dahi iştirake salâbiyetleri vardır. RUZNAMEÎ MÜZAKERAT: Yevmî gazeteler boyunda 1 Şirketin bahrî inşaat ve tamirata mahsus fabrikasının teş olacak ve baştanbaşa iyi viki sanayi kanunundan istifadesini tazammun etmek üzere şirket mukavelenamesine bir fıkra ilâvesi. seçilmiş meraklı yazılan, (llâvesi teklif olunan fıkranın şekli: Şirketin bahrî insaat ve ta giizel renkli ve renksiz mirata mahsus fabrikası teşviki sanayi kanunu ahkâmından istifa resimleri içinde toplamış de eder). TAM BİR HAFTA Ştrketi Hayriyeden Terzihanesinden: BOTTER Işinin itina ve zarafetile şehrimizde tannmış olan terzihanem bu kere son moda tnev itnlik ve yazlık hakikî Ingüiz kumas çeşidlerini jjetirtmiştir. Fiatlarda son derece tenzilât. Kumaşını getirenlere de elbise yaplır. Beyoğlu Botter Han 1 inci kat. Telefon: 40562 dcumau v e fıeSı ueSboCe I j TAM BİR HAFTA bulunacaktır. Ademi jktidar Bel gevşekligi Dermansızhk vücut ve dımağın SEKSÜLİN pek müessir ve emin bir ilâçtır Kutusu 2OO Kuruş ı Istanbul Belediyesi İlânları Galatada Kemeraltı Çığırtkan sokağında 141618 numaralı bi naların bakımsızlık yüzünden cephesi çatlıyarak maili inhidam bir sekil almıştır. Mezkur binalara yapı ve yollar kanununun 44 üncü maddesi tatbik edilecektir. Şimdiye kadar yapılan tahkikatta sa hibi, adresleri meçhul olmasına binaen mahzurların 48 saat zarfında izalesi, aksi takdirde hedmedileceği tebliğ makamına kaim ol mak üzere ilân olunur. «B.» (2062) | Emlâk ve Eytam Bankası İlânları I fl TA BİR HAFTA gazetesinin nasıl bir gazete oldujjunu anlatmak yazı ile kabil değildir ancak onu görmek lâzımdir Satıîık Bina Esas No. sı 452 Mevkii ve nev'i !"">». Bakırköy Türk mezarlığına; musaddak haritası veçhile dahilin de yollar tesis edilerek muntazam bir şekil verileceğinden yol is BEŞİR KEMAL MAHMUD CEVAO tikametlerine musadif bazı mekabirin nakli icab etmektedir. Tes ECZANESİ SİRKECİ viyei türabiye ameliyesine 27 nisan 936 pazartesi sabahından itibaren mübaşeret edileceği cihetle bu müddete kadar nakli kuburu Kadıköy ikinci sulh hukuk hâkim kâmilen ikmal edilmek üzere alâkadarların haritaya nazaran yol is* liğinden: tikametlerini bilip öğrenmeleri için işe başlanacağı tarihe kadar her Bostancıda Kasadar sokağında mü gün sabah 9 12 ye kadar Daire Heyeti Fenniyesine müracaatleri hendis Höknenin köşkünde mukim iken ilân olunur. «B.» (2063) 28/11/935 tarihinde ölen İkbal kadın dan ve gene Kadıköyünde Mühürdar caddesinde 67 numaralı hanede mukim iken 9/2/936 tarihinde ölen Fatma Zehradan ve Yoğurtçuçeşme caddesinde 35 numaralı hanede mukim iken 3/3/ 936 tarihinde ölen Fatmadan alacak ve borc iddiasında bulunanların ve bu babda malumatı olanların tarihi ilân dan itibaren bir ay içinde ve veraset iddiasında bulunanların da üç ay zar fında vesaik ve senedatı kanuniye ile mahkemeye müracaat etmeleri lüzu mu alacağını vaktinde yazdırmıyan alacaklılar mirasçıya ne şahsan ve ne de terekeye izafeten takibat yapamı yacakları ilân olunur. (22197) Depozito Lira Beyoğlunda Kamerhatun mahallesinde Topçular sokağında eski 18 yeni 20 numaralı ev. (Arsası 463 metro murabbaıdır). 5.000 Tafsilâtı yukarıda yazılı yer peşin para ile ve kapalı zarf usulile satılmak üzere arttırmağa konulmuştur. İhalesi 4 mayıs 1936 tari hine tesadüf eden pazartesi günü saat onda şubemizde yapılacaktır. tsteklilerin şubemize müracaatle tafsilât ve bir lira mukabilinde birer şartname alarak şartnamede yazılı hükümler dairesinde teklif mektublarını o gün saat ona kadar şubenrize vermeleri. «328» (2021) Keşif bedeli 90 lira olan Şişlide Hürriyet âbidesindeki Mahmudşevketpaşa kubbe tamiri pazarlığa konulmuştur. Keşif evrakı Levazım Müdürlüğünde görülür. Pazarlığa girmek istiyenler 675 kuruşluk muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 20/4/936 pazartesi günü saat 16 da Levazım Müdürlüğünde bulunmalıdırlar. •" «B.» (2060) Motörlü ve motörsüz bilumum kara ve deniz nakil vasıtalarına takılan numara plâkalarının kurşun mühürle mühürletilmesi mecburiyetine ve bu mühürler bozulduğu takdirde derhal yeniden mühürletmiyen alâkadarlar hakkında ceza tatbik olunacağına dair Umumî Meclis kararile Belediye zabıtası talimatnamesinin 119, 123, 153 ve 204 üncü maddelerinde yapılan tadilât aşağıda yazılıdır. Bu muaddel maddeler hükümlerinin ilân tarihinden bir ay son ra tatbik edileceği ilân olunur. Belediye Z. talimatnamesinin 119 uncu maddesi aşağıda yazılı şekilde değiştirilmiştir. 119 Her arabacı ehliyetname almağa ve arabasında Emniyet Altıncı Şube Müdürlüğünce kurşun mühürle mühürlenmiş bir nu mara plâkası taşımağa ve kurşun mühür bozulduğu takdirde der • hal yeniden mühürletmçğe mecburdur. Aksi takdirde arabasını iş letem iyecektir. Belediye Z. talimatnamesinin 123 üncü maddesinin birinci fık rası aşağıda yazılı şekilde değiştirilmiştir. 123 Otomobil, otobüs, ve kamyonlarla emsali nakil vasıtalarının sahibleri, (veya bunları sevk ve idare edenler) bunların ön ve arkalarına Emniyet Altıncı Şube Müdürlüğünce kurşun mühürle mühürlenmiş birer numara plâkası koydurmağa ve her ne sebeble olursa olsun kurşun mühürler bozulduğu takdirde sahibleri (veya sevk ve idare edenler) plâkaları tekrar kurşun mühürle mühürlet meğe mecburdur. Mühürlü numara plâkası bulunmıyan bu nakil vasıtalarını sahibleri (veya sevk ve idare edenler) işletemiyecektir. Belediye Z. talimatnamesinin 153 üncü maddesi aşağıda yazılı şekilde değiştirilmiştir. 153 Motosiklet ve bisiklet sahibleri (veya sevk ve idare edenler) izin ve ehliyetname almağa ve Emniyet Altıncı Şvbe Müdürlüğünce kurşun mühürle mühürlenmiş bir numara plâkası taşımağa mecburdurlar. Bu kurşun mühürler her ne suretle olursa olsun bo • zulduğu takdirde derhal yeniden mühürleteceklerdir. Geceleri gezdikleri zaman önlerine beyaz, arkalarına kırmızı camlı birer fener asmağa mecburdurlar. Aksi halde gezdirilmiyeceklerdir. Belediye Z. talimatnamesinin 204 üncü maddesi aşağıda yazılı şekilde değiştirilmiştir. 204 Deniz, göl ve nehirlerde işliyen istimbot, motörbot, kotra ve her nevi kayık, mavna ve salapurya gibi Belediyenin kontrolun da bulunan ufak deniz nakil vasıtalarının sahibleri (veya sevk ve idare edenler) Emniyet Altıncı Şube Müdürlüğünce kurşun mühürle mühürlenmiş bir numara plâkası taşımağa ve her ne sebeble olur* sa olsun mühür bozulduğu zaman yeniden mühürletmeğe mecbur durlar. Bunları idare edenlerin ehliyetnameleri, kayıkçıların tarifeleri ve yakalarında numaraları bulunacaktır. Bunlara riayet etmiyenler çahştırılmıyacaktır. «B.» (2070) Kapalı Zarf Usulile gazetesinin birinci nüshasından nümune görmek istiyenler bir zarf içinde 6 kuruşluk bir pul göndermeli ve adreslerini zarfm arkasına yazmalıdırlar. Adres ve isimleri vazıh olmalıdır. BİR HAFTA Eksiltme ilânı ER BÂNK Umumî Müdürlüğünden: 1 Konya Ereğlisinde inşa edilecek bez fabrikası buhar kuvvet santralı inşaatı vahidi fiat esasile eksiltmeye çıkarılmıştır. Tahmin edilen insaat bedeli 136,611 lira 10 kuruştur. 2 Bu işe aid eksiltme evrakı şunlardır: A Eksiltme şartnamesi. B Mukavele projesi. C Fennî şartname, ölçü usulü. D Vahidi fiat ve kesif hulâsası. E Projeler. İstiyenler bu evrakı 6,90 lira bedel mukabilinde Sümer Bank Ankara Şubesinden satın alabilirler. 3 Eksiltme 10 nisan 1936 cuma günü saat on altıda Ankara Ziraat Bankası binasında Sümer Bank merkezindeki Komisyonda yapılacaktır. Eksiltme kapalı zarf usulile olacaktır. Isteklilerin 8081 lira muvakkat teminat vermesi lâzımdır. Bundan başka eksiltmeye girecekler ilân edilen bu bina cesametinde bir fabrika binası inşaatını muvaffakiyetle yaptıklarını tevsik ederek eksiltme gününden üç gün evvele kadar bankaya müracaatle bir ehliyet vesikası ala • caklar ve bunu teklif mektublarına leffedeceklerdir. 6 Teklif mektubları yukarıda yazıldığı gün ve saatten bir saat evveline kadar Sümer Bank Umumî Müdürlüğüne makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet ihale saa • tinden bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfın kanunî şekilde kapatılmiş bulunması lâzımdır. I Istanbul Komutanlığı I | Satınalma Komisyonu ilânlarıl 331 doğumlu ve bunlarla son yoklama gören lise ve muadili okullardan mezun veya daha yüksek tahsil görmüş olanlar askerî ehliyetname derecelerine göre 1 mayıs 936 dan itibaren hazırlık kıt'asında veya îhtiyat Sübay okulunda bulunmak üzere askere gönderileceklerdir. Okuduklarından dolayı ertesi seneye bırakılanlardan bu yıl ihtivat sübay yetişecek kadar tah sil veren okullardan mezun ol • muş ve olacaklar dahi son yok • lamaları yapılarak askerî ehli yetname derecelerine göre sev kedileceklerdir. Bu durumlarda olanlar bulundukları yerlerdeki askerlik şu belerine başvurmalıdırlar. Gel mediklerinin dolayı muayyen günde askere gönderilmiyen ler askerlik kanununun 2850 sa yılı kanunla değişmiş olan 89 maddesi buyruğuna göre ceza landırılacaklardır. (2025) Dr. Ihsan Sami Adı res istanbül Ankara caddesinde VAKiT YURDUNDA TAM BİR HAFTA Idaresi Posta kutusu Istanbul Postanesi : 214 Sultanahmed 5 inci sulh hukuk mahkemesinden: ölü Ayşe Sabireye aid Alemdar mahallesinde Şengül hamamı sokağında 4 numaralı evde mevcud eşya 21/4/1936 sah günü saat 14 te açık arttırma ile satılacaktır. tstiyenlerin mezkur gün ve saatte mahallinde bulunmaları lü • Mumı ilân olunur. (22201) Öksürük Şurubu öksürük ve nefes darlığı, bog maca ve kızamık öksürükleri için pek tesirli ilâcdır Her eczanede ve ecza deDolarında bulunur