30 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

30 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET 30 Nisan 1936 VIYANA DONUŞU Tarihî tefrika: 18 M. TURHAN TAN I II // // ( Şehlr ve Memleket HaberlerJ ) Tarihî hafriyat Soy adı almıyanlar Ölçü işleri Siyasî icmal Almanyadan sorulacak sualler sokağında hafriyat yapan profesör BaxSoy adı almak için verilen mühletin bitValide Sultanın söylediği umulmaz çağa sarmadan söndürelim. ter dün kendisile görüşen bir muharririmimesine iki ay kalmıştır. 2 temmuz akşamıGülbeyaz henüz toydu, biraz da saf ze bu hafriyat hakkmda şu malumah versözler ve tayin ettiği ceza, o merhe na kadar Türkiyede yaşıyan her ferdin mi silip süpünnüştü ve hedef olduklan tı. Hünkârın kendi yüreğine aşıladığı sev miştir: bir soy adı almış ve bunu nüfus kütüğüne hakaret, tımarsız yaralar gibi, yeniden gi bu saflığı sersemlik derecesine çıkar « Bu sene hafriyata iki koldan baş yazdırmış olması lâzımdır. Müddet bitkanamağa başlamıştı. Fakat gökten ne mıştı. Entrika bilmediği için bütün rakiladım. Biri mozaiklerin devamı olan A mek üzere olduğundan nüfus dairelerine yağarsa yerin kabul etmesi zarurî idi. On belerile açıktan mücadele yapmak ister rasti sokak arkası yani garb istikameti ki hergün yüzlerce kişi birikmektedir. Bizde lar da bu zarurete boyun iğiyorlar ve ve güzelliğinden başka kuvveti olmadığı buradan saray zeminine aid mozaiklere nüfus daireleri en az kadrolu olan daireiçin de sık sık inhizama uğrardı. Bu süklümpüklüm salondan çıkıyorlardı. muhakkak surette tesadüf olunacaktır. Valide Turhan, yakalanmak üzere nunla beraber hünkânn pervanesi gibi Bundan sonra garb istikametindeki evleri lerdir. İstanbulda her nahiyede bir tane bulunan güzel avın kokusunu oğluna yaşardı. Günlerce efendisinin yanına ça de istimlâk edeceğim. Diğer koldan da olan dairelerde bir memur ve bir veya iki tane kâtıb vardır. Bu kadro ile şimdiden hissettirmek için sabırsızlanıyordu, o se ğınlmadığı halde tahammülünden zerre hipodromu aramaktayız. çok artmış olan ve son günler yaklaştıkça beble Rebia Gülnuşu da yürütmek is kaybetmez ve ilk işarette gene şen, gene mes'ud, hünkârın ayaklan altına düşer Hıpodromun Sultanahmed camisinin av daha da artacak olan tehacümü karşılatedi: lusunda olduğunu zannediyorum. Sondaj mağa imkân görülememektedır. Çünkü, Haydi, dedi, sen de odana git. Ben di. Fakat saraya bir ahunun getirilece ameliyelerine o taraflarda başladık. Ya bugün bile iş, güçlükle görülmektedir. aslanımı görüp şu işleri görüşeyim. Içti ğini duyunca o derin tahammül kökün pılan sondajlarda henüz o seviyeye inile Bunun icin kaymakamlıklarda toplantılar ğim andı unutmuyorum, Gülbeyazı sana den sarsıldı, efendisini bir daha görememediği için şimdilik bir şey elde edileme yapılarak bu vaziyete bir çare aranmaktabırakıyorum. Yalnız akıllı davran, be mek endişesi yüreğinde bir yara oldu ve di. Fakat 15 gün sonra hipodroma aid ba dır. Daha şimdiden Beyoğlu ve Fatih ceriksizlik edip te işi yüzüne gözüne bu bu yaranm acısı zaten zayıf olan muha zı delıllere tesadüf edeceğimi ümid etmek kaymakamlığı nüfus memurluklannda laştırma. Yak, duman verme. Yık, iz bı kemesini büsbütün sendeletti, acıkh bir telâş içinde en baş düşman tanıdığı teyim. Hafriyata 55,5 ay kadar devam kalabalık son haddini bulmuştur. rakma. edeceğim.» Muallimlerden istifade edilecek Ayni ipte oynıyan bu iki cambaz, hınç Rebia Gülnuşun ellerine sarıldı: Bu sene hafriyatta 75 amele çalışmakGerek soy adı kanununa, gerekse buna ve nefret dolu yüreklerinin karanlığını Söyle ablacığım, dedi, ne yapa tadır. Profesörün yanında Albert ve dair olan talimatnameye bu işe mevcud tath tebessümlerin ışığı içinde sakhyarak lım? Martini isminde iki muavini bulunmakta memur adedinin yetişmiyeceği gözönünde ve o karanlığı birbirlerine sezdirmemeğe Yapılacak şey şudur yavrum: dır. Hafriyatta hükumet komiserliğini de tutularak yardımcı memurlar alınmasına çalışarak uyuşuyorlardı, dostça ayrıhyor Yalvarmak, ağlayıp sızlamak! Müzeler idaresinden Necdet yapmakta dair maddeler konulmuştur. Fakat nüfus lardı. Fakat ikisi de heyecan içindeydi, Eefendimize mi yalvaracağız? dır. kayidleri gibi ehemmiyetli bir işte lâaletbirbirlerini düşürmek için tedbirler tasar Ben yalvaracak değilim. Bu işi sen tayin herkese iş verilmesi çok mahzurlu lıyorlardı. Valide Sultan, bu hırs ile sü yapacaksın. Çünkü ben iki şehzade anaADLÎYEDE görüldüğünden bu işte muallimlerden isrüklenerek oğlunun yanına, Rebia Gül sı olduğum için satılamam, atılamam. nuş ta derin bir düşünceye bürünerek Kıskanclık göstermeğe de hakkım yok. Avukatlar yeni avukatlık kanu tifade edilmesine karar verilmiştir. Hazirana kadar mektebleri tatil edilecek olan Gülbeyazm yanına koşmuştu. Benim üstüme gelen gelene. Lâkin sen, nundan çok memnun muallimlerin bir ay münavebe ile nüfus Turhanla oğlunun görüşmeleri kısa ve efendimizin en son beğendiği kızsın. A işlerinde çalışmalan yegâne çare olarak görünüyorlar tath oldu. Hünkâr, bir içimsu olarak na da olamadığın için tehlikedesin. KenYeni avukatlık kanunu alâkadarları görülmektedir. tasvir olunan kızm hemen saraya getiril kini korumak hakkındır. Şimdi, hünkârın Soy adı almakta, yanlış yollar takib emesine ve Serçeşme Deli Muradla Kara yanına gidersin, ayaklanna kapanırsın, arasında büyük bir alâka uyandırmıştır. Mehmedın de aranıp bulunmasına emir Esirpazajından getirilecek kızı kıskan Kanunun ihtiva ettiği maddelere nazaran dilmesinden halkın ekseriya birçok müşküverdi. Haremağalarını döven bu adam dığını söylersin, ağlayıp sızlarsın. Bu iş baroda da bazı tasfiyeler yapılması icab lâtla karşılaşmakta olduğu görülmüştür. lar hakkındaki hükmünü, sonraya bıra ten vazgeçilmesini istersin. Baktın ki al edeceği söylenmektedir. Bir takım kim Bu itibarla, bu muamelelerin kolayca yaile Belcika dahi İtalyanın bu taahhüd Zehirli gaz dersleri kıyordu. Turhan da bu vaziyette ısrar et dırış etmiyor, ağzmı değiştirirsin, kendini seler, avukat olmadıkları halde avukat pılması için bilinmesi lüzumlu olan nok Dün, Eminönü Halkevi konferans sa Iere iştirak etmemesine pek ehemmiyet medi, iki baldırıçıplak dediği adamlann denize atacağını söylersin. Hünkâr, bu lara aid işleri takib ediyorlardı. Yeni ka talan kısaca yazıyoruz: lonunda zehirli gaz mütehassısı kimyager vermiyerek îngilterenin yardım taahhü Kanunun esası nedir? hemen cezalandırılmalan için ayak di ağız dağından belki korkar, o ahu de nun avukatlarm «ayak kavafı» dedıkleri dünü kâfi bulduklarından Almanyadan remedi. Çiinkü onun asıl maksadı, bir i dikleri uğursuzu satın almaktan vazgelir. bu kimseleri iş takibinden menetmektedir. Soy adı kanununun esası, Türkiyede Necmeddin tarafından saat 15,5 ta muallimlere bir konferans verilmiştir. Kon izahat alınması işinin geciktirilmesine itiçimsuyu saraya getirtmek ve bu güzellik Gülbeyaz bu telkine uydu, hemen o Bilhassa bu madde avukatlar arasında yaşıyan herkesin bir soy adı almasıdır. damlasile Rebia Gülnuşun teninden dadan fırladı, Turhan Sultanın henüz büyük bir memnuniyet uyandırmıştır. Ye Irkı ne olursa olsun her Türk tebaası bu feransta projeksiyonla birçok resimler raz etmediler. Yalnız son günlerde Londradaki Franhünkârın ruhuna sinen tadı silmekti. Pa ayrıldığı bir sırada hünkânn yanına gir ni kanun; asliye mahkemelerile sulh mah kanun hükmüne dahildir. Evvelce soy adı gösterilmiş ve tecrübeler yapılmıştır. Masız sefiri M. Corbin ingilterenin soracağı dişah böyle bir tecrübeye muvafakat et di, şuursuz bir atılısla ayaklanna sarıldı, kemelerinde dava takib edecek avukat olanların da yeniden bu adı tesçil ertirme yıs ayı başından itibaren bu kurs ve kontikten sonra beriki meselenin hallini biraz acıklı kelimeler kullanarak uzun uzun ları da ayırmaktadır. leri lâzımdır. Soy adı alacaklar nüfusu feranslara ecnebi ve ekalliyet mektebi sualler arasında Fransanın dilekleri kâfi derecede vuzuhla kaydedilmesi için M. geciktirmekte hiçbir mahzur yoktu. Bundan başka; Adliye müfettişlerinin nun bulunduğu yere değil halen bulundu muallimlerinin de devamı mecburî ola yalvardı, hüngür hüngür ağladı ve onun Flandinin nutku ile M. Hitlerin teklif.caktır. Fakat Gülnuş ile Gülbeyazm konuş kötü kötü güldüğünü görünce Rebia avukat yazıhanelerinde lüzum gordük ğu yerin nüfus dairesine müracaat edecek lerine karsı Fransız Dıs Bakanının yapKomün bilgileri hakkında malan uzun ve heyecanh oldu. Kanşık Gülnuşun sözünü yerine getirerek ağız Ieri zaman teftiş yapmalan hakkında ve aldıkları adı orada tesçil ettirecekler tığı mukabil teklifleri daha sarih ve müsda kanunda bir madde vardır. Baro ikin dir. Tesçil muamelesi için Tayyare Cemiplânlar içinde yürüyen Giridli Haseki, dağı da vermeğe kalkıştı, ölmekten bahbir konferans pet madde ve cümlelerle ifade eden bir ci reisi Mekki Hikmet yeni kanun etra yeti tarafından satılan bir beyannameyi bir bardak suda boğmak istediği rakibe setti. Belediye eski imar müdürü Ziya, dün, muhtırayı îngiltere Hariciye Nezaretine sinin odasına girer girmez iki eline sarılAvcı Sultan Mehmed, ancak bu söz fında Adliye Vekâleti nezdinde temas doldurmak kâfidir. Bu beyanname nüfus Hukuk Fakültesinde komün bilgileri haktevdi etmistir. larda bulunmaktadır. Mekki Hikmet memurluğuna verilmekle gerek kütüğe, mış ve titriyen bir sesle sormuştu: üzerine ciddî bir durum aldı: kmda bir konferans vermiştir. Şimdi, îngiltere hükumeti kendi dü Şu odada şimdi bir yangm çıksa Aman Gülbeyaz, dedi, bu işi Kan Ankaradan bugün şehrimize gelecektir. gerek hüviyet varakasına bu soy adı geşüncelerini ve Fransanın son muhtırasmçirilecektir. Yalnız, alınacak soy adının ÜMVERSİTEDE ne yaparsın? dilli bahçesinde yap. Çünkü şimdi ben Maliye mütehassısı mahkum daki esasları bir araya getirerek Almano nahiye dahilinde daha evvel b,a.şka birisi O, alık ve şaşkın, cevab vermişti: oraya gidiyorum. Bir içimsu da oraya Üniverusiteye rasad aletleri yadan sorulacak suallerin listesini hazıroldu tarafından alınmamış olması lâzımdır. Kaçmağa savaşmm. gelecek. Sizin kayıklarınız da hazırlanılamaktadır. Avrupa sulhunun atisi bu geliyor Gayrimüslimlerin vaziyeti Danüp sigorta şirketinden beş bin lira Kapı kapalı. yor. Ben yeni halayığımla demek ku Üniversite rasathanesi için ısmarlanan suallere ve bunlara Almanyanm vere Kanun müslim olmıyanlan yeni bir soy Kırarım. rarken sen dediğini yaparsın, olmaz mı? rüşvet istiyen ve buna mukabil ilk taksit aletlerden nısfınnehar rasadları için kul ceği cevaba bağlı olduğundan Îngiltere Gücün yetmezse? Ve kızcağızı yerden kaldırıp kapıya olan beş yüz lirayı alırken yakalanan ma adı almakta serbest bırakmıştır. Yalnız, lanılacak olan pasaj aleti dün îngiltere hükumeti acelesiz ve derin teemmülle lis îmdad, diye bağırınm. kadar götürdü, beline bir tekme vurup liye mütehassıslanndan Mecdinin duruş bunlar evvelce mevcud olan soy adlannı ması üçüncü ceza mahkemesinde dün bi bir beyanname ile nüfus memurluğuna den gelmiştir. Asıl büyük teleskop, an teyi hazırlıyor. Benden başka bu sesi duyan yok sofaya fırlattı. Suallerin ve bunlara verilecek cevabtirilmiştir. Mürteşi memurun iki sene hap tesçil ettireceklerdir. Bu adlar olduğu gi cak önümüzdeki ders yılında yetişece gibi düşün. Ben de bu odadayım, seninIann Fransa için en mühim noktası, Renle birlikte yanmak üzereyim. Dışarıdan Hünkâr doğru söylemişti, anasile gö se konmasına, iki sene müddet âmme hiz bi tesçil edilecektir. Yalnız, bir mıntaka ğinden 19 haziranda tutulacak olan güdeki gayriaskerî mıntakanin Alman orkimse yardıma gelmiyecek. O vakit ne rüşür görüşmez emir vererek kayıkları metlerinden mahrum edilmesine ve beş da ayni soy adını birden fazla kimse ve neş hâlen elde mevcud olan küçük telesdusu tarafından işgal ve tahkimine muyaparız? hazırlatmıştı, getirilecek kızı Kandilli a yüz lira da ağır para cezası alınmasına ya aile alamıyacağı için gayrimüslimler kopla rasad edilecektir. Bunun için de den ayni soy adını taşıyanlar birer ek teleskoba kulübe şeklinde bir muhafaza kabil Almanyanm Fransanın muhtelif Elele veririz, kapıyı zorlarız. Ba kmtısınm zemzemeleri arasında karşıla karar venlmiştir. taahhüd ve muahedeler ve ittifaklarla yapılacak ve Bileciğe götürülecektir. şaramazsak sarmaş dolaş oluruz, kıvrana mak üzere oradaki bahçeye gidiyordu. Bir manto yüzünden üç sene alacaklardır. bağlı bulunduğu şarkî ve merkezî AvruEvvelce soy adı bulunanlar kıvrana yananz. Hemen hergün bir tarafa gitmeği âdet ECNEBİ MEHAFÎLDEpadaki memleketlere karşı vereceği temihapis Evvelce soy adı bulunan ve soy adı Öyle ise haberin olsun. lkimizin de edindiği için onun kayıkları daima harenattır. Rumen koro heyeti gitti Kapalıçarşıda Makbulenin dükkânın hüviyt cüzdanına kayidli olanlar da bunu yüreği ateşe atıhyor. Eğer elbirliği, dil kete hazır bulunurdu. Bu sebeble EsirpaRen mıntakası açık bulunduğu vakit88 kişiden mürekkeb Rumen koro hebirliği yapmazsak yüreklerimiz cayır ca zarına giden adam dönmeden o, denize dan bir manto çalmakla suçlu olarak ya yeniden tesçil ettireceklerdir. Bu isimler Ierde, Fransa istediği zaman Almanyayı yır yanacak. Kimse yardımımıza koşmı açılmış bulunuyordu. Anasile Hasekisi ve kalanan Hasan Adliyeye verilmiştir. tarihî olursa tevsiki veya mahkeme karan yeti dün Romanya vapurile memleke arkadan sıkıştırarak orta Avrupadaki Gülbeyaz gibi gözdeler arkasından ge Suçlunun dün Sultanahmed ikinci sulh olması lâzımdır. Kanunun yasak ettiği soy tine dönmüştür. yacak. müttefiklerine yardım edebileceğine e » ceza mahkemesinde duruşması yapılmış adlannın alınmasına ise bittabi imkân Ieceklerdi. Gelen ve gelecek seyyahlar Bu yangını kim yapıyor? Milvoki vapurile dün şehrimize 300 mindi. Lâkin bu vaziyeti kaybettikten Turhan Sultan. Çünkü seni de, beFakat hünkânn tahayyül ettiği gerdek ve üç buçuk ay hapse konmasına karar yoktur. verilmiştir. Tasrada bulunanlar kadar Amerikah seyyah gelmiştir. Bir sonra müttefiklerine ve taahhüdü bulu » ni de kıskanıyor. Bizi şevketlu hünkârın kurulamadı; beklenen ahu, hazırlanan Taşrada bulunanlar soy adlarıni ma kaç gün sonra da «Kraliçe Marya» va nan diğer devletlere karşı Almanyanm gözünden düşürmek için Esirpazanndan yaldızh kafese sokulamadı ve yaratılmak Sinema ğişesini soyanlann hallinde tesçil ettireceklerdir. Fakat bunu purile 250 Alman ve Fransız seyyahı ge kuvvetli, müessir teminat vermesini istiyor. kız getirtiyor. Şimdi onun yanındaydım, istenen safa gecesi velveleli bir hiddet duruşması Bundan başka Almanyanm komşula i arzu etmiyerek esas kaydinin bulunduğu lecektir. kulağımla işittim. Gelecek kız, ahular sahnesi oldu. Çünkü, bildiğimiz gibi esir Bundan bir müddet evvel Saray sine yerde soy adını tesçil ettirmek istiyenler rile yapmak istediği iki taraflı ademiteFransız Nazırlanndan Pol Bonkurun dan güzelmiş. Demek ki pabuçlarımız hanma giden adamlar, padişah namına masınm gişesine hücum ederek gişedeki beyannamesini bu nüfus dairesine bir oğlu da bunlar arasında bulunacaktır. cavüz muahedelerinin müşterek emniyet dama atılacak. Ben, iki şehzade anası peylenen dilber mahlukun zorla satın a135 lirayı aldıktan sonra kaçarlarken ya mektubla gönderebilirler. Bu gibi kimseMayısm 8 inde de General fon Ştöy ve mütekabil yardım sistemine dahil e * yım, nasıl olsa bir köşede tutunurum. Lâ lındığını görmüşler ve dehşetle kanşık bir hayret içinde saraya dönerek bu umul kalanan Şecaattinle arkadaşı Koçonun lerin hüviyet cüzdanlanna bilâhare kayid ber vapurile 400 Amerikah seyyah gele lup olmıyacağı sorulacaktır. Almanya • kin sen, mutlaka sürünürsün. Onun için muhakemelerine dün Ağırceza mahke düsürülecektir. nın artık müsavat hakkı tamamile tatmin cektir. ortak gibi değil dost gibi konuşalım, iki maz hâdiseyi Kızlarağasma haber ver mesinde devam edilmiş ve bazı şahidler edilip edilmediği de sual edilecektir. Al[Arkası mizi birden yakacak olan ateşi alev sa mislerdi. dinlenmiştir. İddıa makamı suçluların cemanyadan kendisine müstemlekelerinin zalarını istemiştir. Karar verilmek üzere iadesınden maksadı ne olduğunu tasrih dava başka güne bırakılmıştır. etmesi de istenilecektir. Hulâsa Almanyadan sorulacak sual • Merkez memurunu çiğniyen lerin kat'î şekilleri ve bunlara verilecek şoför cevabların Fransayı tatmin edecek ma « Geçen sene Kısıklıda dikkatsizlik yühiyette olup olmaması, 11 mayısta topzünden Üsküdar merkez memuru Mehlanacak Milletler Meclisinin müzakere • medi çiğniyen şoför Celâlin muhakemeIeri ve Italyaya karşı alınacak yeni va • sine 11 mayısta Üsküdar sulh ceza mahziyet ve Avrupanın istikbali üzerinde çoK kemesinde bakılacaktır. müessir bir rol oynıyacaktır. Muharrem Feyzi Togay CEMİYETLERDE: 15 gün sonra Ipodromun Mühlet bitmek üzere ol Esnaf işlerin bugünkü Yeni gelecek kız dolayısile Gülnuşla Gülbeyaz bulunacağı söyleniyor duğundan nüfus daire gidişini beğenmiyor Ölçü ve Ayar müfettişliği ölçülerin Sultanahmedde Kabasakalda Arasti lerine tehacüm başladı arasında heyecanh bir görüşme olmuştu ayar işlerini daimî surette kontrol et vrupada hertürlü siyasî meselelerde yeni bir adım atılmasî Fransadaki umumî seçimin sonuna bırakılmıştı. Seçimin birinci devresi geçen pazar yapıldı. İkinci ve son devmekte ve yeni yapılan ölçüleri de damresi gelecek pazar ikmal edilecektir. Segalamaktadır. Müfettişlikteki muame lelerin tarzı cereyanı esnafı tamamile çimin neticeleri anlaşıldıktan sonra ilk tatmin etmediği gibi ölçü imal eden siyasî hareket Lokarnocu üç devlet ta * müesseseler de bundan memnun görün rafından Cenevrede son yaptıkları top ^ memektedirler. lantıda kararlaştmldığı veçhile, tngilteÖkü yapanlarm söylediklerine göre, renin Almanyadan bazı sualler sormasi bunlar imal ettikleri ölçüyü bir kap olacaktır. içinde damgalattırmak için Ölçü ve A Daha evvel Lokarnocu devletlerîn yarlar müfettişliğine göndermektedir Londrada yaptıkları konferansta verdikler. Fakat müfettişlik bunlardan kısmı azamım matluba muvafık bulmıyarak leri kararlara cevaben, Almanya, Lo » karno misakı yerine daha şümullü ola geri göndermektedir. rak ne gibi muahedeler akdetmek istediBir, iki gün sonra başka bir kab içinde gönderilen ayni ölçülerin ise bu se ğini bir muhtıra ile bildirmişti. Fransa fer müfettişlikçe ayarlandığı görülmek Dıs Bakanı M. Flandm de söylediği bir tedir. Ölçücüler, bu vaziyete bakarak nutuk ve burada söylediği seyleri tesbit memurların ya fazla meşguliyetlerin eden bir muhtıra ile Fransanın düşünceden, yahut iyi tetkikat yapamadıkların sine göre, Lokarno misakının yerine kadan dolayı kendilerini müşkülâta ma im olabilecek esaslan bildirmişti. ruz bıraktıklarına hükmetmektedirler. Cenevre konferansında İngilterenin Diğer taraftan esnafın diğer bir iddiAlmanyadan M. Hitlerin muhtırasında ası da burada müfettişlerin evsaf ve eşkâline muvafık olmadığı beyanile ka müphem görünen noktalar hakkında izabul etmedıkleri ölçülerden daha fena hat almasına karar verilmisti. Bu izahat larının İzmir mıntakası Ayar müfettiş kâfi görüldüğü takdirde, Milletler Celiğince kabul edilmesidir. O kadar ki miyetinden Almanyaya karşı zecrî harebir kısım perakendeciler bu ölçü kap kette bulunması istenilmiyecektir. Ce larını İzmirden getirtmeğe başlamış nevre ŞBfantısından sonra îngiltere hülardır. kumeti Belcika ile Fransa tahrik edil « meksizin bir tecavüze uğradıkları tak • MÜTEFERRÎK dirde, kendilerine yardım edeceğini, Londra konferansında kararlaştınldığı üBursaya gidecek Alman zere, bir mektubla iki devlete karşı ta seyyahlan ahhüd etti. Önümüzdeki ayın beşinci günü Alman Daha sonra bu yardımın nasıl yapılabandıralı General fon Ştoyben vapurile cağına aid teknik teferruat ta îngiltere ve şehrimize 350 Alman seyyahı gelecektir. Fransa ve Belcika büyük erkânıharbiyeSeyyahlar İstanbulda bir gün kalacak lerinin mümessilleri arasında Londrada lar ve buradan Bursaya gideceklerdir. yapılan toplantıda kararlastmldı. Fransa Nazilli Ortamekteb talebesinin mandolin takımı İdman şenlikleri için hazırlık yapılıyor Çocuk kütübhaneleri çoğalıyor Çocuk Esirgeme Kurumu Fatih ka zası şubesi muhitindeki ilkmekteb yav ruları için bir kütübhane açmak teşebbüsüne girişmiştir. Divanyolunda Eminönü kaza şubesi tarafından açılan çocuk kütübhanesi ü midin fevkinde rağbet görmüştür. Bu mıntakada bulunan mektebler münave Nazilli (Hususî) Halkevimizin mimar Sinan için tertib ettiği gece, orta be ile buraya gelerek çocuk neşriyatın mekteb mandolin takımının iştirakile bir kat daha parlak olmuştur. Resmini yu dan istifade etmektedirler. Kurum şimdikarıda gördüğünüz mandolin takımı geçenlerde Sökeye de bir gezinti tertib et lik 700 tane kitab adedinin arttırılması miş ye orada çaldığı parçalarla münevverler üzerinde derin intıbalar bırakmıştır. için çalışmaktadır. Cumhuriyet Nuchası 5 Kum«tnr 10 mayısta yapılacak idman şenliklerine hazırlanmak üzere dün provalar yapan talebeler 10 mayısta yapılacak olan lise ve or tamekteblerin idman şenlikleri için dün Istanbuldaki bütün ortamekteb ve liselerin erkek talebeleri Taksim stadyomunda bir prova yapmışlardır. Bugün de saat 10 da kız talebe ayni şekilde prova yapacaklardır. Abone J T şeraiti Senelik 1400 Kr 1700 Kr. Altı ayhk 750 1450 Üç ayhk 400 800 Bir ayhk 150 yoktur