30 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

30 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURtYET 30 Nİsan Türk kadınının biricik gazetesinin ikinci sayısı; birincîden daha zengin ve daha dolgun bir şekilde ODA Bu sayısında : lstanbulun en büyük terzisi Bayan FEGARA'nm yeni moda hakkında bir makalesi Büyük terzi ve şapkacılarımızın Parisden getirdikleri ve bu sene çok moda olan elbise, model ve krokileri Kadın güzelliği Elişi Moda Yeni kumaşlar Yeni kunduralar Yeni şapkalar ve kadınlığa aid bir çok yazılar Mevsimin 33 elbise modeli ve AL YARIN ÇIKIYOR UMU • • •• ile yine 32 sahife olarak zengin bir şekilde çıkıyor. Sayısı her yerde 15 kuruştur. Anadolada büyük kitabcı, kırtasiyeci ve gazete bayilerinde bulunmaktadır. Senelik abonesi 30 kunış kıymetinde her altı ayda bir neşrolunan fevkalâde nüshaları ile beraber 200 kuruştur. Idare : Galata Yüksekkaldırım Pulumbi Han No. 3 Tel, 40614 Herkesin Kolayca Dîkebileceği Çok Şık Bir Tayyör Patronu < « n, a ,) İstanbul Komutanhğı Satınalma Komisyonu ilânları Ankarada yapılmakta olan Siyasal Bilgiler okuluna ilâve edilecek kısmın eksiltmesi. Kültür Bakanlığından: 1 Ankarada inşa edilmekte olan Siyasal Bilgiler okuluna ilâve edilecek yatakhane, çamaşırhane ve jimnastikhane kapah zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 Bu yapının keşif bedeli 95,996 lira 75 kuruştur. 3 Bu işe aid evrak sunlardır: A Fennî şartnamesi. B Mukavele projesi. C Keşif hulâsası. D Proje. E Eksiltme şartnamesi. F Bayındırlık işleri şeraiti umumiyesi. îstekliler bu proje ve evrakı 4 lira 80 kuruş karşıhğmda Bakanlık Yüksek Öğretim Genel DirektÖrlüğünden alabilirler. 4 Eksiltme 14 mayıs 936 tarihine gelen perşembe günii saat 15 te Ankarada Kültür Bakanlığı Yüksek Öğretim Genel Direktörlüğü dairesinde toplanacak Arttırma ve Eksiltme Komisyonunda olacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için: A 2490 numaralı arttırma, eksiltme ve ihale kanununun 17 nci maddesine uygun 7200 liralık muvakkat teminat vermeleri. B Ticaret Odasına kayidli bulunması. C Bayındırlık Bakanlığından ehliyet vesikası olan diplomalı mimar veya inşaat müteahhidi olması. Bu işe aid fennî eh liyet vesikasının Bayındırlık Bakanlığından en aşağı sekiz gün evvel müracaatle alınarak gösterilmesi lâzımdır. 6 Teklif mektubları ihale günü saat 14 e kadar Komisyon Reisinr makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilen mektubların nihayet 4 üncü maddede yazılı ihale saatine kadar Komisyona gelmiş olması lâzımdır. Postada olacak gectkmeler kabul edil«919» (2309) mez. ARANIYOR Türkçe muhaberatı mükemmelen bilen ve Fransızca veya A'mancadan malumatı olan. seri ve hatasız yazan bir daktilo bayan aranıyor. Tekliflerin (Muhaberat) rumuzile Istanhul 176 No lu posta kutusu adresine gönderilmesi. •••• Dr. iHSAN SAMi BAKTERİYOLOJÎ Umum kan tahlilâtı, ferengi noktai nazarından (Vasserman ve Kahn teamülleri) kan küreyvatı sayılması. Tifo ve ısıtma hastalıkları teşhisi, idrar, balgam, cerahat, kazurat ve su tahlilâtı, ültra mikroskopi, hususî aşılar istihzarı. Kanda üre, şeker, Klorür, Kollesterin miktarlarının tayini. Divanyolu No. 113 Tel: 20981 LABORATUARI E Betonarme köprülere aid Nafıa Vekâleti fennî şartnamesi. F Tahlilî f iat ve rayiç. H Keşif. I Keşif hulâsası. Bu evraktan eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, keşif ve keşif hulâsası, betonarme köprülere aid umumî şartnamesi Ankara, * ¥ ¥ Kullanan bir dudaktan çıkan her kelime bir ateş damlası gibi yakıcı İstanbul, Kayseri Nafıa Müdürlüklerine gönderilmiş olup oralarda İstanbul Komutanhğı Birlik • görülebilir. leri hayvanatı icin 1200 dönüra olur. VENÜS MÜSTAHZARATINA tanm3 Eksiltme 21/5/936 perşembe günü saat 14 te Vilâyet Encü çavır otu mahallinde hayvanata nuş ıtriyat ve tuhafiye mağazalarında men odasında yapılacaktır. yedirilmek üzere kapah zarfla iIe 6 mayıs 936 carşamba erünü en kıymetli yerler verilmiştir. 4 Eksiltme kapah zarf usulile yapılacaktır. Deposu: EVLİYA ZADE NUREDDİN saat onda kiralanacaktır. Mu 5 Eksiltmeye girebilmek için % 7,5 hesabile 1056 lira 44 kuruş hammen tutarı 7800 liradır. İlk EREN. İstanbul Bahçekapı. muvakkat teminat verilmesini ve bu gibi işleri yapmış olduğuna dateminatı 585 liradır. Şartnamesi ir fennî ehliyeti haiz olduğuna dair bir vesika ibraz edilmesi ve Ticumartesi günlerinden maada ZAYİ MÜHÜR carei Odasında kayidli bulunduğuna dair icab eden makamdan tashergün öğleden evvel Komisyo 29/2/36 tarihinde Şişlide Osmanbey dikli bir belge verilmesi şarttır. numuzda görülebilir. İsteklilerin de Halâskârgazi caddesinde 2432 nu6 Teklif mektubları üçüncü maddede yazılı saatten bir saat teminat makbuzu veya mektub maralı Suna kıraathane ve pasta evinin evveline kadar Encümen odasında Eksiltme Komisyonu Reisliğine larile beraber 2490 sayılı kanu açma muamelesinde verdiğim bir isti makbuz mukabilinde verilecektir. Vilâyet Encümeni namına göndenun 2, 3 üncü maddelerindeki dada kullandığım mühürümü kaybet rilecek teklif mektubları muayyen saate kadar gelmiş olması ve dış yazılı vesaikle beraber teklif tim. İşbıı 29/2/936 tarihinden evvel ve sonra başka hiç bir evrakım üzerine zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması icab eder. Postada mektublarını belli günde ihale sanıfihürü kullanmadım. Bütün muame olan gecikmeler kabul edilmez. «908» (2312) atinden en az bir saat evveline lem imza ile cereyan ettiğinden zuhur kadar Fındıklıdaki Komutanlık edecek bu mühürle mühürlü evrakın Arttırma, Eksiltme Komisyonu hiçbir kıymeti olmıyacağını beyan ve na vermeleri. (2142) ilân ederim. Sultan Çerkes köyünde keşif cetveli ne nazaran yaptırılacak olan paviyon ihalesi 14 mayıs 936 perşembe günü saat 15 te kapah zarfla yapılacaktır. Muhammen keşif bedeli 36.611 lira 26 kuruştur. İlk teminatı 2746 liradır. Şartnamesi 250 kuruş mukabilinde verildiği gibi cumartesi günlerinden maada hergün öğleden evvel Komisyo numuzda görülebilir. İsteklilerin ilk teminat makbuz veya mektublarile ve 2490 numaralı kanu VENÜS PUDRASI: nun 2, 3 üncü maddelerindeki veÇehreye hilkatin verenıiyeceği yu saikle beraber ihaleden en az bir muşak, cazip ve tatlı bir beyazlık verir. saat evveline kadar teklif mek VENÜS KREMİ: tublarını Fındıklıdaki Komu İle beslenen bir cild dünyanın en tatanlık Satınalma Komisyonuna ravetli güzelliğidir. vermeleri. (2271) VENÜS RUJU: J Cild güzelliği Boğazlıyan Fakılı köprü ve menfezlerine aid eksiltme ilânı Yozgad Valiliginden: 1 Boğazlıyan Fakılı yolunda 14 + 500 kilometrosunda yeni den yapılacak 2X7.00 m açıklığında betonarme Bekraşlı köprüsü ve 6 M. açıklığında Acısu köprüsü ile 6 metro açıklığında Cavlak köprüsü tabliyesi ve iki aded 3.00 metro açıklığında menfezin tab liyesi kapah zarf usulile eksiltmeye konulmuş olup keşif bedeli 14085 lira 83 kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak sunlardır: A Eksiltme şartnamesi. B Mukavele projesi. C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi. D Tesviyei türabiye, şose ve kârgir inşaatına dair fennî şartname. Yalova Kaplıcaları İstanbul Belediyesi İlânları Beher metro murabbaına 4 lira değer biçilen Cihangirde Ağaha mamı caddesinde 24 üncü adada yüzsüz 36 metro murabbaı arsa alâkadarları arasında satılmak üzere açık arttırmıya konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. Arttırmıya girmek istiyen ler 10 lira 80 kuruş muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 11/5/936 pazartesi günü saat 15 te Daimî Encümende bulunmahdır. «B.» (2244) *** Biı metro murabbaına 2 lira değer biçilen Aksaray yangın yerinde Balabanağa mahallesinde Harikzedegân sokağında 6 ncı adada yüzsüz 55 metro 12 santim murabbaındaki arsa alâkadarları ara sında pazarlığa konmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. Pazarhğa girmek istiyenler 827 kuruşluk muvakkat teminat makbuz veya mektubile 14/5/936 perşembe günü saat 15 te Daimî Encümende bulunmalıdır. «B.» (2343) Kirası n Nakliyat Pazarlık İlânı istanbul Deniz Ticareti Müdürlüğünden: Varna yolu ile Bulgaristandan mayıs 936 sonuna kadar gelecek beş bin muhacirin Varna iskelesinden Tuzlaya veya Marmara havzasında herhangi bir iskeleye nakilleri pazarlık suretile münakasaya konulmuştur. Münakasa 2 mayıs 936 cumartesi günü saat 11 de Galatada Deniz Ticareti Müdürlüğü binasında yapılacaktır. Pazarhya iştirak etmek istiyen vapur sahiblerinin bu nakliyata aid şartları ve esasları öğrenmek üzere hergün Müdürlüğümüz Fen Heyeti Reisli?ine ve münakasa günü de muhammen bedeli olan 40000 liranın yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat makbuz veya banka mektublarile Münakasa Komisyonuna müracaatleri. (2319) Yalova kaplıcaları 1 mdyıstan itibaren açılacaktır. Mayıs ayı zarfında geleceklerç yalnız bu aya mahsus ikamete münhasır olmak üzere «Otel, banyo» fiatlarında % 40 tenzilât yapılır. Gezmek ve eğlenmek için 24 saat kalmak üzere geleceklere «Vapur, otobüs, banyo, otel, yemek» dahil tenzilâth karneler. Bu karneler Köprü, Adalar bilet gişesile Yatakh Vagonlar gişelerinde satılır. (2292) Nafıa Vekâleti Sular Umum Müdürlüğünden: 15/5/936 tarihinde cuma günü saat 15 te Ankarada Nafıa Vekâ leti binasında Sular U. Müdürlüğü odasında Su Eksiltme Komisyo nunda 549,983 lira 63 kuruş keşif bedelli Bursa ovası ıslahat ve in saat işlerinin geri kalan kısmı kapah zarf usulile eksiltmiye konul muştur. Mukavele projesi, şartname ve inşaat projelerile buna müteferri diğer evrak 27 lira 50 kuruş mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünde ı verilecektir. Muvakkat teminat 25,749 lira 34 kuruştur. İsteklilerin teklif mektublarını ve 2490 sayılı kanunda yazılı v# • sikalarla beraber bu işin keşif bedeli miktarında veya buna yakın Nafıa işlerini yalnız başına veya şerikile birlikte taahhüd edib de muvaffakiyetle bitirdiğine ve bu kabil işleri başarmış olduğuna dair, eksiltme gününden en az sekiz gün evvel müracaat edilmek suretile Nafıa Vekâletinden münhasıran bu işe mahsus olmak üzere ahnacak ehliyet vesikalarını 15/5/936 cuma günü saat 14 e kadar Nafıa Vekâleti Sular Umum Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. «837» (2085) Dr. ZEKAl MUAMMER ( Tifo, frengi, sıtma ) nın kan muayenelerile teşhisi, difteri, balgam, cerahat, idrar, kazurat muayeneleri ve kanda ure, şeker, kolesterin miktarlarile istenilen aşılar, vesair biolojik tahliller yapınr. Çemberlitaş karşısında Güzel• apartıman No. 4 Tel. 22037 BAKTERiOLOJi Laboratuarı SATILIK OT Çatalcada Çadırtepe çiftliğine aid çayırların bu se neki ot mahsulü parça parça satılmak üzere artırmaya konulduğundan 105963 tarihine tesadüf eden pazar güuü saat beşe kadar isteklilerin Çatalcada Çiftlik idare heyetine müracaatları ilân olunur. Muvakkat teminatı Floryada Çekmece adlı plâj. 300 22,50 Floryada Haylâyf adlı plâj. 400 30 Yukarıda semti, kiraları yazılı olan plâjlar 936 senesi birinciteş rin sonuna kadar ayrı ayrı kiraya verilmek üzere açık arttırmıya konulmuştur. Şartnameleri Levazım Müdürlüğünde görülür. Arttırmıya girmek istiyenler hizalarında gösterilen muvakkat teminat mak buz veya mektubile beraber 15/5/936 cuma günü saat 15 te Daimî Encümende bulunmalıdır. «B.» (2349) Senelik muham Muvakkat men kirası teminatı İstanbul 6 ncı îcra Memurluğundan: Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine birinci derece ve sırada olup tamamına 4935 lira kıymet takdir edilmiş olan İstanbul Şehzadebaşı Fevziye mahallesi Fevziye sokak 34 yeni No. lı hane açık arttırmıya konmuş olup ilân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından görülebilecek ve 10/6/936 tarihine raslıyan çar şamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık arttırma su retile satılacaktır. Satış Emlâk ve Eytam Bankasının 844 numaralı kanunu hükümlerine tâbi olduğundan mezkur kanunun 15 inci maddesine tevfikan ikinci bir arttırma yapılmaksızın gayrimenkul, yukarıda yazılı günde en fazla arttıranın üzerinde bırakılacaktır. Arttırmıya iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubu tevdi edilmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve tellâliye ve Vakıf icaresi satış bedelinden ödenir. Satış bedeli peşin ödenmek lâzımdır. İcra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesine tev fikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadaranin gayrimenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masraflara dair olan iddia larını evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde dairemize bildir meleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu kanun maddesine uygun surette hareket etmeleri ve daha fazla malumat almak istiyenlerin 35/509 dosya numarasile dairemize müracaatleri ilân olunur. 20 senelik taviz bedeli müşteriye aiddir. «341» (2315), Silivride Fatih mahallesinde Tavanlıçeşme sokağında 7 numaralı kız mektebi binasının yarısı. 72 5,40 Silivride Fatih mahallesinde Yarbaşı Havra sokağında 3 numaralı iki odalı ahşab ev. 12 0,90 Yukarıda semti, senelik muhammen kirası ve teminatları yazılı olan mahaller teslim tarihinden itibaren 937 veya 938939 seneleri mayısı sonuna kadar ayrı ayrı kiraya verilmek üzere açık arttırmıya konulmuştur. Şartnameleri Levazım Müdürlüğünde görülür. Arttırmıya girmek istiyenler hizalarında gösterilen muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 14/5/936 perşembe günü saat 15 te Daimî Encümende bulunmalıdır. «B.» (2347) tstanbul Sıhhî Müesseseler Arttırma Eksiltme Komisyonundan: Kapah zarfla eksiltmeye konulan her muayene ve tedavi evi için 147 şer kalem olmak üzere 21 muayene ve tedavi evine ahnacak 21 takım ilâç ve malzemeye kapah zarfla yalnız bir istekli çıkmasma ve bunun da istenen vesaiki göstermemesine binaen pazarlıkla mua mele yapılacaktır. 1 Pazarlık: 6 mayıs 936 carşamba günü saat 14,30 da Cağaloğlunda Sıhhat Müdürlüğü binasındaki Komisyonda yapılacaktır. 2 Tahminî fiat beher takım 300 liradan 6300 liradır. 3 Muvakkat teminat 472 lira 50 kuruştur. 4 Şartnameler parasız olarak Sıhhat Müdürlüğü mutemedli • ğinden alınabilir. 5 Pazarhğa gireceklerin carî seneye aid Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belge ve yukarıda yazılı muvakkat garanti makbuz veya banka mektublarile belli saatte Komisyona gelmeleri. (2337), Beyoğlu Tahsil DirektÖrlüğünden: Taksimde Purtelâş mahallesinin Alçakdam yokuşunda 4 sayılı Zişan uhdesinde mukayyed arsasının nısıf hissesi vergi borcundan dolayı tahsili emval kanunu hükümlerine tevfikan bilmüzayede sa tılacaktır. İsteklilerin müzayedei kat'iyyesi olan 8/5/936 tarihine raslıyan cuma günü saat 14 ten sonra Beyoğlu kazası Kaymakamlı ğında topianan 'dare Heyetine başvurmaları. (2332)