30 Nisan 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

30 Nisan 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

30 Nisan 1936 CUMHURİYET Sami Paşazade Sezainin bu büyük hi havaya, kahramanlan hesabına müellif takâyesini Türk romanının ilk hakikî tecrü rafmdan koyuverilen ahlara, oflara, inilanakkale müdafaası, bizim en besi telâkki edince, eserin o zamanki di tilere, beşeriyetin haksızlıklanna karşı abüyük millî mefahirimizden bilinden ve üslubundan başka her tarafında rada bir koparılan çığlıklara ve masumane ridir. O müdafaa, Boğaza degörünen bastliği, bütün hüviyetine sari tiradlara rağmen, bu hikâyenin içinde esir nizden yapılan ilk taarruzdan başhyarak çocukluğuna, yeni doğmuşluğuna verme alımsatımınm bazı teferruatına, Edirnekalar kendileri için bir tekaüd ve yardım kısmını gündelik hayatı uğrunda sarfetAnkara 29 (Telefonla) İş kanun miz lâzım geliyor. 1889 da bir yaşını sür pıda bir evin dekoruna, Modadaki konak her günü, iftiharla kutlulanacak bir kahsandığı kanunu neşrini temin yolunda te mektedir. lâyihasını müzakere eden Muhtelit En meğe başlıyan Türk romanının bu ilk ta bir Fransız mürebbiyesinin Türkler ramanlık abidesidir. Fakat, biz, Türk' şebbüslere geçmişlerdir. Istanbul Barosu Bu hal talihin cilvesine mazhar olmuş cümen, genel bakımdan iş müddetinin mahsulünde, lisandan başka bütün ele hakkındaki telâkkisine benzer reel hayat üngülerinin tarih sahifelerine yazdığı bu tarafmdan bu yolda hazırlanan proje A pek az avukatlar hakkında varid olmasa haftada 48 saat olması esasını kabul et manlar sadedir: Mevzu, yapı, hükümler, parçalanna, eşyaya, fikirlere ve insanlara yiğitlik mucizesini, olagan işlerdenmiş vukatlar Birliğince tetkik edilmektedir. dahi ekseriyet hakkında varid olduğu miştir. Bu müddet, cumartesi günleri sa hayata, harekete ve ruha aid bütün kom tesadüf ediliyor. Sık sık baykuş ve bülbül gibi, kayıdsızlıkla karşılıyoruz. Çanakkalede îngilizlerle Fransızlann. Bu Iâ"ihanın Meclise avukat meb'uslar derkârdır. Dimağın daimî meşguliyeti, at 13 te kapanması mecburî olan iş yerle jinezonlar. tezadları arasında kaba romantik bahtını akım takım abideleri vardır; bizim, hâdan biri tarafmdan teklif edileceği an meslek icabı mütemadi münakaşa ve mü rinde günde en çok 9 saati ve cumartesi İstanbulda satılmak üzere Kafkasya arıyan bu facia, müellifin objektif müşaâ, bir abidemiz yoktur. laşılmaktadır. Projenin esbabı mucibe cadelelerde bulunulması, mahkeme ve ic günleri saat 13 ten sonra işlemesi caiz odan getirilen üç halayık arasında, sekiz hede ve tecrübesinden ziyade, o devirde Çanakkalede îngilizlerle Fransızlanu sinde, ihtiyarlıyan avukatların son günralarda vücud ve beden yorgunluğu ne lan iş yerlerinde ise günde en çok 8 saati dokuz yaşlarında bir küçük esirin sergü bundan fazlasım ifadeye muktedir olamagüzel mezarlıklan vardır, bizim, hâlâ, lerde geçinebilmelerini temin edecek bir ticesi olarak avukatın hususile memleke geçmemek şartile haftanın çalışma günleeşti romanm mevzuudur. Esirci Hacı dığı bazı iştiyaklanndan doğmuşa benzimuntazam bir şehidliğimiz yoktur. kaynağın ancak teşkili zarurî bulunan timizde vaktinden evvel kuvvet ve der rine taksim olunacaktır. Omer tarafmdan «ilelü eskamdan salim yor. Türk romanı o gün bugün romancıyı tekaüd sandığı olabileceği ifade edilmek manını kaybederek çahşamıyacak bir haİngilizler, orada kan döktük; can verBu hükmün, ne gibi iş yerlerine hangi larak Harput malmüdiri sabıkı Mustafa obje âlemine bağlıyan geniş münasebetle dik, ölülerimiz yatıyor, diye ta İngilteretedir. Bu arada ezcümle deniliyor ki: le geldiği ve ekseriya verem, kanser, te tarihten itibaren ve ne suretle tatbik edi Efendinin» Yüksekkaldırımda oturan ri ebserve etmek ve düşünmek gibi nev'iden, hatta Avustralya ve Yeni Zelanda Görünüşteki telkine ve mubalâgalara cennün gibi hastalıklar yüzünden vak leceği, İktısad Vekâletinin teklifi üzerine «haremine kırk aded lirayi Osmanî muka nin en esaslı şartından mahrum kalmıştır. ibi uzak yerlerden Çanakkaleyi ziyarerağmen bugün avukatlık mesleğinin is tinden evvel öldükleri muhakkaktır. Sergüzeşt hikâyesinde antropomorfik çıkarılacak nizamnamelerle zaman zaman ilinde füruht» edilen bu «Çerkezülâsıl, te gelirler. Fransız ve îngiliz ticaret getikbali de koruyacak derecede fazla kadokuz yaşında kul cinsi esir», Dilber ismi hayaletler halinde beliren iştiyaklar, Sami Esbabı mucibenin diğer bir noktasında tesbit olunacaktır. Şu kadar ki, bu hükmileri, her geçişlerinde, Çanakkalede yazanc temin etmediğini ve yahud yarını mün muhtelif işler için katileştirilmesi ni alacak, dayak ve hakaret gibi işkence Paşazadenin Asyaya aid iptidailiklerden tan askerlerine selâm verirler. Gelibolu koruyacak kazanc temin edebilenlerin da deniliyor ki: keyfiyeti, bu kanunun mer'iyete gireceği erden kaçmıya çalıştığı halde muvaffak nefretile başlıyor. «Zavallı çocuklar! Si muharebelerinin başladığı tarihlerde, harb «Meslek haytında asıl taaccübe şayan parmakla gösterilebilecek kadar az oldugünden itibaren üç senelik bir umumî olamıyacak, oradan Edirnekapıda oturan zin o minimini elleriniz Asya vahşeti ka ;emileri, Boğazın ağzına gelerek denize ğunu ispat için uzun uzadıya uğraşmağa olan nokta avukatlardan bir kısmının bir esirci kadma, sonra da Modada bir dimesinin istimal ettiği ve birkaç asırdanmühlete bağlanmıştır. elenkler atar, karadaki mezarlan selâmlüzum olmasa gerektir ve sonra kazan parlamento hayatına iştirak, kanunlar paşa konağına satılacaktır. ber insaniyetin ziri barı tahakkümünde Muhtelif işlerdeki çalışma saati hak ar. dığının hemen hepsini sarfeden ve yarını tanzim ve sair mesleklere aid kanun ne Sergüzeşt burada büluğ çağına giri inlediği esaret zincirlerini kırmak için deÇanakkalenin mağlubları, buradaki hapek az düşünen bir meslek varsa o da şir ve tanzimine delâlet ve bunları büyük kında nizamnameler çıkarılıncıya kadarğil, belki kendiniz gibi küçük kuşları, güavukathktır. Bu belki de mesleğin ica bir dikkat ve salâhiyetle takib ve müda ki intikal devreleri için, tatbikı muktezi yor. Dilber artık yetişkin ve güzel bir zel çiçekleri okşamak içindir..» Hakikat tıralarını her vesile ile taziz ederken Çabıdır. Çünkü avukat çok defa ümidle ya faa eyledikleri halde kendi mesleklerini iş müddetleri, bir sene içinde, îktısad Ve halayıktır; o kadar güzeldir ki paşanın te müellifin ruhunu yakan iştiyak yalnız nakkalenin galibleri, Çanakkaleyi, adeta, şadığından ve kendisinin bazan çok ka hiç te düşünmemeleri ve ihtiyarlık za kâleti tarafmdan muvakkat umumî emir «ressamlık san'atı aliyesine istidadı fevka Dilber gibi bir esir çocuğunun esaretten unutmuşlardır. 18 mart zaferi için yazıâdesi olan» oğlu Celâl Bey onu resimlan, doğru yanlış, beş on satır yazı ile zanması, istikbalde de öyle çok kazana manlarını nazarı dikkate almamalarıdır. lerle tayin edilecektir. lerine model olarak kullanırken seviyor. kurtulması değil, bütün bir milletin hürri her sene, ağustosta, karaya bile çıkmadan cağı ümidini verdiğinden olacaktır ki ya Bu hal memlekette avukatların kendi Fakat, sağlık kaideleri bakımından yetine kavuşmasıdır. Hikâyede karşımıza rını çokluk düşünmemektedir. Bundan lerinden ve mesleklerinden ziyade vatan, günde ancak 8 saat veya daha az çalışıl Dilber onun fırçasında da, kalbinde de çıkan Dilber, belki de muharririn bilerek Boğaza kadar vapurla gidip gelmeden başka; san'atını ifa için muhtelif yerler millet için çalışmak kaygusundan ve an ması icab eden işler kanunun mer'iyete bir Kleopatradır; fakat günün birinde veya bilmiyerek sembolize ettiği bütün bir ıbaret bir ziyaret kâfi midir? Avustralya deki Adliye makamlarına gidip gelmek, cak adaletin iyi dağıtılması için müda girmesinden itibaren altı ay için, îktısad «Juliette» e tahavvül etmek üzere olduğu esir Türk milleti olabilir. Hürriyete aid e Yeni Zelanda gibi dünyanın ta öbür içtimaî mevkiini, meslekî şerefıni muha faada bulunduklarından ve bu mesleğin Vekâletile Sıhhat ve îçtimaî Muavenet nu Celâl Bey farkediyor: Annesi ve ba idealini ifade için devrine aid zaruretler ucundan gelenlerin kadirşinaslığı karşısmfaza için iyi yiyip iyi giyinmek, evinden hamuru feragati nefis menfaati istihkar Vekâletinin müştereken hazırlıyacaklan bası, onun bir halayığı sevmesini aile asa le esir ticareti gibi politika bakımından za da, bizim geçen sene olduğu gibi, Marleti namına bir rezalet telâkki edeceklermarayı aşmak zahmetine bile katlanamabaşka ayrıca bir de yazıhane açmak ve gibi asil mayalarla yuğurulmuş olmasın bir nizamname ile tesbit olunacaktır. dir. Dilber kendisini bu konağa getirmiş rarsız bir tem almıya mecbur olmuş gibi ışımız ne acı bir ihmaldir. tnüstahdimler kullanmak mecburiyetinde dan ileri gelmektedir.» Çalışma müddetlerinin, muvakkat za olan esirci vasıtasile tekrar sonu meçhul görünen Sami Paşazade, halkçılığın ve 25 nisan günü, Atatürk, bir avuc as»ımuılıtmillllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllHllllımıı manlar için, kanundaki hükümden daha ergüzeştine iade edilerek oradan da kovu milliyetçiliğin de müdafaasını yapmıştır: icerle Boğazı ve îstanbulu kurtarmıştır. fazla artırılmasına cevaz verilecek işler lur. Celâl Bey bunu haber alınca, diyar Kahramanı Celâlin konak aristokrasisine Kaç senedir, bu büyük ve şanlı günü benhakkında da bir nizamname çıkarılacak diyar gezerek sevgilisini arıyan tam bir isyanı, Dilber gibi bir halayığa aşkmda den ve Cumhuriyetten başka hatırlıyan, tır. Kanunun ilk mer'iyet senesi içinde şark masalı mecnunu haline gelir. Fakat, bir smıf hürriyeti anyor. Eserde Avrupa azan ve kutlulıyan yoktur. İngilizler Geİktısad Vekâleti tarafmdan hazırlanacak modern devirlerin diyarı masal diyan gi medeniyet ve âdetlerine hayranlığın bir ibolu toprağma ayak bastıklan için, her olan bu nizamnameye şu umumî şartlar bi geniş değildir; zavallı âşık Moda ile çok tezahürleri görüldüğü halde millî ıl, 25 nisan gününü merasimle yâdederKadıköy ve Köprü arasında dildadesine duygu hâkimdir: Hugonun dilini bütün ler; biz ise îngiliz ordusunu vurdugudahilinde hükümler konacaktır: insanlığın bilmesi lâzım geldiğini iddia e1 Muayyen haddin üzerine zamme aslamak gibi nafile bir ümidi avare başile Paris 29 (A.A.) Oeuvre gazetesi, muz o günü, sanki hiç mühim birşey olVarşova 29 (A.A.) Dün hare den, türkçenin de kendine mahsus bir ediyor ki: Hariciye Nezaretile gerek sağ dilecek fazla çalışma saatleri, günde en urlikte sürükleyip durur. Daha sonraları mamış gibi, akhmıza bile getirmeyiz. lcetinden evvel Polonya gazetecilerini odasına kapanarak «arasıra ufuklara atfı debiyatı olduğuna şaşıp kalan ve şarkta ve gerek sol cenahın bütün fırkaları, çok 3 saat olabilir; Atatürk, ağustosta Anafartalarda, gekabul eden Belçika Başbakanı ve Dış nigâh ettiğine bakılırsa birisini bekliyen», kadınlar gibi her hakikatin de örtülü ol ne bir avuc askerle Boğazı ve İstanbulu 2 Fazla çalışma saatlerile çalışılaîşleri Bakanı van Zeeland, şimdi Avru Fransız müstemlekelerinin veya Fransız sonra bir hayale inanarak «buldum! Bul duğunu söyliyen Fransız mürebbiyesin bir daha kurtarmıştır. Biz, ağustos günlepada oynanmakta bulunan faciaya yakın mandası altında bulunan memleketlerin cak günlerin yekunu bir yılda en çok 90 dum!» diye haykıra haykıra «havarıkı den istihkarla bahsedilmiştir. rini galiba fazla sıcak olduğu için uykubir atide bir hal çaresi bulunması lâzım Almanyaya devir ve terkedilmesine kat iş gününe varabilir; ilmiyeden bir keşfe mazhar olan Arşimed Sergüzeşt, bir konak aristokrasisi ve da Reçiririz. iyyen muhaliftirler. Yalnız bir takım e3 Her bir fazla saat çalışma için geldiğini söylemiştir. Ayni vaziyet içinde gibi başı açık, ayağı çıplak» sokak kapı gayet sıkı bir aile otoritesi içinde bu bas18 mart, 25 nisan, 9 ve 10 ağustos, bulunan Belçika ve Polonya, bu husus konomik iı konomik imtiyazlar bahşedilmesi derpış verilecek ücret, normal çalışma ücretinin saat başrna düşen miktarınm yüzde 25 ten ından dışan çıkarken ev halkı tarafmdan kıya isyan hislerile büyüyen bir paşa ço dünya tarihinin akışını değiştiren büyük ta öteki devletlerden daha fazla alâka olunabilir. cuğundaki demokrat iştiyakın bir halayık ünlerdir ve bu günlerin büyüklüğünü yüzde 50 ye kadar yükseltilmesi suretile ;eri çevrilen, tam bir mecnundur. Ingilterede bir karar dar bulunmaktadır. Hal çaresine varılaBizim Dilberse ufuklann da ta ötesin aşkına istihalesidir. Fakat bu yol siyasî Türk yaratmıştır. Arasıra, beşinci dereceLondra 29 (A.A.) Birçok muha ödenir; cak unsurların her ne pahasına olursa hürriyete değil, hikâyenin sonunda oldu de adamlara ihtifaller yapan bizler, milfazakâr meb'uslardan mürekkeb yanresolsun bulunması lâzımdır. 4 Fazla saatlerle çalışmıya işçile de, uzaklarda, çok uzaklardadır. Mısırğu gibi cinnete ve intihara götürür. Sami letimizin yarattığı bu büyük günlerin kaVan Zeeland, bundan sonra, Polan mî bir teşekkül olan Imperial îndüstries rin muvafakati alınmak lâzımdır. Bu da, bir tacirin Elhamra sarayını taklid ederek yaptırdığı bir kâşanededir. Binbir Paşazade bunu daha iyi anladığı gün, ilk dir ve kıymetini, hâlâ öğrenmedikse, Çaya Dış îşleri Bakanı Beck ve Polonya Parliamentory Comitte bir karar sureti muvafakat, fazla çalışmanm tatbikı zagece hikâyeleri gibi sazende ve rakkase ve son romanı olan Sergüzeşti kapamış, nakkaleyi bir mukaddes belde gibi ziyaret hükumetile kendi arasında yapılmış olan kabul etmiştir. manında alınabileceği gibi, iş yerlerinin Bu karar suretinde manda altında bu 29 uncu maddede yazılı dahilî talimatna erle dolu bir saraydadır amma ne çare ki aksyon dünyasına çıkmıya karar vererek ve tavaf eden îngilizlerden ibret ve örgörüşmelerin esasî noktası Polonya ve Parise kaçmıştır. Artık esaretle mücadele nek alalım. Belçika arasındaki ekonomik münasebet lunan arazinin tarkedilmesinin ne ekono melerinde ve yahud işçilerin hizmet akid daima halayıktır, esirdir, hem bu defa aşnin romanım yazmak değil, yaşamak ve lerin inkişafı meselesi olduğunu kaydet • mik meseleleri, ne de Avrupanın bazı lerinde, esasen o işte fazla çalışma imkân ka da esirdir. İstanbula giderek Celâlini bulmak için oradan kaçmak ister. Cev yapmak lâzımdı. Bunun için Sami Paşamemleketlerindeki nüfus fazlalığı mese ve ihtimalinin mevcud olduğu ve bu takmiştir. lesini halletmıyeceği beyan ve sevkül dirde ücretlerinin ne yolda hesab ve tes her isminde bir haremağası onun bu eme zadenin birinci eseri «Sergüzeşt» se, ikinFransız seçimi ceyşî mülâhazalarla yerlilerin menfaat viye edileceği tesbit edilmiş bulunmak su line hizmet ederken, talih, geri devrilen ci ve daha büyük eseri de, on dokuz sene Paris 29 (A.A.) Ziraat Nazırı bir merdivenin ihanetile Cevheri öldürür, sonra ilân edilen Meşrutiyettir. Çünkü lerinin bu gibi arazinin terkine mâni ol retile de önceden temin olunabilir. M. Guernut namzedliğini geri almağa Dilberi de Nil sularında intihara sevke bu, esir bir halayığın cinnete ve intihara duğu ilâve edilmektedir. 5 Sıhhî sebeblere müstenid kısa ve der. Roman şu satırlarla bitiyor: «Acaba çıkan hayalî sergüzeşti değil, sembollerikarar vermiş ve taraftarlarından reyle Almanyaya yapılacak teklifler ya mahdud çalışma müddetli işlerde faz Nilin bu müthiş, bu mühlik girdab ve ni atarak, mücadelesini yaptıktan sonra rini geçen pazar günü kendisinden fazla Londra 29 (A.A.) Deyli Telgraf la saat çalışma caiz olamaz. rey almış olan sosyalist namzedine vermeseylâbeleri, bu zavallı Dilberi, bu bedbaht hürriyetine kavuşan bütün bir milletin halerini istemiştir. Ziraat Nazın, bu suretle gazetesinin diplomatik muhabirinin fikri6 Fazla saat çalışma suretile işletil esiri nereye götürüyor?... Hürriyetine.» kikî sergüzeştidir. «halkçılar cephesi» ne mensub fırkaların ne göre, Almanyaya sorulacak Ingilız mek istenen iş yerleri için bu fazla saatleEseri baştanbaşa dolduran romantik PEYAM1 SAFA sağ cenah namzedlerini mağlub etmek sualleri cuma veya cumartesi günü Al rin tatbikına başlanmasmdan önce ve nimanyaya bildirilecektir. Yalnız sualle için aralarında yapmış oldukları anlaş Mayısın dördünde Belgradda topla hayet başlandığı gün mahallî hükume rin bir nota halinde mi yoksa bir muhtıra edilecek zamanlar, işçinin işinde ve iş ve' nacak olan Balkan Antantı konseyine mıya tevfiki hareket etmiş oluyor. tın alâkadar makamına müracaat olunaiştirak edecek olan Hariciye Vekilimiz Diğer birçok zevat bilhassa eski Fi halinde mi verileceği henüz kararlaşunl rak fazla çalışma şart ve tarzları hakkın renin her an emrine hazır bulunmakla bemamıştır. doktor Tevfik Rüştü Aras bu sabah Anraber çalıştırılmaksızın ve çıkacak işi beknans Bakanlanndan M. Lamoureux ve da muvafakat alınması icab eder. karadan İstanbula gelecektir. tngilterenin sual listesi hazır M. Germain Martin de pazar günü ayLâyihada diğer bir madde, seferberliğe üyerek boş geçirdiği zamanlar, işçinin iş [Baş tarafı 1 ind sahifede] Öğrendiğimize göre, Hariciye VekiliLondra 29 (Hususî) İngiliz kani veçhile hareket etmişler ve «halkçılar hazırhk ve seferberlik esnasında îcra Ve veren tarafmdan başka bir yere gönderil burnundaki îngiliz mezarlığına ve Meh miz, İstanbuldan doğru Atinaya gide binesi bugünkü toplantısında Almanya cephesi» ne mensub arkadaşlarından dakilleri Heyetinin, memleket müdafaasının mesi veya iş verenin evinde meşgul edil medcik abidesine gittiler. Sehidlikleri î cek ve oradan Yunan Basvekili General ha fazla rey kazanmış olanlar lehine fe dan sorulacak olan sual listesini tasvib ihtiyaclarını temin eden müesseselerde mesi suretile asıl işini yapmaksızın geçen mar cemiyetile gemiler namına mezarlara Metaksasla beraber Belgrada hareket etmiştir. Salâhiyettar mehafilde temin eragatte bulunmuşlardır. edecektir. Doktor Tevfik Rüştü Aras fazla çalışmıya lüzum görürse işlerin cin zamanlar da kanunî çalışma müddetleri merasimle çelenkler kondu. Paris 29 (A.A.) «Halkçılar cep dildiğine göre, Avusturyada cereyan e sine, ve ihtiyacın şiddetine göre günlük iş Heyet reisi Sani Yaver çok güzel bir için dün Perapalasta hususî bir daire hesi» ni vücude getirmiş olan başlıca üç den son hâdiseler üzerine İngiliz hüku müddetini, işçinin azamî çalışma kabiliye içinde sayılacak ve bu sebeblerden dolayı nutuk söyliyerek dakikalarca alkışlandı. hazırlanmıştır. fırkanın «radikal sosyalist, sosyalist, ko meti Almanyanın cenubî ve cenubu şarki tine çıkarabileceği hakkındadır. Bu su işçi ücretleri hiçbir türlü eksiltmiye uğra Bu nutuktan sonra İngilizler namına bir Tevfik Rüştü Aras Atinada münist» liderleri, bir beyanname imzala hududları hakkındaki niyetleri hakkın retle fazla çalışhrılan işçilere, Millî Mü tılmıyacaktır. albay cevab verdi. bekleniyor da da Berlin hükumetinden kat'î sualler mışlardır. Meliha Avni söylenen nutuklan terdafaa Vekâletine bağlı iş yerlerinde, faz Lâyihaya göre, İktısad Vekâleti, keyAtina 29 (Hususî) Türkiye HariciBu beyannamede sol cenah münte sormıya karar vermiştir. la çalıştıklan saatler için, kanunî çalışma fiyetle alâkalı Vekâletlerin mütaleasını cüme etti. Ziyaret yann akşama kadar ye Vekili Tevfik Rüştü Arasın Belgrahibleri, Balotajda geçen pazar günü en Filistinde çarpışmalar da Atina tarikile gideceği hükumete müddetine aid ücretin her saatine teka •alarak, bu hususun tatbikatına dair tali sürecektir. çoy rey almış olan namzede kütle halinde Kudüs 29 (A.A.) Dün. Nazarette bül eden miktan nisbetinde fazla ücre bildirilmiştir. matnameler de çıkaracaktır. bir Arab tezahüratı esnasında polis sirey vermeğe davet edilmektedirler. Süveyş kanalı şirketi toplamyor Tevfik Rüştü Aras cumartesi sabahEncümen kanunun son maddelerini çılâh kullanmıya mecbur kalmıştır. İki verilecektir. Paris 29 (Hususi) Süveyş Kanal leyin buraya gelecektir. Ayni gün ak İngiliz polisi hafif surette yaralanmış karmak üzeredir. Sigorta ve cezaî ahkâm şam üzeri hareket eden trenle Başvekil Encümen, günlük kanunî çalışma müd şirketi yarın fevkalâde bir toplantıya ça^ Ankara 29 (A.A.) Bugün Nuri tır. Metaksasla Belgrada gideceklerdir. tetkik ediliyor. Malî hükümler olduğu detleri içinde sayılacak zamanlan da tes Conkerin başkanlığmda yapılan Kamutay Londrada bir konferans toplamyor bit etmiştir. Bu arada, emzikli kadın işçi için encümenin önümüzdeki içtimalannda ğırılmışhr. Şirketin mühim kararlar vereTürkiye Hariciye Vekili, Kral tara ceği söyleniyor. fından kabul edilecektir. Tevfik Rüştü Londra 29 (Hususî) Avam Kama lerin çocuklanna süt vermeleri için tayin Maliye Vekili de bulunacaktır. toplantısında bir kısım dairelerin 1935 Arasm Belgrada giderken buraya uğ yılı bütcelerinin muhtelif fasılları arasında rasında Filistin hakkında sorulan sualraması bütün siyasî mahfülerde iki dost Iere cevab vererek, Müstemleke Nazırı 63,600 İnhisarll/ Umum Müdürlüğü bütve müttefik devlet arasındaki münase M. Thomas, Hayfa limanmdaki gümrük çesinde 10 bin ve Istanbul liman işleri ubatm samimiyetîne yeni bir delil ola memurlarınm münhasıran Museviler mum müdürlüğü bütçesinde de 7,500 lirak telâkki edilmektedir. den mürekkeb olduğunu bilmediğini, ralık münakale yapılması hakkında kanun Yunan Başvekilinin Belgraddaki konbununla beraber, İngiliz hükumetinin lâyihalan müzakere ve kabul edilmiştir. Arablarla Museviler arasında hiçbir seyde Yunanistanm, teşriî meclislerinKamutav pazartesi günü toplanacaktır. fark gözetmediğini söylemiş ve demiş deki tefsir dairesinde Balkan Paktından mütevellid taahhüdlere sadık bulundutir ki: Mısır, Türk tütünlerinin gümğunu beyan edeceği siyasî mahfillerde « İsteklerini izah etmek üzere Arab rük resmini indirdi teyid olunmaktadır. liderlerini Londraya davet ettik. Sui Kahire 29 (A.A.) Anadolu ajan tefehhümlerin Londrada akdedilecek Sinın hususî muhabiri bildiriyor: Nikâh bir yuvarlak masa konferansmda halleTürkofis başkanı Mecded Alkin ile dileceğini ümid ediyorum.> Artvin reji muhakemat müdürü rahMısır Ticaret Nazırı arasında yapılan kometli Bay Hüsnü kızı Jale ile doktor Rusyada nüfus sayımı Bay Ekrem Hayri oğlu değerli genc nuşmalar neticesinde Mısıra ithal edilecek Moskova 29 (A.A.) Sovyetler Bir lerimizden Bülendin Kadıköy Beledi Türk tütünlerinden alınmakta olan güm liği hükumeti, 6 ikincikânun 1937 de ye dairesinde ve seçme davetliler hu rük resimlerinin tenzili ve kasaplık hay bütün Sovyetler Birliği dahilinde umuzurunda nikâhları yapılmıştır. Yeni evvan gümrüğünün de siklet üzerinden alın mî nüfus sayımı yapılmasım kararlaş lilere uzun ve bahtiyar bir ömür dileriz. ması hakkmda mutabık kahnmıştır. tırmıştır. Avukatlar tekaüd sandığı TELEFON ON MAB ERLEP TELCRAF vc TELSiZLE Edebiyat Yeni is kanunu "Sergüzeşt,, Peyami Safa İHEM NALINA MIHINA Böyle bir tekaüd ve yardım sandığının teşkili Muhtelit encümen iş müdiçin hazırlanan projenin tetkikine başlanmıştır detini haftada 48 saat olarak tesbit etti Ankara 29 (Telefonla) Avukat bulunan avukat, kazandığının büyük bir Ingilizlerden örnek alalım! 1 Belcika Basvekili İngiltere ve Fransa i «Avrupada oynanan facia bitmeli» diyor Almanyaya müstemleke vermek istemiyorlar Hariciye Vekili Atinaya gidiyor Oradan M.Metaksasla beraber Belgrada geçecek 2 İngiliz kruvazörü Çanakkaleye geldi Dünkü Kamutayda