16 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

16 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHUBtYET 16 Mayıs 1936 Maliye teşkilât kanunu Hava şehidleri için dün Prens Starhemberg de büyük bir ihtifal yapıldı Romaya gitti, vaziyetin şiddetle tenkid edildi Vatan uğrunda temiz kanlarını akıtan ve canlarmı fedaeden kahramanlar hürmet ve muhabbetle taziz edildiler içyiizü karanlık... IBaştarafı 1 inci sahifede] Kırık kanadların şeref günü Şüşnig, Romaya hulusunu yeniledi! Mecliste dünkü müzakereler Yeni Fransız kabi' nesini Sosyalist şefi kuruyor [Battarafı 1 inci sahifede] « Nüfusunuzu kaybedip yenisini a« Maliye bir çok memurlan azle bünde şerefine verilen ziyafette bir nutuk lırsınız, tapunuzu, hüviyet varakanızı, der, kimsenin haberi olmaz. Gene kabul söyliyen M. Leon Blum, bilhassa demişViyana 15 (A.A.) Başvekâlet mat vesikanızı kaybeder yenisini çıkartırsı eder kimsenin haberi olmaz, ihtilâs eden tir ki: buat dairesi müdürü M. Ludvig, vatan nız, fakat soranm arkadaşlar; kazara ememur gazetelerle fotoğraflan neşredile« Dahilî rejimleri ve takib ettikleri severler cephesinin şefi sıfatile M. Şuş linizdeki makbuzu kaybederseniz akıberek teşhir edilmelidir.» siyaset her ne olursa olsun biz bütün milnigin milis kuvvetlerinin kumandasını tiniz ne olur!..» dedi. letlerle sulh halinde yaşamak istiyoruz. deruhde edeceğini beyan etmiştir. Refik înce, mal memurlarınm sefahati Maliye Vekilinin verdiği izahat Hükumetin Heimvehreni silâhlarm şu veya bu şekilde israfı, kendi namına Bundan sonra Maliye Vekili Fuad Biz, o milletlerle birlikte ihtilâf sebeb lerini köklerinden söküp atmak istiyoruz. dan tecrid etmek tasavvurunda olup ololmasa da apartıman yaptırmalan gibi Ağralı kürsüye geldi. îlk söz olarak mamadığını soran bir gazeteciye cevaben Her hangi bir rejimi yıkmak veya itisavaziyetler karşısmda şiddetli bir kontro liye teşkilâtı hakkında gösterilen alâkaya M. Ludvig, şöyle demiştir ki: teşekkür etti. îkinci derecede memnun fa kurban olmuş bazı yoldaşlanmızın inMeliha Avni ve hava yüzbaşısı Kemal nutuk söylüyorlar « Heimvehr, ihtimal daha uzun lun lüzumunu anlattı ve: tikammı almak için Fransayı her hangi [Baş tarafı 1 inci sahı1ede\ bu mermer taşın üstünde, onlann sonsuz« Çok temenni ederim ki yeni teş olduğum nokta Maliyede sayılan hata müddet yaşıyacaktır.> bir harbe iştirake sevkedebileceğimizi Meclisi azasından îsmail Şevket, büyük luğa erişen adlan vardır. kilât bilhassa îstanbuldaki suiistimal şi lan dinledikçe takdim ettiğimiz kanunla ı ' Romada telâkkiler zannetmek abes olur. Biz, harbde hiçbir ve küçük rütbeli, kara, deniz ve hava Türkün yiğit çocukları! Roma 15 (A.A.) Havas ajansından: kâyetlerinin önüne geçmek için bir deva çok isabet ettiğimize kanaat getirmekli fazilet görmüyoruz. Hatta 1792 ve 1848 ğimdir. Esasen bütün arkadaşlar Mali zabitlerimiz, Tayyare Cemiyeti erkânı Şanlı bayrağımızı yükseklere uçurmak, Romanm yarı resmî mehafili, dün, A yı acil ve şafî olsun» dedi. yenin bugünkü vaziyetine nazaran bir deki ecdadımız gibi harbin halâskâr ve da parkın içinde yer aldılar. Türk adını göklere yazmak, yurdumuza vusturya kabinesinde yapılmış olan ta Refik înce, mahza ikramiye veya inihtilâlkâr bir fazileti olduğuna da kail Saat 14 te Fatih parkı, Beyazıd, Se yeni bir zafer kazandırmak aşkile ka dilâtm bir guna endişe uyandırmamış tikam almak hisjile yapılan asılsız ih teşkilât kanununa ihtiyaç olduğunda değiliz.» limiye, Taksim ve Maçkadan atılan top ranlıklara göğüs gerdiniz. Ölümleri hiçe olduğunu, çünkü kabinede Başvekil mu barlardan mütevellid ahlâkî vaziyeti de müttefiktirler. M. Blum, bundan sonra Fransız ve larla merasime başlandı. saydınız. Bundan daha şerefli ölüm olur avini M. Bearnfelsu ile, Maliye Nazırı mevzuu bahsetti ve sözleri arasında BütMaliye Vekili tenkidlere birer, birer Amerikan inkılâbları arasında uzun bir M. Draxlerin ve M. Zernattonun bu çe Encümeninin Maliye Vekâleti bütçeîstanbul Merkez Kumandanı Gene mu hiç? cevab vererek Maliye teşkilâtının uzun mukayese yapmıştır. lunmalarının Avusturya siyasetinin deral Fehmi merasimi açarak orada bulu Öğünsün analarınız, öğünsün sizi ye vam edeceğine bir delil teşkil etmekte sine yeni teşkilât münasebetile 1,097,000 zamandanberı aşağı yukan olduğu gi Mumaileyh, Cumhuriyet misalini nanlan, aziz hava kahramanlanmızın tiştiren erdemli Türk kadınlan. lira ilâveyi kabul ettiği sırada ileri sür bi kaldığını, işlerin çoğaldığını, bir müsbulunduğunu beyan .etmektedir. Fransaya Amerikanın göstermiş olduğu hatıralanna hürmeten bir dakika sükuta teşara iki muavin verilmemek, iki müstedüğü mütaleaya da ilişti: Nasıl sizleri sevmiyelim? Macaristanda akisler nu hatırlatmıştır. davet etti. Siz, karanlık gecelerimizde, felâket « Bütçe Encümeni, bu para çok şarlık ihdasma nazaran daha muvafık Komünistler kabineye girmiyorlar Peşte 15 (A.A.) Avusturya kabineBir borazanın verdiği işaret üzerine günlerimizde, bu toprağın varlığı, bu sinde vukua gelen son tebeddül Macar görülecek bir miktar de<?ildir, yahud çok bulunduğunu söyledi. Maliye Vekâleti Paris 15 (A.A.) Komünist par parkın ortasındaki büyük bayrak yavaş bayrağın şerefi için çarpışan kahraman siyasa mehafilinde derin bir tesir yap görülmemelidir, diyor. înhisar îdaresine nin davaları adedini gösterir rakamlar tisi, yakmda teşkil edilecek «halkçılar yavaş yanya indirildi. Bu sırada her ta larsınız. Biraz evvel atılan toplar, size mıştır. Son hâdiseler Avusturya dahilî senede iki yüz bin lira fark olacak diye okudu. Yeni teşkilâtm kendisine verilen raftan düdük sesleri geliyor. Limandaki bütün bir milletin hayranlığını haykırdı. siyasetinde bir kriz başlangıcı olarak asabiyet gösteren ve bütçesini alıp sene paranın birkaç mislini temin edeceğini, cephesi» hükumetine iştirak etmesi için sosyalistler tarafından vuku bulan tek bütün merakib düdük çalarak aziz şe sonuna bırakan Bütçe Encümeni bu zih tahsildarların ücretle istihdammın daha lifi reddetmiştir. Kahraman şehidlerimiz; huzur içinde telâkki edilmektedir. hidlerin hatıralanna saygı gösteriyorlar uyuyunuz. Yüreğinde yalnız vatan aşkı Prens Starhemberg Romada niyetini Maliye Vekâletinden evvel tas doğru görüldüğünü, Maliyede kayid işdı. Bir dakikalık sükutun bittiğini, bora yanan, demir gibi bir ordusu, sizin gibi Roma 15 (Hususi) Prens Stahren hih etmelidir. Bütçe Encümenine takib lerine ehemmiyet verileceğini beyan et Meb'uslardan komünist partisi umumî zan ikinci bir işaretle bildirdi ve bayrak kahraman şehidleri olan bir millet öl berg bir Avusturya futbol takımile be ettiği siyaseti maliyedeki müvazenesizlik ti. Diğer noktalara da ayn ayn cevab sekreteri M. Mauricce Thorez, sosyalist partisine göndermiş olduğu bir mektubda raber bugün Romaya gelmiştir. Prensin tekrar verine çekildi. ten dolayı bu kardesçe tarizde bulunma verdikten sonra lâyihanın kabulünü istemez. bu seyahatinin tamamile hususî mahi di. Bundan sonra müzakere kâfi görül diyor ki: Bundan sonra kürsüye çıkan hava ga lüzum gördüm» dedi. Bundan sonra îstanbul şehri namma, yette bulunduğu temin edilmektedir. « Bizim vermiş olduğumuz karar, dü, maddelere geçildi. Vakit geciktiğin yüzbaşısı Kemal, heyecanlı bir ifade ıle Şehir Meclisi azasından îsmail Şevket Refik înce, bir saat süren beyanatınmünhasıran iktısadî ve içtimaî teceddüd den pazartesi günü devam edilmek üzere çok güzel bir nutuk söyledi. Kemalin ve Talebe Birliğinden de Cavid birer da sözlerini şöyle bitirdi: teşebbüsünün her ne pahasına olursa olcelseye nihayet verildi. gür sesi her tarafı çınlatıyordu. hitabe söylediler. « Malî ıslahatın ruhu vergi idaresun muvaffak olmasını ve Fransız mil Yüzbaşı Kemalin nutku Bir tashih Hitabelerden sonra mızıka matem haIerile mükelleflerin münasebetlerini iyi letinin istemekte olduğu hürriyet ve sulHava zabitimiz bu nutkunda dedi ki: vası çaldı. Bunu müteakıb bir zabit kuMaliye teşkilât kanununun esaslan hun muhafazasını temin etmek kaygu lestirmektir. Bu münasebeti iyileştirdiği LBaj tarafı 1 inci sahifede] « Yurdun ulu şehidleri! mandasındaki Harbiye mektebi talebe ahkâmının tahdid edileceğini beyan et gün Maliye Vekâletine bugün istedikleri hakkında dünkü nüşhamızda malumat sundan mülhemdir. Biz, şuna kaniiz ki Size, burada kahramanlığmızı yâd sinden bir manga üç defa havaya ateş mektedir. Zira Japonya, bu muahedena bir milyon değil, on milyon lira dahi verirken Hasan Fehmi Maliye Encümeni komünistler kabineye girerek sağ cenah ettiren şu şeref abidesinin önünde hitab etti. reisi olarak yazılmıştı. Halbuki Maliye unsurlanna panik çıkarmak ve efkân umenin derpiş etmekte olduğu gemilerın benden helâl olsun.» ediyorum. Milletin yasınızı tuttuğu bu Merasimin, abide önünde yapılan bu tipine aid tahdidatı kabulden imtina et Refik înceden sonra Berç Türker Encümeni reisi Hasan Fehmi olmayıp mumiyeyi şaşırtmak için bir takım mü günde, hepimiz yokluğunuzun acısile kısmı bittikten sonra, bir resmi geçid yamektedir. Bundan başka başhca deniz (Afyon) kücük memurların maaşlarının Beyazıd meb'usu İhsandır. Keyfiyeti cadelelerde bulunmak fırsatını verecek mustarib bulunuyoruz. Şimdi öyle acı, pıldı ve hava şehidleri ihtifali sona erdi. yerde kabinenin haricinde kalarak sos devletleri arasında denizaltı harbine aid artmlması lüzumundan, ayni zamanda tashih ederiz. öyle firaklı hislere esir olmuş vaziyetteyiz yalistler tarafmdan teşkil edilecek bir Ankarada yapılan merasim olarak yapılmakta olan müzakereler, bu malivede tasarruf yapılmasından bahsetki, hasretin hakikî mânasını biribirimizin hükumete halisane müzaheret etmek su devletler arasında birçok noktai nazar ti. Hüsnü Kitabcı da bu teşkilât yapı Ankara 15 (Telefonla) Hava şetemiz çehrelerinde okuyoruz. Yurdun retile memlekete daha iyi hizmet etmiş lırken hudud ve kadrosunun geniş tutulhidleri bugün Ulus meydanında yapılan ihtilâflan mevcud olduğunu meydana çıhava hâkimiyeti uğrunda canını verenleolurlar.» duğu mütaleasında bulunarak Gümrük büyük ihtişamla anıldı. Başvekil îsmet karmıştır. rin gönüllerde yeri vardır. Bunlar en ziIBaştarafı 1 inci sahifede] ve Nafıa teşkilâtındaki bazı maaslarla înönü. Kamutay Reisi, Vekiller HeyeAkdeniz misakt için yade saygı değer yiğitlerdir. Ölümden Istanbul Borsası kapanış ti, saylavlar, askerî erkân, subaylar, Londra 15 (A.A.) Havas ajan yeni maliye teşkilâhna konan maaslan rihte görülmemiş bir hâdisedir. Esasen, korkmıyan ve her gün ölümle savaşan mukayese etti ve bilhassa merkezde daire dünyanın en büyük împaratorluğu da bu askerî kıt'a, mektebliler, muhtelif cemi sından: fiatleri 15 bizler, bilhassa bu kanaatle yaşıyoruz. yetler, çok kesif bir halk kütlesi abidenin Bir Akdeniz misakı tanzim edilme müdürlerine verilen maaşlan yüksek bul gibi kuvvet vasıtalarile kazanılmıştır. BuSevgili arkadaşlarım; bugün gözleri etrafında yer almışlardı. Saat 11 de topPARALAR sine müteallik görüşmelere tekrar girişil du. Maliye Vekâletinin masrafları yük na, o zamanlar Milletler Cemiyetinin min önünde canlanan hatıralarınızın he lar atılınca bavraklar yanya indirildi, seAçüış Kapanış mesi münasebetile İngiliz siyasî mehafili, seltmek hususunda diğer Vekâletlere ör mevcud bulunmadığı şekilde bir itiraz 619. 624. 1 Sterlin yecanile öyle gamlıyım ki, duydukları lâm duruldu. Bundan sonra Hava Müs123. 126. İngilterenin Akdenizdeki kuvvetlerini nek olmamasını, zira bu Vekâletlerin de yürütülebilir. Fakat bu itiraza da şu şe 1 Dolar mı hakkile ifadeye muktedir olamıyaca tesarlığı namına tayyare yüzbaşısı Çetin L64 167. 20 Fransız Fr. tahdid edecek hertürlü muahedenamenin ayni derecedeki müdürlerinin maaşlan kilde cevab verilebilir: 190. 196. 20 Llret ğımdan azab duyuyorum. Şirin yurdun Arıburnu heyecanlı bir söylev verdi. nı haklı olarak yükseltmek istiyecekleri O zaman «hak» yok muydu? Ve 20 Belcika Fr. 80. 84. açıkça reddedileceğini beyan etmekte en ücra köşelerine göz gezdirdim. Akıttı Yüzbaşı Çetin, hava şehidlerine karşı 20. 23. dirlr. Bu mehafil, İngilterenin Avrupa ni kaydetti. Hüsnü Kitabcı, maliyeye «hak» insanlar tarafından kurulmuş bir 20 Drahmi 310. 820 20 İsvicre Fr. ğınız sıcak kanlar, toprakta iz bırakmış, saygılan çok içli ve canlı cümlelerle annın cenub sulannda bir ademitecavüz verilen tahsisatm ne suretle temin edildiği müessese olan Milletler Cemiyetine üs 20 Leva •22. 24. nur gibi parlıyor. S2.50 85. 1 Florın lattı. Doktor Ragıb, Hava Kurumu An ve karşıhklı yardım misakı akdine taraf hakkında Bütçe Encümeninin izahmı ele tün bir mefhum değil midir? Doğrusunu 20 Cek kronu *4, 88. Kahramanlann, uğrunda can verdik kara şubesi namına ihtifalin mahiyetini tar olduğunu, ancak bu muahedename alarak dedi di: 22. 24. 1 Avusturva Sl. söylemek lâzım gelirse zecrî tedbirlerin leri ana vatana sordum: 14. 16. ve havacılığm ehemmiyetini anlatan gü nin mukadderatının Akdenizdeki îngiliz 1 Peceta « Anlaşıhyor ki Vekâletler istedik28. 32. 1 Mark Sana emanet ettiğim yiğitler nere zel bir nutuk söyledi. Ankara C. H. Par cüzütamlannın hiçbir veçhile tahdidine leri vakit bütçeleri üzerinde tasamjf yap müessir olup olmıyacağı tecrübe edilmek 1 Zloti 2L 23. istenildi. Ve ayni zamanda faşizm de orde? tisi Reisi namına da Mekki Said bir hi kail olmamaktan ibaret olan îngiliz nok mak kudretini haizdirler. Halbuki biz 22. 1 Peneü 24. 13. 16. tabede bulundu. Arkadaşımız da söyle tai nazarının ileride yapılacak müzakere Müdafaai Milliye ve bilhassa hava kuv tadan kaldınlmak istenildiğinden, îtalya 20 Leva Ana vatan gururla cevab verdi: 49. 52. 20 Dinar 34. Beni kurtarmak için bana düşen vine şöyle basladı: ler esnasında M. Musolini tarafından ka vetlerimiz için bu yolda fedakârlıklar tecrübe tahtası olarak kullanıldı. Çok 1 Yen 3a 30. 33. 20 İsvec kronu ler, beni kanlarile boyayanlar, bende, « Artık ucan adamm devrinde bu bul edilmesine bağlı bulunduğunu kay yapmak mecburiyetindeyiz. Millet, bu daha mühim ve çok daha sık vuku bul 972. 974. 1 1 Türk altını 242. mü*fik sinemde dedi. fedakârlığı yaparken Vekâletler de büt muş olan bazı geçmiş hâdiseler hakkın 1 Banknot Os R. 241 lunuyoruz. Günün en canlı halcikati: detmektedirler. îşte bugün 15 mayıs. Yaşayan ölüle (Yasamak için uçmak gerektıY). En geÇEK;LER çelerinde bir kaç yüz bin lira tasarruf da zecrî tedbirler neden tatbik edilmedi? rin, kınlan çelik kanadların şeref günü niş mânasile havat baş döndürücü bir çıkmışlardır. Hepsi de bu uğurda istiye etseler de hava kuvvetlerine verseler.» îtalya zayıf sanıldığı için, harb başladıkAüş Satıs 624 Londra 626. dür. Bugün giden ve bir daha dönmiyen «üratle ilerliyor. Yürüvüs yok, uçuş var. rek ve seve seve canlarından geçtiler. (Alkışlar). 0.7955 tan sonra, sulhu temin edecek bütün im Nev Yok 0.7931 lere destan okunan gündür. Biz buraya Geride olanın ve geride kalanın vay ha Yas çekip acımayı rahat döşeklerinde 1206 12.03 Ahmed îhsan Tokgöz, tatbikatta haParis kânlar ortadan kaldırıldı. Bu işin bida Milâno 10.1555 10.1196 yasınızı tutmak için gelmedik. Biz, ölü Iine. Mutlaka aşılması lâzım engeller ve göz yumanlara sakhyalım. Biz bu yiğit tırına gelen bir kaç noktayı kaydederek 4.6992 4.69 yetinde, dileklerim hiç te aşın değildi. Brüksel münüzün yarattığı ilhamları toplamağa behemehal yenmeğe mecbur olduğumuz leri ancak saygı ile hatırlıyacağız. Hava küçük memurlara verilen salâhiyetleri bü83.9395 Atina 83.7310 2 4557 2.4495 ı geldik. mesafeler vardır. Ayaklanmızm artık gü şehidleri göz yaşartmazlar, göğüs kabar yük buldu. Tahakkuk kelimesinin kü Halbuki ordulanmız muzaffer olduktan Cenevre 63.9540 63.795 | ve îtalyan milleti bu kadar fedakârlıkta 'Sofva Ulu şehidler! venilecek tarafları kalmadığı eskimis hi tırlar. Yaralı bir kuş gibi düşenlerin çük memurlar elinde büyük bir silâh ol1.1758 1.1727 Amsterdam 19.1350 19.0875 Yükseklere yaraşan bayrağımın hatı kâvedir. Ayaklar, bu hızlı yürüyüş hatırası karşısmda saygı duyarken yur duğunu söyledikten sonra Maliye def bulunup bu kadar müşkülâta katlandık Prae 4.2465 4.2360 Vivana ralannıza saygı icin yarıya kadar irysine hamlelerinde coktan kadrodan cıkanldı. dun göklerinde nöbete giden yeni kahra terlerinin tanzimi ve teftişi lüzumundan tan sonra, îtalyanın daha büyük karşı Madrid 5.82 5.8094 1.9750 1.9695 hep gıpta ettik. Onu siz daima yüksek Bir devre ulastık ki insanlık şimdi koltuk man kafilelerini de selâmhyayım. O say bahsetti. Bütçe faslındaki fazla tahsisa lıklar istemesi pek tabiidir. Nisanda, der Berlin Varsova 4.2160 4.2056 lerde dalgalandırdınız. Düşerken onu altlarında kol yerine kanadlarınm cıkı gı ve bu selâmın bize verdiği yüksek inanç tı yiyip bitirmek zihniyetine de ilişti. Bif hal görüşmelere başlanmasını Cenevreye Budar)€$te 4.4368 4.4253 108.4019 108.1325 düsürmediniz, ölürken onu öldürmediniz. vermesini sabırsızlanarak bekler gibidir. şudur: Geride kalmıyacağız ve yerde de neme lâzım zihniyetine temasla şun teklif etmiştim. Bu tekliflerim reddedil Bükres 35.015 34.9275 Belerad Onu biz de düşürmiyeceğiz. înkılâb ve Sürünen adamdan yürüyen adama, ko ölmiyeceğiz.» lan söyledi : 2.7410 2.7342 di. Bugün ise Habeşistan kat'iyyen ve Yokohama 24.8984 24.96 Moskova istiklâlimizin rengini tasıyan ve kan hak şan adamdan sıçrıyan adama doğru aMekki Saidden sonra şair Behçet « Memura müracaat edersiniz, ne3.1025 3.1075 Stokholm kile mevkiini kazanan bayrağımızı sonu sırlarca süren ilerleyiş, şimdi uçan ada Kemal bir nutuk vermiştir. Nutuklardan me lâzım istinaf baksm, der. îstinaf ne ebediyyen îtalyanındır.» E S 13AM Bu gazete, M. Musolininin eylulde na kadar yükseklerde taşıyacağız. Bu ö ma doğru hız almış bulunuyor. Beşerî te sonra bir manga asker havaya ateş açtı me lâzım, Temyiz baksın der. Temyiz Açılış Kapanış devi ben yapacağım, biz yapacağız ve kâmülün iki kutbu, başlangıçla sonu kar ve hep birlikte şehidlerin mezan ziyaret de müruru zaman olacak diye geçen söylemiş olduğu ve askerî zecrî tedbirler 9,80 9.90 İş Bankası nama srençlik vanacaktır.» 170 1.70 sıkarsıyadır. Ya sürünecek, ya uçacak edildi. erde yaptığı gibi evrakın bin tanesini bir Avrupa hartasının değişmesi tehlikesini Re1i 63.75 64.75 Merkez Bankasi Meliha Avninin nutku smız.» Memleketin her tarafında günde çıkanverir.» doğurabilir, tşrzındaki bir cümlesini ha İSTİK RAZLAR Hava yüzbaşısı Kemalin hitabesi bitihtif al yapıldı Ahmed îhsan vergisi verilmeden fe tırlatmca Musolini demiştir ki: Arkadaşımız nutkunu şöyle bitirmiş Kapanış Açılış tikten sonra kürsüye cıkan Hava Kuru tir: Ankara 15 (Telefonla) Bugün rağ yapılamıyacağı kaydinin de mül 23.40 23.40 « O zaman askerî tedbirler hakkın 1933 Turk borcu mu idare heveti azasından Meliha Avhaklanna taarruz olduğunu 95 95 « Kimi düsmanla, kimi tabiatle, Ankarada olduğu gibi memleketin her kiyet Ereani 60 75 60.75 <^ 5 Hazinp nî de. sıı nutku sövlemistir: kimi kullandığı vasıtanın ianesile, fakat tarafında da hava şehidleri için ihtif al ya kaydettikten sonra tatbikatta bir büyük da söylediğimizi bugün ekonomik tedbirT A H VİLÂT « Bu mermer tasın altında kahra hepsi de çarpısarak ölmüs olan bu yiğit pılmış, aziz şehidlerimizin hatıralan hastalık olan israfla lüksten iaçınılma lerin şiddetlendirilmesi hakkında da tekol 20 01.80 » Mumessili rar ederim.» man Türk coculclannm serefli baslnn. ler yalnrz yurdu düsünerek gökleri lceşfe tebcil edilmiştîr. sını tavsiye etti. den ayrılmış olması halk arasında de rin teessürler uyandıracağını, çünkü [Bajtaraft 1 inci sahifede] Prensin devletin tarsininde büyük hiz bahsederek bazı misaller gösterdi ve kırmetler görmüş olduğunu yazmaktadır. tasiyeciliğe temas ederek ecnebî müte €Neue Zeitung> gazetesi de, Prensin hassısm da bu illetin sebebini memurlann Avusturyada faşistliği muzaffer kılmak yolundaki mücadelesini tamamile müd kendi kendine mes'uliyeti kabul edemiyerik olarak bu mühim harekette bulun rek evrakı birbirlerine havale etmelerinden ileri gelcfiğini söyledi. Tenkidleri aduğunu kaydeylemektedir. Viyana 15 (A.A.) Kabinede yapıl rasmda Maliye Vekâletinin Meclisten mış olan tadilât, Viyanada hiçbir kar çıkan kanunlara bazan kendi kendine gaşaîığa sebebiyet vermemiştir. Viya mana vermesinden mütevellid vaziyetlernada tam bir sükun hüküm sürmekte de bulunduğuna işaretle amele yevmiyeiir. Gratzda ise Heimvehremlerden bir Ierinin 26 ya darbedilerek buhran ve •ok gruplar, nümayiş yapmak istemiş müvazene vergilerinin ona göre alınmaerdir. Polis, bunlan dağıtmıştır. sı yolundaki bir tamimi misal gösterdi. îstiriya halkmın ekserisi, kabinede Maliyede istikrarsızlığın kayid ve saire /apılan tadilâtı memnuniyetle karşıla noksanlıeından bahsederken: mıştır. Maliye Vekili tenkidlere cevab kanunun müzakeresi pazartesiye verdi, kaldı Emin (Eskişehir) söz alarak Mali yeden para alıp vermenin uygun şekillere bağlanması, bu kanunun çıkmasma taraftar olmakla beraber istenilen tahsisatın fazla olduğunu söyledi. Tiearet Nazın Bonnet, Bütçe Nazın Palmade. iki nazırlık, sosyalist birliği için aynlmıştır. Bu nazırlıktan biri Milletler Ce « miyeti işlerile meşgul olacak olan neza * retsiz nazırlık makamıdır. Bu makam, M. Paul Boncoura verilecek, Terbiye Nezaretine de M. de Monzie getirilecektir. Başvekil Milis kuvvetlere kumanda edecek Mehmed (Kütahya) kanunun bugün Paris 15 (A.A.) M. Blum, bu şikâyet edilen mevaddı kaldırmağa kâ gün Amerikan kulübünde verilecek öğle fi gelmediğini, Maliyenin selâmeti kuv yemeğinde bir nutuk söyliyecektir. vetli bir kontrol ile temin edileceğini vaPetit Journal, B. Blumun bu müna * ridat idarelerinin senede bir defa mutla sebetle teşkil edeceği kabinenin haricî sika teftiş edilmesini, istenilen bir milyon yasetinin mülhimi olacak olan fikirlerin küsur liranın bu dar zamanımızda heder ne olduğu hakkında izahat vereceğini olacağını, Maliyedeki memurlann sicil yazmaktadır. lerinin tetkik ve tesbit edilmesi lâzım gel M. Blum Fransanın mutlak surette diğini söyledi ve mütalealanna şöyle sulh istediğini söyledi devam etti: Paris 15 (A.A.) Amerikan kulü M. Bhtmun bir nutku İngiltere donanmasını artırmağa karar verdi Musolini gene meydan okuyor 5 1936