16 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

16 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

16 Mayıs 193ff CUMHURtYET c YENİ ESERLER Istanbulmagazin Istanbul Magazlnın 15 mayıs nüshası guzel resımler ve aengın bir mundericatla çıkmıştır. Istanbulda ıntışara başlıyan Ağac mecmuasınm 7 ncı sayısı, Necib Fazıl, Mustafa Şekıb, Burhan Toprak, I Galıb Abdulhak Şinası Ahmed Muhıb, Cevdet Kudret, Sa. id Faik v s yazılarla çok zengın bir şekilde çıktı. Tavsiye ederiz Bu haftalık, resımli ve 44 sahite çıkan mecmua bugunku sayısile ilk clldını tamamlamıstır Bu haftaki sayısında şu meveular vardır Istanbul eğleniyor, dunya duşunuyor Bızans ve son Imparatoru. Beyaz perdenın guzellık ve moda uzerınde tesirlerı . Turk kadmı hakkmda felsefe oğretmeni Bayan Mehparenin izahları . Hitler ve hayatı Parıste tahsıl (manzum hikâye) Mons Şovalye nasıl adamdır' Çirkln kız (kuçuk hikâye) Mekke yolun. da bir kamyonet yolcusunun anlattıkları ve fıkralar Bu zengln mundericata rağmen Yeni Hayat her yerde 10 kuruştur. Ağaç Yeni Hayat FAYD le tahrib ediniz Tahtakurusu, sinek, sivrisinek, güve, arı, karınca, örümcek ve bütün haşaratı kökünden keser, yuvalarına ve eşyaların üzerine ve odaların havasma ve tahtaların, duvarların kenarlarına, aralarma bolca FAYDA serpiniz ve tahtakurusu yuvalarmı Üniversitede dört senede yaptıgınız tahsili 30 liraya biz evinize ve elinize getiriyoruz Türkiyede ilk defa neşredilen 10 cildlik tam Ansiklopedi Dört yıl önce neşrine basladığımız Hayat Ansiklopediti son çıkan yüzüncü cüzile ta mamlanmıştır. Hayat Ansiklopedisi, Türkiyede ilk neşredilen Ansiklopediri. Eserin tamamlanması dört sene sürmüştür. Dünyanın az çok medenî hiçbir memleketi yoktur ki bir Ansiklopedisi olmasın. Türkiyede bu büyük boşluğu ilk defa Hayat Ansiklo pedisi doldurmuştur. Hayat Ansiklopedisi 10 cildlik 5000 sahi felik bir eserdir. Mevzular gayet sade bir li sanla yazılmıstır. Resme fazla ehemmiyet ve rilmiştir. En yabancısı olduğunuz mevzuları bu eserde gayet kolayhkla anlıyabilirsiniz. Hayat Ansiklopedisi kendi sahalarında en salâhiyettar tanınmış bjr heyet tarafından hazırlanmıştır. Hayat Ansiklopedisi eve gelmiş bir Üniversitedir. Evde mektebli, genc, kadın erkek herkes bu eserden istifade edebilir. Hayat Ansiklopedisi her meslek sahibinin yüzlerce kitab karıştırarak bulabileceği malumatı toplu bir halde verir. Bu sebeble bu An siklopedi berkesin eseridir. Hayat Ansiklopedisi her evde mutlaka bu lunması lâzım bir eserdir. Hergün gazetelerde yeni işittiğiniz, yeni gördüğünüz birçok yeni meseleleri ancak Ansiklopediye bakarak kavrıyabilirsiniz. Muallim, talebe, memur, serbest meslek sahibi her Türk evinde mutlâka bir Ansiklopedi bulundurmalıdır. AIM/İKLOPEDİ/İ HAYAT Ayağınıza musallat olan bir baş belâsıdır. Fakat artık üzulmeyiniz. NASIR Bütün yaz bu muzır haşarattan kurtulacak ve rahat edeceksiniz. Bilhassa apartımanlarda, mutfaklarda yemeklerinizi, erzaklarmızı telvis eden hamam böceklerini, apte sanelerde, hamamlarda bulunan küçük böcekleri, tırtılları, kümes hayvanatında, köpeklerde bulunan pireleri, hay vanlarda bulunan keneleri, bitleri, nebatat ve ağaçjar üzerindeki tırtılları behemehal FAYDA ile imha ediniz. Nümunelik 20, ufak 30, yarım kilo 50, bir kilo 80, beş kilo 350 kuruştu/. FAZLA PARA VERMEYİNİZ. Tesiri daha az olduğu halde ecnebi malı diye fazla para koparmak istiyenlerden sakınınız. F A Y D A imaline nazaran daha kuvvetli ve daha ucuzdur. H A S A N markasma dikkat. Hasan deposu: ANKARA, İSTANBUL, BEYOĞLU Nafıa Bakanlığından: Vekâletçe müteahhidlere verilecek ehliyet vesikası hakkındaki talimatname Resmî Gazetenin 7/5/936 tarih ve 3297 sayılı nüsha sında neşredilmiştir. Alâkadaranın fimdiden aid olduğu dairelere müracaatle beyanname almaları. «1005» (2547) Muallimlere taksitle verilir Hayat Ansiklopedisini şimdiye kadar almamış olanlar onu toptan on cild halinde idarehanemizden alabilirler. Bir kısmını vaktile alıp noksanlan olanlar bu noksanlarını iki ay içinde tamamlıyabilirler. Elimizde gayet mahdud miktarda eser vardır. Yalnız evinizi ve kütübhanenizi değil, kafalannızı da süsliyecek olan bu eseri tedarike çalışınız. Mevcudü bitince yeniden basmağa imkân yoktur. Hayat Ansiklopedisi Hayat Ansiklopedisi bütün bilgi şubelerini bir araya toplıyan bir eserdir. Münderecatını bilgi itibarile tasnif edersek, içinde bütün bu ilimleri bulabilirsiniz: Antrpologya Maliye Arkeologya Hükumet Felsefe Astronomi Ahlâk Fizik Sosyologya Kimya Siyasî bilgiler Coğrafya Din Tarih Hayvanlar Edebiyat Nebatlar Güzel San'atlar Ticaret Mimarî Hesab Resim Musikî Heykeltraşhk Fen bilgileri Iktısad Vesaire.. Vesaire.. tstanbul dördüncü icra memurluğundan: Bir borçtan dolayı mahçuz olup paraya çevrilmesine karar verilmiş olan masa, sandalya, peyke, ayna, soğukhava dolabı ve saireden ibaret eşyanın 19/5/ 936 salı günü saat 10 dan itibaren mahallinde hazır bulunacak memuru marifetile Eminönünde Reşadiye caddesi Dirlik sokağında 56 numarah kıraathanede açık arttırma ile satılacağı ve is teklilerin orada hazır bulunmaları ilân olunur. (23020) Hayat Ansiklopedisini 1 Kullanan rahat rahat gezer, rahat rahat yUrUyüş yapar ve rahat rahat danseder DERMİN Nevşehir Şarbaylığından: En inadcı nasırı bile söküp atar KOZMİN DIS MACUNU KOZMİN DiŞ MACUNU ile yıkarlarsa güzellikleri bir kat daha artacakür. Güze. yüzlü ınsanlara tavsıye ederız. tiergün dışıtrtn» Fiatı her yerde 15 kuruştur. Salih Zekinin ziraat kitabları 100 kuruş Ziraat Muhtırası (Eski harflerle) Cildsiz 100 » Tütün Ziraat ve Ticareti (Eski harflerle) Cildsiz 150 » Asrî Tavukçuluk «Birinci cild» ' Mücelled 150 » Asrî Tavukçuluk «İkinci cild» 200 » Ziraat ve Ticaret Gazetesi (Yirminci cild cildli) Yukarıda isimleri yazılan ziraat kitabları hizalarındaki fiatlarla tkbal Kitaphanesinde satılmaktadır. Muharriri adresine ısmarlanırsa posta ücreti alınmaz. Adres: tstanbul • Kadıköy Salih Zeki Ekimci Nasıl alabilirsiniz? Hayat Ansiklopedisi 10 cilddir. On cildi birden alanlara fiatı otuz liradır. Perakende alanlara bir cild 350 kuruştur. Cüzleri perakende almak istiyenlere beher cüzü 25 kuruştur. Muallim, memur gibi bulundukları müessese veya muteber teminat verebileceklere Hayat Ansiklopedisi taksitle 35 liraya verilir. Bu takdirde birinci taksit 15 liradır. Geri kalan 20 lira teminat gösterilmek şartile, ayda üçer lira taksite bağlanır. 10 cild için posta ücreti ayrıca 250 kuruştur. Onuncu cildin posta ücreti 25 kuurştur. Acele Ediniz Mütehassıs bir makiniste ihtiyacı olanların Elektrık, buhar ve Dızel, emsalı mı sıllu makinelerden iyi anlar muhtelı f birçok un fabrıkaları tesıs etmış esk sıstem un fabrıkalarını fennî hazıra? ? göre ıslah eder. Tamirat, tadılât, tesı sat, montaj ışlerını deruhde eder. Maaşla daımî bir ışte çalışmak uzere tecrubelı bir makiniste ihtiyacı olanların Galata Mahmudiye caddesi Börekçi karşısmda No 10 hırdavat ticarethanesıne müracaat. Dr. İHSAN SAMı BAKTERİYOLOJİ Umum kan tahlilâtı, fereng noktai nazarından 'Vasserman ve Kahn teamülleri» kan küreyvatı sayılması. Tifo ve ısıtma hastahkan teşhisi, idrar, balgam, cerahat, kazurat ve su tahlilâtı, ültra mik roskopi, hususî aşılar istihzarı Kanda üre, şeker Klorür, Kollesterin tniktarlannın tayini. Divanvolu No 113 Tel: 20981 LABORATUARI MEMUR ARANirOR Fotografçı ıktan anlar ve her çeşit fotoğraf eşyalarını göstermek ve bunlara dair lâzım gelen her ızahatı verebilecek ve daitna seya hat edebilecek bir satış memuru aran yor. Mektub ile acele Beyoğlu 236 No. lı posta kutusuna müracaat. Mobilyalı ve mobilyasız kiralık modern apartımanlar vardır. Aralanlı konak Telefon : 3686 BEBEK'de Göz Hekimi Dr. SÜKRÜ ERTAN Cağaloğlu Nuruosmaniye cad No 30 (Cağaloğlu eczanesı yanında) Tel. 22566 Mayısın 17 nci pazar günü saat 10 da Beyoğlunda Tokatliyan oteli arkasında AÇIK ARTTIRMA Nevizade sokağında (eski Çeşme sokak) Pazar günü saat 10 da Beyoğlu İstik 17 numarah Hasan Tahsin apartımanılâl caddesinde Ağacamisi yanında Ru1 numarah dairesinde maruf bir meli hanının 44 numarah dairesinde nm aid kıymetli eşyalar açık arttırma bulunan eşyalar açık arttırma surctile uretile satılacağı ilân olunur. Nefis atılacağı ilân olunur. Viyana usulü bü asrî ve üzeri grave kristalh vitrinli ye*e, dresuar, kare masa ve altı aded san ınek oda takımı 9 parçadan ibaret, müalya, beyaz lâke aynalı dolab, gar kemmel asrî komple yatak oda takımı troplar. divan, etajerler, tuvalet, ko aynah dolabı üç kapıh ve kristal aynalı, 'onlar, tonet sandalyalar, lâvabo, gece tuvalet ve komodinile, hakikî tngiliz masası, Goden demir soba, elektrik a iki kişilik sarı kesme karyola, kabart viıe, Singer dikiş makinesi, oyun ma ma kadife beş pencere perdesi, el işlesası, Şam perdeleri, el işi brizbizler. mesi asrî pencere fileleri ve istorlan, istorlar, yeni halde muşambalar, gaz üzeri kadife kaph üç parça Amerikan fırını, sofra takımı, çay takımı, vazo Hayvot usulü kanape koltuk takımı, lar, biblolar ve sair eşyalar, Anadolu defa üç parça kübik kanape koltuk tahalılan. (23032) kımı. duvar saati, salon ve sigara tonet masalar, Goden sobası, yol halısı, asrî Zayi 1312 numarah sandal pilâ avizeler. kristal ve maden kompostoluklar, portmanto, yeni halde muşamba kamı zayi ettim. Hukmu olmadığını ilân lar, ha\agazi ocağı ve sair lüzumlu eşederim. yalar. Pey sürenlerden yüzde 25 temiHahcıoğlu sandalcılarından nat ahnır. Satış peşindir. (23034) Hasan oğlu Dursun Keşif bedeli 40,402 lira olan şehrimiz elektrik tesisatı, görü len lüzum üzerine pazarlıkla Istanbulda ihale edilecektir. Ta liblerin eksiltme kanunu muci bince lâzım olan vesaik ve 3,030 liralık muvakkat teminatla 25 mayıs 936 pazartesi günü saat 14 te Sirkecide Şahinpaşa ote lindeki Pazarlık Komisyonuna ve şartname ve proje hakkmda izahat almak istiyenlerin hergün ayni otelde 33 numaraya saat on bire kadar müracaatleri. (2661) C Leylâklar altında cıktı. Fiatı 75, cildllsl 1OO kuruştur. cildli 1 Yeni roman ^^^^^^ m . ikbal kitabevi AÇIK ARTTIRMA İslanbul Levazım Amirliği Satınalma Komisyonu ilânları Idareleri Istanbul Levazım Âmirliğine bağlı müesseseler için 83 bin kilo süt, 78 bin kilo yoğurt 28 mayıs 936 perşembe günü saat 15,30 da Tophanede Satınal ma Komisyonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli sütün beher kilosu 11 buçuk kuruş yoğurdun 15 kuruştur. Bütün ilk teminatı 715 lira 87 kuruş, yoğurdun 877 lira 50 ku ruştur. Şartnamesi Komisyonde görülebilir. Süt ve yoğurt birder verilebileceği gibi süt ayrı ve yoğurt ayrı taliblere verilebilir. tsteklilerin kanunî vesikalarile beraber teklif mektublarını ihale saatinden bir saat evvel KomUyona vermeleri. «525» (2522)