22 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

22 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

22 Mayıs 1936 CUMHURİYET Badoglio Romaya geliyor Harb tehlikesi geçinciye kadar orada kalacak IBaş tarafı l inci sahifede\ ttalyan ordusu cenubda ilerliyor IBaştarafı 1 inci sahifede] 6 aylık kontenian listesi çıktı Kararnamenin bütün esaslarını neşrediyoruz IBaştara/ı 1 inci sahifedei Zavallı polis Otomobil çarparak yaralandı ve öldü Amaıiıdköy nahiyesi polislerinde, 1071 numaralı Nafi, evvelki gün saat 15 te bir vazifesini ifa için Arnavud köy caddesinden geçerken arkadan gelen şoför Hüseynin idaresindeki 2407 sayılı otomobil kendisine çarpmış ve polis Nafi başmdan yaralanarak Beyoğlu hastanesne kaldırılmış fakat aldığı yaranın tesirile ölmüştür. BİR SABIKALI YAKALANDI Epey bir zamandanberi aranan sabıkalı yankesicilerden Hasan dün yakalanmıştır. Hasanın üzerinde çaldığı altm saatler bulunmuştur. BİR HAMAL ŞEKER ÇUVALI AL TINDA EZİLDİ Fatihte Çinili ha mamda bekâr odalarında yatan hamal ömer, dün Beşiktaştaki şeker deposuna şeker taşırken istif edilmiş olan şeker çuvalları üstüne yıkılmış ve zavallı Ömer bunların altmda kalarak ezilmiştir. Ömer ölüm halinde hastaneye kaldırılmıştır. İZİNSİZ DOKTORLUK YAP AN BİR RUS YAKALANDI Beyoğlunda Bursa sokağında 32 sayılı Cumhuriyet apartımanında oturan Rus mültecile rinden Nikolanın izinsiz olarak doktorluk yaptığı haber almmış ve apartımanında yapılan aramada birçok ilâçlar ele geçirilmiştir. Nikola hakkında tahkikat yapılmaktadır. BİR KIZ ERKEK KARDEŞİNİ Jİ • LETLE YARALADI Galatada Mumhane caddesinde Rus manastırı üstün deki odalarda oturan îbrahim ile kız kardeşi Nadide, dün öğleüstü geçimsizlik yüzünden kavga etmişler, Nadide eline geçirdiği jiletle İbrahimi yaralamıştır. SANDALI MOTÖR BATIRMAMIŞ Bundan bir hafta evvel Selimiye açıklarında bir motörün bir sandala çarparak sandalı batırdığmı polis raporlanndan aldığımız malumata atfen yazmıştık. Dün bu motörün kaptanı Ahmed Sadiden aldığımız bir mektubda san dalı kendi motörünün batırmadığı bildirilmektedir. SAHTE DOKTOR YAKALANDI Kasımpaşada oturan sandalcı Şükrü hastalığınm tedavisi için Küçükmustafapaşada kahvecüik yapan arkadaşı Cemalin delâletile Hanife adında bir ka dmdan aldığı ilâçlan kullanmıs, fakat yaralan iyileşeceğine büsbütün fenalaşmıştır. Şükrünün polise müracaati üzerine Cemal yakalanmış Hanife hakkında tahkikata başlamıştır. GİZLİ BİR FABRİKA BULUNDU Kurtuluşta Bozkurd caddesinde bir ev içinde gizli olarak sigara kâğıdı imal eden bir fabrika polis tarafından meydana çıkarılmıştır. partisi idare meclisi 21 den 55 yaşına kadar olan ve silâh taşunıya kadir bulunan faşistlerin milis kıt'alarına iltihak etmelerini emretmiştir. Ayni meclisin emrile faşist imparatorluğunun kuruluşunu hatırlatacak bir abide rekzi için millî iane açılmışür. Giornale Ditalyanın başmakalesi, mücadelenin Habeş sahnesinden Avrupa sahasma intikal ettiğini yazdıktan sonra «Faşist îtalyanın bütün fasjstleri milis kuvvetlerine girmeğe davet etmekle her ihtimale karşı gelebileceğinden ve harbe hazır olduğundan» bahsetmektedir. lı Beşinci Jorjun hayatınm son günlerinde Belçika Krahnın îngiltereye yapmış olduğu son seyahat, kendisinin Victor Emmanuel tarafından bir iş görmek içın tavzif edilerek gönderilmiş olduğu şayialarına vol açmıstı. M. Grandi teminat verecek Londra 21 (A.A.) Dün akşam Lympne tayyare meydanma gelmiş ve hemen otomobille Kent Kontluğu dahi linde meçhul bir semte doğru hareket etmiş olan Belçika Kralı Leopoldun bu esrarengiz ziyareti kendisinin Ingiliz ttalyan münasebatındaki gerginliği izale İtalya delegasyomt Cenevreye etmek için îngiliz devlet adamlarile gödönmüyor rüşeceği şeklindeki şayiaları tekrar canLondra 21 (Hususî) Romadan landırmıştır. Bu şayialara Belçika Kralile İtalya bildirildiğine göre, zecrî tedbirler kalk Kral hanedanı arasındaki karabet vücud madıkça îtalyan tnurahhaslan Cenevre vermiştir. Hatırlardadır ki îngiltere Kra ve dönmiveceklerdir. Londrada ve ecnebi memleketlerde dolaşan bir takım şayialara göre M. Grandiye îtalyanın Habeşistanın ötesinde gözü olmadığına dair îngiltere hükumetine izahat ve teminat vermesi suretinde talimat gönderilmiştir. Italyan sefareti, bu şayiaları teyid etmemektedir. Maamafih Londranın siyasî mehafili, îtalyanın şimdiki gerginliğe nihayet vermek için nihayet bb'yle bir hattı hareket kabul edeceğini beyan et mektedir. Ayni siyasî mehafil, vaziyetin inkişaflarını büyük bir alâka ile takib etmektedir. Mareşal Badoglio, bugün tayyare ile îtalyaya dönecektir. îtalyanın eski Adis Ababa elçisi Kont Vinci, buraya gelmiştir. Muma ileyh, Mareşal Grazianinin ordusunda yüzbaşı idi. İtalya bankası erkânından bazıları Habeşistanın yeni para sisteminin esaslarını kurmak üzere dün bir toplantı yap mışlardır. Askerî memurlar yerine yavaş yavaş sivil memurlar ikame edilmektedir. Îngiliz seyyar sıhhiye heyetile Îngiliz bavtar heyeti dün stitmislerdir. Habeşistanda vaziyet normalmiş! Adis Ababa 21 (A.A.) Tayyare filolan, Habeşistanın cenub kısmındaki vâsi mıntakalarda istikşaf uçuşlan yap mışlardır. Tayyareler, ahalinin sükun içinde işleri güclerile meşgul bulunmakta olduklarını görmüşlerdir. Tayyareler, Imparatorluk hududunun müntehasına kadar ilerlemiş olduklarından vaziyetin her tarafta normalleşmiş olduğunu görebilmislerdir. Garbdeki Habeş idaresine dair malumat Londra 21 (A.A.) Times gaze tesi, Habeş elçisi M. Martinin bir mektubunu nesretmektedir. Mumaileyh, bu mektubunda henüz îtalyanlar tarafından işgal edilmemiş olan Habeşistanın garb kısmında bulunan «niyabet hükumetine» yardım edilmesini istemektedir. Bu hükumetin merkezinin nerede ol duğu, kimlerden müteşekkil bulunduğu hakkında her ne olursa olsun birsey söylemek bu an için isabetsiz bir hareket olur, zira bu kabil haberler, mücavır mıntakalarm tayyareler tarafından bombardıman edilmesini, gazlerle zehirlen mesini ve «niyabet hükumeti» ile münasebetlerde bulunmakta olmalarından şüphe edilen bütün Habeş esirlerinin ıdam edilmesini intac eder. Binaenaleyh Habeş hükumetinin kendi hukukî statüsünü ispat etmek için împaratorun vesatetinden başka bir çareye başvurmasını istemek doğru olamaz. Adis Ababanın askerî işgalile beraber memlekette hü küm sürmeğe başlamıs tethiş hareketinden dolayı cenuba doğru kaçan binlerce Habeş mültecisine sıhhî imdadda ve her türlü yardımda bulunmakla meşgul olan bu hükumetle halihazırda muhaberat tees süs etmiş bulunmaktadır. giden eşya miktan tahdid edilmeksizin serbestçe memlekete girer. Bu karara bağh K L listesinde yazılı tarife komisyonlanna giden eşya Türkiye ile mal veya döviz esası, klering anlaşması yapmış memleketten iktısadî m^/azene vaziyeti 'ehimize olup Türkiye ıthalâtına karşı hususî hiç bir tahdidat koymamış bulunan memleketlerden getirildiği takdirde miktan tahdid edilmeksizin serbestçe memlekete sokulur. îktısadî muvazene vaziyeti lehimize olan memleketleri Îktısad Vekâleti tayin eder. Îktısad Vekâleti 40 gün evvel ilân etmek şartile S listesinde yazılı tarife komisyonlanna giden eşyanm ithal müsaadesini üçüncü maddede yazılı memleketlere kısmen veya tamamen hasretmeğe salâhiyettardır. Kararnamenin 5 inci maddesi şöyledir: Bu karara bağh V listelerinde yazılı tarife komisyonlanna giden eşya siparişerinden evvel aid olduklan vekâletlerin zni alınmak şartile kontenjan dışında memlekete girer. Bu eşya 3 üncü maddede yazılı memleketler haricinden getirildiği takdirde aid olduğu vekâletten maada îktısad Vekâletinin de iznini almak lâzımdır. Madde 6 Bu karara bağh K listesinde yazılı tarife komisyonlarına giden eşya yanlarında yazılı 6 aylık konten janlar dahilinde memlekete sokulur. Madde 7 Gümrük ve Inhisarlar Vekâleti bu karara bağh K listesinde yazılı 6 aylık kontenjanları aid oldukları aylar arasında müsavatan ve gümrükler ihtiyaclarına göre taksim eder. Aylık kontenjan miktarlannın nihayette vüzde 15 i Vekâlet emrinde bulundurulup icabına göre lüzumlu olan yerlere verilir. Ancak her ayın nihayet 20 sinde bu cr 15 ler hemen gümrüğe dağılır. resme tâbi tutulsa dahi kontenjan dışında ithal olunur. Türk âsari atikası, Müzeler Müdürlüğünün tasvibile kontenjan dışmda ithal olunur. Hududlardan mütemekkin ahalinin mübadelei ganiye şeklinde vâki ticaretleri neticesinde ithal edecekleri müteferrik mevad ve eşyayi ticariye kontenjan listelerinde mezkur bulunmak şartile Gümrükler Umum Müdürlüğünün mü saadesile gümrük kapılannda açılacak pazar ve panayırlarda aynen mübade le edilecek eşya kontenjan haricinde ve liste kaydile mukayyed olmaksızm ithal olunur. Ticaret muahedelerinin hükümlerine göre seyyar ticaret memurlan veya bunlann namlarına hareket ettikleri kimseler tarafından tekrar çıkarılmak üzere memlekete sokacaklan nümune ve modeller kontenjana tâbi değildir. Kontenjan kararnamelerile ithaline müsaade olunan ve mevaddı iptidaiyesi haricden kabul ve mevaddı iptidaiyesi haricden kabulü muvakkat usulile gelip memlekette işlendikten sonra ihraç olunan eşyanm ihrac miktarlannda temsil edilen kadar mevaddı iptidaiye kontenjan harici ithal edilir. Herhangi bir hükümle ithaline müsaade olunan eşyanın müteamil zarfları da ithaline müsaade olunan eşyayi muhtevî olmak şartile aynca resim versin vermesin serbestçe ithal olunur. Gümrük tarifesinin müteferrik maddeleri dahilinde diğer eş ya ile kanşık zikrolunan elektrik, su, havagazi gibi sınaî ve beledî ihtiyaclara hadim tesisatın daimî surette tebdili icab eden aksamile mamulâtı dahiliye ve tertib (kombine) suretile dahil olan muhtelif cins maddeler Îktısad Vekâletince gümrüklere verilecek nümunelerine veya resimlerine muvafık olmak şartile tah didat harici ithal olunur. Yeni bir ihtilâf daha iBaştarafı 1 inci sahtfede] Her şeye rağmen! IBaştarafı 1 inci sahıfede] f j | sini istemek için kat'î ve resmî teşebbüslerde bulunmak istememi; olması, esa sen nazik olan vaziyeti büsbütün vahimleştirmemek arzusunda bulunduğunu göstermektedir. Londradaki ttalyan sefareti erkânın dan biri, Röyter Ajansının muhabirine beyanatta bulunarak îtalyanın bu mü racaatlerde bulunmasmın sebebi, îtalyan kuvvetlerinin Habeşistanda intizam ve asayişi temin etmiş ve artık Farnsız ve îngiliz kuvvetlerinin de devamlı surette Habeşistanda bulunmalanna lüzum kalmamış olması olduğunu söylemiştir. îngiliz elçiliğini muhafaza etmekte o* lan îngiliz kuvveti Îngiliz subayları kumandasmda 150 yerli askerden mürekkebdir. îngiltere ve Fransa, bu talebi kabul edip etmiyecekleri hakkında temasa geçmişlerdir. Paris ve Londra bu meselede ayni hattı hareketi ittihaz edeceklerdir. Londra 21 (A.A.) Resmî meha fil, Adis Ababadaki îngiliz sefaretini himaye eden Sihler müfrezesinin Habeş payitahtından çekilmesine dair olan Italyan talebinin resmî surette yapılmış kat'i bir teşebbüs olmayıp daha ziyade bir teklif mahiyetinde olduğunu beyan etmek tedir. Bu taleb, daha evvelce üç defa reddedilmiştir. 1 Mareşal Badoglio, geçenlerde M. Barton ile görüştüğü sırada böyle bir talebde bulunmuştur. 2 M. Suvich, Sir Eric Drumond tıezdinde bu talebi tekrar etmiştir. 3 M. Grandi tarafından Îngiliz Hariciye Nezaretine bu yolda bir mü racaat yapılmıştır. Tahmin edildiğine göre, Londra hükumeti, bu talebi şimdilik is'af etmiyecek ve Sih müfrezesi daha bir müddet Adis Ababada kalacaktır. M. Edenin bugün öğleden sonra A Vam Kamarasında bu mesele hakkında beyanatta bulunması muhtemeldir. lerin mevzuunu beynelmilel vaziyet teşkil etmiştir. Salâhiyettar bir membadan öğrenil diğine göre M. Paul Boncour, yeni Fransız kabinesi işe başlamadan evvel, Ha beş meselesinin safahatı hakkında m kerelerde bulunmak üzere alâkadar dev letlerle temasta bulunacaktır. Mumaileyh ayni zamanda Lokarno misakının ihlâli yüzünden hâdis olan vaziyet hakkında da görüşecek ve Milletler Cemiyetinin 16 haziran içtimaı için hazırlıklarda bulunacaktır. Blum Avenol mülâkatı Paris 21 (A.A.) M. Blum, bu sabah Milletler Cemiyeti genel sekreteri M. Avenol ile göriişmüştür. Iki devlet adamı arasındaki müzakerelerin zeminıni, Milletler Cemiyetinin yakında akdedeceği içtimaın arifesindeki beynelmilel vaziyetin tetkiki keyfiyetinin teşkil etmiş olduğu tahmin edilmektedir. ttalyanlar bir tngiliz memurunu esrarengiz surette ortadan Londra 21 (A.A.) Bugün Avam yok ettiler Kamarasında Avusturyanın istiklâli meStreza cephesi ne oldu? selesi hakkında müzakere cereyan etmiştir. îşçi meb'uslardan Fleçer, Fransa Îngiltere ve İtalya arasındaki Straza cephesinin hâlâ lâzım olup olmadığını sormuş ve M. Eden üç hükumetten hiçbirinin Strezada tesbit edilen siyasayı terk tasavvurunu bildirmemiş olduğu cevabmı vermiştir. Londra 21 (A.A.) îngilterenin AdisAbaba elçisi M. Barton, gönder miş olduğu bir raporda îtalyanlar tarafından Habeşistanda tevkif edilmiş olan îngiliz tebaasmdan M. Bonnerin esraren giz bir takım ahval ve şerait altında ortadan kaybolmuş olduğuna dair malumat vermektedir. Habeş Kızılhaç azasından olan M. Bonner, AdisAbabada bulunmıyan kuduz seromunu tedarik etmek için Ade ne gitmek üzere 13 mayıs tarihinde AdisAbabadan ayrılmıştır. M. Bonnerin kuduz bir köpek tara fından ısırılmış ve yapılması lâzım ge len tedaviyi Habeşistanda yaptırmeğa imkân bulamamış olduğu biliniyordu. M. Bonner Direduada trenden inmiş ve istasyona gelen Îngiliz konsolosile görüşmüştür. Tren mumaileyhi almadan hareket etmiştir. Bunun üzerine konsolos îtalyan memurları nezdinde teşebbüste bulunarak M. Bonnerin biran evvel Cibutiye gitmesinin temin edilmesini iste miş, fakat Îtalyanlar M. Bonnerin Habeş kıtaahna mensub olduğunu ve bu se bebden dolayı mevkuf tutulması lâzım geldiğini beyan ederek bu talebi reddetmişlerdir. İtalyanlann bu hareketleri karşısında konsolos, Harrara gitmiş ve oradan Diredauadaki İtalyan memurlarına bir mektub yazarak M. Bonner hakkında ne gibi bir muamele yapılmak istenildiğini sor muştur. îtalyan memurları M. Bonnerin hiçbir iz bırakmaksızın ortadan kaybol duğunu bildirmişlerdir. Negüsün şemşiyecisini de kurşuna dizdiler Adisababadan bil * " dirildiğine göre, Necaşinin meşhur kırmızı kadifeden şemsiyesini taşıyan ve sonra hassa alayı trampete çavuşluğuna terfi eden, Habeşistanın en u zun boylu adamı Balahu, İtalyan askerî mahkemesi tarafından casusluk ve yağmacılık su çile idama mah kum olmuş ve kurşuna^dizilmiştir. Balahu 7 kadem 5 pus boyunda olup bir hilkat ga ribesi sayılıyordu. Haile Selâsie, bu dev yapıh Habeşi, 1934 senesinde, tesa düfen ele geçirmişti. Balahu Bakhu bir kadma delice âşık olmuş ve kıskançlık yüzünden rakibini, evinde öldürmüştü. Kendisini tevkif ederek Adisababa âli mahkemesine verdiler. Balahu mahkemede cinayetinin hesabını verdiği sırada, İmparator Haile Se lâsie de orada bulunuyor, mahkemeye riyaset ediyordu. Katilin buyunun uzunluğu İmparatorun nazarı dikkatini celbette ve maktulün ailesine çok yüksek bir diyet ödeyen Haile Selâsie, Balahuyu maiyetine şamsiyeci olarak aldı Balahu, daha sonra, yukarıda da yazdığımız gibi, hassa alayı trampete ça vuşu olmuştu. tmparator haftaya gidiyor Kudiis 21 (A.A.) Röyterin sandığına göre, împarator Haile Selâsiyehin önümüzdeki hafta ortalarından ev Vel Avrupaya hareket etmesi muhtemel değildir . tngiliz Kızılhaçı Adis Ababa 21 (A.A. ) îngiliz Kızılhaç teskilâtı azası dün trenle Ci butive hareket etmislerdir. Rumen Başvekili Elçimizi kabul etti Bükreş 21 (A.A.) Başbakan bugün Bükreş elçimizi kabul ederek göç mukavelesi hakkında izahat almıştır. Elçimiz, yann Hariciye genel sekreterlik nezdinde muhtelif bakanlıklann murahhaslanna göç mukavelesinin son şekli hakkında izahat verecektir. Esaslan tamamen muhafaza edilmiş olan mukavelenin nihayet bir hafta zarfında imza edilmesine muhakkak nazarile bakılmaktadır. Romanyada, Türk ve Rumen şehidleri için büyük merasim yapıldı manyanın bütün şehidliklerinde her sene olduğu gibi halkın, hükumetin ve ordıı nun iştirakile büyük bir tören yapılmıştır Ayni tören Türk şehidliklerinde de ya pılmış ve bu törende elçimiz ve elçilik müstesarı müslüman ve hıristiyan bütün yerli Türkler, Bükreş belediyesi mümessilleri, muhtelif bölgelerden gelen husus' heyetler ve ordu namma da büyük rüt beden birçok zabitler hazır bulunmuştur. Ordu namına ufak bir söylev veren General Pogesgi çok sitayişkâr bir lisan kullanmıs ve elçimiz de Generale cevab verdikten sonra heyetlere ayrıca teşek kür etmiştir. Madde 8 Herhangi bir ay içinde gümrüklere giren eşya o ayın listesini Madde 18 de şu şekildedir: Yolcu geçtiği takdirde fazlası müteakıb aylar beraberinde olarak Türkiyeye gelen da ve o ayların kontenjanlanna mahsu gümrük resmi bütün tutan 140 lirayı tecavüz etmiyen ve ticarete arzedilmiyecek ben ithal olunur. olan her nevi eşya ve hayvanat kontenMadde 9 Kontenjandan istifade jan harici olarak ithal olunur. derek mal ithal edecek tüccann ithalâtMadde 20 Mevcud mukavelelere ta bulunacağı mahallin Ticaret Odasınve ötedenberi carî teamüle müsteniden da mukayyed olması şarttır. Ancak mübadelei ayniye suretile kara hududların yaylak ve kışlak için getirilip muayyen da yapılacak ve döviz tediyesini mucCî bir müddet sonra ihrac edilecek hayvanplmıyacak ithalâtı icra eden tacirlerin lar kontenjan harici getirilir. Madde 21 Sahibleri tarafından mahallî ticaret odasında mukayyed ol gümrüklere terkedilerek 1549 numaralı masına lüzum yoktur. kanun hükümlerine tâbi bulunan eşya ile Madde 10 Gümrüklere tevzi olukaçak olarak yakalanan eşya veya gümnan aylık kontenjan miktarının o ay içinrük depo ve antrepolannda terkedilmiş de herhangi bir gümrükçe tamamen ithal olunamıyarak açık kalan kısmını diğer eşyanın veya kazazede olan gemilere aid mallarla, gümrükler kontenjanına nakletmeğe ve hamuleden hasarzede olan bu bakiyelerin ertesi ay kontenjanına ilâ kara ve hava yolile gelen eşyadan volda vesine Gümrük ve înhisarlar Vekâleti hasara uğnyanlann ithali Gümrük ve Inhisarlar Vekâletinin tasvibine veya mezundur. tayin edeceği hadler dahilinde göstereceMadde 11 Gümrüklerce konten ği gümrük müdürlerinin iznine bağhdır. janların tevziinde esas beyannamelerin Gümrüklere gelmiş olub da gümrük tesçil numarasıdır. Kontenjan mahsubu depo veya antrepolannda fevkalâde senun gümrüklerce ilânı tarihinden itibaren 15 gün içinde muamelelerini biti?"*rek beblerle hasara uğramış eşyanın hasarzegümrük resmini ödemiyenlerin beyanna de kısımlannın ithali Gümrük Vekâletimelerine verilmiş olan kontenjanlar geri nin müsaadesine bağhdır. Hasarzede oalınarak mahsubun yapıldığı ay zarfmda lan malın cinsine göre ithal edilecek kıolmak şartile sırası gelen diğer beyanna sım aynlamazsa aynlamıyan kısımla beraber ithal olunur. Kararnameye bağh melere verilir. ek K L listelerinde ithali serbest olan Kararnamedeki diğer başlıca hüküm eşya posta ile de ithal olunabilir. lere göre gümrük tarifesi kanununun dörPolipostal ile gelecek makine yedek düncü maddesinin 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, aksamı tahdid harici ithal olunur. 8 inci ve 5 inci maddesinin 2, 3, 5, 6, 7, Madde 26 Eşhas namına haric8, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 inci den hediye olarak gönderilen ve kıymefıkralarile 15 inci fıkrasınm A (Uzüm, ti 10 lirayı geçmiyen ithali serbesttir. incir, portakal ve mandarin ihracına Kıymeti 50 liraya kadar olan eşyanın itmahsus kesilmis veya çatılmış tahta kuhalinde Îktısad Vekâleti izin verebilir. tular haricdir) ve B bendlerine ve 6 ncı Madde 28 Yeniden tesis ve tevsi maddesinin 1, 2, 3 üncü fıkralanna giolunacak sanayi müesseselerile işletme ren eşya ile umumî tarifenin 855 inci numarasına giren hududa yakin mahaller müesseseleri tarafından celbedilecek te den büyük kablar içinde getirilen içme sisat ve makinelerin kontenjan harici ithali için alâkadarlann siparişten evvel sulan kontenjan dısmda ithal olunur. Îktısad Vekâletine müracaatleri lâzım Kullanılmış zatî ve ev eşyası yolcunun geldiğini tasrih etmektedir. gelişinden itibaren 6 ay sonraya ve geli Bu karara baelı listeler 1 haziran şinden 2 ay öne kadar olan müddet için 1929 tarih ve 1499 sayılı gümrük tarifede gelmediğinden veya gümrük tarifesi si kanunile bu kanunda de^isiklikler yakanununun 4 üncü maddesinin 4 üncü pan 31 mayıs 933 tarih ve 2254 sayılı fıkrasında derpiş edilen 2 sene ikamet kanuna bağh ithalât umumî tarifesi nuten ewe] Türkiyeye geldiğinden dolayı maralanna göre tanzim edilmistir. ADLÎYEDE Bir dolandıncı muhakeme ediliyor 4, Dört beş dükkâna ayn ayrı zamanlarda müracaat ederek buralardan mal alacak gibi görünen ve seçtiği mallan ayırttıktan sonra on liralık vereceğini söyle mek suretile paranm üstünü istiyen ve üste verilen paralan aldıktan sonra ka \ çarak dükkân sahiblerini dolandırmakla suçlu Mustafa yakalanarak adliyeye verilmiştir. Suçlu hakkında birinci istintak hâkimliğince takibata devam edilmekte dir. Demir hırsızı mahkum edildi Şark Demiryollarına aid vagonlardan hurda demir çalmakla suçlu Salih zabı taca yakalanarak adliyeye gönderilmis. tir. Suçlunun dün Sultanahmed birinci sulh ceza mahkemesinde duruşması yapılarak bir ay hapse konmasma karar verilmiştir. Motosikletin çarptığı adam öldü «Böyle olacağı belli idi» IBaştarafı 1 inci sahifede'\ Bükreş 21 (A.A.) Bugün Ro Şimdilik 20 bölmeli olan bu tek katlı ve şaat yapıldı. Hâl bitti. toprak zeminli Hâle ileride icab ettikçe yeni bölmeler ilâve edilecektir. Kerestecilerde yeni yapılan ve şimdi ihtiyacı karşılıyamadığı anlaşılan Hâl üzerinde inşaat esnasında bir hayli münakaşalar olmuştu. O vakit mevcud bulunan Kabzımallar Cemiyeti 64 yazıhaneli bir Hâlin şehrin ihtiyaçlannı karşı lıyamıyacağını ileri sürerek itirazda bulunmuş ve bunun üzerine evvelâ daimî encümen azaları, sonra da bir fen heyeti tarafından tetkikat yapılmıştı. Bu tetkikat Hâlin ihtiyacı fazlasile karşılıyacağını, hem de bunun muvakkat Alman sefiri ve heyeti İzmirde îzmir 21 (Hususî) Alman sefiri Ankarada akdedilen ticaret anlaşması müeakeratında bulunan sekiz kişilik Al man ticaret heyetile şehrimize geldiler Efes harabelerini gezdikten sonra pa Zartesiye tstanbula gidecekler. Tokyo 21 (A.A.) İmparatorun da iştirakile toplanan Japonya gizli konNevyork 21 (A.A.) Hindenburg ba seyi Sovyet Japon mukavelesinin uza lonu, Almanyaya dönmek üzere bu sa tılması hakkındaki protokolu kabul et bah Lakehursttan hareket etmiştir. miştir. Hindenburg balonu Amerikadan dönüyor Sovyet Japon mukavelesini Japon İmparatoru kabul etti bir Hâl olduğu neticesini verdiğinden inŞimdi vaziyet iddiaların aksini göstermektedir. Bu hususta eski Kabzımaller Cemi yeti reisi ihracatçı Ziya Kılıç oğlu di yor ki: « Cemiyetimiz o zaman Belediyeye derdini dinletemedi ve fikirlerimiz bizim suiniyetimize hamledildi. Halbuki DENlZ IŞLERt şimdi hâdisaUbizim nekadar haklı ol duğumuzu meydana koyuyor. Yeni bir Tahlisiyenin yaptırdığı fenerler ahşab Hâl yapılacaksa eskisi neden yı Fenerler idaresine veriliyor ' kıldı? Biz o zaman eski 42 yazıhaneli Tahlisiye idaresi tarafından 1935 te Hâlin yıkılmamasını ve halkın perakende yaptınlan deniz fenerlerile radyofarlar ihtiyaçlannı buradan temin etmelerini dan bir kısmı daha bugünlerde Fenerler İdaresine devredilecektir. z j Belediyeden dilemiştik.» Bundan birkaç gün evvel Pangaltıda Hamam istasyonunda bir kaza olmuş; Kamer isminde bir adam arkasmda Dora> adlı bir kadmla motosikletle giderken Lumberge çarpıp yaralamıştı. Etfal hastanesinde tedavi altına alman yaralı ev. velki gün hastaneden çıkmışsa da dün ölmüştür. Bunun üzerine müddeiumumilik işe vazıyed ederek Kameri Sultanah, med birinci sulh ceza mahkemesine vermiştir. Suçlunun dün sorgusu yapılarak tevkif edilmistir. Ölüm sebebi tesbit edilmek üzere cesed de Morga gönderilmiştir.