25 Haziran 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

25 Haziran 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURÎYET 25 Hariran 1936 Balkan festivali Dün gece yapılan millî maç! ressam Çatana ile Okyanusu geçmeğe hazırlandı Düşenin dostu olmaz? Basketbol takımımız Yunanlıları 4912 yendi 3ugün Alman güreşçilerile ilk karşılaşma yapılacak, »cnebi boksörlerle miihim temaslar hazırlanıyor Vugoslav çocuk orkestrası da getiriliyor Festival komitesi; beynelmilel bir şöhreti haiz olup şimdiye kadar Avrupanın birçok şehirlerinde verdiği konserlerle büyük muvaffakiyetler kazanmış olan 25 çocuktan mürekkeb, millî Yugoslav orkestrasını, îstanbul mevsiminde, birkaç konser vermek üzere îstanbula davet etmiştir. Bu heyet, Viyana çocuk korusundan daha fazla rağbet kazanmış ve her tarafta beğenilmiş bir gruptur. Komiteye verilen teminata göre bu sene Romanya hükumeti, geçen seneki festivale gönderdiği heyetten daha büyük bir heyet göndermeğe karar vermiştir. Rumenler geçen sene profesör Robreskonun riyasetinde bir heyet göndermişlerdi. Bu sene ise Londra Hayd Park festivaline ıştirak ederek orada Balkan milletleri arasında birinciliği kazanmış olan heyeti göndereceklerdir. Şehrimizdeki Romanya vis konsülü ile Unçilar Bibesko, bizzat, gelecek olan Su heyet işile alâkadar olmaktadırlar. Bu sene Yunanlılar da büyük bir hevet göndereceklerdir. Bu heyet oynıyaağı millî oyunlardan başka birçok ta anlı tablolar göstereceklerdir. Komite, muhtelif memleketlere gönderilmek üzere birçok afişler de hazırla mıştır. Isviçre Necaşiyi kabul etmek istemiyor! Maamafih Imparator Milletler Cemiyeti Asamble^ sinin içtimamda Cenevrede bizzat bulunacak şiddetli olacak olan yağmurlara karşi icab eden bütün tertibat alınmışhr. Türk Yunan Millî basketbol takımları maçtan evvel bir arada İki maç yapmak üzere şehrimize davet edilen Yunan millî basketbol takımı ilk maçmı dün akşam Beyoğlu Halkevinde Türk millî takımile yaptı. Maç saati yaklaşırken salonu ekseriyeti kadın olan büyük bir seyirci kalabalığı kaplamıştı. Seyirciler arasmda Türk Spor Kurumu Başkanı General Ali Hıkmet, umumî kâtib Nizameddin, Tenis ve Basketbol Federasyonu Reisi Tokad saylavı Süreyya, Gıireş Federasyonu reisi Ahmed Fetkeri, Eskrim Federasyonu reisi Fuad bulunuyordu. Evvelâ Yunanlılar sahaya çıktılar ve türkçe olarak Türk sporcuları şerefine bağırarak alkışlandılar. Yunanlı oyunculann çok uzun boylu olduklan görülü yordu. Samimî bir merasimden sonra taamlar karşılıklı olarak dizildiler. Her iki takım da ilk sayılarını birer erbest atıştan yaptılar. İlk on dakikanın başlangıcında Türk takımı iyi çalışarak sayısını altıya çıkardısa da sonlara doğru Yunanlılar da açılarak onlar da sa yılarını dörde çıkardılar ve ilk on dakika bu suretle 6 4 Türk takımının lehine neticelendi. îkinci on dakikada Türk takımı bir ıralık arkaarkaya üç sayı yaparak sayı adedini 12 ye çıkannca Yunanlılar taym avut istiyerek takımlarını değiştirdiler. Biraz sonra da haftaym oldu. Yunanlılar, oyunculannı hakeme haber verme den değiştirdiklerinden Türk takımı teknik favulle tek bir sayı daha kazandı gından Yunanlılar 1 3 4 mağlub vazir ete düştüler. Oyunun ikinci yanmı Yunan takımı çin çok fena oldu. Türk takımı çok güztl anlaşmalarla sayı adedini 22 ye çıkarmağa muvaffak oldu. Yunanlılar biraz sükân bulmak için tekrar taym avut ; stediler. Bununla beraber Türk takımı :>n dakika bittiği zaman 40 sayı yapmış, Vunanlılar da ancak 8 e çıkabilmişlerdi. Son on dakikanın içinde de Türk ta;ımı sayı adedini 46 ya çıkardıktan sona taym avunt istiyerek takımda bazı de'işiklik yaph. Oyun bittiği zaman Türk takımı 49, t'unan takımı da 12 sayı yapmış bululuyordu. Bu suretle Türk takımı çok iyük farkla galib gelmiş oldu. *** Yunan millî basketbol takımının şehımize davet edilmesi, Türk basketbol;ulannm hakikî varhğını ortaya koymak çindi. Birçok spor gruplarının Berlin Oîimpiyadlanna gitmesine karar verildiği halde basketbolcular bundan mahrum eJilmek istenmişti. Türk Spor Kurumu, bunda biraz da haklı idi. Çünkü şimdiye Kadar basketbolcularımız ecnebî bir ta isımla temas etmek imkânmı bulamamış !ar, kendilerini de gösterememişlerdi. İşv e bu maksadla Yunan takımı şehrimize ağınlmıştır. Turk Yunan takımları arasında dün gece yapılan müsabaka, göğüslerimizi iftiharla kabartacak bir netice vermiştir. Türk çocuklan, basketbolda hakikaten çok mühim bir mevcudiyet göstermişlerdir. 49 un 12 ye nisbeti bunun itiraz kabul etmez bir ölçüsüdür. Yunan federasyonu, buraya gönderdiği besketbol takımını Berlin Olimpiyadlanna gönderecektir. Bu takımı dört misli bir sayı farkile mağlu beden Türk takımının da Olimpiyada gönderilmesi, zannederiz ki, artık bir zaruret olmuştur. Basketbolcularımızı, kazandıklan gali biyetten dolayı bilhassa tebrik ederiz. Yunan takımı ikinci maçını cumartesı günü akşamı Galatasaray kulübünde Galatasaray takımile oynıyacaktır. Japonyanın Çini protestosu Tiyen Çin 24 (A.A.) Japon konsolosu, geçen pazar günü Chantoung sahillerinde sis içinde yolunu şaşıran bir Japon gemisine bir Çin kruvazörü larafından top atılarak mürettebatından dört kişinin yaralanmasına sebebiyet verılmiş olmasını Çin memurlan nezdinde protesto etmiştir. dolu kulübünün çalışmalannı takdir e den General, yarın da Kadıköy tara fındaki kulübleri dolaşacaktır. Alman güreşçileri geldi Berlin Olimpiyad oyunlarına hazırlamak için Kadıköy kampına alınan güreşçilerimizle karşılaşacak olan Dartmund Alman güreş takımı dün sabah konvan siyonelle şehrimize gelmiş, îstasyonda Güreş Federasyonu ve güreşçilefimiz farafından karşılanmıştır. Alman takımı yedi güreşçi ve bir idareciden mürekkebdir. Güreş Federasyonu bu akşam müsabaka yapacak takımımızı «u şekilde tesbit etmiştir: 56 kiloda Kenan, 61 de Yaşar, 66 da Yusuf Aslan, 11 de Nuri, 79 da Ibra him (serbest), 87 de Büyük Mustafa, ağırda da Samsunlu Ahmed (serbest). Almanlar da ekiblerini şu şekilde tertib ettiklerini bildirmişlerdir: Şöleben I, Şöleben II, Gul de Mayster, Wicke, Butter, Kalner, Fogedes. Beş hafta sonra Berlinde başlıyacak Olimpiyad müsabakalarında renklerimi zi taşıyacak olan güreşçilerimizin bugün karşılaşacakları Alman takımı, Finlan diyahlardan daha üstündür. Çünkü, Dortmund takımı Almanyada 75 bin güreşçi arasmda yapılan müsabakalarda muhtelif sıkletlerin şampiyonluğunu kazanmış bir takımdır. Finlandiyalılarla yapılan müsabaka lardan aldıkları dersleri son idmanlarda tamamile tatbik etmeğe muvaffak olan güreşçilerimizin, öğrendikleri yeni tarz larla güreşmeği deneyecekleri söylen mektedir. Bu itibarla Dortmunt takımile yapılacak bütün müsabakalar herhalde çok dikkat ve alâka ile takib edilecek lerdir. Müsabakalara bu gece Taksim stadyomundan saat 8,30 da başlanacaktır. Mühim boks temasları yapılacak Galatasaray kulübü boks şubesinin teşebbüsü üzerine Romanya, Avusturya, Yugoslavya ve Yunanistan boks Fede rasyonlarına bir müracaat yapılmıştır. Müracaate göre boksörlerimiz ya bu memleketlere gidip maç yapacaklar, yahud bu memleketlerin boksörleri şehrimi: ze gelerek boksörlerimizle burada kar şılaşacaklardır. Bu temaslardan ahnacak neticeye göre sinek sıkletten, vasat sıklete kadar muvaffakiyet gösteren boksörlerimiz Berlin Olimpiyadına götürüleceklerdir. Boks tecrübe maçları İstanbul Boks Ajanlığından: 1 5 temmuz pazar saat 20 de Beyoğlunda Parmakkapıda Galatasaray kulübünde bosk tecrübe maçları yapılacaktır. 2 Tartılma Galatasaray kulübünde saat 16 dan 18 e kadardır. 3 Bu maçlar Olimpiyad seçmele rine mebde olacaktır. Atletizm federasyonunun programı Türkiye Atletizm Federasyonu, yur dumuzda atletik sporlann yayılmasmı temin için hazırladığı programın tatbikma karar vermiştir. Bu programa göre, şehirler arasmda turnuva usulile müsabakalar tertibini düşünen Federasyon, bilhassa müptedi gencler arasındaki müsabakalara daha zıyade ehemmiyet verecektir. Louis yenilince Nevyorkta Zenciler beyazlara saldırdılar! Nevyorktan Londra gazetelerine bil dirildiğine göre Şmelingin beklenenin hilâfına boksör Joe Louise galebe eylemesi Nevyorkta ve diğer Amerikan şehirlerinde vahim karışıklıklara sebeb olmuştur. Caddelerde zenciler beyazlara hücum etmişler ve beyazların evlerine taarruzda bulunmuşlardır. Nevyorkun zenci ma hallesi olan Harlemi; asayişin muhafazası için büyük zabıta kuvvetleri abluka altına almıştır. Zenciler kendi ırktaşlarının muzaffer olacağına kanidiler. Hattı bahsimüşterekte her zenci Louis için bahse girmişti. Zenci boksörün mağlub olduğu anlaşılması üzerine zenciler kendilerinden geçmiş ve beyazların oturdukları kahvehanelere ve otomobillerine hücum etmişlerdir. Bu taarruzlara karşı beyazlar rövolver ateşile mukabelede bulunmuşlardır. Bir hayli zenci mecruh olmuştur. Hastanelerde birçok yaralı tedavi edilmektedir. Diğer şehirlerde zencilerle beyazlar arasında daha şiddetli ve kanlı musademeler olmuştur. Maçta zenci boksörün; yirmi yaşın daki Sikagolu kansı da hazır bulunmuştur. Kadın kocasının mağlub olarak yerc serildiğini görünce bayılmıştır Spor kurumu reîsinir teftişleri Türk Spor Kurumu Umumî Reisi General Ali Hikmet Ayerdem refakatle rinde ikinci reis Halid Bayrak, Atletizm Federasyonu reisi Vildan Âşir, îstanbul Mıntakası reisi Fethi Başaran olduğu halde dün Boğaziçindeki Anadolu, Beylerbeyi, Anadoluhisarı ve Beykoz ku lüblerini dolaşmıslardır. Bilhassa Ana timalini hesaba katmalıdır. 1933 senesinde, bir defa, Atlantiği yelkenle geçmiştim. Fakat, o zaman, Avrupadan Amerikaya gitmiştim. Amerika dan Avrupaya geçmek daha kolaydır. Çünkü cereyanlar vardır. Büyük yolcu gemilerinin takib ettiği yolu katedece im ve şimalden geçeceğim. Bu seya hati 19 la 25 gün arasında bitireceğimi ümid edıyorum.» Marin Marie, çatanası hakkında so rulan suale de şu cevabı vermiştir: c Gemimi bilhassa bu seyahat için :aptırdım. Oldukça konförlu bir şekilde inşa edilmiştir. Fırtınaya tahammül çdebılmek igin tahlisiye kayığı gibi çok oturaklı bir tekneye ihtiyaç vardır. Gemimin boyu 13 metro, genişliği 3,50 met ro, motörü 55 beygir kuvvetindedir. Saatte aşağı yukarı beş litre benzin sarfedecektir. Atlantiği aşmak için dört ton benzin yakmak lâzımdır. Amerikadan satm alacağım bu benzin 1200 frank tutacağına göre, bu kadar az bir mas rafla Atlântik denizini aşmak kabil ol duğunu göstermesi itibarile de, seyahatim şayani dikkat bir şey olacaktır. Ufak romorkörlerde olduğu gibi, çatananın dümen yeri camekânlıdır. îinde tabiî, radyo cihazı ve kendi filmimi çekebilmekliğim için de sinema makinesi vardır. Bu camekânlı dümen kamarasının altında da mutfak vardır. Bütün gece dümen başmda bulunacağım. Gurubdan tulua kadar ayakta durabileceğimi ümid ediyorum. Güneş doğduktan sonra dört saat kadar istirahat edebileceğim zannındayım. Istira hat esnasmda gemiyi belki durdururum. ünkü tek başıma olduğum için, fasılasız motör gürültüsü fazla yorgunluk verir. Yanıma yüz gün idare edecek kadar erzak alacağım. İnsan hali bu, ne ola cağı büinmez!. Bu teşebbüsüm bilhassa şunu ispat edecektir ki, Fransada, hiçbir ecnebi gemisinin yapamıyacağı derecede ağır seferlere tahammül edebilecek kabiliyeti haiz gemiler inşası mümkündür. Ariel ismindeki bu gemimi 1937 sergisinde teşhir ederek memleketimizde yapılan işler hakkında dünyaya fikir vermiş olacağım.> IBastarafı 1 inci sahifede] Söylendiğine göre Necaşi, Edene Habeşistanın müstakil bir millet olarak mevcudiyetıni muhafaza etmekte ve İtalyan istilâsına karşı mukavemetin devam ey lemekte olduğunu söylemiştir. Necaşinin bütün bu işler hakkında Cenevre asamblesinde bizzat izahat vermek > .\ üzere Cenevreye gitmesi ıhtimalinin mevcud olduğunu farzettirecek bir takım sebebler vardır. Ingiliz mehafili, Necaşinin memleke tinden çıkmasındanberi Habeşistanda bir M. Marine Marie ve çatanası Marin JVTarıe ısminde bir Fransız res hükumet mevcud olmadığı ve Imparato samı, motörlü bir çatana ile Nevyork run ileri sürdüğü iddiaların Ingiliz kabitan Fransaya yalnız başma seyahate ka nesinin hattı hareketini asla değiştirmiyerar vermiştir. Pariste çıkan İntransi ceği mütaleasında ısrar eylemektedirler. geand gazetesinin muharriri bu zatla Necaşi Cenevreye gidiyor bir mülâkat yapmıştır. Marin Marie Londra 24 (Hususî) Habeş İmtasavvur ettiği seyahat hakkmda şu izaparatoru, îngiltere Hariciye Na hatı vermiştir. zırı M. Edenle birlikte yann Parise ve € Champlain vapurile Amerikaya gidip, beraber götüreceğim çatana ile oradan da Cenevreye hareket edecektir. Necaşi, Cenevrede Habeş delegasyooradan Fransaya avdet etmek tasavvurundayım. Champlain vapuru Nevyor nunu idare edecek fakat söz söylemiyeka 7 temmuzda varacak, on gün sonra, cektir. yani 17 temmuzda oradan Fransaya haYağmur mevsimi başladı reket etmekliğim muhtemeldir. Adıs Ababa 24 (A.A.) Birkaç Nevyorktan Fransaya kadar olan Atgündenberi yağmurlar mevsimi başlamışlantik yolculuğunu kaç günde yapaca ğımı bilemiyorum. Çünkü, Atlantiği mo :ır. Maamafih yağmurlar, askerlerin yol törle geçmek tecrübesine ilk defa ola inşaatını sekteye uğratmamıştır. Bu in rak girişiyorum. Yorucu bir iştir ve bir şaat, saat 14 ile 16 arasında ancak kıs çok ihtimalleri gözönüne getirmek lâ men tatil edilecektir. zımdır. Hava şeraitini, motörün randı Temmuz ve ağustos aylarında daha manını, hatta motörde arıza çıkması ih Bir Roma gazetesinin mütaleast Roma 24 (A.A.) Tribuna gazetesi yazıyor: Cenevre içtimalannın arifesinde beynelmi|el vaziyet, karanlık görünmekte berdevamdır. îngilizlerin zecrî tedbirlerin kaldırılmasına dair olan teklifleri, Italyaya karşı takib edilmekte olan hattı harekette bir değişiklik vukuuna delâlet etmez. Milletlerin Avrupada mesai birliğinde bulunmağa hakikaien hazır olmadıklan süphesizdir. Giornale d'İtaliaya göre, milletler îtalyaya karşı bir infirad siyaseti takib etmeği arzu etmektedirler. Bu gazete, Habeşistan meselesi tamamile halledilmedikçe Italyanın istikbalde her türlü mesai birliğinde bulunmaktan kaçınacağını yazmaktadır. Bulgaristan da zecrî tedbirleri kaldırıyor! Sofya 24 (Telefonla) Bulgar heyeti vükelâsı bu akşam yaptığı içtimada italyan Habeş harbi Italya zaferile neticelendığı için Cemiyeti Akvamda zecH tedbirler meselesi mevzuu bahsolurken Cenevredeki Bulgar heyetinin zecrî tedbirlerin kalkması için rey vermesine ka rar vermiş ve heyete bu yolda talimat göndermiştir. Belçikadaki grev isyan halini almış tarafı 1 incı sahifede} rin kapılarını kırıp içeriye girmişlerdir. Komünist olmıyan siyasî partilerin üderlerine katil kasdile tecavüzler ya pılmıştır. Sokaklarda geçen kadınlara bile taarruz olunuyor. Birçok yerlerde zabıta grevcilerin tecavüz ve taarruzları karşısmda âciz kalmıştır. Zabıta memurları değil, amelenin kendi liderleri bile artık grevcilere söz dinletemiyorlar. Çünkü grevci amele artık ihtîlâl rühile hareket etmektedir. Sosyalistler grev halinde bulunan 400 bin amelenin sosyalist partisinin emir erine inkiyad ettiklerini iddia ediyorarsa da doğru değildir. İşçi kendi bildiğine hareket ediyor. Belçika yün sanayii merkezi olan Vervierste vahim karışıklıklar çıkmış tır. Karışıklıklara sebeb olduğundan şüphe edilen Belçikalı grev rüesasının tevkifine lüzum görülmüştür. Grevcilein başları teslim olmak istemedikle rinden polisler yalın kılıç hücum ede rek bunları elde etmişlerdir. Rüesanın tevkif edilmesihe rağmen karışıklık her tarafa yayılmaktadır. Brükselde birçok yerlere kundak so kulmuştur. Şehrin büyük petrol tasfi ye fabrikası ateş almış, yanm milyon ütreden fazla petrol yanmıştır. Bina yanarken fabrikamn etrafında grevci amele toplanmıştı. Bütün Brükseli tehdid eden bu yangının kasden ika edildiği zannedildiğinden takibat yapılacaktır. Belçikada ve diğer memleketlerde ticaret harab olmuş, umumî ahlâk bozulmuştur. Belçikanı» her tarafında sarhoşluk ve ahlâksızlık son dereceyi buldu. Gazeteler bunları neşretmeğe ce saret edemiyorlar.» Beynelmilel elbirliği siyaseti IBas tarafı 1 inci sahifede} duğuna şüphe yoktur. Türkiye Hariciye Vekili, Ankara Montrö yolunu Paristen dolaşarak katetmek suretile, bunun yeni bir misalini göstermiştir. Rüştü Aras, yarın açılacak olan Boğazlar Konferansı muvaffakiyetinin vabeste olduğu bazı noktalan tenvir hususunda bu yofu en mükemmel vasıta telâkki etmiştir. Kilometrolara aldırış etmemeğe ali; mış ve herkesi memnun etmeğe çalışmağl kaide ittihaz etmiş bir devlet adamının böyle bir seyahate karar vermesi için, Mösyö Leon Blum ve Mösyö Yvan Delbosla temas arzusu beslemesi, hiç şüphesiz kâfi gelirdi. Beynelmilel elbirliği fikrine, yeni Türkiyenin takib ettiği siyaset kadar geniş ve müsaid bir siyaset bulunamaz. Eskilerin hâlâ Rüştü Bey diye tanıdıkları bu zatı, uzlaşma hususundaki ateşli faaliyetini takdir etmeden tanımak kabil değildir. Bazı kimseler, Montrö müzakeratma mevzu teşkil edecek olan Boğazlann tekrar askerîleştirilmesi prensipine iştirak etmeden evvel, Fransanın, düşünmek için vakte ihtiyac görmesini biraz hayretle karşılamışlardır. Fakat, iş, derin surette tetkike değecek kadar büyüktür; zira, sulh muahedelerinin hukukî bakımdan tadiline önayak olacak ve bundan sonraki işlere misal teşkil edebilecektir. tleri doğru adım atmadan evvel meselenin her tarafını tetkikten geçirmek ve, hususile, vaziyetimizi, Romanya gibi doğrudan doğruya alâkadar devletlerin alacağı duruma uydurmak tabiî idi. Herhalde, prensipin kabulü, en sarih şekilde bildirilmiştir. Rüştü Aras bu cihetten endişe edemez. FransızAlman gerginliği 936 Fransa Güzellik Kraliçesi seçildi \ Pariste 936 Fransa Güzellik Kraliçesi seçimi yapılmış ve operanın meşhur muganniyelerinden Matmazel Line Lasalle intihab edilmiştir. Yeni Kraliçenin hir portresüıi dercediyoruz. Dün şehrimize gelen Alman güreşçileri Sirkeci garında l i harşdıyanlar arasmda Montrö Konferansının muvaffakiye tini muallâkta tutan yegâne şey Italyanın iştiraki meselesidir. Italyanın Akdenizdeki vaziyeti ve hususile şark havzasındakî durumu öyle bir raddededir ki, bu devletin iştiraki olmaksızın yeni bir vaziyet ihdası düşünülemez. Halbuki, M. Musolini, Italyanın, milletler haricinde kaldığı müddetçe, hiçbir arsıulusal harekete Almanya korkusu iştirak etmiyeceğini gayet kestirme olaParis 24 (A.A.) Meb'usan meclisinde hükumetin haricî siyaseti hakkında rak söylemiştir. ki beyanatını takib eden müzakereler Zecrî tedbirlerin yakında terkedilmpsi esnasmda sağ cenaha ve merkeze men ihtimali, şüphe yok ki, müsaid bir inkişasub bazı meb'uslar, Avrupanın şimdiki fın vukuunu düşünmeğe elverişlidir. Ronazik vaziyetinden bahsetmişlerdir. ma hükumetinin, tazyik tedbirlerinin il Muhafazakârlardan M. dö Kerillis, gasına, münasib şekilde mukabelede buAlmanyanın Çekoslovakj'aya karşı anî lunacağını ümid edebiliriz. bir hücumda bulunması ihtimalinden Türkiyenin haklı talebi Montröde debahsetmiş ve Fransanm böyle bir ihti male karşı hazırlıksız olduğunu söyle ğil, Cenevrede neticeye bağlanacakbr. miştir. Mumaileyh, Fransa için de âcil Rüştü Aras, işe başlamadan evvel, Franbir tehlike mevcud olduğunu ilâve eylemiştir. Almanların 1800 tankı ile mo sız hükumetinin noktai nazannı öğren törlü fırkaları iki gün zarfmda Belçika mek istemekte haklıdır. yı geçebilir. Âyan meclisinde hükumetin beyana Fransa hükumetinin beyanatı hakkında tına aid müzakereler yarın yapılacak bir guna mütalea serdetmemektedir. tır. Âyan meclisi, dünkü celsesinde Nasyonal Sosyalist mehafil, muhteriz Fransa bankasile hükumet arasmda ak davranmaktadır. Fakat gazeteler, Frandedilmiş olan ve bankanın hazineye asız hükumeti beyannamesinin aşağıdaki vans vermesine dair bulunan yeni iti lâfnameyi 90 reye karşı 184 reyle kabul parçasını gayet büyük puntularla neş retmektedirler. etmiştir. «Biz eski bir muharib olan M. Hitle * Berlinde telâkki Berlin 24 (A.A.) Resmî jnehafü, rin sözlerinden şüphelenrniyoruz.» lBaştaraf\ 1 inci sahifede} lesi hakkında noktai naaar teatilerinde bulunacaklardır. Fransa, Almanya ile bir uzlaşma esası bulmak arzusundadır. Biz, kimseyi tehdid etmiyoruz. Fransa, tamamile sulh davasına bağlıdır ve uhdesine düşen büyük vazifeyi ifa ede cektir.>