25 Haziran 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

25 Haziran 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURÎYE1 25 Haziran 1936 Avrupaya hareket hasebile eski ve müşterisi çok olan Otomobil ve Bisikletve alâtı Ticarethanesi Satıhk ır. Taliblerin E C. rumuzile İstanbul 176 No Iu posta kutusu adresine yazmaları BALET DERSLERi Her Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri saat 15 ilâ 17 ye kadar Madam POLiN SANEL tarafından Kordova aparhmam No. 11 Daire tramvay istasyona Dershane adresi: İstanbul Altıncı Icra Memurluğundan: Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine birinci derece ve sırada ipotekli olup tamamına 5510 beş bin beş yüz on lira kıymet takdir edilmiş olan Erenköy Sahrayıcedid Kayışdağ sokağında 1/111, 1/111 numaralı maabahçe iki köşk açık arttırmıya konmuş olup ilân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından görüle bilecek ve 30/7/936 tarihine raslıyan perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık arttırma suretile satılacaktır. Satış Emlâk ve Eytam Bankasının 844 numaralı kanunu hükümlerine tâbi olduğundan mezkur kanunun on beşinci maddesine tevfikan ikinci bir arttırma yapılmaksızın gayrimenkul, yukarıda yazılı günde en fazla arttıranın üzerinde bırakılacaktır. Arttırmaya iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubu tevdi edilmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve tellâliye ve Vakıf icaresi satış bede linden ödenir. Satış bedelini peşin ödemek lâzımdır. İcra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların gayrimenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masraflara dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte yirmi gün içinde dairemze bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Alâkadarların işbu kanun maddesine uygun surette hareket etm&leri ve daha fazla malumat almak istiyenlerin 54/1672 dosya numarasile dairemize müracaatleri ilân olunur. Yirmi senelik taviz bedeli müşteriye aiddir. Bina 256 metro mu rabbaı arsası 8931 metro murabbaıdır. 4 medhal, 12 oda, 4 taşlık sofa, 2 mutfak, 2 kiler, 3 halâ, 2 banyo, 2 kömürlük, 1 arabalık, bahçe içinde iki köşktür. Bahçe sulama tesisatı olup elektrikle terkos mevcuddur. «379» (3542) Beyofllu İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Fatmanın Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olup tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafından «1672» lira kıymet takdir o • lunan Beşiktaşta, Şenlikdede mahallesinin eski Ihlâmur yeni Bostan çıkmazı sokağında eski 89 mükerrer yeni 4 numaralı sağı Hacı Sü leyman veresesi arsası, solu Sümbül Hanım bostanı, arkası Ali ve Vesile ev ve bahçesi, cephesi Bostan sokağile mahdud, zemin katında : Bir sofa üzerinde iki oda, bir halâ, bir kömürlük, karosimen mutfak, tulumbalı sarnıç, birinci katta: Merdiven başı bir oda, bir dolab ve bir sofa üzerinde bir dolab, iki oda, bir halâ, yük ve dolabl ve bahçesinde ağaç, tulumbalı kuyuyu ve elektrik tesisatını havi umum mesahası 180 m2 olup 82 m2 bina olan zemin katı kârgir ve diğer katı ahşab olan bir evin tamamı açık arttırmıya vazedilmiş olduğundan 28/7/936 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin r o 75 ini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kal mak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edilerek 12/8/936 tarihine musadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dai remizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin fo 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmıya iştirak emek istiyenlerin kıymeti muhammenenjn ^c 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil bu lunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli ala cakhlarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu hak • larını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itbaren nihayet yirmi gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellid Bele diye rüsumu ve Vakıf icaresi ve yirmi senelik Vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malumat almak istiyenler 1/7/936 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede a çık bulundurulacak arttırma şarnamesile 934/3118 numaralı dos yaya müracaatle mezkur dosyada mdycud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (3506) HOIANTSE BANK üNi r ELVERiŞLi ŞARTLAR İnhisarlar Umum Müdürlüğünden j İdaremizin Sıvas dahilinde kâin Çakrı Tuzlasında yaptıra cağı 17278 lira keşif bedelli tabahhur abdanı, göl ve kanaldan müteşekkil tuzla tesisatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Proje, keşif, fennî şartnamelerle mukavele projesi ve müna kasa şartnamesinden mürekkeb münakasa evrakı 86 kuruş mukabilinde İnhisarlar Tuz Fen Şubesinden alınabilir. 3 Eksiltme üç temmuz cuma günü saat 11 de Kabataşta İnhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Satım Komisyo nunda yapılacaktır. Muvakkat teminat miktarı 1295 lira 85 kuruştur. 4 lsteklilerin eksiltme gününden en az dört gün evvel İnhisar5 lar Tuz Fen Şubesine gelerek istenilen vesaikin ibrazile fennî ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 Bu fennî ehliyet vesikasile sair kanunî vesikaları havi kapalı zarflar ihale günü saat tam ona kadar Kabataşta ismi geçen Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. (3330) ı Devlet Hava Yolları Işletme Idaresi Alım ve Satım Komisyonundan: Ankarada İstasyon civarında eski KoşUmeydanında yaptırılacak betonarme tayyare hangarı için 46,500 lira bedel tahmin edilmiş ve inşaat kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 13/7/ 936 tarihinde pazartesi günü saat 15 te Taşhanda Hava Yolları Devlet Işletme İdaresine aid dairede yapılacaktır. Proje ve şartnameler 233 kuruş bedel mukabilinde Bayındırlık Bakanlığı Yapılar Umum Müdürlüğünden alınabilir. Talib olanların 3487,5 liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka mektubu ve şartnamede gösterilen vesikaları ihtiva etmek üzere 2490 numaralı kanunun 32, 33 iincü ve müteakib maddelerindeki tarifat dairesinde hazırhyacakları teklif mektublarını yukarıda yazılı eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine vermelori ilâttOİunur. «1455» (3537) TURK HAVA KURUMU l İdaremizin Sıvas dahilinde kâin Hargün Tuzlasında yaptıracağı 49833 lira keşif bedelli tabahhur abdanı göl ve kanaldan müteşekkil tuzla tesisatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konul muştur. Proje, keşif, fennî şartnamelerle mukavele projesi ve müna kasa şartnamesinden mürekkeb münakasa evrakı iki yüz elli kuruş mukabilinde İnhisarlar Tuz Fen Şubesinden alınabilir. 3 Eksiltme iki temmuz perşembe günü saat on birde Kabataşta İnhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. Muvakkat teminat miktarı 3737 lira 47 kuruştur. 4 lsteklilerin eksiltme gününden en az 4 gün evvel İnhisarlar S Tuz Fen şubesine gelerek istenilen vesaikin ibrazile fennî ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 6 Bu fennî ehliyet vesikasile sair kanunî vesikaları havi kapalı zarflar ihale günü saat ona kadar Kabataşta ismi geçen Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. (3331) BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 3 üncü keşide 11 Temmuz 936 dadır KARYOLALARIN En son modelleri gelmiştir. Büviik İkramiye 5 0 . 0 0 0 liradır Ayrıca: 20.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle «20.000» liralık bir mükâfat vardır... ^ 1 Asrî Mobilya Mağazası AHMED FEVZI istanbul: Rızapaşa yokuşu No. 66 Tel: 23407 tstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Al ; Rızanın tasarrufunda olup Emniyet Sandığına birinci dere cede ipotekli olup tamamına üç yeminli ehli vukuf tarafından «11461» lira kıymet takdir olunan Kadıköyünde Tuğlacıbaşı mahallesinin Kayışdağı ve Kuyubaşı sokağında eski 36 mükerrer yeni 1/82/1/84 84/1/84 numaralı fazla bahçeli köşkün satılmasına karar verilmiştir. Evsafı: 3 numarataj numaralı köşkün alt kısmı kârgir, üst kısmı ahşabdır. Dört tarafı çimento yoldur. Zemin kat pencereleri demir parmaklıklıdır. Mezkur köşkün zemin katı mozaik taşlık iki oda, mozaik döşeli iki mermer tekne ve musluk ve sabit tezgâh ve maltız ocak ve kazanlı mutfak ve bir kiler, bir halâ, birinci katta: Bir sofa üzerinde üç oda, bir sandık odası, bir halâ, Fayans la buiettuvar, çatı katında bakkal tavanlı bir sofa, iki oda, iki çatı altı vardır. Bir kısım tavanlar ve diğer ahşab kısımlar yağlı boyalıdır. Elektrik ve kumpanya suyu ve havagazi tesisatı mevcud olup antresi bakkal ta vanlıdır. Kayışdağı caddesinde 82, Kuyubaşı sokağında 1 numaralı bir kat1J kârgir içi ahşab bina: Bir kapısı üstor ve diğer kapısı camekânh olup bir sofa üzerine üç oda, bir mutfak, bir halâ, bir ahırdan ibaret olup elektrik tesisatı vardır. Kuyubaşı sokağında ayrıca kârgir bir duvarı çatlak iki gözlü ahır mevcuddur. Bahçede: İki kuyu ve bir muntazam havuz ve demir kameriyeye bağlı asma ve muhtelif çam ve meyva ağacları mevcud ve umumu mezrudur. İşbu gayrimenkulün heyetı umumiyesinin dört tarafı yol ile çevrilmiştir. Mesahası: Umumu 7080 m2 olup bundan köşk 106 m2 kârgir kısım 142 m2 ahır da 171 m2 olup kalanı bahçedir. Yukarıda evsafı yazılan müştemilâtile beraber fazla bahçeli köşk açık arttırmıya konmuştur. 3/8/936 tarihine musadif pazartesi saat 14 ten 16 ya kadar dai rede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin % 75 ini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakı lacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edilerek 18/8/936 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin c \: 75 ini bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir, arttırmıya iştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhammenenin T 7,5 nisbetinde pey akçesi veya c millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet yirmi gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu scillile sabit olmı yanlar satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellid Belediye rüsumu ve Vakıf icaresile yirmi senelik taviz bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malumat almak istiyenler 1/7/936 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için darede açık bulundurulacak arttırma şartnamesile 934/2943 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyad» mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (3509) Kocaeli Vilâyetinden: 6/7/936 pazartesi günü saat altıda Kocaeli Vilâyetinde Derincede «on bir bin üç yüz kırk sekiz lira kırk kuruş» keşif bedelli altmış, Tütün Çiftliğinde «on dört bin üçyüz seksen bir» lira kırk kuruş keşif bedelli altmış, Aslanbeyde «yedi bin beş yüz yetmiş bir lira on kuruş» keşif bedelli otuz göçmen evi inşaatı ayrı ayrı kapalı zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. Şartname, keşif evrakile buna müteferri diğer evrakı ellişer kuruş mukabilinde Kocaeli Bayındırlık Direktörlüğünden alabilirler. Derincede sekiz yüz elli bir lira on üç kuruş. Tütün Çiftliğinde bin yetmiş sekiz lira alt Muvakkat teminat: mış kuruş. Aslanbeyde beş yüz altmış yedi lira seksen üç kuruş. İsteklilerin Ticaret Odasına kayic1}' bulunması ve bu gibi işleri yapmış bulunduğuna dair resmî vesaik ibraz etmesi ve matbu nü munesine göre tanzim edilecek beyannameyi doldurarak ihale gü nünden en az sekiz gün evvel ibraz ile fennî ehliyet vesikası almış olması lâzımdır. (3525) Emlâk ve Eytam Bankası İlânları Taksitle Satılık Köşk j Esas No.sı Mevkii ve nev'i Depozito Lira 643 Büyükadada Nizamda Nizam caddesinde 19, 19/1 numaralı kârgir odunluk ve kömürlüğü, serleri, kuyuyu, 23595 metro murabbaı araziyi muhtevi köşk. 5000 Tafsilâtı yukarıda yazılı köşk birinci taksiti peşin ve geri kalan yedi taksiti yedi senede ve yedi müsavi taksitte ödes^nek şartile kapalı zarfla arttırmıya çıkarılmıştır. İhale 10/7/936 arihine tesadüf eden cuma günü saat onda şubemizde yapılacaktır. lsteklilerin şubemize müracaatle tafsilât ve bir lira mukabilinde birer şart • name alarak şartnamede yazılı hükümler dairesinde teklif mektublarını o gün saat ona kadar şubemize vermeleri. «378» (3543) İstanbul Telefon Müdürlüğünden: Taksitle Satılık Otel Esas No.sı Mevkii ve nev'i Depozito Lira 168 Büyükadada Yalı mahallesinde Altınordu cad desinde 17, 19, 21, 23, 25 No.lı Otel Dölaplâj. 2400 Tafsilâtı yukarıda yazılı otel birinci taksiti peşin ve geri kalan yedi taksiti yedi senede ve yedi müsavi taksitte ve şu suretle tamamı faizsiz sekiz müsavi taksitte ödenmek şartile kapalı zarfla arttır mıya çıkarılmıştır. İhale 10/7/936 tarihine tesadüf eden cuma günü saat onda şubemizde yapılacaktır. İsteklilerin şubemize müracaatle tafsilât ve bir lira mukabilinde birer şartname alarak şartnamede yazılı hükümler dairesinde teklif mektublarını o gün saat ona kadar şubemize vermeleri. «377» (3544) Muhammen bedeli 3000 lira olan tam otomatik elli abonelik kom ple bir telefon sajıtralı ve teferrüatının tesisi açık eksiltmiye kon muştur. Eksiltmesi 10/8/936 pazartesi günü saat 15 te Telefon Mü dürlüğü binasında yapılacaktır. İlk teminat 225 liradır. Fennî şartnamesi hergün parasız olarak Levazım Dairemizden alınabilir. Taliblerin ayni günde nihayet saat 14 de kadar teminat paralarile müracaatleri. (3559) İstanbul Sıhhî Müesseseler Alım, Satım Komisyonu Reisliğinden: Leylî Tıb Talebe Yurdu talebesi için olbabdaki nümune ve şart namelerine göre 720 takım pijama ile 1440 aded frenk gömleği kapalı zarf suretile satın alınacaktır. 1 Eksiltme Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğü binasındaki Komisyonda 10/7/936 cuma günü saat 15 te ya pılacaktır. 2 Tahmini fiat: Bir takım pijamanın 297 ve bir aded gömle ğin 358 kuruştur. 3 Muvakkat teminat: 346 lira 68 kuruştur. 4 İstekliler nümuneleri Çemberlitaş civarında Fuadpaşa tür besi karşısında Leylî Tıb Talebe Yurdu Merkezinde görebilirler ve sartnameyi de parasız olarak alabilirler. 5 İsteklilerin cari seneye aid Ticaret Odası vesikalarını gös termeleri bu işe yeter muvakkat teminat makbuz veya banka ve teklif mektublarını ve 1492 sayılı kanunda yazılı vesikaları eksiltme ".aatinden bir saat evvel Komisybna vermeleri. (3556) Ankara Vilâyetinden: 1 Vilâyet çiftçilerine dağıtılmak üzere 100 aded 6 ve 150 aded 3 numara pulluğun 6/7/936 pazartesi günü saat 15 te açık eksik mesi yapılacaktır. 2 Şartnamesi Ankara ve İstanbul Ziraat Direktörlüklerinde görülebilir. 3 Pullukların tutarı 4100 liradır. 4 İsetklilerin pullukların % 7,5 tutarı olan banka mektubu veya Hususî Muhasebe Direktörlüğü veznesine yatırılmış makbuz ve teklif mektublarile birlikte eksiltme günü saat on dörtte Vilâyet Daimî Encümenine gelmeleri. «1412» (3448)