31 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

31 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

31 Ağustos 1936 CUMHURÎTET Aç karnına bir kahve kaşığı alındıkta Her pakette bir kupon, her 50, 100, 150, 200 kupona İnhisar mamulâtından LİKÖR, ŞARAP, KANYAK, LÜKS SİGARA, AV MALZEMESİ verilir. KABIZLIGI DEFEDER Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraat, Baytar Fakültelerine kız ve erkek ve Orman Fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, parah yatılı ve yatısız talebe alınacaktır. Enstitüye yazılabil mek için aşağıdaki şartlara uymak gereklidir. 1 Lise mezuniyet imtihanını vererek bakaloryasını yapmış veya lise olgunluk diplomasmı almış olmak «bakaloryasını yapmamış veya olgunluk diplomasmı almamış olanlar Enstitüye almamaz» ve Türk tâbiiyetinde bulunmak lâzımdır. 2 Istanbul Üniversitesinin Fen Fakültesinden naklen gelecek olanlar orada okudukları sömestrelerden, muvaffak olmuşlarsa, ikisi kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman Fakültesinin üçüncü sö meslrelerine ahnırlar. Ancak Baytar Fakültesine girenlerin bu Fa kültenin birinci ve ikinci sömestrelerinde okunan anatomî dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat Fakültesine girenlerin ziraat stajını yapmaları gereklidir. 3 Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yu kan olmaz. Niharî talebe yüksek yaş kaydine bağlı değildir. 4 Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum gösterdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hasta evi ku rulunun raporu lâzımdır. 5 Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ertiklerinin lüzum gösterdiği be ' den kabiliyetini göstermiyenlerin Enstitüden ilişiği kesilir. C Ziraat Fakültesine girecek talebe Ankarada Orman Çiftli ğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebe* ye 30 lira aylık verilir. Yatacak yer Çiftlikte parasız sağlanır. «Stajiyer talebenin yemesi, içmesi de Enstitüce sağlandığı takdirde kendilerine bu 30 lira verilmez.» 7 Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devresi içinde, sonradan meydana gelen mücbir haller dışında olmak üzere, kendiliğinden stajım veya okumasını bırakanlardan veya cezel olarak çı kerılanlardan hükumetçe yapılan masrafları ödiyecekleri hakkında verilecek nümuneye göre Noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 Enstitüye girmek istiyenler yukarıda yazılı rapordan başka nüfus kâğıdını, aşı kâğıdını, polis veya Uraylardan alacaklan uz • gidin kâğıdını, ortamekteb ve liselerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehliyetnameleri iliştirilerek el yazılarile yazacakları pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafile birlikte doğruca Ankarada Yüksek Enstitü Rektörlüğüne başvururlar. Talibler dilekçelerinde hangi fakülteye kaydolunmak istediklerini bildirmelidirler. Aksi takdirde dilekçeleri hakkında bir muamele yapılamaz. 9 Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve 8 inci maddede yazılı kâğıdlann ilişik olmadığı dilekçeler gelmemiş sayılır ve bunlar hakkında hiçbir muamele yapılmaz. 10 Vaktinde tam kâğıdlarile başvuranlar arasından pek iyi veya iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kabul edilecek talebe diploma derecesine ve başvurma tarihlerine göre seçilirler. Kadro dolmadığı takdirde orta dereceliler de başvurma sırasına göre almabilirler. 11 Cevab istiyenler ayrıca pul göndermelidirler. 12 Başvurma zamanı ağustosun birinci gününden eylulün otu zuncu günü akşamma kadardır. Bundan sonraki başvurmalar kabul edilmez. (15) Bu Kupon *ara demclctir... YENİCE Ayrıca: Hediyelerle beraber alacağınız kur'a numaralarile yılbaşmda çekilecek BOYÜK YENİCE PİYANGOSUNDA Fordor Turing 1936 modeli zarif bir Ford otomobili veya bunun yerine bir Ford kamyonu veya Ford traktörü, 230 liralık BLAVPUNKT RADYOLARI, REVUE SAATLERt, 1ÇK1 SERVİSLERİ, SOFRA TAKIMLARI v.s... ilcramiyeli Yemeklerden birer saat sonra alınırsa HAZIMSIZLIĞI, mide ekşilik ve yanmalaruu giderir. Ağızdaki tatsızlık ve kokuyu izale eder. HOROS markab ambalajına dikkat. Deposu: Mazon ve Botton ecza deposu, Yenipostane arkası Aşir E t Sok. No. 47. Nişantaşında •• I Ş I K Ana, Uk, Orta, ve Lise kısımlan vardır. Yatılı ve yatısız talebe kaydı için hergün müracaat edilebilir. Istiyenlere mektep tarifnamesi gönderilir. Telefon: 44039 Memleketimizin en eski hususî lisesidir. e*ki <«Feyziyee» > I L İ S E S İ Feyziy • hakim almanca bilir iyi bir Bilânçoya Bir Türk şirketi tarahndan aranmaktadır. Iş şahadetnameleri ve resimle posta kutusu 760 a müracaat. MUHASiB Kadıköy Sen Jozef Lisesi • Direktörlüğü, yeni ders senesi 10/9/936 tarihinde başlıyacağım ve kayid ve kabul muamelesi pazartesiden başka, hergün saat 9 dan 12 ve 14 ten 18 e kadar yapılacağını ihbar eder. llk tahsili bitirmiş olan talebeyi ihzarî sınıfına kabul Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Tunceli Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: «Dördüncü Umumî Müfettişlik mın • takası dahilinde takriben 100 kilometro uzunluktaki Mazgirt Plü mür yolunun tesviyei türabiye, sınaî imalât inşaatı» dır. Bu işlerin tahmin edilen bedeli «200,000» liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Tesviyei türabiye, şose ve kârgir inşaata dair fennî şartname, E Hususî şartname, F Silsilei fiat cetveli, * G Taş, kum, su grafiği. İstiyenler Bayındırlık işleri genel şartnamesi ve fennî şartnameyi dairede tetkik ve mütalea ve diğer şartnameleri ve evrakı 5 lira be del mukabilinde Ankara Nafıa Vekâleti Şoseler Idaresinden ve Elâzizde Tunceli Nafıa Dairesinden alabilirler. 3 Eksiltme 10/9/936 tarihinde perşembe günü saat on beşte E lâzizde Tunceli Nafıa Müdürlüğü binasında yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı arf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 11,250 lira muvakkat teminat vermesi ve bundan başka Ticaret Odası vesikasını ve Nafıa Vekâletinden istihsal edilmiş yol ve teferrüatı müteahhidliği ehliyet vesikasını haiz olup göstennesi lâzımdır. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Elâzizde Tunceli Vilâyeti Nafıa Dairesine ge tirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilen mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. . (641) Bunaltıcı sıcaklarda rahat netes almak ve sinirleri teskin etmek için BEYOGLU iNGiLİZ MEKTEBİ (High School) KIZ Mekieb 23 eylul çarşamba günü açılacaktır. Kayid ve her türlü malumat için her pazartesi saat 10 12 mektebe müracaat edilebilir. 16 eylulden •• itibaren her sabah saat 10 12 yeni talebe kayid ve kabul olunur. • • Italyan Lisesi veTicaret Mektebi TOMTOM SOKAK Kayıt muameleri eylulün birioci gününden itibaren Saat 10 12 de yapılacaktır. BEYOGLU ISTIKLAL LİSESİ DİREKTÖRLÜĞÜNDEN: 1 llk, Orta ve Lise kısımlan için kız ve erkek, yatılı ve yatısız talebe kaydma başlanmıştır. 2 Kayid için hergün saat 10 dan 16 ya kadar okula mü racaat edilebilir. 3 Bu yıl ancak mezun olan veya tasdikname ile ayrılan talebenin yerine az miktarda yeni talebe alınacaktır. Okula girmek istiyenlerin bir an evvel müracaatleri tavsiye olunur. 4 Eylulün on beşine kadar kaydini yeniletmiyen eski talebenin müracaatleri kabul edilmiyecektir. 5 Istiyenlere kayid şartlarını bildiren tarifname gönderilir. Şehzadebaşı, Polis karakolu arkasında. Telefon: 22534 Nordloit Seyahat Acentası HANS TRENVAPURUÇAK B İ L E T L E R İ Galata: Rıhtım caddesi No. 45 Kefelihüseyin han. Telefon; 44848 | WALTER F E U S T E L Dünyanın her tarafına Askerî Müze Direktörlüğünden: Askerî Müze cumartesi öğleden sonra ve pazar günleri sabahtan akşama kadar açıktır. 10 kuruşa girilir. Cedlerimizin silâhlannı ve 13 asırdanberi muharebe ettiğimiz milletlerden alınan silâhlar ve eşyaları bir harb yadigârı olarak burada göreceksiniz. «238» (717) 1 İpodrom sahasmda yaptırılacak 4 aded ser binası on beş gün müddetle kapalı zarfia eksiltmiye konulmuştur. 2 Muhammen bedeli 15869 lira 95 kurustur. 3 Muvakkat teminatı 1190,25 liradır. 4 Şartname ve keşifnamesini görmek istiyenler hergün Fen Işleri Direktörlüğüne, isteklilerin de 8 eylul 936 salı günü saat on beş buçukta Belediye Encümeninde yapılacağından o gün saat on dört buçuğa kadar teminatlarile birlikte teklîf mektublarını Encümene vermeleri. (614) Ankara Belediyesinden: Sinirli ve ciğerleri zayıf olanlar Ciğerleri temizler. Çam ağacınm bütün şifaî tesirlerini haizdir. Çam Josyanile banyo yapınız, cilde güzellik verir, Kokulan izale eder. Asabî zafiyetleri geçirir. Ferahlık ve neş'e uyandırır. ÇA Adapazarı İlçebaylığından: Çift ev Beherinin keşif Tutan Pey akçesi Aded fiatı L. K. L. K. 12 574,62 6895 44 517 20 Adapazarmm Kalaycı köyü üstünde yapılacak on iki çift göçmeri evinin mevcud plân ve keşif ve şartnameleri dairesinde 19/8/936 tarihinden 2/9/936 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 16 da açılması yapılmak üzere on beş gün müddetle açık eksiltmiye ko nulmuştur. Gelen keşif, proje şartnamesinde görmek istiyenlerin Adapazı Göçmen Komisyonuna müracaatleri ilân olunur. (639) Losyonunu kulianınız. Şişesi 60 kurustur. Biiyük eczanelerde bulunur. Malatya Vilâyetî Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: Malatyada yapılacak hükumet binası temel inşaatıdır. thale kapalı zarf usulile yapılacaktır. 2 Kesif bedeli 20564 lira 46 kurustur. 3 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi, D Fennî şartname, î Hususî şartname, G Keşif cetveli, silsilei fiat cetveli, metraj cetveli. Proje. 4 Istiyenler bu şartnameleri Malatya Nafıa Dairesinde göre bilirler. 5 lhale 7/9/936 tarihine musadif pazartesi günü saat on beşte Malatya Nafıa Müdürlüğünde yapılacaktır. Teklif mektubla rınm ihale saatinden bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine tevdii lâzımdır. Posta ile gönderilecek teklifnamelerin geç gelmesinden dolayı mesuliyet kabul edilmez. 6 Muvakkat teminat akçesi 1542 lira 33 kurustur. 7 İsteklilerin ehliyet vesikası almak için ihale tarihinden lâakal sekiz gün evvel Nafıa Vekâletine müracaat eylemeleri icab eder. 8 Bu hususta daha fazla malumat almak istiyenlerin Malatya Nafıa Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ilân olunur. (640) Şuhut Urayından: «100» hektar tahmin edilen şehir haritasının alınması beher hektarı yirmi beş liradan iki defa münakasaya konulmuş ise de yapı Ian tenzilât lâyık hadde görülmediğinden ihale müddetinin 20 gün tevdidile işin pazarlık suretile yaptırıknasına karar verilmiştir. Is teklilerin 19/8/936 dan 7/9/936 tarihine musadif pazartesiye kadar hergün ehliyetnamelerini hâmil olarak Belediyeye müracaatle pazarhğa iştirak etmeleri ilân olunur. (573) KARYOLALAR Asrî Mobilya Mağazası Istanbul, Rızapaşa yokuşu No. Fabrika fiatına satılıyor AHMED FEVZI 66 Tel. 23407 Kültür Bakanlığı Terzilik ve İstanbul Bölge San'at Okulu Direktörlüğünden: Kürkçülük Okulu Direktörlüğünden: 1 Okulumuz bütünleme sınavlarına 14/9/936 tarihinde başla • nacaktır. Bütünleme sınavile ilgili olmıyanlar birinciteşrinden ' evvel okula gelirlerse alınmıyacaklardır. f 2 Eylul mezuniyet bütünleme sınavı 28/9/936 günü yapılacaktır. < 3 1/10/936 perşembe günü yeni ders yılı öğretimine başlana • caktır. (740) 1 • Okulun dikiş ve biçki kısımlarına talebe kaydma başlan mıştır. 2 Dikis kısmına girmek için ilk okul mezunu olmak yaşı «13» ten küçük ve «17» den büyük olmamak, hüviyet cüzdanı, sıhhat ra porile dört tane fotoğraf ibraz etmek. 3 Biçki kısmına girmek için: llk okul mezunu olmak, yaşı 17 den küçük «20» den büyük olmamak, hüviyet cüzdanı, sıhhat rapo rile dört tane fotoğraf ibraz etmek ve dikişten imtihan vermek. 4 Okul parasız ve neharidir. Ikmal imtihanları 3/9/936 da başhyacak ve okul 1/10/936 da açılacaktır. «728» Adres: Sultanahmed Dizdariye Çeşme sokak. Telefon 22480 E RİFAT ÇAGIL Ankara caddesi No. 71 Gureba hastanesi sinir mutehassıs Ü Sahib ve Bafmuharrirt: Ytmu» Nadi ümumi neşriyati idare eden Yazı Iflerl Müdürü: Hikmet Munif Cumhuriyet matbaan