9 Eylül 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

9 Eylül 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

9 Eylul 1936 CUMHUBIYET 11 kulianınız. Leke yapmadan Grip.nezle, baş ve diş ağnlânnın kat'î İlâcı KESKİN K Ş l rdT ASRî S A Ç BOYASI sabit bir renk temin eder. a eeİ İ . İSTİKLÂL LİSESİ DİREKTÖRLÜĞÜNDEN: ÜĞÜ 1 Ilk, Orta ve Lise kısımları için kız ve erkek, yatılı ve yatısız talebe kaydma başlanmıştır. 2 Kayid için hergün $aat 10 dan 16 ya kadar okula mü racaat edilebilir. 3 Bu yıl ancak mezun olan veya tasdikname ile ayrılan talebenin yerine az miktarda yeni talebe alınacaktır. Okula girmek istiyenlerin bir an evvel müracaatleri tavsiye olunur. 4 Eylulün on beşine kadar kaydini yeniletmiyen eski talebenin müracaatleri kabul edilmiyecektir. 5 İstiyenlere kayid şartlarını bildiren tarifname gönderilir. • • Şehzadebaşı, Polis karakolu arkasında. Telefon: 22534 İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Ülfet, Seniha,, Meliha, Osman taraflarından Emniyet Sandığma birinci derece ipotek olup tamamına ehlivukuf tarafından «4660» lira kıymet takdir olunan Sultanahmedde eski Firuzağa yeni Alemdar mahallesinde Ticarethane sokağında eski 29 yeni 71 numaralı evin satılmasına karar verilmiştir. Mezkur hanenin evsafı aşağıda yazılıdır: Zemin katında: Kapı demirdir, içeride karosimen bir antre ve bir sofa, musluklu kiler, bir halâ, bir oda, bodrum katında: Bir koridor üzerinde •zemini kırmızı çini bir mutfak bahçede bir ayva ağacı, birinci katta: Bir sofa, iki oda, bir halâ, ikinci katında: Camlı dolablı bir sofa, iki oda, üçüncü katında bir sofa, iki oda, bir tarası ve elektrik, terkos, havagazi tesisatı mevcuddur. Umum mesahası 116 metro murabbaı olup bundan 69. m2 bina kalanı bahçedir. Bina kârgir dir. Hududu: Sağ tarafı Rabia Müveddet Hanımın hane ve bahçesi sol tarafı mukaddema Veli Efendi hane elyevm General Kadri Ra şid hane ve bahçesi, arka tarafı merhum Hakkı Bey veresesi arsası ön tarafı merhume Fatma Vasfiye Hanıma aid dükkân ve Ticaret hane sokağile mahduddur. Mezkur gayrimenkul açık arttırmıya vazedilmiştir. Arttırma peşindir, arttırmıya iştirak edecek müşteri lerin kıymeti muhammenenin % 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icab eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve Vakıf borcları borçluya aiddir. Arttırma şartnamesi 10/10/936 tarihine musadif cumartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 27/10/936 tarihine musadif salı günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek birinci arttırmada bedel kıymeti muham menenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid edilerek 11/11/930 tarihine musadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfikan haklan tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacakhlarla diğer alâkadaranın ve irtifak hpkkı sahiblerinin bu haklannı ve hususile faiz ve masarife dair oan iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün zarfmda evrakı müsbitelerile birlikte Dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde haklan tapu sicillerile sabit olımyanlar satış bedelinin paylasmasmdan haric kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Belediye rüsumu ve Vakıf icaresile 20 senelik Vakıf icaresi tavizi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malumat almak istiyenlerin 934/2471 numaralı dosyada mevcud evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu göriip anlıyacaklan ilân olunur. (1060) Nafıa Bakanlığından: 1 Eksiltmiye konulan iş: Ankarada Yüksek Ziraat Ensti tüsü sahasında yatma ve çalışma binasıdır. Keşif bedeli 180,000 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Hususî şartname ve tarifname, E Vahidi fiat ve metraj tarifnamesi, F Elektrik keşfi ve şartnamesi, G Sıhhî tesisat keşfi ve şartnamesi ve kalorifer hakkında izahat. İstiyenler bu şartname ve evrakı dokuz lira bedeli mukabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 21/9/936 tarihinde pazartesi günü saat 16 da Nafıa Vekâletinde Yapı İşleri Eksiltme Komisyonu odasında yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usuliledir. 5 Eksiltmiye girebilmek için istenilen 10,250 lira muvak kat teminat vermesi, Nafıa Vekâletinden ahnmış yapı müteahhid Iiği vesikası göstermesi ve yaptığı buna benzer bir işin bedeli 100,000 liradan aşağı olmaması ve bizzat diplomalı mimar veya mühendis olması veya bunlardan birile müştereken teklif yapıp mukaveleyi birlikte imzalaması lâzımdır. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfm mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «720» (944) Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı BEYOGLU İNGİLİZ KIZ MEKTEBİ (High School) Mekteb 23 eylul çarşamba günü açılacaktır. Kayid ve her türlü malumat için her pazartesi saat 10 • 12 mektebe müracaat edilebilir. 16 eylulden ^ 1 itibaren her sabah saat 10 12 yeni talebe kayid ve kabul olunur. | ^ ı ^ TARSUS AMERICAN COLLEGE AMERÎKAN ERKEK ÜSESİ Tedrisat 1 Birfnci teşrinde başlar Tam devreli Lise olduğu Kültur Bakanlığınca tasdik edilmiştir. Turkçe, ingilizce, Fransızca okunur. Ticaret dersleri vardır. Leylî Ucret 220 lira, Neharî Ucret 40 liradır. Kayid muamelesi yapümaktadır. Merzifon Amerikan Okulu KIZ HAYAT OKULU Tedrisat 28 Eylulde başlar. Tam devreli orta derece olduğu Kultür Bakanlığınca tasdik edilmiştir. Turkçe, ingilizce, Fransızca okunur. Ev idaresi, Ticaret derıleri vardır. Beşiktaş Dikiş Yurdu Tahsili en yüksek biçki dikiş mektebidir. Yeni sene için talebe kaydine başlanmıştır. Şapka, çiçek ve tezyinat dersleri de vardır. Taşradan geleceklere az zamanda hususî ders verilir. Talimat ve program isteyiniz. Akaretler numara 87 Telefon 43687. Leylî Ocret 200 lira, Neharî ucret 25 liradır. Fazla malumat için Direktorlüğe müracaat Kapalı Zarf Usulile Eksiltme Ilânı Yüksek Mühendis Mektebi İstanbul Vilâyeti Nafıa istanbul Vilâyeti Nafıa Satınalma Komisyonundan: Müdürlüğünden: Müdürlüğünden: Eksiltmesi 27/8/1936 tarihinde yapılmış olan işbu inşaata talib 21/9/936 pazartesi günü saat 15 te İstanbulda Nafıa Müdürlüğü Eksiltme Komisyonu odasında 1528.94 lira keşif bedelli fstanbul Gümriik Başmüdürlüğüne aid Çinili Rıhtım hanında yapılacak ka Iorifer işleri açık ekisiltrtieye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, Ba yındırlık İşleri genel, hususî ve fennî «artnameleri, pröje,' keşif hu lâsasile buna müteferrî diğer evrak dairesinde görülebilir. Muvakkat teminat 115 liradır. İsteklilerin en az «1000» liralık bu işe benzer iş yaptığına dair Nafıa Müdürlüğünden almış olduğu müteahhid ve Ticaret Odası vesikalarile 21/9/936 günü saat 15 te Nafıa Müdürlüğüne gelmeleri. (940) 21/9/936 pazartesi günü saat 15 te İstanbulda Nafıa Müdürlüğü Eksiltme Komisyonu Odasında «4292.90» lira keşif bedelli İstanbul Gümriik Başmüdürlüğüne aid Çinili Rıhtım hanında yapılacak tadilâf ve tamirat işleri. Açık eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri genel, hususî ve fennî şart nameleri, proje, keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde görülebilir. Muvakkat teminat 322 liradır. İsteklilerin en az «3000» liralık bu işe benzer iş yaptığına dair Nafıa Müdürlüğünden almış olduğu müteahhidlik ve Ticaret Odası vesikalarile 21/9/936 günü saat 1 5 e kadar Nafıa Müdürlüğüne gelmeleri. (938) zuhur etmediğinden yeniden kapalı zarf usulile eksiltmiye konul muştur. Taliblerin aşağıda yazılı şeraiti haiz olarak müracaatleri. 1 Eksiltmiye konulan «İstanbulda Taksim Gümüşsuyunda Yüksek Mühendis Mektebi binası dahilinde» proje ve şartnamesi mucibince yapılacak inşaat: İnşaatın keşif bedeli «21115» lira «98» kurustur. 2 Bu işe aid şartnamelerle evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Proje. İstiyenler bu şartname ve projeleri «125» kuruş mukabilinde Yüksek Mühendis Mektebi Satınalma Komisyonundan alabilirler. 3 Eksiltme 14/9/1936 pazartesi saat «15» te Yüksek Mü hendis Mektebi binasmda Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile olacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin «1590» lira ilk te minat akçesi ve bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup getirmesi lâzımdır. Nafıa Vekâletinden ahnmış müteahhidlik ehliyet vesikası göstermesi ve bizzat mühendis veya mimar olması veya bun lardan birile ortak olarak çalıştığını bildirir noterlikçe musaddak vesika lâzımdır. 6 Teklif mektubları yukarıda «3» üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Yüksek Mühendis mektebi binası dahilinde Eksiltme Komisyonu Riyasetine makbuz mukabilinde veri lecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet «3» üncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile kapatılmış olması şarttır. Postada olacak gecikmeler kabul edil • mez. Antalya Nafıa Müdürlüğünden: 1 Açık eksiltmiye konulan iş: Antalya Vilâyetinin Elmalı kazası Hükumet konağına aid olup keşif bedeli 6181 lira seksen dokuz kuruştur. 2 Eksiltmiye girecek olanlann 464 lira muvakkat teminat vermesi lâzımdır. 3 Eksiltme işi 27/8/936 tarihinden 15/9/936 salı günü saat 14 e kadar Antalyada Nafıa Müdürlüğü Dairesinde yapılacaktır. 4 Bu işe aid evrakı keşfiye şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Nafıa İşleri şeraiti umumiyesi, • D Fennî şartname, E Projeler, G Keşif, vahidi fiat ve metraj cetvelleri. 5 Bu evrakı görmek ve daha fazla izahat almak istiyenler Nafıa Müdürlüğüne müracaat edebilirler. (833) \TÜRK HAVA KURUMU BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 5 inci keşide 11 Eylul 936 dadır Biiviik İkramiye 3 5 . 0 0 0 liradır Ayrıca: 15.000,12.000,10.000 liralık ikramîyelerle (20.000) liralık bir mükâfat vardır... Malatya Ilbaylığmdan: mammmmmmam tîstanbul Tapu Sicil Grupu Müdürlüğünden: İstanbul Tapu Sicil muhafızlıkları için otuz sekiz aded yazıhane ye masa ile pankolarm yeni ve tamiri açık «ksiltmiye konulmuştur. Eksiltme Tapu dairesinde 936 senesi eylulün 17 üçüncü perşem be günü saat on beşte açık eksiltme olacaktır. Muhammen bedel miktarı 749 liradır. Teminat akçesi yüz lira dır. İsteklilerin hergün Tapu dairesinde nümunelerini görmek üzere Levazım Memurluğuna ve ihale günü de Arttırma ve Eksiltme Komisyonuna müracaatleri. (862) 1 Ash 102977 lira 27 kuruş keşif bedelinden ibaret olup Vilâyet merkezinde yaptınlacak hastane binasının 50000 liralık tahsisatı dairesindeki bir kısım inşaatı 28/8/1936 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 17/9/1936 tarihine rashyan perşembe günü saat 15 te ihalesi yapılacaktır. İsteklilerin Nafıa Vekâletinden alacakları ehliyet vesikalarile 3750 lira muvakkat teminatlarını muhtevî teklif mektublarını ihale saatinden bir saat evveline kadar Vilâyet Daimî Encümeni Reisliğine tevdi eylemeleri şarttır. 3 Bu yoldaki evrakla keşifname ve şartnameleri görmek isti yenler Vilâyet Nafıa Müdürlüğüne müracaat edebilirler. 4 Tellâliye, pul, ilân ve sair masraflar kâmilen istekliye aid dir. (907) (778) Corum Vilâyeti Nafıa Başmühendisliğinden: 1 Eksiltmiye konulan iş: Çorumun Park caddesi üzerinde yapılacak orta okul binasıdır. Temel, bodrum, zemin kat kârgir ve beton işidir. Bu işin keşif bedeli «24,283» lira «25» kurustur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Fennî ve hususî şartname, E Keşif ve silsilei fiat ve metraj cetvelleri, F Proje. İstiyenler bu evrakı Ankara Nafıa Vekâleti Yapı İşleri Umum Müdürlüğü Binalar Heyetinde, Çorum Nafıa dairesinde görebilirler. 3 Eksiltme 1936 yılı eylulünün 15 nci salı günü saat on beşte Çorum Vilâyet Makamında toplanacak Komisyonu tarafından ya pılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin «1821» lira muvakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup gös * termesi lâzımdır. Ticaret Odasında kayidli olduğuna dair vesika ve bu işleri yapa • bileceğine dair Nafıa Vekâletinin ehliyetnamesi. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Vilâyet Makamında toplanacak Eksiltme Ko misyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmis olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (777) İstanbul Sıhhî Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: İstanbul Leylî Tıb Talebe Yurdu talebesi için mevcud nümune ve şartnamesi gibi 760 takım elbisenin imali kapalı zarf usulile eksilt miye konmuştur. 1 Eksiltme: istanbul Cağaloğlunda İstanbul Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Müdürlüğü binasındaki Komisyonda 23/9/936 çarşamba gynü saat 15 te yapılacaktır. 2 Muhammen fiat: Bir takım elbisenin imali 975 kurustur. 3 Muvakkat teminat: 555 lira 75 kurustur. 4 İstekliler nümuneyi Çemberlitaş civannda Fuadpaşa türbesi karşısında Tıb Talebe Yurdu merkezinde görebilir ve şart nameyi de parasız olarak alabilirler. 5 İsteklilerin carî seneye aid Ticaret Odası vesikası ve bu işe yeter muvakkat teminat makbuz veya banka mektublarile ihale vaktinden bir saat evvel Komisyona vermeleri. (921) İst. Posta T. T. Başmüdürlüğünden: Mmtakası Karamürsel Gebze İzmit Yalova Adedi Beher direğin Muvakat teminat muhammen bedeli miktarı Lira Kr. Lira Kr. 100 50 400 40 590 5 00 5 00 5 00 S 00 37 18 150 15 50 75 00 00 fdaremiz ihtiyacı için muhtelif eb'adda ceman 590 aded kestane telgraf direği açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 18/9/1936 cuma günü saat 15 te Galatasarayda tstanbul Posta, T. T. Başmüdür lüğü Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. Her mıntaka direk leri için ayrı ayrı teklif kabul edilir. tsteklilerin şartnamelerini görmek ve muvakkat teminatlarını eksiltme gününden evvel yatırmak üzere hergün Başmüdürlük Yazı İşleri Kalemine müracaatleri. (843).