2 Kasım 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

2 Kasım 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURÎYFT 2 Brinciteşrin AN/İKLOPEDI/İ TÜRKİYEDE ÇIKMIŞ YEGÂNE ANSİKLOPEDİDİR Cumhurîyet müesseselerinin neşrettiği 10 cildlik HAYAT ANSIKLOPEDİSt her evde, her müessesede mutlaka bulunması lâzım gelen bir eserdir. Ecnebi dillerde birçok ve muhtelif ansiklopediler vardır. Fakat Türkiyede yalnız bir ansiklopedi vardır. O da Hayat Ansiklopedisidir. Şimdiye kadar bu ansiklopediyi almışsanız, biran evvel bir seri teminine çalışınız. Çünkü elimizde mevcud tam takımlar pek mahduddur. Sonra bulamamak lehlikesi vardır. ATAMA/T HAYAT LUMA TüRKiYEMiLLî SiGORTA ŞiRKETi TASFİYE HEYETİNDEN: Tasfiye halinde 1500 SAAT DAYANIR İKTISADI SEVEN, HESABINI BİLEH'LUMAlÖJLLANlR TELGRAF : TELEFON ; ELEKTROH 41460 ELEKTRON MÜESSESAT1 GALATA VOYVODA CADDESİ No. 586062 POST* KUTUSlfi «144 Aydın Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: Aydın llinde Memleket Hastanesi paviyon inşaatıdır. Bu işin keşif bedeli «15,690» lira «45» kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Fennî şartname, E Keşif, metraj cetvelleri, F Projeler. Istiyenler bu evrakı Aydın Nafıa Müdürlüğünde görebilirler. 3 Eksiltme 22/10/936 tarihinden 12/11/936 perşembe günü saat on beşte Vilâyet Daimî Encümeninde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin «1176» lira «78» kuruşluk muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesika ları haiz olduğunu göstermesi lâzımdır. A Vekâletten alınan müteahhidlik vesikası, B Bu gibi yapı inşaatı yaptığına dair ehliyet vesikası. C Ticaret Odasında kayidli olduğuna dair vesika. 6 Teklif mektubları üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Encümene getirilerek makbuz mukabilinde verile cektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (2623) UçUncU ilân Merkezi İstanbulda Galatada Voy voda caddesinde 16 numaralı Türkiye Millî hanında kâin Türkiye Millî si • gorta şirketinin fevkalâde olarak top lanan umumî heyetince tasfiyesine karar verilmiş olduğundan mezkur şir kette sigortalı veya sair suretlerle alacaklı sıfatile matlub iddiasında bulu • nanların ticaret kanununun 445 inci maddesi hükümleri dairesinde bir sene zarfında tatil günleri haric olmak üzere hergün iş saatlerinde Galatada Voyvoda caddesinde Türkiye Millî hanın daki tasfiye heyetine müracaatle vesikalarını ibraz suretile iddialarım kayid ve isbat ettirmeleri lüzumu ilân olunur. Bizzat gelmiyenler taahhüdlü mek tupla müracaat edebilirler. Bu suretle müracaat edeceklerin ellerinde bulu nan vesikalar tarih ve numaralarını müracaat mektublarında tasrih etmeleri icab eder. Tasfiye Heyeti 5000 SAHİFE 5000 DEN FAZLA RESİM 10 CİLD Bütiin takım on cildden mürekkebdir. Hepsi de çıkmıştır. On cildin bü*den fiata Posta T. T. Levazım Müdürlüğünden: 1 Idare ihtiyacı için «10» kalemde muhtelif tip ve miktarda kablo tevzi kutusu kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. 2 Bu malzemenin muhammen bedeli on be(ş bin üç yüz altmış bir «15361» ve muvakkat teminatı bin yüz elli üç «1153» liradır. 3 Eksiltme 9/12/1936 tarihinde saat «15» te Ankarada P. T. T. Umumî Müdürlüğünde toplanacak Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. 4 İstekliler teminatlarını Idaremiz veznesine teslim ederek makbuz veya kanunen muteber teminat mektublarını 2490 sayılı kanunda yazılı belgelerle beraber 7/5/1936 tarih ve 3297 sayılı Resmî gazetede ilân olunan talimatnameye tevfikan malik olma ları icab eden müteahhidlik vesikasile teklif mektublarını mezkur kanunun tarifatı dairesinde hazırlıyarak sözü geçen tarihe musa • dif çarşamba günü eksiltme saatinden bif saat evveline kadar o Komisyona vereceklerdir. 5 Şartnameler Ankarada P. T. T. Levazım Müdürlüğünden, İstanbulda Beyoğlunda Levazım Ayniyat şubesinden parasız ola rak verilir. «1462» (2383) pedisi, evinizin sü8Ü ve ziynetidir. Çocuğvmuza verebileceğiniz en güzel hediye Hayat A nsiklopeditidir. Hayan Anriklo İstanbul Harici Askerî| KITAATI 1LÂNLARI Tümen birlikleri için 67,000 kilo pirinc kapalı zarfla alına • caktır. Eksiltmesi 5/11/936 saat 15 tedir. Teklif mektubları bir saat evveline kadar kabul edilir. Tahmin edilen bedeli 17,420 lira ve ilk teminatı 1307 liradır. Isteklilerin şartnameyi görmek üzere hergün ve eksiltmiye işti rak için belli gün ve saatte tek lif mektublarile ve kanunun 2, 3 üncü maddelerindeki vesika larla birlikte Lüleburgaz Tümen Satınalma Komisyonunda bu lunmalan. «389» (2190) Ankara garnizon kıtaatı için kapalı zarftan pazarlığa çevri len 78,000 kilo sade yağına pa zarlık gününde istekli çıkma dığından son pazarlığı 13/11/ 936 cumartesi günü saat 11 de yapılacaktır. Yağın tutarı 70200 lira olup ilk teminatı 4760 liradır. Şartnamesi pazarlığı yapı lacak olan Ankara Levazım  mirliği Satınalma Komisyonundan 351 kuruş mukabilinde verilir. Isteklilerin kanunun 2, 3 üncü maddelerindeki vesika ve temi nat makbuzlarile belli gün saatte Komisyona müracaatleri. «430» (2581) Eskiden alınmtf perakende nüshalarınız varsa noksanlarınızı tamamlayımz Liradır. ROMANYA SEYRÎSEFAÎN ÎDARESÎ Hareket edecek vapurlar: ROMANIA vapuru 4 teşrımsani çarşamba saat 9 da (Pıre, İskenderıye, Hayfa ve Beyrut) a. RECELE KAROL vapuru 6 teşrini sanı cuma saat 13 te (Kostence) ye. Berlm, Breslau, Dresden, Londra, Brüksel, Lahey, Lwaw ve Warszawa için tenzilâtlı fıatlarla müttehid bılet ler verılır. Bütun Romanya, Polonya ve Tuna limanlar: için ve Türkıye • Romanya hükumetleri arasmdaki itilâf mucıbince merkezî ve şarkî Avrupa için tenzilâtlı fıatlarla eşyayi ticariye sevk ve nakledılır. Fazla tafsilât için Galata Yolcu salonu karşısında Ta hirbey hanmda İstanbul umumî acentalığına müracaat. Telefon 44827/8 E K S İ L T M E İ L  N I Konya Baymdırlık Direktörlüğünden: 1 Eksiltmiye konan iş: Konyanın Ereğli kazasında 16,365 lira 75 kurus keşif bedelli 5 dersanelik ilk okul binası inşaatı. 2 Bu işe aid evrak: Eksiltme şartnamesi, mukavelename, mü • nakasa şartnamesi, keşif defteri, proje, fennî şartname, tesviyei tu rabiye, şose ve kârgir inşaata dair fennî şartname, Bayındırlık işleri genel şartnamesi. tstekliler bu evrakı Konya Bayındırlık Direktörlüğünden görüp izahat alabilirler. 3 Eksiltme 9/11/936 pazartesi saat on beşte İl Daimî Encü meninde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için tsteklilerin % 7,5 muvakkat teminat akçesi olan 1207 lira 45 kuruşu vermesi ve bu itibarla asgarî 10,000 liralık işi hüsnü surette ikmal etmiş olduklarına dair ehli yetlerini gösterir vesaiki ihaleden bir gün evveline kadar Konya Bayındırlık Direktörlüğüne tasdik ettirmeleri lâzımdır. 6 Teklif mektubları 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat ev veline kadar Konya İli Daimî Encümeninde toplanacak İhale Komis yonu Baskanlığına makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarf ın mühür mumile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (2267) Kapalı Zarf Usulile Eksiltme tlâm Antalya Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: Antalya Lise paviyonu binası kârgir ve betonarme aksamile çatı aksamı inşaatıdır. Tahmin edilen bedeli «30,615» lira «75» kuruştur' 2 Bu işe aid şartnameler ve evrakı şunlardır: a Eksiltme şartnamesi, b Mukavele projesi, c Bayındırlık işleri genel şartnamesi, e Hususî şartname, f Keşif hulâsası cetveli g Projeler. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı: Antalya Nafıa Müdürlüğünde tetkik edebilirler. 3 Eksiltme 20/10/1936 Urihinden 9/11/1936 günü saat «15» te Antalya Nafıa Müdürlüğü dairesinde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklinin 2296 lira 18 kuruş mu " vakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup getirmesi lâzımdır: Nafıa Vekâletinden alınmış yapı müteahhidliği vesikası ve yaptığı işlere aid bonservisler. 6 Teklif mektubları yukarıda «3» üncü maddede yazılı saat ten bir saat evveline kadar Antalya Nafıa Müdürlüğü dairesine ge tirilecek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde veri lecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede ya zılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice ka patılmış olması şarttır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (2419) Acele Satılık Beyazıdda Leblebiciler karşısında 14 numarada 5 odalı kâgir bir ev elektrik, suyu var. Altmda bir dükkân ehven fiatla acele satılıktır. Almak istiyenlerin içindeki bekçiye sormalan. Hayvan Sağlığı Küçük Sıhhiye Memurları ve Nalband Mektebi Direktörlüğünden: Mekteb talebelerine yaptırılacak azı «32», çoğu «35» hesabite «35» takım elbise ile «35» paltonun mektebde mevcud nümune kumaşlardan şartnamesi veçhile yaptırılması açık eksiltmiye konmuş tur. Elbisenin takımına «1950», paltonun adedine «1250» kuruş fiat tahmin edilmiştir. tlk teminatı «84» liradır. Şartname ve nümuneler Selimiyede Mektebde görülebilir. îstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesaikle beraber eksiltme günü olan 12/11/936 perşembe günü saat 14 te fstanbulda Cağaloğlunda Cumhuriyet Matbaası karşısında Yüksek Mektebler Muhasebeciliğindeki Satınalma Komisyonunda bulun maları. (2585) İstanbul Defterdarlığından: Muhammen bedeli Lira Kr. Cins ve saklı bulunduğu yer Edirne Küîtür Direktörlüğünden: İlk Kırdırma Cfnsi Azı Çoğu Fi. teminatı tarihi Saati tskarpin 190 230 çift 325 63,50 L. 5/11/936 14 Çorap 380 460 » 55 19,00 » » » Edirne Kız öğretmen Okulu talebesine lüzumu olan cins ve mik tarları yukarıda yazılı iskarpin ve çoraplar 20/10/936 tarihinden iti baren on beş gün müddetle açık kırdırmıya konulmuştur. Vermeğe istekli olanların şeraiti öğrenmek üzere hergün Okul idaresine ve kırdırmıya iştirak için de belli gun ve saatte dayramızda toplanacak Komisyona başvurmaları ilân olunur. (2464) Ayasofyada Sultanahmed çeşmesi arkasında yanmış Adliye binası bahçesindeki debboyda saklı 363 kalem elbiselik kumaş, fotoğraf makinesi, bakır, çinko, kurşun, matbaa hurufatı, elbise vesaire gibi muhtelif eşya: 1813 50 Balıkhanenin tamirinden kalıp elyevm Şehzadebaşın da Selimpaşa yokuşundaki Belediye Tanzifat ahırlan bahçesinde durmakta olan potrel vesair hurda demirler 3 (Potrellerin beher kilosu 2 (Hurdaların » » Sıtma Mücadele teşkilâtından müdevver olup Dolma bahçede mülga îstablıâmirede saklı 28 model 4 silin dirli ve 4914052 motör numaralı açık Şevrole marka 90 otomobil Yukarıda cinsi ve bulundukları mevkiler yazılı emval hizaların daki bedeller üzerinden açık arttırma usulile ayrı ayrı satılacaktır. İsteklilerin ve tediye şeraitini öğrenmek istiyenlerin 5/11/936 per şembe günü saat on dörtte yüzde yedi buçuk pey akçelerile Millî Emİâk Müdürlüğünde toplanan Komisyona müracaatleri. «M.» (2351) Emniyet İşleri Umum Müdürlüğünden: 1 936 senesi için zabıta memurlarına satın alınacak azı 4500 çoğu 5419 çift fotin ile azı 4500 çoğu 4960 çift getir yirmi bir gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Fotinin beher çiftine 335 ve getirin beher çiftine 275 kuruş muhammen fiat konulmuştur. 3 İhale 16/11/936 pazartesi günü saat on beşte Emniyet tşleri Umum Müdürlüğü binasında müteşekkil Komisyon huzurunda yapılacaktır. 4 Eksiltmiye gireceklerin 2384 lira 52 kuruşluk muvakkat teminat mektub ve makbuzile ve 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektublarını ihale vak tinden bir saat evvel Komisyona vermeleri. 5 Bu iş için fazla izahat almak, nümune ve şartnamesini gör mek istiyenlerin hergün sözü geçen Komisyona müracaat edebile cekleri. «1558» (2570) Tahlisiye Umum Müdürlüğünden: Kapah zarfla ihalesi 27/11/936 tarihinde yapılacağı ilân edilen Gonyometro şartnamesinin müddete aid kısmında tadilât yapıl masına lüzum görüldüğünden şimdiye kadar İdareye müracaat e derek şartname almış olanların ellerindeki şartnamelerle beraber Merkez Rıhtım hanındaki Tahlisiye Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonuna müracaatleri. (2607)