15 Kasım 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

15 Kasım 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURİYET 15 tkindteşrin 193G C İ L D İ N İ Z İ B E S L E Y İ N İ Z ! 28 gün zarfmda birçok seenler daha gencleşmiş olursunuz. Meşhur bir üniversite profesörü, genc hayvanlardan cilt için hakikî bir cevher istihsale tnuvaffak olmuştur. 100 kadından 99 u beslenmemiş bir cilde maliktir. Buruşukluklar, sol • muş tenler ve gevşek yanaklar bu hagünlük lin bazı alâmctlcridir. güzellik Zamammızda tecrübe ile sabit olreçetesi muştur ki; cildiniz, milyonlarca me genç hayvanlarsameleri sayesinde sureti hususiyede dan istihsal edılen " BİOCEL., hazırlanmış birçok unsurlan mas ve cevheri canlı hüceyreler şekline ifrağ ederek kaybettiği güzellik ve tazeliği kaza nabilir. I İstanbul Harici Askerl KITAATl tLÂNLARI | Cild için Cilt için en mükemmel gündelik güzellik reçetesi budur: Genç hayvanlardan istihsal edilen Biocel cevheri, taze krema ve musaf fa zeytinyağı. Bütün bu unsurlar, şimdi Tokalon kreminin terkibinde mevcuddur. Bu krem, tanmmış cilt unsurlarımn en nükemmeli ve en fazla besleyicisi dir. Yalnız bir gece zarfında cildini zi taravetlendirecek ve inanılmıyacak derecede canlandıracaktır. Ve 23 gün zarfmda devamlı bir güzelhkte yeni bir ten temin edecek, beşerenizi bir gül yaprağı gibi daha tatlı, daha nermin kılacak ve buruşukluklardan. gevşek yanaklardan ve yüzün zayıflamış adalelerinden kurtaracaktır. Bu şayanı hayret semereyi, ayna nıza bakarak tasdik edeceksiniz. 40 ve 50 yaşlannda birçok kadınlar son derece besleyici bir unsur olan bu kremi muntazaman kullanmalan sayesinde hemen bir genc kızm terütaze cildine ve nermin temne malik olmağa muvaffak olmuşlardır. Ak şamları, Tokalon kreminin pembe rengindeki ve sabahları (yağsız) beyaz rengindekini kullanımz. Pembe rengindeki krem en fazla besleyi cı bir kremdir. Fakat sabahları (yağ sız) beyaz krem kullanılması mürec cahtır. Çünkü fevkalâde bir cilt unsuru olduktan başka pudrayı gayri mer'î kıla r ve son na medar olur. derece yapışması Muhtelif yerlerde yaptırılacak 14 yeraltı benzin tankı kapah zarfla eksütmeye konulmuştur. Tah min edilen bedeli 144956 iira 76 kuruş olup ilk teminatı 8487 lira 80 kuruştur. İhalesi 2/12/936 çar şamba günü saat 15 tedir. Eksiltmeye girecekler evvelâ ehliyet vesikalarını havi inşaat şubesine gösterdikten sonra alacak'arı ve sikayı M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonuna göstererek şartna mesini 750 kuruş mukabüinde alabilirler. Evvelce inşaat şubesinden vesika almıyanlar eksiltmeye gire * mezler. Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle Bayındırlık Bakanlığından fsnnî eh liyetnamelerile birlikte idarî şart namede istenen ve behemehal verilmesi mecburî olan vesikalarla teminat ve teklif mektublarım ihale gününden en ereç bir saat evveli ne kadar M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonuna vermeleri. «397» (2219) 9100 metro mavi renkte ka putluk kumasa talib cıkmadı • ğından yeniden kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Tah min edilen bedeli 26.845 lira olup ilk teminat parası 2013 lira 38 kuruştur. İhalesi 17 ikinciteşrin 936 salı saat 15 tedir. Şart namesini almak ve nümunesini görmek istiyenlerin 135 kuruş mukabilinde M. M. V. Satınal m?» KnT>'svom»ndan alınır. Mu habere ile sartname gönderile mez. Eksiltmeye gireceklerin kanunun istediği vesaikle birlikte teklif ve teminat mektublarım en geç ihale saatinden bir saat evveline kadar Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonuna vermeleri. «433» «2618» *** Ankara Garnizon kıtaatının ihtiyacı için 102,000 kilo pirinc 23 ikinciteşrin 936 pazartesi günü saat 15 te kapalı zarfla alı nacaktır. Şartnamesi eksiltme nin yapılacağı Ankara Levazım Âmirliği Satınalma Komisyo nunda hergün parasiz görülebi lir. Pirincin tutarı 20,400 lira o lup ilk teminatı 1530 liradır. İstekliler kanunun 2, 3 üncü maddelerindeki vesika, teminat makbuzlarını havi zarflarını belli gün ve saatten bir saat evve line kadar Komisyona vermiş bulunacaklardır. «445» (2675) ### 1 Eksiltmiye konulan iş: Pınarhisarın 600,000 kilo yulafı. 2 Kapalı zarfla ihalesi Vi zede yapılacaktır. 3 İhalesi 28 ikinciteşrin 936 cumartesi günü saat 11 de ya pılacaktır. 4 Yulafın muhammen be deli 37.500 liradır. 5 İlk teminatı 2813 liradır. 6 Şartnamesi hergün Vize Satınalma Komisvonunda görü lebilir. «456» (2838) Çorum garnizonunda bulunan eratın ihtiyacı icin kapalı zarfla eksiltmiye konulan 60000 kilo sıüjır etinin belli vaktinde talib çıkmadısından ayni evsaf ve şartlar icinde 20 ikinciteşrin 936 cuma eünü saat 15 te ihalesi yapılmak üzere yeniden kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. İlk teminat 562 lira 50 kuruş o lup ihalesi Corumda Orduevin de yapılacaktır. İstekliler içinde teminat makbuz veya banka mektubları da olduğu halde zarf lannı belli saatten bir saat evvel Komisyona vermiş bulunmaları. «461» (2865) * * * Hava ihtiyacı için 80 metre mikâbı Amerikan camı kapalı zarfla eksiltmiye konmuştur. Tahmin edilen bedeli 43200 li ra olup ilk teminat parası 3240 liradır. İhalesi 4/1/937 pazar tesi günü saat 15 tedir. Şartna mesini 216 kuruş mukabilinde M. M. Vekâleti Satınalma Ko İLÂN KAPELLi (CAPPELLİ) FERRANİA Fotoğraf Amatörlerine Fotoğraf levazımatı gelmiştir. Başlıca fotoğraf levazımatı satan mağazalarda satılır. Umumî acental.ğ. : UMBERTO J. REFORZO Posta kutusu 2295 İzmir İli Daimî Encümeninden: 15 birinciteşrin 936 perşembe günü ihalesi yapılacak iken bütçe nin gelmemesinden ötürü Encümence eksiltmenin uzatılmasına karar verilen 12897 lira keşif bedelli İzmir Manisa yolunun 7 + 000 11 + 500 kilometreleri arasındaki şosenin esaslı onarılması yeniden 15 gün müddetle kapalı eksiltmiye konulmuştur. Bu yolun kapalı eksiltmesi 3 birincikânun 936 perşembe günü saat on birde \} Daimî Encümeninde yapılacaktır. İsteklilerin hazırlıyacakları 968 liralık muvakkat teminatla teklifnamelerini ve Bayındırlık Bakanlığından alınmış ehliyet vesikalarile birlikte yukarıda tayin olunan tarih ve saatten bir saat evveline kadar Daimî Encümen Başkanlığına vererek makbuz almaları ihale gününde bütçe gelmediği takdirde ikinci bir ilânla zarfların kabu lüne devam olunacaktır. Fazla bilgi edinmek istiyenlerin İzmir Bayındırlık Direktörlüğüne başvurmaları. «1100» (2812) Kiralık Modilyalı apartıman aranıyor Tünel ile Taksim ve Ayazpaşa ara sında mobilyalı kalorifcrli müstakil olmak şartile 4 5 odalı apartıman an • yorum. Kiralamak istiyenlerin 52 25 veya 41467 ye telefon etmeleri. Harkov ve Berlin Konservatuar ların an mezun san'atkâr bayan SOFIA. VEKiLLi tarafından 21 ikinciteşrin saat 21 de Taksim'de' Dağcılık Kulübünde CHOPıN pi ano konseri verilecektir. Bi etler Galatasarayda Natta'da satılmaktadır. CHOPiN KONSERi İstanbul Komutanlığından: 1 As. Ş. Başkanlıklarında çalıştırılmak üzere tekaüd binbaşı ve yüzbaşılann en genc yaşta olanlarından münasib miktarda tekaüd subay mütekaiden çalıştırılmak suretile «ücretli değil» alınacaktır. 2 Arzu edenlerin aşağıdaki şartları tamamlıyarak şubeleri vasıtasile İstanbul Komutanhğına müracaat etmeleri. 3 Şartlar şunlardır: A İstida dilek B Sıhhat raporu C En az iki sene hizmet edeceğine ve tayin edilecekleri yere harcirahsız gideceklerine dair Noter senedi D Tekaüd oldukları günden bu ana kadar nerelerde ve ne gibi vazifeler gördüklerine dair vesika H Polisin musaddak hüsnühal vesikası. (2851) İTTİHADI MİLLl Türk Sigorta Şirketinden: İttihadı Millî TUrk sigorta şirketi hissedarlar umumî heyeti, ticaret kamınuriun 386 nci ve dahilî nizamnamenin 2S inci maddelerine tevfikan 17 kânunuevvel 1936 tarihine musadif perşembe günü saat 11 de şirketin Galatada Ünyon hanında kâin dairei mahsusasında ruznamede yazılı şirket sermayesi • nin tezyidi hakkında müzakerede bu • unulmak üzere alelâde olarak topla • nılacaktır. Jiahçe İzmir İli Daimî Encümeninden: 15 birinciteşrin 936 perşembe günü ihalesi yapılacak iken bütçe nin gelmemesinden ötiirü Encümence eksiltmenin uzatılmasına karar verilen 23649 lira 36 kuruş keşif bedelli Menemen Muradiye yolunun 7 + 544 15 + 960 kilometreleri arasında yaptırılacak şosenin yeniden 15 gün müddetle kapalı eksiltmiye konulmuştur. Bu yolun kapalı eksiltmesi 3 birincikânun 936 perşembe günü saat 11 de İzmir tli Daimî Encümeninde yapılacaktır. Isteklilerin hazırlıyacakları 1774 liralık muvakkat teminat ile teklifnamelerini ve Bayındırlık Bakanlığından alınmış ehliyet vesikasile birlikte yukarıda tayin olunan tarih, gün ve saatten bir saat evveline kadar Daimî Encümen Başkanlığına vererek makbuz almaları. İhale gününde bütçe gelmediği takdirde ikinci bir ilânla zarfların kabulüne devam olunacaktır. Fazla bilgi edinmek istiyenlerin İzmir Bayındırlık Direktörlüğüne başvurmaları. «1101» (2811) Ticaret kanununun 385 inci maddesine tevfikan her hissedar, velev bir hisseye malik olsa bile hisse miktarı tahdid edilmeksizin tevdi cttiği hisse adedi 22 teşrinisani 936 tarıhine tesadüt eden pazar günü saat 5 nisbetinde reye sahib olmak üzere bu te Tokatlıyan salonlarırrda verilecektir. umumî heyete iştirak hakkını haizdir. Umum Galatasaraylılarla Galatasarayı sevenlerin Cemiyetten Hissedarların malik bulundukları sedavetiyelerini alıp teşrif etmeleri rica olunur. iıedleri ticaret kanununun 371 inci maddesine tevfikan içtinıa gününden en geç bir hafta evvel şirketin idare merkezine tevdi etmeleri lâzımdır. Bankaların Cinsi Azı Çoğu teminatı Tutarı tarihi GünO Saat makpuz ilmiihaberlcri dahi hisse senedLâcivert kumaş 500 750 m. 242 L. 3225 L. 1911936 Perşembe 15 leri gibi kabul edilecektir. Hisse senedlerini tevdi eden hissedarEdirne Kız öğretmen okulu talebesinin ihtiyacı için cins ve miklara verilecek olan makpuzlar duhuliye tarı yukarıda yazılı elbiselik lâciverd kumaş 4/11/936 dan itibaren kartı yerine kaim olacaktır. Galatasaraylıların Çayı Edirne Kültür Direktörlüğünden: 15 gün müddetle kırdırmaya konulmuştur. Vermeğe istekli olanla rın belli gün ve saatte dairemizde toplanacak Komisyona gelmeleri ve nümuneyi görmek için de hergün Okul İdaresine başvurmaları ilân olunur. (2737) SiMAVNE KAD1SI OĞLU Elektrik Münakasa İlânı Kırklareli Belediye Reisliğinden: BEDREDDiN D ES T A N I UĞUR DUVAR TAKVİMİ Yurddaş!.. Bir duvar takvimi almak için saücıya gittiğinde Uğur'u iste !.. Uğuru al!.. öğretmen Fuad Gücüyener Edirne Kültür Cinsi Miktarı Çift Direktörlüğünden: İhale tarihi Tahmin İlk teminatı bedeli Lira K. kuruş 120 135 İskarpin 51 20/11/936 cum a 500 günü saat 14 te Nümune ve şartnaKültür Direktörmesi okulda görülür. Iüğünde Edirne San'at okulu talebeleri için alınacak olan 120 135 çift iskarpinin evsaf şeraiti yeniden tesbit edildiğinden 5/11/936 tari hinden itibaren 15 gün müddetle yeniden açık eksiltmiye konulmuştur. Okulda mevcud nümunesine göre eksiltmiye iştirak edeceklerin pey akçelerini yatırarak Kültür Direktörlüğünde Satınalma Ko • nıisyonuna gelmeleri ilân olunur. (2828) Yüksek Mühendis Mektebi arttırma ve Eksiltme Komisyonundan 1 Mekteb makine lâboratuarı için lüzum olan Turbo Elektrik grupu kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 Elfsiltme 21/12/936 pazartesi günü saat 15 te Gümüşsuyunda Mekteb binası içindeki komisyonda yapılacaktır. 3 Muhammen bedeli «19,500» ve ilk teminatı «1463» liradır. 4 İstiyenler şartnamesini mekteb idaresine müracaatle parasiz alabilirler. 5 Teklif mektubları 2 nci maddede yazılı saatten bir saat ev veline kadar komisyon reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet 2 nci maddede yazılı saite kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış ulunması şarttır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «2430» 1 Kırklareli şehrinin Nafıa Vekâletinden musaddak elektrik Yazan: projesi mucibince mevcud elektrik santralına ilâveten yapılacak te sisat 3/11/936 tarihinden itibaren 45 gün müddetle kapalı zarf usulile mVnakasaya konulmuştur. 2 Münakasa 21/12/936 pazartesi günü saat 15 te Kırklareli Belediye Dairesinde Encümen huzurunda yapılacaktır. 3 Mubayaa edilecek motör 200 efektif beygir takati buhar ma Yakında çıkıyor. kinası kazanile birlikte yarım sabit lokomobil tipinde iki silindirli Fiatı 50 kuruştur. Şimdiden sipariş veriniz» «Kompon Tandem» olup melânjlı kondansörle çalışacak, adedi dev Yeni Kitabcı Ankara ri takriben 300 ve ^ 10 fazla humulede sabit kalacaktır. Bu makina caddesi No. 85 ile birlikte makinanın takatile mütenasib kayışla müteharrik bir Alternatör maikaz dinamosu ve kayış verilecektir. Adedi devri 750/1000 dir. Mevcud tevzi tablosuna bu Alternatöre lâzım olacak Konya asliye hukuk hâkimliğirvden: nev'i ve miktarları fennî şartnamesinde yazılı elektrik mesaha alet Konyanın Fakıdede mahallesinden leri verilecektir. mücellit AIi kızı İsmet tarafından Kon4 Bedeli keşfi 23800 lira olup ^c 7,5 teminat akçesi 1786 liradır. janın Keçeci mahallesinden İbrahim 5 MOnakasaya iştirak edeceklerin bu teminatla ve teklif mek oğlu Ahmed aleyhine açılan boşanma tublarile münakasa saatinden bir saat evvel Belediye Riyasetine mü davası üzerine ikametgâhı meçhul ol racaat etmiş bulunmaları gereklidir. duğu anlaşılan müddeaaleyh mezbure 6 Münakasa 2490 sayılı kanuna göre yapılacağından taliblerin dava arzuhali sureti ve davetiye varabu kanunun üçüncü maddesinde gösterilen vesaikten maada bu gibi kası İstanbulda çıkan (Cumhuriyet) işleri taahhüde salâhiyettar olduklarını gösteren Nafıa Vekâletinin gazetesinin 20 eylul 936 tarihli ve 4438 sayılı ve 23 birinci teşrin 936 tarihli ruhsatnamesini ibraza mecburdurlar. ve 4471 sayılı nüshalarile ilânen tebliğ 7 Bu işe aid fennî sartname, keşifnamesile münakasa şartna edildiği halde on gün içinde esas davamesini görmek istiyenler Kırklareli, İstanbul ve Ankara Belediye ya bir guna cevab vermediği gibi tayin lerine başvurabilirler. olunan muhakeme gününde dahi mah8 İhale ve montaj, fennî ve münakasa şartnameleri dahilinde kemeye gelmemiş ve davacmın talebile yapıhr. (2969) gıyabında muhakeme icrasına ve gıyab N A Z IM HiKMET misyonundan bizzat alabilirler. Muhabere ile sartname gönde rilemez. Eksiltmiye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerindeki belgelerle bir likte ihale günü ve saatinden en geç bir saat evveline kadar te minat ve teklif mektublarım Ankarada M. M. Vekâleti Sa tınalma Komisyonuna verme leri. • «470» (2946) Dr. Cevad Tahsin iDRAR, KAN, KA2URA7 ve sairenin tahlillerinı yapar. Divanyolu ortasında. Tel 23334 Zayi Seyrüseferde 88 No. ile mukayyed şirketimize aid motosikletin plâkası zayi olmuştur. Yenisinin alınacağı ilân olunur. İstanbul Beyoğlu ve Yeniköy daireler Tiirk Anonim Gaz Şirketi Ki M Y A G E R karannın ilânen tebliğine ve muhakeıncnin 20/11/936 cuma günü saat 9 a talikına mahkemece" karar verilmiş olduğundan müddeaaleyh Ahmedin zikri geçen gün ve saatte Konya asliye hu kuk mahkemesine gelmesi lüzumu ve isbu ilân tarihinden itibaren beş gün içinde itiraz etmediği ve muhakeme günü dahi mahkemeye gelmediği takdir de bir daha muhakemeye kabul edil ıniyeceği gıyab kararı ihbarnamesinin tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur.