5 Aralık 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

5 Aralık 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

5 Birincikânun 1936 CUMHURİYET Şehidlikleri İmar Cemiyetinden: Cemiyetimizin senelik heyeti umu miye içtimaı 6/12/936 pazar günü saat on üç buçukta Cağaloğlunda Halkevi salonunda yapılacaktır. Sayın azanm teşrifleri rica olunur. 11 SIHHATINIZI KORUYUNUZ Satılık hane " F E M İ L , , TUVALET BEZLERiDiR. Her eczanede bulunur. Türkiye ve utnum Balkan hükumetleri için vekili lş Ecza Deposudur. Bayanların candan arkadaşı: Aybaşlannda kullandıkları Gedikpaşada Tiyatro caddesinde Saraç Ishak mahallesinde Tatlıku yu sokağmda imatn hamamına bitişik 26, 28, 30 numaralı ve dokuz odah hane bu ayın dokuzuncu çarşamba günü saat on doıtten 16 ya kadar Sultanahmed birinci sulh hukuk hâkimliginde sahlacakhr. Mehammen bedeli 4500 iradır. Denizyolları İşletmesi Müdürlüğünden: KARADENİZ POSTALARI 8 ilkkânundan itibaren Karadeniz yolu postaları değişecektir. Bu tarihten itibaren postalar İstanbuldan PAZAR, SALI ve PERŞEMBE günleri kalkacaktır. PAZAR postası saat 12 de kalkacak ve gidişte Zonguldak, İne bolu, Sinob, Samsun, Giresun, Trabzon ve Rizeye uğrıyarak Hopaya kadar gidecek ve dönüşte bu iskelelere ilâveten Pazar'a uğrıyacaktır. SALI postası saat 12 de kalkacak ve gidişte İnebolu, Gerze, Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Giresun, Görele, Trabzon ve Rizeye uğrıyarak Hopaya kadar gidecek ve dönüşte bu iskelelere ilâveten Sürmene, Akçaabad ve Sinoba uğrıyacaktır. PERŞEMBE postası saat 16 da kalkacak ve gidişte Zonguldak, İnebolu, Ayancık, Sinob, Samsun, Unye, Fatsa, Ordu, Giresun, Tirebolu, Vakfıkebir ve Trabzona uğrıyarak Rizeye kadar gidecek ve dönüşte bu iskelelere ilâveten Ofa uğrıyacak, fakat Sinoba uğramıyacaktır. Muvakkat dördüncü postalar CUMARTES1 günleri saat 12 de kalkacak ve gidişte İnebolu, Samsun ve Orduya uğrıyarak Trabzona kadar gidecek ve dönüşte bu iskelelere ilâveten Giresuna uğrıyacaktır. (3391) Kültür Bakanlığı tarafından mekteblere kabul ve resmi kitab listesine konulan Zayi Suleymaniye Askerlik şube • sinden aldığım terhis tezkeremi kay • bettim. Yenisini çıkaracağımdan hük mü yoktur. tnebolu kazasının Abana nahiyesinden 322 tevellüdlü Ahmed oğlu Abdullah Zayi 931 senesi Aydm sanayi okuIunun yedinci sınıfından aldığım tas diknamemi kaybettim. Yenisini çıkaracağımdan hıikmü yoktur. 78 Mehmed oğlu Hıfzı .KANZUK MEYVA TUZU Kanzuk meyva tuzu en hoş meyva usarelerile hazırlanmış tır. Hazmı kolaylaştırır. İnkı bazı izale eder. Kanı temizliyerek vücude tazelik ve canülık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Bevoğlu tstanbul Kocaeli Vilâyetinden: Vilâyet okulları için bir aded seyyar sesli sinema makinesile birlikte sessiz 25 metre filim alıcı bir makine açık eksiltme suretile satın alınacaktır. Bunlann muhammen bedeli 1800 liradır. İhale bi rincikânunun 17 inci perşembe günü saat on beşte Vilâyet Maka mında yapılacaktır. İsteklilerin 135 liralık muvakkat teminat mek tubu veya banka makbuzile Vilâyet makamına ve şartnamesini görmek istiyenlerin Encümen kalemine müracaatleri. (3312) Teminatlı L Saatlerini Her yerde arayınız. tnhisarlar Umum Müdürlüğünden ORTA ATLAS Prof. Faik Sabri Duran Ikinci defa olarak Londrada basılmıştır. Türkiye Cumhuriyeti haritası en son vilâyet taksimabna göredir. Endeks ve istatistik malumatı da atlasla birlikte Londrada basılmıştır. FiATI 150 KURUŞTUR. ^ KANAAT KITABEVİ " " Kars Valiliğinden: I Öksürük; Nefes darlığı; Soğuk alğınlığı ve Göğüs nezlelerinden sizi kurtaracak en eyi îlaç budur. Her Eczaneden israrla isteyiniz. REOSİL 1 Şartname ve resmi mucibince Paşabahçe f abrikasında tahammür havuzlarını karıştırmak için yaptırılacak «3400» lira keşif be delli Ajitatör «Transmisyon» tertibatı pazarlık suretile eksiltmiye konulmuştur. 2 Pazarlık 11/12/936 tarihine raslıyan cuma günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 3 Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alı nabilir. 4 İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (3H2) j • 1 Temdid edildiği halde taliblisi çıkmıyan Kars şehrine 16 kilometre mesafedeki Borlu membaından isale edilecek su insaatı bu kere hususî şartnamesi aşağıdaki sartlara göre değiştirilerek 8/11/ 1936 tarihinden itibaren yeniden 45 gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. A Yarı paranın bir sene sonra verilmesi şartı kaldırılmış para nm peşin verilmesi kabul edilmiştir. B Müteahhid font boruları yalnız Rusyadan değil istediği memleket malından getirebilecektir. C tnşaat bir kül halinde münakasaya konduğu gibi ayni za manda Karsta boru ve malzemesi teslimi ayrı, bom ferşi ve diğer imalât işleri ayrı olarak ta münakasaya konmuştur. Şu hale nazaran inşaatın heyeti umumiyesine vaki olacak teklif kabul edildiği gibi tefrik edilen iki kısma da vaki olacak ayrı teklifler de kabul edile cektir. Daimî Encümen bu teklifler arasında muvafık bulduğu şıkkı intihabda muhtardır. 2 Umum isale inşaatınm keşif bedeli (123062.92) liradır. Muvakkat teminatı (9229.71) liradır. Karsta boru ve malzemesi teslimi için keşif bedeli (47949.19) Ii radır. Muvakkat teminatı (3596.18) liradır. Mahallinde boruların ferşi ve diğer imalât için keşif bedeli (75113.73) liradır. Muvakkat teminatı (5633.52) liradır. 3 İhale 23/12/1936 tarihine musadif çarşamba günü saat 15 te Kars Hükumet Konağmda toplanacak Daimî Encümence yapı lacaktır. 4 Umumî ve fennî değişen hususî şartname, keşif evrakı ve plânlar «6.15» lira mukabilinde Kars Nafıa Müdürlüğünden ve rilecektir. 5 Projelerin musaddak suretleri Ankara, Istanbul, îzmir Nafıa Müdürlüklerinde mevcud olduğundan buradan tetkik edilebilir. 6 Boru ferşi ve imalâtı smaiye taahhüdünden ehliyet vesikası aranacak boru ve malzemesi teslimi taahhüdünden ehliyet vesikası aranmıyacaktır. 7 Isteklilerin 2490 numaralı kanuna uygun şekildeki teklif mektublarını ve bu İşlerde ihtısası olduğuna dair Nafıa Vekâletinden almış olduğu ehliyet vesikasını ve malî iktidarını mübeyyin vesaikle beraber 23/12/1936 çarşamba günü saat 13 e kadar Kars Vılâyeti Daimî Encümen Reisliğine makbuz mukabilinde verme leri veya posta ile göndermeleri ilân olunur. (2993) Kocaeli Vilâyetinden: Vilâyet Hususî Idaresile 1 1 okullar için yaptırılacak 74 kalem 1c matbu evrak birincikânunun on yedinci perşembe günü saat on beşte açık eksiltme suretile Vilâyet Makamında ihale edilecektir. Muhammen bedeli 2000 liradır. İsteklilerin 150 liralık muvakkat teminat mektubu veya banka makbuzile Vilâyet Makamına, şartname ve nümunelerini görmek istiyenlerin Encümen Kalemine müra caatleri. (3311) DUnyanın en meşhur şeker ticarethanesl Akide şekeri Elvan şekeri Fıstıklı lokum Sade lokum 60 Kr. 80 Kr. 120 Kr. 60 Kr. 1 8/10/936 tarihinde ihalesi yapılmak üzere kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuş olan «35022» lira «37» kuruş keşif be • delli Bitlis atölye inşaatı eksiltme günü isteklisi çıkmadığmdan yeniden pazarlık suretile eksiltmiye konulmuştur. 2 Pazarlık 16/11/936 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komis yonunda yapılacaktır. Muvakkat teminat 2626 lira 67 kuruştur. 3 İstekliler ihaleden en az üç gün evvel İnhisarlar İnşaat şubesi4 ne gelerek bu gibi işleri muvaf f akiyetle yaptıklarına dair resmî vesaik getirdikten sonra ehliyet vesikası almalıdırlar. 5 İhale evrakı 175 kuruş mukabilinde İstanbulda İnhisarlar İn • şaat Şubesinden ve Ankara, Bitlis Başmüdürlüklerinden ah nabilir. 6 İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (3261) 1480 metre bakır boru ispirto tankları için 250 çift yakah filânş 235 çift dövme çelik filânş 350 metre demir boru «Muhtelif eb'adda» 500 metre çelik boru «Muhtelif eb'adda» 1 Yukarıda cins ve miktarı yazılı 5 kalem malzeme şartname • leri mucibince 10/XII/936 tarihine raslıyan perşembe günü saat 10 da pazarhkla satın alınacaktır. 2 İsteklilerin şartnamelerini almak üzere hergün, pazarlık için de tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonuna gelmeleri ilân olunur. (3325) I. Kaya tuzlası için şartname ve krokisi mucibince 24 aded burgu makinesi ve 240 aded burgu ve teferrüatı pazarhkla satın alınacaktır. II. Pazarlık 21/XII/1936 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. III. Kroki ve şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden ahnabilir. IV. İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (3430) İ i Taşra için; Istanbulda Bahçekapısında ticarethanenin merkezi sipariş kabul eder. Karacabey Harası Direktörlüğünden: Hara mahsulâtından 171 bin kilo çeltik kapalı zarf usulile arttırmıya konulmuştur. İhale 10/12/936 perşembe günü saat on beşte Hara Merkez binasında yapılacaktır. Çeltiğin beher kilosunun mu hammen kıymeti on kuruş olup yekun tutarı on yedi bin yüz lira o lup muvakkat teminat 1283 liradır. İsteklilerin 2490 numaralı ka nunun tarifatı dahilinde ihale günü saat on dörde kadar zarflarını Komisyona tevdi etmeleri ve şartnamesini görmek istiyenlerin Bursa, Ankara, İstanbul Baytar Direktörlüğüne müracaatleri. (3056) I Beyoglu Vakıflar Direktörlüsrü Ilânları Kiralık Emlâk Surb Agob vakfından Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde Zambak sokağında 4 No.h apartımanın birinci dairesi. Yukarıda yazılı apartıman dairesi 31 mayıs 937 sonuna kadar ki raya verilmek üzere açık arttırmıya konmuştur. İsteklilerin 7 birincikânun 1936 pazartesi günü saat 14,30 da Beypğlu Vakıflar DirektörIüğü Akarat Kalemine gelmeleri. (3234) İsrarla POKER POKER Tıraş bıçağı yerine başka bir bıçak verirlerse aldanmayınız. tıraş bıçaklarını isteyiniz. Cumhuriyet Halk Partisi Genel Sekreterliğinden: Bazı Kalkevleri için satın alınacak 17 radyonun pazarlık suretile münakasası birincikânunun on dördüncü günü Ankara Halkevinde yapılacaktır. Alâkadarların mezkur tarihte saat 11 de Ankara Halkevinde bu iş için teşekkül eden Komisyona müracaatleri ilân olunur. • Satın alınacak bu radyoların konulacakları yerlerin «10» unda altarnatif, ve «7» sinde daimî cereyan vardır. Bu malumata göre eksiltmiye iştirak edeceklerin hazırlanmaları ayrıca tavzih olunur. «1996» (3415)