6 Aralık 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

6 Aralık 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

6 BirincJkânun 1936 CUMHURİYET 11 TAKVİMİ RAGIB Mahmud Ragıb Uluğ ANDIÇLI îzmir Belediyesinden: 1 İzmir ve civarında Belediye elile işletilecek otobüsler için ilk parti olarak 4 veya 6 silindirli tam Dizel motörlü 20 24 kişilik ve şehir yollannda çalışan tiplerden olmak üzere 6 aded komple oto büs kapalı zarfla münakasaya konmuştur. 2 Beherinin bedeli muhammeni, gümriik muamele, belediye, tahliye ve kordon resimleri Belediyeye aid olmak ve İzmir Beledi • yesi İtf aiye binası önünde teslim edilmek şartile altı bin Iira ve hepsinin otuz altı bin liradır. 3 Malî ve fennî şartnameleri 180 kuruş bedel mukabilinde İzmir Belediyesi Makine ve Elektrik Mühendisliğinden tedarik edilir. Taşradan istiyenler sartname ve posta ücretini peşin göndermeli dirler. 4 İhale 15 kânunusani 1937 cuma günü saat 16 da Şehir Mec lisinin tasdiki şartına bağlı olarak İzmir Belediyesi Daimî Encüme • nince yapılacaktır. 5 Muvakkat teminat iki bin yedi yüz liradır. 6 Nakden verilecek teminat akçesi ihale tarihinden asgarî bir gün evvel Belediyeden alınacak fiş mukabilinde İş Bankasına yatırılacaktır. 7 Teklif yapacak firmanın otobüsler hakkındaki bilumum katalok ve teknik resimlerle broşür plân ve izahnamelerini ve yedek parça katalogunu ve f iat listelerini vermesi mecburidir. 8 İştirak için 2490 sayılı kanunun tarifi dairesinde ihzar edil miş teklif mektublarmı ihale tarihi olan 15 kânunusani 1937 cuma günü azamî saat on beşe kadar İzmir Belediye Reisliğine vermelidir. «1345» (3266) Jenvicat ceçetesi No. 3 Şimdi Osram (İJ am* pııllerinde aydınlık km>. veti Dekalumen ile, ve az sarfiyat teminatı da Vat ile gösterilmektedir.. Çalışılan bir masa için 1937 14 UncU yıl Arabî ayların başlangıcı, dinî günler, İstanbul Rasathanesinden almmıştır. Herkes için en lüzumlu ve faydalı malumatı bulabilirsiniz. FİATI CİLDLİ 35 KURUŞ. KANAAT KİTABEVİ İstanbul 5 inci İcra Memurlugundan: Hadiye İnci, Bülend Ali ve Hüseyin Ekrem Temiz murisleri Hali denin tasarrufunda olup hali hayatmda Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olan ve paraya çevrilmesine karar verilip tamam;na «2490» Iira kıymet takdir olunan Boğaziçinde Yeniköyde Mollaçelebi mahallesi Tekke sokağında eski 3 Mü. yeni 3 numaralı hududu: Sağ tarafı İzzet veresesinin hane bahçesi, sol ttfrafı Fatma Resmizaman hane bahçesi, arka tarafı bazan Rifat veresesinin bahçesi ve bazan Kaptelin hane bahçesi ve bazan Salâhaddin hanesinin bahçesi ve cephesi Tekke sokağı. Bahçe içindeki kapısından girildikte bir sofa üzerinde üç oda, bir halâ, merdiven altı, kömürlük, bahçede ze mini taş mutfak, merdivenbaşı camekân, birinci kat bir sofa üzerinde üç oda, bir halâ balkon, ikinci kat iki çatı arası ve bir oda önü üstü örtülü balkon, bir yük sof aların tavanı bakkal tavanıdır, zemin kat pencereleri demir parmakhklıdır. Elektrik vardır. Bahçede meyva ağacları ve bir kuyu vardır. Umum mesahası: 255 M2 olup bundan 112 M2 bina 19 M. mutfak kalanı bahçedir. Yukarıda evsafı ve müştemilâtı yazılı bir ahşab ev açık arttırmıya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmıya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhamme nenin % 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icab eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve Vakıf borcları borcluya aiddir. Arttırma şartnamesi 25/12/936 tarihine musadif cuma günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 1/3/ 937 tarihine musadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek birinci arttırmada bedel kıymeti muhammene nin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi tak dirde son arttıramn taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid edilerek 16/3/937 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıramn üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanu nunun 126 ncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit ol mıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiaIarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından haric ka lırlar. Müterakim vergi ve tanzifiyeden ve dellâliyeden ibaret olan Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur ve 20 senelik Vakıf icaresi tavizi de müşteriye aiddir. Daha fazla malumat almak istiyenlerin 935/828 numaralı dosyada mevcud evrak ve mahallen haciz \% takdiri kıymet raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur. (3421) Kültür Bakanhğı tarafından mekteblere kabul ve resmi kitab listesine konulan \\ 65 (DLm) lik bir Osram jj 03 ampıılu iktiza eder. Dekalumenli BEYKOZ Deri ve Kundura Fabrikası TÜRK ANONÎM ŞİRKETİNDEN: Fabrikamızda mevcud ve sene sonuna kadar toplanacak: 1 Her nevi mamul deri ve küçük kösele parçalan 2 Kromlu derilerin tıraş talaşları 3 Nebatî derilerin tıraş talaşları 11/12/936 tarihinde saat 14 te 3 kalem üzerinde açık art • tırma ile satılacaktır. Muvakkat teminat akçesi birinci kalem için 300, 2 nci kalem için 50 ve üçüncü kalem için 50 liradır. Malları görmek için Fabrika İdare Şefliğine ve fazla tafsilât için de Fabrika Ticaret Servisine müracaat olunabilir. OSRAM ampulunda asgarî sarfiyat Vat ile gösterilmi§tir. Beşinci îcra Memurlugundan: Abdurrahmanm tasarrufunda olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olan ve paraya çevrilmesine karar verilen tamamına «4752» lira kıymet takdir olunan Tavukpazarında Mollaferani ma hallesinde atik Esirpazarı caddesi 368 kiitük, 272 ada, 7 parsel eski 21 yeni 18, 20,1 numaralı, hududu: Bir tarafı 6 No.lı parsel bir tarafı bazan 8 ve bazan 9 numaralı parsel bir tarafı Esirpazarı sokağı ve bir tarafı Mehmedpaşa sokağı, beden duvarları kârgir ve dahilî aksamı ahşab içinde elektrik tesisatı mevcuddur. Zemin katı: Ah şab bir sofa üzerinde 1, 3, 2 numaralı odalar ve birinde halâsı vardır. Bu kattaki odanın birisi dükkân olarak istimal edilmektedir. Bu katın sokak kapısından girildikte zemin katının bir kısmını bodrum işgal etmektedir. Birinci kat: Bir sofa üzerinde beş odadan ibarettir. İkinci kat: Bir sofa üzerine beş oda bir halâ vardır. Mezkur gayrimenkulde aşağıda yazılı tamirat icra edilmiştir. Dükkânın ze mini çimento beton ve zemin, birinci ve ikinci kat sofa ve oda dö şemeleri zemin kat tavanı ve oda kapıları ve çerçeve ve camları yeniden ve merdivenlerin kısmı azamı tecdiden tamir edildiği gibi e lektrik tesisatı ve dahilen ve haricen sıva tamirile badana yapılmıştır. Umum mesahası 110 M2 olup bundan 104 M2 bina kalanı aralıktır. Yukarıda evsaf ve müştemilâtı yazılı gayrimenkul açık arttırmıya vazedilmiş olduğundan 1/3/937 tarihine musadif pazartesi günü sasat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir.* Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bul ~ duğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en" son arttıramn taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müd > detle temdid edilerek 16/3/937 tarihine musadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulma dığı takdirde satış 2280 numaralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmıya iştirak etmek istiyenlerin kıy meti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâ kadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet yirmi gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden ve dellâliyeden mütevellid Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedli müzayededen tenzil olunur ve 20 senelik Vakıf icaresi tavizi de müşteriye aiddir. Daha fazla malu mat almak istiyenler 25/12/936 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesile 935/825 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (3422) Cumhuriyet Halk Partîsi Genel Sekreterliğinden: Bazı Kalkevleri için satın alınacak 17 radyonun pazarlık suretile münakasası birincikânunun on dördüncü günü Ankara Halkevinde yapılacaktır. Alâkadarların mezkur tarihte saat 11 de Ankara Halkevinde bu iş için teşekkül eden Komisyona müracaatleri ilân olunur. Satın alınacak bu radyolann konulacaklan yerlerin «10» unda altarnatif, ve «7» sinde daimî cereyan vardır. Bu malumata göre eksiltmiye iştirak edecek\erin hazırlanmalan ayrıca tavzih olunur. «1996» (3415) Edirne Vilâyetinden: Cinsi Muhammen bedeli Teminatı Lira Lira «Normal Takyimetre» Teodolit ya Gustav Heyda veya Zeiss 535 40 «Portatif sehpasile beraber» Tesviye aleti Gustav Heyda veya Zeiss «Portatif sehpasile beraber» 215 19 Edirne Nafıa Dairesine lüzumu olan yukarıda adları yazılı iki tane yol aleti açık eksiltmiye konulmuştur. İsteklilerin sartname sini görmek üzere Edirnede Nafıa Müdürlüğüne müracaatleri ve ihale günü olan 11/12/936 cuma günü saat 15 te hizalarında yazılı te minal makbuzlarile birlikte Vilâyet Daimî Encümenine gelmeleri. ORTA ATLAS Prof. Faik Sabri Duran ikinci defa olarak Londrada basılmıştır. Türkiye Cumhuriyeti haritası en son vilâyet taksimatına göredir. Endeks ve istatistik malumatı da atlasla birlikte Londrada basılmıştır. FiATI 150 KURUŞTUR. l İnhisarlar Umum Müdürlüsründen KANAAT KITABEVi Konya Vilâyeti İskân Müdürlüğünden: Akşehir ve Çumra kazalarında yaptırılacak göçmen evleri için mukiazi ve şartnamesinde cinsi ve eb'ad ve miktarı yazılı «2912» metre mikâbı ve «690» desimetre mikâbı mamul kerestenin 19/12/933 taPıtı ve 2/3711 sayılı Vekiller Heyeti kararına tevfikan birincikânun 936 aymın onuncu perşembe günü saat 14 te Konya İskân Müdürlüğündeki İskân Komisyonunda pazarlık suretile kat'î ihalesi aşağıdaki şerait dairesinde yapılacaktır. 1 Keresteler Beyşehir kazasının «Anamas» ormanlarından orman resmi hükumete aid olmak üzere gösterilecek maktadan kesi lecektir. 2 Keresteler haziran 937 ayının 15 ine kadar tamamen teslim edilmiş olacaktır. 3 Kerestelerin «1845» metre mikâbı «590» desimetre mikâbı Akşehir «1067» metre mikâbı «100» desimetre mikâbı Çumra istasyonunda hükumetçe gösterilecek depolara nakil ve teslim oluna caktır. 4 Kerestelerin cins ve eb'adını ve miktarını ve hangi tarihe kadar ve ne gibi şartlar dahüi'nde imal v e ihzar ve teslim edeceklerini ve buna müteallik hususatı gösteren şartname (Ankarada İskân Umum Müdürlüğünde ve Konya ve İstanbul İskân Müdürlüklerinde) mevcud olup talibler mezkur dairelere müracaatle şartnameyi gö rebilirler. 5 Talibler kerestenin muhammen kıymetine nazaran % 15 nisbetinde teminatı kat'iye akçesi depozito etmeğe mecburdurlar. 6 Kat'î ihale günü muayyen olan saatten bir saat evvelkıe ka idar talibler teminatlarile birlikte ya bizzat veya vekilleri vasıtasile eksiltmiye iştirak edebilecekleri ilân olunur. (3355) 4,000 kilo kahn kınnab saat 14 75,000 metre düz beyaz kanaviçe saat 15 1 Yukarıda cins ve miktarı yazılı iki kalem malzeme şartnameleri mucibince pazarhkla satın alınacaktır. 2 Pazarlık 17/12/936 tarihine raslıyan perşembe günü hiza Iarında gösterilen saatlerde Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 3 Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. 4 İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatlerde % 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (3354) j uygun yegane saattir. Kızıl difteri, jjrip, nezle ve boğaı olmakian korumak için çantalarında birer kutu Mektebe giden çocuklarınızı Birinci mükâfat kazanmışbr. Cep, kol ve spor saatleri Deposu: İstanbul Sultan Hamam, Havuzlu Han No. 1 4 4 Boğaz ve bademcik iltihaplarım da pek çabuk geçirir. AKRîDOL bulundurunuz. AKRÎDOL Her hususta teminatlıdır, Her eczanede bulunur. 15 tanelik kutusu 35 kurus.tur. 40 tanelik kutusu 70 kurustur. Daktilo aranıyor Güzel San'atlar Akademisi Direktörlüğünden: Akademiye ikinci bir daktilo alınacaktır. Ücret 60 liradır. Yazıda sür'at, temizlik ve intizam şarttır. Tahsil en az orta olmalı, asker likle alâkası bulunmamalıdır. 7/12/936 pazartesi günü saat 16 da müsabaka vardır. O gün saat 14 e kadar kayid yapılır. Müracaat larda vesikalar beraber getirilmelidir. (3432) Edirne Vilâyetinden: Edirne Memleket Hastanesinin 1950 lira tutarındaki 176 kalem eczayı tıbbiyesi pazarhkla alınacağından taliblerin ihtiyac listesini görmek üzere Edirne Vilâyet Daimî Encümenine, İstanbulda Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlügüne müracaatleri ve ihale günü olan 11/ 12/936 cuma günü saat 15 te 147 liralık teminat makbuzlarile bir likte Vilâyet Daimî Encümenine gelmeleri. '3237)