5 Şubat 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

5 Şubat 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURİYET 5 Şubat 1937 Türk Anonim Muhterem ahaliye İLÂN Elektrik Şfrketi Siyah benler Kliniklere müracaat eden hastalar Budapeşte Üniversitesi Dişçilik Enstitüsünü idare eden profesör doktor Degen dişlerin ve diş etlerinin nescine uymıyan antiseptikler yüzünden her sene kliniklere müracaat eden hastaların arttığmı hayretle müşahede etmiştir. Bütün bu hastaları orta ve yüksek halka mensub ve diş hıfzıssıhhasına vâkıf münevverler teşkil ediyordu Bu hastalar; doktorlarmm fikirlerini istimzac etmeden muharriş antiseptikleri muhtevi diş patlarını kullanınışlar ve binnetice dişlerinin sıhhatini kaybetmişlerdir. Dişlerin köklerini besliyecek ve diş et lerinin bütün mikroblannı mahvedecek, ayni zamanda muharriş olmıyacak bir diş macununu bundan yarım asır evvel ilk defa profesör Respaut Fransada imal etmiş ve Fransa tıb akademisince mazhan takdir olmuştur. Müteaddid antiseptiklerin terkibinden husule getirdiği hususî bir antiseptıkle istihzar edilen ve muharriş sabunlardan ari bulunan DEN TOL yarım asırdanberi Fransada en itimadla kullanılan bir diş macunudur. IŞIĞA TAHVİL OLUNM1YAN CERYAN IQ I N Türk Anonim Elektrik Şirketi, Nafıa Vekâletinin kararile 1 şubat 1937 den itibaren azamî tarifenin aydmlatma ve ev ihtiyacları için kilovat saat başma 12 kuruş olacağmı muhterem halka bildirir. Ayni karara göre smaî ihtiyaclar tarifesi, her kilovat saat için 6 kuruş olacaktır. Aydmlatmaya ve ev ihtiyaclarına Şirketin kendiliğinden tatbik ettiği tenzilâtlı fiatlar ise değişmiyecektir, yani: Normal tarifenin 2 nci tertibi Normal tarifenin 3 üncü tertibi Çifte tarife (saat 21 den 17 ye kadar ölçülen sarfiyat) P ve N tarifesi (saat 22 den 16 ya kadar ölçülen sarfiyat) Su ıstıcı Mutfak tarifesi Işık veren reklâmlar (saat 20 den 16 ya kadar ölçülen sarfiyat) Kilovat saati » » » » » » * » » » » » 7,25 Kr. 3,75 » 7,25 » 3,75 » 6, 5 ve 2 » 5 ve 4 » 7,25 » Açık mesameler PARA VERMEYİNİZ PHILIPS Tütkiye A M P U L L A R I Umutnî Mümessilliği : Yukarıda yazılı fiatlara, sınaî ihtiyaclar için kilovat saat başma 1 kuruş ve diğer bütün ihtiyaclar için de kilovat saat başma 2 kuruş isthlâk resmi ilâve edileceği tabiîdir. Zail olmuştur. Beyaz rengindeki (Yağsız) Tokalon kremi, terkibinde taze krema ve tasfiye edilmiş zeytinyağı mevcuddur. Bunlar, mesamat dahiline nüfuz ederek derinliklerinde gizlenmiş ve su ile sabunun hiçbir vakit ihrac edemediği gayrisaf maddeleri eriterek harice tardederler. Beyaz rengindeki Tokalon kreminin diğer kıymetli unsurlan, cildi besler ve gencleştirirler, siyah benleri eritir ve açık mesameleri zayıflatırlar ve en esmer ve en sert cildi üç gün zarfında beyazlatıp yumuşatırlar. 50 yaşlanndaki kadmlar, genc kızlarm bile gıpta edeceği taze, ve kadife gibi yumufak bir tene malik olabilirler. H ELiOS Müessesatı (Yeni binasında) istanbul Galata, V o y v o d a C a d . N o . 1 2 4 1 2 6 1 2 8 Gayet mühim ilân P. T. T. Umum Müdürlüğünden. Ankarada kurulması karalaştırılan uzun ve kısa dalgalı büyii telsiz telefon istasyonu «Radyo» ve projeleri üzerinde Nafıa Ve kâletinde müteşekkil bir Komisyon tetkikatta bulunmaktadır. Bv işle alâkalanmak istiyen maruf müesselerin 15 şubat 937 tarihine kadar mezkur Komisyona müracaatleri rica olunur. Bu işe aid fennî ve her nevi malumat Komisyona müracaattan daha evvel P. T. T. Umum Müdürlüğünden alınmalıdır. «176» (464) Pek acıklı bir kayıb Memleketimizin pek değerli ve namuskâr ricalmden esbak Hariciye Nazırı Bay Asım Turgud dün akşam vefat etmiştir. Cenazesi bugün saat on buçukta Modada Şımal sokağındaki hanesinden kaldırılarak öğle namazını müteakıb Karacaahmedde Şerifkuyusundaki aile kabristanına defnedilecektir. Allah rahmet eylesin. (671) Dr. iHSAN SAMi Gonokok Aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarına oek tesirli ve taze aşıdır Divanyolu | Sultanmahmud türbesi No. KOZMEH En güzel diş macunudur. Eskişehir Mmtakası Sıtma Mücadele Reisliğinden: Eskişehir Cumhuriyet meydanmdaki durğunun Porsuk çayına tahtelârz konacak çimentolu büzlerle akıtılması için yaptırılacak olan (178) metro tulündeki kapalı mecranm inşası, 3/2/1937 tarihinden itibaren on beş gün müddetle açık eksiltmeye konmuştur. 1 İşin tahmin edilen bedeli (927) lira (73) kuruştur. 2 İhale 19 şubat 1937 cuma günü saat 14 te Eskişehirde Sıtma Mücadele Riyaseti binaşmdaki Komisyon tarafından yapılacaktır. 3 Muvakkat teminat akçesi (70) liradır. İstekliler her zaman Sıtma Mücadele Reisliğine müracaatle iş hakkında izahat alabilirler. (691) Türkiye Ziraat Bankası İstanbul Şubesinden: Hükumete aid olup bankamız namına Haydarpaşaya gelecek olan buğdaylardan bir sene zarfında değirmen veya depolara sevki icab edecek kısmının nakli hakkında evvelce ilân edilen açık eksiltme günü 19 şubat 937 cuma günü öğleden sonra saat 14 e bırakılmıştır. Şartnamesi hergün öğleden sonra şubemiz buğday servisinde görülebilir. Teminat akçesi 500 liradır. İsteklilerin mezkur gün ve saatte bankamızda hazır olmaları ilân olunur. (670) Sevilmek için Hoşa gitmeli ve GUzel bir ten olma|ı E S Ki İSTİL EŞYA AMATÖRLERİNE 15 ikincikânun 1937 den itibaren İstiklâl caddesinde 479 No. (Eski Hayden ma ğazasında) teşhir etmekte olduğumuz eşyaları kat'î surette elden çıkarmek ve mezkur mahalli kapatacağımızdan sayın müşterilerimizin nazarı dikkatlerini celbederiz. DİREKTÖRLÜK Devlet Demiryolları Dokuzuncu Işletme Müdürlüğünden: Sultanahmed Birinci Sulh Hukuk Mahkemesinden Birçok kadmlar, eski usuller daire sinde yapılmış olan adi güzellik kremleri kullanmakla sukutu hayale uğrarlar. En iyisi fennin en son terakkiyatını takıb ederek asrileşmelidirler. Parisli meşhur güzellik mütehassısı Jean de Parys, iddia ediyor ki şimdi, bütün kadmlar, en son keşfi olan GÜNDÜZ KREM SÎAMOISE'ı kullanarak nermin, yumuşak ve bir çocuk cildi gibi açık bir cilde malik olabilirler. Bu krem havada şeffaftır ve cildin mesamatını kapamadan pudrayı bütün gün sabit tutar. Cildi, tozlardan temizlemek için GECE SİAMOISE KREMİ (cold Gream) kullanınız. Beşerenizi bütün gayrisaf maddelerden kurtaracaktır. Muvaffakiyet garantilıdir. Memnu» kalmadığımz takdirde paranız iade edilir. 36/550 tnhisarlar İdaresi İstanbul Başmüdiriyeti vekili avukat İhsan Mukbil tarafından Aksarayda Mustafapaşa caddesinde Mekteb sokağında 11 nu maralı hanede mukim Salâhaddin aleyhine açtığı alacak davasınm icra kıhnan duruşmasmda: 267 lira 81 kuruşun tahsiline 20/11/1936 tarihinde karar verildiğinden ikametgâhı meçhul bulunan müddeaaleyh Salâhaddinin sekiz gün zarfında temyizi dava etmediği takdirde hükmün kesbi kat'iyet edeceği hüküm hulâsası tebliği makamma kaim olmak üzere ilân olunur. (694) L Cumartesi günleri şimdiye kadar İstanbuldan Yeşiîköye saat 23,55 te hareket eden 46 numaralı son banliyö katarı 11 şubat 1937 tarihinden itibaren saat 0,30 da hareketle Yeşiîköye saat 1,08 de varacaktır. İstanbul Beledîvesî Miktarı 11 21 17 Hânlan Beherinin Cinsi muhammen bedeli İlk teminatı Servi (Üsküdar ve Selâmsız) 777 6,41 Servi (Bülbüldere ve Selâmsız) 551 8,67 420 Servi (Üsküdar Bülbüldere, Selâmsız) 5,36 1350 277 Servi (Karacaahmed) 280,46 S70 485 Servi (Karacaahmed) 134,59 Yukarıda cinsi, miktarı ve muhammen bedelleri yazılı olan serviler ayı ayrı açık arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görü lebilir. Istekliler 2490 numaralı kanunda yazılı vesika ve hizalarında gösterilen ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 12/2/937 cuma günü saat 14 te Daimî Encümende bulunmalıdırlar. «B.» (493) j Akşehir Şarbaylığından: Açık eksiltme ile satış: Çalışır ve hüsnühalde bulunan «60» beygir kuvvetinde ve mazutla işler şakulî sistem bir aded Sömüdizel motörile Bergman markalı 220 volt müte madi cereyan üzerine çalışır iki tevzi tablosu ve iki aded dinamonun ayrı ayrı ve peşin para ile 29/1/937 den itibaren on beş gün içinde satılmak üzere arttır mıya konulmuştur. Bunlardan motörün denizde' çalışan vasıtalarla kullanılır nevidendir. Taliblerin 2490 numaralı eksiltme ve arttırma kanununun hükümleri dahılinde Akşehir Belediyesine müracaat etmeleri ilân olunur. (617) Açık Eksiltme İlânı Haydarpaşa Lisesi Satınalma Kurumundan Haydarpaşa Lisesi yatılı talebesinin az 180, çok 200 çift iskarpini açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 12/2/1937 cuma günü saat 15 te İstanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde Liseler Muhasebe ciliğinde toplanacak olan Komisyonda yapılacaktır. Beher çift iskarpinin tahmin bedeli 490 ve mecmuunun ilk temi natı 73 lira 50 kuruştur. Talibler şartnameyi görmek üzere mekteb idaresine müracaat edebilirler. Taliblerin eksiltme gününden evvel Okuldan alacakları irsaliye ile ilk teminatlarını Liseler Muhasebeciliğine yatırmaları ve belli gün ve saatte Komisyona gelmeleri. (499) Kadıköy İkinci Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Üsküdar 2 nci sulh hukuk mahkemesinden: Üsküdarda İcadiye mahallesinde Dinar sokağında 24 No. lı hanede sakin iken 1/12/936 tarihinde vefat eden Kirkor oğlu Yeznik Giregozyan tarafından hali hayatmda mahkememizin 936/134 No. sile menkul ve gayrimenkul emvalile nükud ve alacağım ölüme bağlı olmak üzere akıl hastalığile malul kansı Makrohi ile üç çocuğuna vasiyet ve işbu vasiyetnamesinin tenfizine Mihran Papasyan ve Nazaret Sarapyan ve Sempat Püskül ve Misak Gülbenkyanm me mur tayinini taleb eylemiş ve bu kere mezkur vasiyetname açılarak müte veffaya aid menkul ve gayrimenkul emvalle nükud ve alacağı deftere ge çirilmiştir. Müteveffa Yeznik Giregosyandan alacak ve borc iddiasmda bulunanlarm bir ay ve veraset iddiasmda bulunanlann üç ay ve işbu vasiyetnameye karşı bir itirazı olanlarm da bir ay zarfında vesaik ve senedatı kanuniyelerlie birlikte Üsküdar sulh ikinci hukuk hâkimliğine müracaat eylemeleri ve aksi halde kanunu medeninin mevaddı mahsusası ah kâmı tatbik olunacağı ilân olunur. Türk Hava Kurumu Aydm Her yerde saülır. Şubesi Baskanlığmdan: llıca iskele PalaAydm merkez kazasile Çine, Bozdoğan, Söke, Nazilli ve Karacasu kazamutluk Demiryolu T. A. Şirketi ORTAKLARINA İLAN Ticaret yasasmın 361 inci maddesile iç nizamnamesinin 23 üncü maddesi hükümlerine tevfikan ILICA İSKELE PALAMUTLUK Demiryolu Türk Anonim şirketinin ortakları genel kurumu aşağıdaki işleri görüşmek üzere martın beşinci cuma günü saat on birde şirketin Galatada Şarab İskelesi sokağında Muradiye Hanının 5 inci katmdaki merkezi idaresinde adi surette toplantıya çağırılır: 1 İdare meclisi raporile murakıb raporunun dinlenmesi, 2 1936 senesi hesablannm gerçek lendirilmesi, mezkur sene netayicine dair idare meclisinin teklifi hakkında karar alınması ve idare meclisinin ib rası. 3 Çıkan üyelerin tekrar ve yahut yerlerine başkalarmm seçimi, 4 İdare meclisi üyelerine verilecek ön hakkı miktannm tesbiti, 5 1937 senesi için bir murakıb ta yini ve verilecek ücretin tayini. En az on beş ortaklık senedine malik olup işbu toplantıda bilâsale veya bil vekâle hazır bulunacaklar ticaret ya sasınm 371 inci maddesi mucıbince sahib oldukları senedleri toplantı gününden en az bir hafta evvel şirketin Ga latada Şarab İskelesi sokağı Muradiye hanının 5 inci katındaki merkezine yatırmaları lâzımdır. Ortaklık senedinin yatırıldığını gö terir müessesatı maliye tarafından verilmiş vesikalar ortaklık senedi gibi kabul olunur. 5 şubat 1937 İdare Meclisi larma aid kurban deri ve barsakları 25/1/1937 tarihinden 15/2/1937 tarihine kadar müzayedeye konmuştur. Buna aid şartnameler, İzmir, Aydm, Denizli, İstanbul, Manisa, Turgudlu, Muğla, Milâs, Uşak Hava Kurumları Şubelerinde görülebilir. Taliblerin ihale günü Aydmda bulunmaları veya o gün telgraf muhabe ratile müzayedeye iştirak etmeleri ilân olunur. (625) Creme Siamoise l İnhisarlar Umıım Müdür!ü6ründen I II III BÜYÜKADA IV 1 Ölen ve terekesine hâkimliğimizce el konan ve sahlarak esmanının taksimi istenilen bahriye mütekaidlerinden Ali Galib karısı Lutfiyenin KadıköIdare Meclisi Reisliğinden : yünde Söğüdlüçeşme caddesindeki 69 numaralı fırmın 1/4 hissesile fırınm itBüyükada Yat Kulübü Türk Anonim tisalindeki Nüzhetefendi sokağında 4 numaralı kömürcü dükkânınm tamaşirketi heyeti umumiyesinin 2 mart 937 mı ve Kadıköyünde Rıhtım îskele caddesinde 114 numaralı kârgir evi açık arttırma suretile 11/3/937 perşembe günü saat 10 12 ye kadar mahkeme bi tarihine musadif salı günü saat 15 te nasında satılacaktır. Cağaloğlunda Eminönü Halkevinde sureti adiyede içtima edeceği arzolunur. 2 Yeminli üç ehli vükuf tarafından fırm hissesinin tahmin olunan kıymeti 2640, kömürcü dükkânmın kıymeti 900 ve kârgir evin kıymeti 2000 liraRuzname : dır. Tayin olunan günde arttırma bedeli muhammen olan kıymetin yüzde yetıniş beşini bulmadığı takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 1 Meclisi idarenin 1936 senesi he 26/3/937 cuma günü saat 10 12 de icra edilecektir. sabatma aid raporun okunması ve he 3 Arttırma şartnamesi 10/2/937 tarihinden itibaren mahkeme divan yetin ibrası, hanesine asılmıştır. 2 1936 senesi bilânço ve kâr ve za4 tşbu gayrimenkullerde ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarlarm rar hesabmm okunması, gayrimenkuller üzerindeki haklarını, hususile faiz ve masrafa dair iddialarmı 3 Murakıb raporunun okunması, evrakı müsbitelerile 20 gün içinde hâkimliğimize bildirmeleri, aksi halde haklan Tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından haric ka4 Sıra ile çıkacak olan üç azanın lacaklan ilân olunur. " yerine yenilerinin seçilmesi. YAT KULUBU Şartnamesi mucibince 26 X 48 eb'adında 500.000 aded şarab mantarı pazarlıkla satın alınacaktır. Pazarlık 10/11/937 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Ko misyonunda yapılacaktır. Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden ahnabilir. İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte adi geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (528) 1 200 kilo litapon 900 kilo alçı 900 kilo reçine. I Yukarıda cins ve miktarı yazılı 3 kalem malzeme şartnamesi mucibince pazarlıkla satın alınacaktır. II Pazarlık 16/11/937 tarihine raslıyan salı günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. III Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden ahnabilir. IV İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte yüzde 7,5 gü venme paralarile birlikte adi geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (690) I II • Şartnamesi mucibince 10.000 kilo yerli malı nişasta kola pazarlıkla satın alınacaktır. Pazarlık 17/11/937 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapıla caktır. Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden ahnabilir. İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte yüzde 7,5 güvenme paralarile birlikte adi geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (689) III IV