29 Nisan 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

29 Nisan 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURIYET 29 Nisan 1938 G. Saray ile Güneş millî kümeden çekilmeli mi? Son Posta refikimizde Galatasarayın sabık idarecilerinden Osman Müeyyed Binzetin imzasile «Galatasaray her vakit Fenerbahçenin dostudur» başlıklı bir yazı çıktı. Osman Müeyyed, bu yazısında Fenerbahçe kulübünün tanınmış erkânından çok sevdiği birile yaptığı bir görüş meden bahsediyor. Bu Fenerbahçeli, Güneş kulübünün «Federasyonun haksız olan müdahalesine itiraz ederek kümeden çekileceğinden emin olduğunu» söyledikten sonra, bu hususta Galatasaraya düşen vazifeden de acı bir lisanla bahsetmiş ve «Galatasaray, geçen hafta her ne pahasma olursa olsun Fenerbahçe ile oynıyarak eski rakibine el uzatacak ve teşkilâtm haksız kararına iştirak etmediğini göstermi§ olacaktı. Maalesef Galatasaray bu güzel fırsatı kaçırdı» demiş. Osman Müeyyed Binzet, millî kümenin en başında giden Güneşin daima dost olduğu Fenere arkadaşhk ve dostluk göstermek için şampiyonluklan çekilip çe kilmiyeceğini sorduktan sonra, Fenerbahçeye biraz sitem etmekle beraber, Galatasarayın da daima Fenerbahçeye dost olduğunu söylüyor ve şöyle diyor: «Bugün Galatasaray gene Fenerbahçeye sahada rakib, onun haricinde en iyi arkadaşı olarak ortaya çıkabilir. Yalnız bu arkadaşlığm devam edecegini, yarıda kalmıyacağını emniyetle bilmek ister.» Bu sözlerden çıkan mana şudur: Galatasaray, Fenere yardım için millî kü meden çekilmeğe hazırdır amma, Fenerbahçenin bu dostluğu devam ettireceğine emin olmak istiyor. Her nekadar Osman Müeyyed Binzet, bugün Galatasaray kulübü idare heyetine dahil olmadığı için, bu sözleri Galatasa ray kulübünün resmî düşüncesi değil, şahsî fikirlerinden ibaretse de gene dıkkate değer. Galatasaray kulübünden, Osman Mü€yyed Binzetin çok sevdiği Fenerli ?rkadaşının sarahaten ve kendisinin de müphem bir surette istedikleri, Sankırmızılı ların ve Güneşin Fenere yardım için millî kümeden çekilmesidir. Galatasaray ile Güneş bunu yapmalı mıdırlar? Bize ka> lırsa şu üç sebebden dolayı yapmamalı dırlar: 2 Galatasarayla Güneşin bu fedakârlığı yapmalanndan Fenere de, Galatasaraya da, Güneşe de hiçbir fayda gelmez. Hatta Galatasaray ve bilhassa Güneş için çok zararlı olur. Galatasaray, altı yedi yıl önce, gene zayıf düşen Fenerin hatın için Beşiktaşla beraber likten çekilmişti. Neticede Galatasaray da, Beşiktaş da şampiyon olabilecekleri halde bunu kaybettiler. Onlann yerine Istanbulspor şampiyon qjdu. Bu iki kulüb, Fenerbahçe hesabma mutazarrır oldukları gibi likten çıkan üç kulüb de bu hareketlerinden hiç birşey kazanamadılar. 3 En mühim sebeb bu, üçüncüsü dür: Galatasaraydan istenılen, Türk Spor Kurumuna karşı bir disipiinsizlikten başka birşey değildir. Bu disiplinsizlik ise sporda anarşı doğurmak gibi sadece zararlı bir hareket olur. Kendisi ikinci kümeye düşmek tehlikesine maruz kaldığı zaman bile, tam bir sportmenlikle maçlara devam eden Galatasaray, şimdi Spor Kurumuna karşı neden isyankâr bir vaziyet alsın? Fenerbahçe, kendi davasmı Türk Spor Kuurumuna karşı kendi müdafaa edebilir. Galatasarayın, Güneşin, ona manen yardm için, Spor Kurumuna karşı bayrak açmalan tamamen manasızdır. Böyle bir hareketten bu iki kulüb zarar göreceği gibi memleket sporu da zarar görür. Kral Zogo ve Kontes Jeraldin Avrupa güreşleri Balıkesirlilerin ordumuzun mümessillerine ziyafeti Grekorumen şampiyonasında Arnavudluğa gelen düğün hediyeleri Sporumuzu disiplinsizliğe ve anarşiye sürükliyecek Hk yapılan dört güreşin tafsilâtı olan böyle bir hareketten bahis bile edilmemelidir Tallin 24 (Sureti mahsusada giden arkadaşımızdan) Avrupa güreş şampiyonası maçlarma bu sabah saat onda az bir seyirci kütlesi önünde başlandı. Müsabakalara on dört milletin güreşçileri iştirak etti. 56 kiloya sekiz, 61 kiloya on, 66 kiloya sekiz, 72 kiloya on, 79 kiloya on, 87 kiloya altı, ağır siklete sekiz güreşçi iştirak ediyor. Müsabakalar Tallin operasınm salo nunda yapılıyor ki, burası pek öyle büyük bir yer değildir. Fıliz siklet: Bu müsabakaya Küçük Hüseyne rakib olarak İsveçlilerin en :uvvetli güreşçisi Peterson çıktı. Hüseyin, kuvvetini ve oyununu ta nıdığı rakibi karşısmda ümidsiz bir şekilde güreşte ve ilk dakikalarda yere düştü. Kuvvetli hasmı muhtelif oyunlar yapmağa çalışırken Hüsevin müşkül bir vaziyette köprüye geldi. İsveçlmm zoru karşısmda dokuz dakika, kırk beş sa niyede mağlub oldu. Bahkesir (Hususî) Cumhuriyet Halk Partisi, şehrimizde bulunan fırka komutanları General Cemil Tahir ve Ali Rıza ile alay ve tabur komutanları, kolordu komutanı Korgeneral Sabit Noyun ve karargâhı şerefine sivillerin de bulundukları 200 kişilik bir zıyafet vermişlerdir. Gönderdiğim resim, ordu mensublarile memurin ve halk mümessillerinin bir arada toplandığı bu ziyafetten bir anı göstermektedir. Kiiçük Hüseynin müsabakast Bir batında üç çocuk En hafif siklet: Bu müsabakada Ya şara rakib olarak Berlin olimpiyadmda dördüncü olan Letonyalı çıktı. Günlerdenberi kilodan düşen Yaşar, minderde adeta uçacak gibi sallanı yordu. Fena güreşmesi ve minder hari cine kaçması yüzünden bir ihtar aldı. Ik oyun berabere bitti. Kur'ada Finlândiyalı üstte. Yaşar da altta çalışacaktı. Yaşarı fena halde ya Esasen, Türk Spor Kurumu, öyle pa kalıyan Letonyalı bir burgu yaparak 13 tırdıya pabuç bırakacak bir gevşeklikte üncü dakikada tuş,la galibiyeti elde etti. değildir. Herhangi bir disiplinsizliği cezaYusuf Aslan da mağlub landıracak kadar otorite ve enerji ile haHafif siklet: Bu müsabakada Yusuf reket etmektedir, edecektir ve etmelidir. Aslan Estonyalı Vali ile güreşti. İs Bu üç sebebin üçü Galatasarayın, tanbulda çok cesur güreşler yapan Yu son ikisi de Güneşin millî kümeden ayrıl suf Aslan, burada en küçük oyuna yamalanm âmirdir. Onun için, ne Osman kalanmamak için son derece çekinerek Müeyyed Binzetin sevdiği Fenerli arka güreşti. îlk dakikada yere yatması bunun bariz bir delilidir. Bir müddet sondaşının, ne de kendisinin böyle bir çe ra hakem ayak güreşine davet etti. İlk kilme fikrini ortaya atmalan doğru de partide Estonyalı galib ilân edildi. ğildir. Yusuf, minderin haricine kaçarak Dün, bu hususta Galatasaray kulübü mümkün mertebe hasmından uzak kalidare heyeti erkânmdan fikrini sordu mağa çalışıyordu. ğumuz bir zat da bize şunlan söyledi: Nıhayet kafa kol kapan Estonyalı on «> Fenerbahçeye yardım için millî üç dakikada tu§la galıb geldi. küme maçlanndan çekilmeği aklımıza biSaim tuşla galib le getirmedik ve böyle birşeyi kat'iyyen Yarım vasat: Bu siklette güreşen îs doğru bulmayız. Türk Spor Kurumunun çli ve Alman çok kuvvetli idi. Saimin karşısına çıkan, galibiyet kazandıran tesis etmek istediği spor disiplinine muhalif bir harekette bulunmayız ve bu disip Polonyalı çok sağlam olmasma rağmen 1 Fenerbahçenin idare heyeti, Ga line tamamile uygun ve muti olarak ça yeni bir güreşçidir. Her iki güreşçi bir latasaraya karşı olan eskı arkadaşlığını, lışmakta devam edeceğiz. Esasen Fener müddet birbirlerini yoklar tarzda ça bu kulüb ikiye ayrıldığmdanberi kesmiş bahçe kulübü de Galatasaray kulübü ida lıştılar. îlk devre berabere geçti. Kur'ada Saim üste düşmüştü. Hasmıtir. Son günlere gelinciye kadar, hatta re heyetine böyle bir teklifte bulunma nı belinden sıkı sıkı yakalıyan Saim, ilk Galatasaraya karşı daima Güneşle bera mıştır.» dakikada güzel bir tuş yaptı. Diğer taraftan Güneş kulübü de, geber yürümüş ve öyle yürümekte devam eBu galibiyet takımımızm ilk muvafdeceğini bildirmiştir. Binaenaleyh Fener çenlerde böyle bir dedikoduyu tekzib et fakiyeti idi. bahçe kulübü değilse bile, bugünkü idare mişti. Fenerbahçe de, öteki kulüblerden Mustafanm elinden sakat olması, büheyeti Galatasaraydan, böyle bir feda böyle birşey istememiştir. O halde Türk yük bir fırsatın kaçmasına sebeb oldu. kârlık istiyecek vaziyette değildir. Fener sporunu disiplinsizliğe ve anarşiye sürük Müsabakaların tarzı cereyam rakible bahçe bu fedakârlığı, olsa olsa, Güneşten liyecek olan böyle bir şeyden bahis bile rimizin bizden çok üstün olduklarını edilmemelidir. *** derhal meydana koydu. İsveçlilerle Finistiyebilir. lândiyalılar harikulâde güzel güreşiyor 1936 Berlin olimpiyadlarında sikletinin şampiyonu olan Estonyalı Palusalu sakat oldugu için bu şampiyonaya işti rak edememektedir. Futbol ajanlığından: Güreş ajanlığından: Avrupa güreş şampiyonası kongresi 1/5/938 pazar günü yapılacak millî îstanbul serbest ve Greko Romen açıldı. Müsabakaların her sene bir defa güreş birincilik müsabakaları aşağıda küme maçları: şimalde, bir defa da cenubda yapılma Beşiktaş stadı: yazılı tarihlerde yapılacaktır: sma karar verildi. Müsabakalar gelecek Güneş Altı kulüb muhteliti saat 14 ve 15/5/938 cumartesi ve pazar sene Norveçte yapılacaktır. 14,30 hakem Ahmed Adem Göğdün. günleri serbest güreş. Son vaziyet Yan hakemleri: Rıfkı Aksay, Şevki 21 ve 22/5/938 cumartesi ve pazar Tallin 18 İkincilik ve üçüncülük Çanka. günleri de Greko Romen. Beşiktaş Galatasaray saat 16,30 ha için yapılan güreşte İsveçli Niman, Her güreşçi kendi siklet sınıfı dahi Türk Çobanı 12 dakika 54 saniyede tuşkem Adnan akın. linde güreşecektir. Bir güreşçinin kendi Yan hakemleri: Tarık Özerengin, la yenmiştir. sikletinden yukarı sınıfta güreşmesine Tallin 28 Avrupa güreş şampiyonFahreddin Somer. müsaade edilmiyecektir. Altı muhtelit kulübünü teşîsil ede luklan için yapılan müsabakalar bit Bisiklet ajanlığından: cek aşağıda adları yazılı futbolcuların miştir. Ferdî son tasnif şudur: 56 kiloda: 1 Seri bisiklet yarışlarınm yarış saat 14 te futbol levazımlarile birlikte Birinci: Pertnen Finlândiya. Beşiktaş sahasmda hazır bulunmaları yolları görülen lüzum üzerine aşağıda tebliğ olunur. îkinci: Pettersen İsveç. yazıldığı şekilde değiştirilmiştir: Vefadan: Muhteşem, Hüseyin. Üçüncü: Schmitz Almanya. 2 1/5/938 pazar günü yapılacak oSüleymaniyeden: Ruhi, Daniş. 61 kiloda: lan seri bisiklet yarışlarınm 6 ncısı (MeBeykozdan: Safa, Bahadır, Sadeddin, Birinci: İhlajamaki Finlândiya cidiyeköy, Hacıosman tepesi, Kefeli İkinci: Suensson İsveç. köy Kefeliköy Yeniköy arası dört de Kernal, Şahab, Turhan. İstanbulspordan: Saim, Samih, Hayri. Üçüncü: Solsvik Norveç. fa gidiş. gelis Tarabya, Mecidiyeköy) Topkapıdan: Haydar, Sabahaddin. 66 kiloda: olmak üzere 75 küometredir. Hilâlden: îlhan, Hakkı. Birinci: Koşkelo Finlândiya. 3 7 nci 100 kilometrelik ve 8 inci Bu müsabakalardan evvel saat 13 te İkinci: Nettescheim Almanya. 125 kilometrelik yarış yollan ayrıca bil Kuleli Lise takımları arasmda bir Üçüncü: Anderson îsveç. dirilecektir. hendbol müsabakası yapılacaktır. 72^ kiloda: 4 Yarışa tam saat 9 da başlanacakVoleybol turnuvası Birinci: Schaefer Almanya. tır. İkinci: Svedberg İsveç, Galatasaray kulübü lokalinde tertib e5 Koşucularm tam vaktinde hazır Üçüncü: Maeki Finlândiya. dilen voleybol turnuvasmn bu haftaki karlanmış olarak başlangıç yerinde hazır 79 kiloda: şılaşma programı şudur. 2,45 de Vefa bulunmaları lâzımdır. Birinci: Johansson İsveç. Aksaray, 3,30 da Çengelköy Topkapı Fenerbahçe bugün Ankaraya 4,15 de Maltepe Haydarpaşa, 5 de Ba İkinci: Ozolns Letonya. Üçüncü: Frooman Estonya. gidiyor kırköy Anadoluhisan, 5,40 te Galata 87 kiloda: Ankaragücü ve Genclerbirliği takım saray Heybeli. Birinci: Cadie îsveç. larile iki maç yapmak üzere davet edilen İkinci: Karklin Estonya. Kemal Halim istifa etti Fenerbahçe birinci futbol takımı bu sa Üçüncü: Selenbinder Almanya. Uzun zamandanberi Futbol FederasAğırda: bahki trenle Ankaraya gıdecektir. yonu muvazzaf kâtibliğini yapan futbo Birinci: Kotkus Estonya. On altı kişilik bir oyuncu kadrosile yo hakemlerimizden Kemal Halim Deniz İkinci: Niman İsveç. la çıkan Sarılâciverdlilerin Ankarada bank İstanbul şubesinde vazife aldığmdan Üçüncü: Çoban Türkiye. hangi stadyomda oynıyacakları henüz Futbol Federasyonu kâtıbliğinden istifa Milletler itibarile tasnifte de İsveç on ederek dün şehnmize gelmiştir. malum değildir. , beş, Finlândiya on, Almanya yedi, Es Yaşarın güreşi İstanbul güreş şampiyonası yapılacak Bu haftanm millî küme maçları Arnavudluğun gene ve güzel Kraliçesi Bir Fransız gazetesinin Tiran muha biri, Arnavudluk Kralı Zogo'nun, Kontes Jeraldin'le evlenmesi hâdisesine dair olarak gazetesine yolladığı bir mek ;ubda düğün hazırlıklarını şöyle anla ;ıyar: <Arnavudluk, baştanbaşa, siyah kar;allı kırmızı bayraklarla süslü. Öbür gün Kral Zogo, Kontes Jeraldin Aponyi .le evleniyor. Tiran sokaklarında kırmızıdan ge çilmiyor. Her balkonda siyah kartallar var. Her tarafta: «Yaşasm Kral, yaşasın Kraliçe, yaşasın şanlı çift> yazıları o kunuyor. Kraliçe ailesinin kırk beş davetlisi ve her tarftan koşup gelen elli gazeteci, bütün otelleri tıkabasa doldurmağa kâfi geldi. Bir aralık, gizlice bir katolik ni kâhı kıyılacağı havadisi kulaktan ku lağa dolaştı. Fakat bu haber derhal tekzib edildi. Çarşamba günkü nikâh, sa dece medenî bir nıkâh olacaktır. Katolik ve müslüman iki âlemin birbirine kanştığı, islâm dinine mensub Kralm, katolik bir Kraliçe seçtiği bu memlekette, medenî nikâh, bir müşkülü daha halletmiş oldu. Hediye meselesine gelince, Tiran caddelerinden birine kendi ismini veren Mussolini, Krala bir yat hediye etmiştir. Hitler'in verdiği hediye şahane bir oto mobildir. Macaristandan halis kan bir beygir, M. Löbrön'den bir Sevr vazosu gelmiştir. Dün, sarayda bir balo verildi. Salon, duvarlara Z markası şeklinde konulan işlemeli, eski kostümlerle ve silâhlarla süslenmişti. Kral, Kralm kızkardeşleri ve Kraliçenin küçük erkek kardeşi hep orada bulunuyorlardı. Kontes Jeraldin Aponyi'de, aslen A merikalı olan annesi Madam Jiro'dan dolayı, bir nevi <yıldız> hali var. Aponyi ailesinden de, ateşin mizacını ve «Budapeşte güzeli> lâkabını kazanmasma sebeb olan cazib güzelliğini almıştır. Kontes Jeraldin dört lisana vâkıf olduğu gibi, şimdi de arnavudca öğren meğe başlamıştır. Fakat, nişanlısile almanca konuşuyor. Yeni Kraliçe, tenis, yüzme, ata binme gibi müteaddid sporlara meraklı modern bir gene kızdır.» tonya altı, Letonya iki, Türkiye ve Norveç birer puvan kazanmışlardır. Diğer altı millet hiçbir puvan alamamışlardır. İzmir (Hususî) Karşıyakanın Bostanlı köyünden bahçıvan Beyazıd zevcesi Gülbahar nammda bir kadın vatandaş, İzmir Memleket hastanesinde, bir batında üç çocuk doğurmuştur. Çocuklardan ikisi kız, biri erkektir, Hepsi de sağ ve tabiî vaziyettedirler. Analarmm da.sıhhati yerindedir. Resmimiz ayni zamanda dünyaya gelen üç yavru ile analarını gösteriyor. Niğde ortamektebinde faydalı bir toplantı yapıldı Niğde (Hususî). Çocuk haftası münasebetile şehrimiz Ortamektebin» de Vali Faik Üstün şerefine bir ziyafet verilmiştir. Bu ziyafette maarifseverliğile tanınmış olan Valimiz, geç vakte kadar mıntaka maarifinin vaziyeti ve ihtiyaçları üzerinde konuşmalar yapmıştır. Yukarıki resim, Valiyi muallim ve talebeden mürekkeb bir grup arasında göstermektedir. Sıvastaki ziraat kursu faydalı neticeler verdi Bir serbest güreş antrenörü angaje ettik Alaturka güreşimize uyduğu için pehlivanlarımızın çok istidad gösterdikleri serbest güreşin memleketimizde daha ziyade taammümünü temin için Fin lândiyadan Geino isminde bir antre nörle mutabık kalmmıştır. Sıvas (Hususî) Mahsullerimize ârız olan muhtelif hçşeratla mücadele için Ziraat Müdürlüğünce bir kurs açılmış, bu kursa kazalardan ve civar köylerden iştirak eden okur yazar genclere Halkevinde verilen derslerin ameliyatı Nümune fidanlığmda gösterilmiştir. Yirmi gün süren kurs, elde edilen iyi verimlerle sona ermiştır. Gönderdiğim resim, kursa devam edenlerden bir kısmmı göstermektedir. Bozüyük Halkevinde muvaffakiyetli bir temsii Atletizm seçmeleri İstanbul atletizm bayramı tertib heyetinden: îstanbul atletizm bayramınm seçme müsabakalan 1 mayıs pazar günü sabah saat 9,30 da Bebekte kolej pistinde başhyacaktır. Program şu suretle tesbit edilmiştir. .100 metrenin birinci seçmesi, gülle, yüksek atlama 400 metrenin birinci seçmesi uzun atîama, disk 1500 metrenin birinci seçmesi üç adım uzun atlama, cirid atma 200 metrenin birinci seçmesi Sırıkla yüksek atlama 100 metrenin ikinci seçmesi 110 metre manialının birinci seçmesi 200 metrenin ikinci seçmesi 400 metrenin ikinci seçmesi. Bu seçmeler saat 12,10 da nihayet bulmuş olacaktır. Her sene atletizm bayramlarında hakemlik yapan arkadaşlann pazar günü sabahı Bebekte Kolej sahasında bulunmalan rica olunur. Bozüyük (Hususî) Şehrimiz Halkevinin temsii şubesi Kozanoğlu pi« yesini muvaffakiyetle oynamak suretıle halkm takdirlerini kazandı. Görülen rağbet üzerine bu gibi temsillerin çoğaltılmasma karar verildi. Bu münas&o betle Kozanoğlu piyesinde oynıyan gencleri toplu bir halde gösterir resmi gönderiyorum.