15 Mayıs 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

15 Mayıs 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURlYET 15 Mayıs 1938 Güzel, sağlam ve neş'eli yapılan Ânkaranm Harbiye takımı dün Taksim stadyomunda millî küme deplasman maçı olarak Güneşle karşılaştı. Tarık 0 zenginin idaresinde cereyan eden oyuna takımlar şu tertible çıktılar: Güneş: Cihad Faruk, İbrahim Yusuf, tsmail, Omer Salâhaddin, Necdet, Melih, Murad, Rebii. Harbiye: Fethi Sabri, Şükrü Haşîm, Muhterem, Necati Izzet, Celâl, Habib, Abdurrahman, Mücahid. Güneşliler oyuncuların birbirlerine kanşmamasinı temin için mutad fonnalarını sarı fan?lalarla değiştirdıler. Birinci devrede Harbiye rüzgâra karşı oynadı. Güneş bundan istifade ederek derhal hücuma geçti. Ilk dakikalarda Rebii kale önlerinde müsaid bir fırsat yakaladı. Attığı şütü Fethi kurtardı, fakat topa hâkim olamadı. Ikinci top çok havalardan avuta çıktı. Ilk çeyrek saat içinde Güneşjiler he men hemen daima hücum eder vaizyette kaldılar, fakat bu üstünlükten istifade edemediler. 15 inci dakikada adeta bunalmış bir hale gelen Harbiye takımı müdafaa o yunculanndan biri üzerinden aşmakta olan topu ceza çizgisinin ön tarafına isabet cden tehlikeli bir yerde elile çevirdi. Salâhaddinin çektiği firikikten giden top Harbiye kalesinin üst direğini sıyırarak avuta çıktı. Harbiyeliler sol içlerini de geri çekerek daha ziyade tedafüî bir sistem takib ettiklerinden yapmağa teşebbüs ettikleri mukabil hücumlar daima tesirsiz kalıyor ve tehlike olamadan önleniyordu. Dakikalar ilerledikçe bir taraftan Muhterem ıle Necatının topu mümkün oiduğu kadar yere indirerek muhacimlerini muvaffakiyetle besleyişleri, diğer taraftan da Güneş hücum hattının bir türlü temposunu tutturmaması ve muavin hattında da Ismail ile Yusufun aksayışları oyunun cereyan tarzını değiştirdi. Bunun üzerine Güneşliler Rebiiyi içe alarak Muradı sol açığa çıkardılar. Bu suretle topun nisbeten daha düzgün bir seyirle Harbiye müdafaasına inmesi temin edildi. Güneşin birinci golii 30 uncu dakikada İbrahimin çok uzun bir degajmanını sol açık yerine kadar takib eden Melih oradan topu ortaladı. Salâhaddin Sabrinin tereddüdünden topu kaparak Necdete geçirdi, o da çektiği kuvvetli bir sol şütle takımına birinci golü kazandırdı. Deyrenin son dakikasmda Harbiye sol açığı İzzet, Güneş kalesi için üst üstc iki tehlike yarattı. Bunlann birincisini Cihad jekilen şütii plonjonla tutmak suretile bertaraf etti. Ikincisinde Faruğun yanm bir müdahalesi İzzetin çektiği şütten fırlıyan topun kalenin iki metre vakmından haeaya fırlamasma sebeb oldu. Birinci devre 10 Harbiye aleyhine bitti. Ikinci devre îkincî devreye çıkıhrken Güneşlilerin muavin hatlarında da Ismail ile Yusufun yerlerini değiştirmiş oldukları görüldü. Rüzgârı da beraberlerine alan Harbiyelilerin mümkün oiduğu kadar çabuk mağlub vaziyetten kurtulmak için çalış maçları riilmiyen nefîs bir kontrvclesini gördük. İki dakika sonra ayni oyuncu Galatasarayın ikinci sayısmı çıkardı. Devre 1 2 Galatasarayın lehine bitti. İkinci devre İkinci devrede rüzgân lehine alan ve 2 1 galib vaziyette bulunan Galatasaray, birinci dakikada bir korner kazan dı. Uçok topu henüz uzaklaştırmıştı ki Galatasarayhlar tekrar indiler ve kuvvetli bir şüt çektiler. Kaleci topu yakaladı, degajmanını elle yapmak mecburiyetinde kaldı. Bülend kaptı, Haşime geçirdi, Haşim sıkı bir şütle bunu gole tahvil etti. Hakem de Galatasarayı asabiyete düşüren hatasını işte burada yaptı ve bunu ofsayd telâkki etti. Kendıne beyhude yere eziyet edivor Güneş Harbiyeyi 3 0 , Uçok ta Galatasarayı 3 2 mağlub ettiler NEVROZîN varken ıstırab çekilir mi? RADYOLİN kullanıyor. Dişlerdeki leke, pas ve küfekileri temizler. Ağızdaki mikroblan imha eder. Dişlerin çürümesine mâni olur. Çünkü Baş, diş ağrıları Güneş Harbiye maçından heyecanlı bir an hklan görülüyordu. Dördüncü dakikada Cihad Habibin üst köşeyi bulan bir kafa vuruşunu topu ancak kornere çıkarabilmekle kurtardı. Tehlikeyi sezen Güneşliler de dikkatli bir oyun tutturdular. Bundan sonra devrenin yansına kadar iki taraf da kat'î bir hâkimiyet tesis edemeden karşılıklı hücumlar arasında geçti. Güneşin ikinci ve üçüncü golleri zı düşüncesizler Galatasaray aleyhine tezahürat yapmağa ve oyunun hitamında hakemin elini sıkmak ve bu suretle serzenişte bulunmak hareketlerinden sonra tezahüratı artırmışlar, hatta kapı dibinde bekliyerek tazahüratı tekrarlamışlardır. Zabıta, iki üç kisiyi yakalamıştır. Maç nasıl oldu? Galatasaray: Sacid, Lutfi, Salim Eşfak, Mustafa, Musa Bülend, Saim, 38 inci dakikada Murad, Necdetin Mehmed, Süleyman, Necdet. Üçok: Hakİcı Ziya, Necdet Fehderinden pasına yetişerek tutulamıyacak Oyundan sonra takım kaptanı Vahiyiyi bir şütle ikinci golü atınca Güneş takımı mi, Adil, Mazhar Namık, Kemal, Fa gördüm. Bana: galibiyeti sigortalamanın verdiği emniyet ruk, Said, Namık şeklinde sahaya çıktı« Ben ne söyliyeyim, işte gördünüz. le oynamağa başladı ve bu emniyetli o lar. Üçüncü golümüz itiraz kabul etmez bir yunu tutturuş sayesinde Melih süratinden Rüzgâr tzmir lehinde idi. Oyuna Ga goldü. Hakem bunu saymadı. Keza Saiistifade ederek Güneşin üçüncü golünü latasaray başladı. Dördüncü dakikada din yaptığı gol, gol değildi; Said topa bir yaptı. Biraz sonra da oyun 3 0 Harbi Galatasaraylılar bir korner kazandılar. dirsek darbesi vurdu ve temin ettiği falyenin mağlubiyetile neticelendi. Fakat istifade edemediler. Oyun bundan so ile gol yaptı» dedi. Uçok: 3 Galatasaray: 2 sonra tam bir sür'at ve enerji ile oynama Galatasaray, yarın Alsancakla oynığa başladı. Galatasaray, daha hâkim, İzmir, 13 (Hususî muhabirimizden daha ahenkli bir oyun çıkarıyordu. 17 n yacaktır. telefonla) Galatasaray bvgün ilk ma ci dakikada Necdet, orta çizgiden aldı, Bugünkü maç çı hakem Esadın idaresinde Uçoka kar ğı topu sahsî bir akınla kaleye kadar göBugün Ânkaranm Harbiye takımı işı oynadı ve 3 2 mağlub oldu. Gala türdü, sıkı bir şütle ilk golü yaptı. kinci maçını Taksim stadyomunda Beşiktasaray, birinci devrede daha faik, daBundan sonra Izmirliler canlandı. 23 taşa karşı oynıyacaktır. Galatasarayın dün ha teknik bir oyun gösterdi. Fakat ikinci üncü dakikada Galatasaray aleyhine kor İzmirde mağlub oluşu Siyah beyazlıların devrede hakemin bariz bir hatasından a ner oldu. Top ortalandı, fakat ceza çiz ikincilik ümıdini bir hayli kuvvetli bir hasabiyete kapılarak kısmen hâkim oynama gisi içinde Eşfak'ın eline çarptı, hakem le koyduğu için kendilerinin ona göre sına rağmen oyunun âhengini bozdu. Ta penaltı verdi, maamafih Izmirliler atma dikkatli davranacaklarını ve maçı kazankımda bılhassa Bülend, Süleyman, Ha dılar. Ikı dakıka sonra Lutfının yaptığı mağa çalışacaklannı zannediyoruz. şim, Salim güzel oynadılar. Cenah mu bir favul üzerine hakem gene ceza verdi. Harbiye takımı bu akşamki Ankara treavinleri bozuktu, gollerde de Sacidin Said 25 yardadan sıkı bir şütle topu ağnile dönmiyeceğinden maça saat beşte bir hatası yoktur. Umumî intıba, Galata lara taktı. baslanmasma karar verilmiştir. sarayın bugüne kadar îzmire gelmiş taOyun gittikçe heyecanlanıyor, sür'at tstanbulspor: 5 Hilâl: 3 kımlar içinde en iyi oyunu verdiği mer peyda ediyordu. 41 inci dakikada Sü kezindedir. Oyun esnasında maalesef ba leymanın İzmirde şimdiye kadar eşi gö Millî küme haricinde kalan kulübler arasında tertib edilen kupa maçlarından birincisi dün Güneş Harbiye maçından evvel Istanbulsporla Hilâl takımlan arasında oynandı. Birinci devrede îstanbulspor riizgâra karşı oynamasına rağmen biri Ismet ikisi de Nejad vasıtasile üç gol attı. Devrenin son dakıkasında Celâl de Hilâl için bir gol yaparak Istanbulspor 31 galib vaziyetteyken haftaym oldu. İkinci devrede Hilâlliler rüzgâra karşı oynamalarına rağmen hasımlarına nis betle daha muvaffakiyetli idiler. Bu devre Hakkı Hilâlin iki golünü daha çıkardı, buna mukabil İsmetle Nejad İstanbul spor için birer gol daha yaptılar. Neticede îstanbulspor maçı 53 kazanarak kupa turnuvasının finalini oynamak hakkını elde etti. Harbiye kalesine bir firikik atılırken Gördükleriniz fena mıydı?.. Terbi dınlara yer vermek için fırsat bekliyen eryeli, yakışıklı gencler... Soyu sopu belli, keklerden pek çoğunun sonra da yavaş görmüş geçirmiş insanlar... Büsbütün iş yavaş yılısıp sırnaşmak için bahane arasiz, gücsüz de sayılmaz. Kendi başlan dıklarını bilir, böylelerinden pek tiksinirdi. Şimdi de, onun gibi ilk bakışta pek na gecinecek kadar paraları da var. kibar, pek düzgün görünen bir gencin, ye Neyse, bırakmız şimdi onlan... Ben biraz dolaşayım, gelirim. O zaman ko rini verdikten sonra ne yapacağmı pek merak etti. Onun için başını önüne eğdi. nuşuruz. Oyle ise, salona girmişken, o be Böylelikle hem yüzünü saklıyor, hem de ğendiğiniz gence de biraz yakından bakı tesekkür etmiş oluyordu. Sonra Feridunun yerine geçti, oturdu. O da şapkasını nız. Bulduklarımın üçüncüsü de o... Sahi mi?. Buna memnun oldum, iş giydi. Kamaranın kapısına doğru yürüdü. te.. İclerinde biraz adama benziyeni o... Alt kamaralara inen merdivenin tırabzanPerihan, vapurun salonundan içeriye larına dayandı. Mecmuasını açtı, okumagirdi. Sanki birisini arıyormuş gibi ba ğa başladı. Bir daha da Perihana dönüp kınıyordu. Oturacak yer yoktu. Bir kebakmadı. Demek ki sırnaşıkhğa başlannarda durdu. Kendini belli etmeden, şu gıç olsun diye yerini verenlerden değilgencleri birer birer gözden geçirmek isti di. Perihan da, şimdi hiç gözünü ayırmayordu. îlk iki tanesi, bir bakışta gözünden dan, ona bakıyordu. düsmüstü. Artık onlara hiç bakmıyordu. Feridun Şevket, bir aralık biletini çıkarmak için, elindeki mecmuayı bıraktı. Perihanla göz göze geldi. Genc kız, kendini belli etmemek için başını çevirdi. Fakat kalabalıkta yer bulamıyan bir kadının ayakta durması, Feridunun içine elvermemis olacak ki, ayağa kalktı. Belli belirsiz başını iğdi; yerini Perihana verd'.. Genc kız, uzun uzun oturacak değildi. Hele böyle tramvaylarda, vapurlarda kaBir aralık, salondan içeriye iki kadm girdi. îkisi de çok süslü, ikisi de hem genc, hem güzeldi. Feridunun yanından geçerken durdular: Bu ne dalgınlık, diye seslendiler. Genc avukat, başını kaldırdı. Onlarla konuşmağa başladı. Ne konuştuklan duyulmuyordu. Yalnız, kadınlar bu gence pek güler yüz gösteriyorlar, o da onlara çok nazik davranıyordu. Fakat böyle kalabalık yerlerde, kadmlarla konuşurken Bundan sonra Izmir açılmağa başladı. 22 ve 23 üncü dakikalarda Galatasaray kalesi iki gol tehlikesi atlattı. Fırsatlardan istifade edemiyen Galatasaray, galibiyeti garantiye bağlamak için kısmen bir müdafaa sistemi tatbikına başladı. 35 inci dakikada Üçok beş dakika süren kat'î bir hâkimiyet tesis etti ve bunun neticesi olarak 39 uncu dakikada Saidin ayağmdan beraberlik sayısını ve 43 üncü dakikada da üçüncü galibiyet golünü çıkardı ve Galatasaray, güzel oynamasına rağmen sahadan mağlub ayrıldı. NEVROZiN kaşelerini almız. ve üşütmekten mütevellid bütün ağrı, sızı, sancılarla nezleye, romatizmaya karşı lcabmda günde 3 kaşe alınabilir. İSMİNE DİKKAT Taklidlerinden sakınınız ve Nevrozin yerine başka bir marka verirlerse şiddetle reddediniz. Sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra dişlerinizi muntazaman fırçalayınız Satılık arsa Cağaloğlu Arifipaşa sokağında köşebaşı 150 metre murabbaında bir arsa satılıktır. Sultanahmed Kabasakal Mümtazbey apartımanı 1 numaraya müracaat. Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Gümüsane Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş : Gümüsane Vilâyetinin Pirahmed Kelkit, Pöske Erzincan yolunun muhtelif kilometrelerinde yaptınlacak 38 aded betonarme menfez inşaatı olup bedeli keşfi 17697 lıra 23 kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, \ B Mukavele projesi, ' S Nafıa işleri şeraiti umumiyesi. D Tesviyeı türabiye ve kârgir inşaatma aid fennî şartnamt;. E Hususî şartname, keşif cetveli, metraj cetveli, istiyenler bunlan Gümüsane Nafıa Müdiırlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 23 mayıs 938 pazartesi günü saat 15 te. " " 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmive çirebilmek için isteklinin 1328 lira muvakkat teminat vermesi, bundan başka Ticaret Odası vesikası ve Nafıa Yüksek Bakanlığının müteahhidlik vesikasını göstermesi şarttır. 6 Teklif mektubları üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Gümüsane Nafıa Müdürlüğünde teşekkül odecek Komisyona makbuz mukabilinde verilmiş olacaktır. Postada vuku } ulacak gecikmeler kabul edilmez. " (2698) HOLLANDADAN GELEÎi ÇiÇEK SOVANLARI Meşhur J. B. VAN DER SCHOOT Müessesesi Bu sovanlardan doğacak renk ve zarafet, sürprizleri, sizi bütün mevsim neş'elendirip, eylendirecektir. 1 z a h at Cinsleri Glaieuls Bütün renklerden, büyük kolleksiyon Begonias » » Karışık, Katmerli Anemones » » » » Dahlias Dekoratif ve enfes 11 çeşid katmerli Iris germanica 10 » etiketli Lilium 1 1 >» Montbretias 10 » Renoncules Katmerli ve çok çeşidli Tanesi Kuruş 10 20 10 25 10 30 5 5 MEVLUT BAYSAL Karacabey Belediyesinden: BAHÇE MİMARI 4 üncü Vakıf han. 4 üncü kat. No. 18 23426. KISA TELGRAF Mimbaysal İSTANBUL Karacabeyin Kocagöz mevkiinde her yıl çalışan panayır bu yıl da 26 mayıs 938 perşembe günü açılarak dört gün deyam edeceği ve bu panayırda her cins hayvanat ve eşya alış verişi yapılacağı ilân olunur. (2828 ) kırılıp dökülen, kendini herkese göstermek için yüksek sesle gülen erkeklere de hiç benzemiyordu. Bir aralık, kadınlardan birisi, biraz daha yüksek bir sesle: Yukarısı çok serin de, onun için salona indik. Dedi; sonra da içeriye doğru yürüdüler. Feridun Şevket, gene gazetesine daîdı. Yabancı bir erkek böyle uzaktan uzağa nekadar görülüp anlaşılabilirse, Perihan da onu o kadar görmüş, tanımıştı. Vapur, Haydarpaşa önlerine doğru yaklasırken yukanya çıktı. Necib Nasuhi, yavaş yavaş sıkılmağa, biraz da üzülmeğe başlamıştı. Bu kızdan her şey umulurdu: Kim bilir, sakın kendi başına on larla konuşmağa mı kalktı, ne yaptı?.. Diyordu. Perihanın güverteye çıktığını görünce soluk aldı; ona doğru yürüdü: Ne yaptınız?. diye sordu. Anlıyacagım kadarını anladım. Üçüncüsü pek fena değil... Yelnız benim sizinle beraber geldiğimi görmesin. Konuştunuz mu yoksa?.. Konuşmadım amma kalabalıkta oturacak yer yoktu. Kendi yerini bana verdi. Bakalım, arkasından yılışıklığa başlıyacak mı diye bekledim amma, bir daha başını çevirip bakmadı bile... Demedim mi size, çok kibar, çok terbiyeli bir genc... Neyse, bunlan sonra konuşuruz. Şimdi Kadıköyüne kadar ayrı ayrı oturalım. Ben zaten aşağıya ineceğim. Onlar da beni beklerler. Sizin bu vapura bineceğinizi zannediyorlardı. Böylelikle sizi göreceklerdi. Şimdi gider derim ki; «Anlaşılan vapuru kaçırmış olacak..a Başka bir zamana...» Pekâlâ, yalnız şunu söyleyiniz, bu adamın adı, Feridun demiştiniz değil mi?. Evet, Feridun Şevket... Sevimli bir çocuk... Fakat pek öyle gözü kapalı, evet deyivermek de ol « maz. Onun için şöyle başka bir yerde, daha yakından göremez miyim?.. Yarın akşam, Matbuat balosu var. Beraber oraya gideriz. Onu da çağın rım. îsterseniz, şöyle biraz konuşursunuz da... Hayır, şimdilik beni görmesin daha iyi... Hattâ benim orada olduğumu da bilmemeli... Sonra, bir sırası gelirse beîki konuşurum. (Arkası var) Tefrika: No. 12 Nakledenr Kemal Ragıb Aman, rica ederim... ya... Şey... Onun arkasındaki sırada, en Demek ki, bunu beğendiniz... ÖyDaşta oturan adamı tanıyor musunuz?... le ise sizi tebrik edeyim: Çok kuvvetli Şu, haniya elinde Les Annales var, onu bir görüşünüz var. Bu, büyük bir romanîkuyor... Bakınız, ne kibar... Böylesi ol cının kardeşidir. Kendisi avukat. Seneler»aydı? ... ce Avrupada yaşamıs, çok iyi bir terbiye Perihanın ikinci genci de beğenmediği almış... Şimdiye kadar, anasından baıi görünce, ihtiyar avukatm eni konu canı basından kalan biraz ufak tefekle geciniıikılmıştı. Başını çevirdi. Gösterdiği ada yordu; onun için avukatlık etmiyor. İşitna doğru baktı. O zaman, bırdenbıre göz tiğime göre, son zamanlarda biraz sıkıneri parıidadı. Fakat kendini tuttu, sevin tıda olacak... Adı Feridun Şevket... :ini belli etmedı: Gördünüz mü, onu da tanıyormuşum, de Ötekiler bundan daha genc, daha ğil mi?... 'akışıkh ... Feridun $evket mi dediniz?... Pe Böylesi, benim daha çok hoşuma kâlâ... Siz şimdi gene yukanya çıkınız. jidiyor... Daha ağırbaşlı, daha olgun bir Ben salonu şöyle bir dolaşayım. :rkek hali var. Kim olduğunu öğrenebil Haniya, bulduğum genclerin ü eniz ...Bekâr mı acaba?... Bir de Isçüncüsünü sormuyorsunuz?... anbul içinde, tanımadığım yok gıbıdir, Nesini sorayım?. Ikisini gördüm, ersiniz!... Haniya, böylesini bulsaydınız üçüncüsü de onun gibidir.