15 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

TEĞ KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıftasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Sene 20 — No, 7931 — Fiati her yerde 5 kuruş Vekili dün akşam Ankaraya gittiler Başvekil “ Seyahatimden son derece memnunum, Ankaraya sevinç içinde avdet ediyorum ,, diyor ile Baçrekii Onl Bayar v6 Be hipo YL İİİ Ar Bi birliği merkezinde (İki tarafta görünenler bisiklet yarışını kazanarak kupa- larını almak üzere gelmiş olan sporculardır) Sağda Başvekil hayvanat bahçesinde bir file şeker veriyor Dün sabah şehrimize gelen Başve- kil B, Celâl Bayar, Hariciye Vekili B. Tevfik Rüştü Aras öğelye kadar Pe- Tapalasta istirahat etmişler, öğleden Sonra bazı hususi ziyaretlerde bulun- Muşlar ve akşam üzeri de ziyaretler kabul etmişlerdir. Bu arada Başvekli Şehir plânı etrafında vali ve belediye Feisi B. Muhiddin Üstündağ ile ko- Ruşmuştur. * B. Celâl Bâyar dün akşam Perapa- las otelinde Türk ve Yugoslav gâze- teleri mümessillerine seyahati hak- kında kısaca demiştir ki; — Seyahatimden son derece mem- nunum. Ankaraya sevinç içinde av- det ediyorum. Büyük Şefim Atatürke | seyahatim hakkında malümat ver dikten sonra sizlerle de bol bol görü- şürüz.» Ankaraya hareket Başvekil ve Hariciye Vekili . saat 18,20 de Perapalastan hareket ede- (Devam: 13 üncü sahifede) Diyarbakır'ın bazı kazalarında zelzeleler oldu, 85 ev hasara uğradı Kırşehirde yeniden iki zelzele oldu, bazı evler hasara uğradı Diyarbakır 14 (Akşam) — Dün ak: Şam saat yirmiden sabahın dördünç kadar Lice, Kulp ve Hani mintakâla- Tında birkaç defa yer sarsıntısı olmuş- tur. Muhtelif yerlerde 85 ev hasara uğramıştır. Nüfusca zayiat tesbit edil. Mmemiştir. Bismil kazasının Kagtlı mın- “takasında da bir sarsıntı duyulmuştur. Hasar ve zayiat yaktur. Sarsıntıların bazısı 7 saniye, bazısı daha az sürmüş- tür, Dün gece saat yirmiyi çeyrek geçe şehrimizde pek hafif bir sarsıntı du- | Yulmuştur. DİŞ Yazan: nese Kırşehir, Aksaray ve Eskişehirde zelzeleler Ankara 14 (A.A) Bu sabah şeh- rimizde saat 6,47 ve 6,52 ve 8,52 de iki 7 - 8 saniye süren oldukça şiddetli ve diğer ikisi hafif olmak . üzere üç yer deprenmesi duyulmuştur. Saat 6,50 de Eskişehir ve Kayseride de bir deprenme duyulmuştur. Kırşehirden verilen bir habere göre Kırşehir ve mıntakasında da saat 7 ve 7,30 da ikişer saniye süren şiddetli (Devam: 13 üncü sahifede) İKORSAN İSKENDER F. SERTELLİ Yeni tarihi tefrikamızı bekleyiniz. PAZAR 15 Mayıs 1938 Başvekil ve Hariciye EF Yavuz kruvaşörümüzle denizaltı birlik- Jeri ve filotilla alaylarına dün saat 14 de Silivride spor meydanında merasimle san- cak verilmiştir. Meraslmde ümiral Şükrü Okan, yüksek rütbeli deniz subayları, de- niz erleri, Silivri halkı, civar köylüler, mektepliler ve sporcu gençler bulunmuş- tur. Merasim çok parlak olmuş ve sancak- lar amiral tarafından gemi kumandanla- rına verilmiştir. (Diğer resimler 13 üneü sahifemizdedir.) Telefon: 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yarı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) a Hataydaki alevilerden Matürke telgraf İhlâl edilen intihap serbes- cilerin. teenjtini istiyorlar Alevi cemaatından, O Reisleümhur len tazyik ve tedhiş hareketine karşı şiddetle protesto eder ve tamamen ihlâl edilmiş olan intihap serbestimi- zin yüksek müdahalenizle teminini istirham eyleriz.> Karşılıksız borçlar ne suretle tesviye edilecek Ankara 14 (Telefonla) — Meclis büt- çe encümeni tarafından muvazenei umumiye kanun lâyihasına 1934 ve 1936 yılları karşılıksız borçlarının ne suretle tesviye edileceğine dair yeni bir madde ilâve edilmiştir, Bu madde Aynen şöyledir: «459 sayılı mahsub umumi kanunu- na ve 2248 sayılı “kanunun 14 üncü maddesinin D fıkrasına tevfikan tah- yil ile ödenecek borçlarla 1932 mali yılı müvazenel umumiye kanununun. 11 ve 13'üncü maddeleri mucibince tahvile raptolunacak tahsisatsız borç- ların 10 liradan noksan olan kesirleri nakden ödenir.» Gazete ve mecmua kâğıdları Ankara 14 (Telefonla) — Önümüz- deki mali sene içinde gazete ve mec mua tabında kullanılmak üzere tenzi- lâtlı gümrük ve istihlâk resmine tabi tutularak ithal edilecek kâğıdların mikdarı 1865 ton olarak tesbit edilmiş- tir. Bütçe encümeni hükümetin tekli- fi ile bu mikdarı 2465 tona çıkarmış ve muvazenei umumiye kanununun buna aid maddesini o şekilde değiştir. miştir. mMbikikmtlers Kudsi mülkiyet! Taksimle Harbiye arasındaki yola yeşillik ekilmiş. Buradan geçmenin, nebatlara ziyan vermemesi için, yasak olduğu da ilân edilmiş. Fakat aldı- ran pek az! Umumi mülkiyetimizi, bahusus şehrimize güzellik veren nebat mül- kiyetini âdetâ kudsiyet atfederek ko- rumağı bir «hemşehri ahlâkı haline B. Mussolini'nin yeni bir nutku Italya, Roma - Berlin İk sadık kalacak Maamafih bu vaziyet bâ$kalarile anlaşmasına mani değildir B. MUSSOLİNİ DiYOR Ki ; «İngiliz - İtalyan anlaşmasının devamli olacağını tahmin ediyoruz. Fransızlarla müzakerenin neticeye varıp varmıs yacağını bilmiyorum, çünkü biz Frankonun muvaffakıye- #ini istiyoruz, Fransızlar -Barselonun muvaffakıye- a tini istiyorlar» «Herkesle sulh istiyoruz, Fakat Amerikadan gelen nutuk- lar karşısında bütün kuvvetimizle sulhü müdafaaya mecburuz» Cenova 14 (AA) — B. Mussolini B. Mussolini maliyetile birlikte Ka» Kavur amiral gemisile saat 9,20 de | vur'dan bir kano. otomobile binerek Cenova limanına gelmiş ve top atık: | rıhtıma çıkmış ve nazırlarla bir çok mak suretile selâmlarımıştır. (Devamı 13 üncü sahifede) m3 iye : pie e