October 21, 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

October 21, 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURÎYET 21 Birincitesrin 1938 Kansızlık, kemik hastalıkları, dimağ yorgunlukları ile vitaminsizlikten doğma bütün zayıflıklara karşı Emniyet sandığmdan: Taksitle SatılıkBina GENCLEŞMEK Depo, Fabrika, imalâthane yapmıya elverişli ve caddeden, denizden methali vardır Ihale bedelinin dörtte biri peşin ve mütebakisi yüzde 5 faiz sekiz sene miisavi taksitlerle ödenecektir. Beşiktaşta, Cihannüma ^mahallesinde Yalı sokağmda eski 4 mü. 39. 41, 43, yeni 8/1. 17. 19, 21 No lu depo. yazıhane ve bir kıt'a arsa (hâlen beton çivi fabrikası) ile eski Beşiktaş caddesi yeni Çırağan sokağında eski 7. 9, 11 yeni 16. 18 No. lı maadükkân kârgir bir evin tamamı. 11/11/938 tarihine düşen cuma günü saat 15 te yapılacak açık arttırma ile satılacaktır. Talib olanlarm dört bin fki yüz liralık pey akçesile müracaatleri lüzumu ilân olunur. Fazla tafsilât için Binalar servisine müracaat edilmelidar. (7703) Bütün nefİF şeylere « Hacı Bekir Lokumu » nun adı verilmesi sebebsiz değildir. Tabiatin yarattığı karpuz bile « Hacı Bekir» kurabivesinin şöhretinden yardım istemeğe mecbur olmuştur. Bayan Marcilla'nm yüzündeki şayani hayret güzellık tebeddülünü gösteren fotoğrafları Başka kim Bayan Marcilla, nasıl 10 yaş daha gencieştiğini anlatıyor İ S T İ YOR? Her annenln bilmesi icap eden bir kuvvet şurubudur. Çocuklarınıza Vitalin kuvvet şurubu vermekle onları sağlam, gürbüz ve neş'eli yetiştirisiniz. VİTALİN VİTALİN KUVVET ŞURUBU Mektep çağındaki gençlerle emzikli kadın veya ihtiyarların hayatî kudret ve kuvvetlerini artırır. İNGiLiZ KANZUK ECZANESi BEYOGLU İSTANFUL îstanbul Sıhhî Müesseseler Artırma ve Eksiltme Komisyonundan: Eksiltmeye konulan iş: Şışli Çocuk hastanesi intanive pavyonunun ikmdlı inşaatı. Keşıf bedeli: 4821 lira 39 kuruş. Muvakkat garanti: 362 lira. Şişlı Çocuk hastanesinin intaniye pavyonunun ıkmali inşaatı işi açık eksıltmeye konulmuştur. 1 Eksiltme 2/11/938 çarşamba günü saat 14.30 da Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimaî Muavenet müdürlüğü binasında kurulu komisyonda yapılaccktır. 2 Keşif bedeli, muvakkat garanti yukarıda yazılıdır. 3 Keşif. mukavele, eksiltme şartnamesi ve hususî şartname 25 kuruş mukabilmde komisyondan almabilir. 4 İsteklıler, cari seneve aid Ticaret Odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe yeter muvakkat garanti makbuz veya Banka mektubile birlikte bu işe benzer en az 3000 lirahk iş yaptıklarma dair İstanbul Nafıa müdürlüğünden eksitlme tarihinden 8 gün evvel almış oldukları müteahhidlik vesikasile birlikte belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. (7554) ALİ MUHİDDİN HAGI BEKİR Bahçekapı, Beyoğlu, Karaköy, Kadıköy Siz de böyle muvaffak olabilirsiniz Lutfen bunları okuyunuz Cild unsuru olan pembe renkteki Biocel'li Tokalon Çanakkale Encümeni Daimisinden: 1 Eksiltmiye konulan iş : Gelibolu Keşan yolunun 12 + 000 48 f 040 kilometreleri arasında üç parçadan müteşekkil ve 7349 metre tulünde şose tamiratı esasiyesidir. Keşif bedeli 20069 lira 6 kuruştur. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır : A Eksiltme şartnamesi. B Mukavele projesi. C Baymdırlık işleri genel şartnamesi. D Tesviyei turabiye, şose ve kârgir inşaata dair fennî şartname. E Hususî şartname. F Keşif cetveli, metraj cetveli, fiat bordrosu. G Malzeme grafiği. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı Çanakkale Nafıa Müdürlüğünde bedelsiz olarak görebilirler. 3 İhale 24/10/938 tarihine musadif pazartesi günü saat 15 te Vilâyet makammda toplanacak Daimî Encümende yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin 1505 lira 18 kuruşluk muvakkat teminat vermeleri ve gününden nihavet 8 gün evveline kadar Vilâyet makamma müracaatle alacaklan ehliyeti fenniye vesikasmı ibraz etmeleri ve 938 yılma aid Ticaret Odası vesikasını ibraz etmeleri lâzımdır. 6 Teklif mektublarınm vukarıda yazılı gün ve saatten bir saat evveline kadar makbuz mukabilinde Daimî Encümene verilmesi lâzımdır. Posta ile gönderilen mektublarm nihavet saat 14 e kadar gelmiş olmaları lâzımdır Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (7267) KARYOLALAR H A L i L ve madenî möbleleri Karyola ve madeni eşya fabrika salonlarındaki En rahat çelik somvelerile şık, metin ve ucuz S E Z E R meşherinde görebilirsiniz. Sirfceci, Salkımsöğüd, Demirkapı caddesi No. 7 Tel: 21632 Maliye Müfettiş Muavinliği İmtihanı Maliye Teftiş Heyetinden: 35 lira maaşlı Maliye Müfettiş muavinliği için 12 kânunuevvel 1938 pazartesi günü müsabaka imtihanı yapılacaktır. Aranan şartlar şunlardır : A ) Memurin kanununun \ üncü madesinde yazılı evsafı haız olmak. B ) 1 kânunusani 938 tarihinde yaşı 30 dan fazla olmamak. C ) Mülkiye mektebinden (Siyasal Bilgiler okulu), Hukuk fakultesmden Yüksek Ticaret ve îktısad mektebinden veya bunlara muadil derecedeki ecnebı mekteblerden mezun olmak. D ) Yapılacak tahkikat neticesinde şahsî vasıfları ve seciyesi müsaid bulunmak. İmtihana talib olanlar 15 ikinciteşrin 938 tarihine kadar Ankarada Maliye Vekâleti Teftiş Heyeti Reisliğine arzuhalle müracaat edeceklerdir. Arzuhale şu evrakın raptı lâzımdır: A ) Nüfus cüzdanı ve adresi, B ) Kendi el yazısile tercümei hal hulâsası (memuriyette bulunanlar oradan alacaklan bonservisleri raptedeceklerdir. ) C ) Askerlığmi yaptığma dair resmî vesika (askerlikle alâkası kesilmemiş olanlar tecil edil mişlerse imtihana girebilirler. İmtihanı kazandıkları takdirde memuriyete ancak namzed olSrak kabul olunabilirler. ) D)Mekteb şehadetnamesi veya tasdıknamesi, E ) Sağlam ve yolculuğa mütehammil olduklarına dair hükumet doktorunun raporu. Talibler tahrirî ve şifahî olmak üzere iki imtihana tâbi tutulacaklardır. Tahrirî imtihan Ankarada ve îstanbulda ve bunda muvaffak olanlarm şifahî imtihanı Ankarada yapılacaktır. İMTİHAN PROGRAMI 1 Maliye A Bütçe (ihzarı, tatbikı, tasdık ve kontrolu) muhasebei umumiye kanunu hükümleri, B ) Vergi nazariyeleri ve usulleri, vasıtasız ve vasıtala vergiler (sedüllü vergiler veraset ve intikal vergileri isthlâk üzerinden alınan vergiler, gümrük, inhisarlar, harçlar) Türkiyedeki vasıtasız ve vasıtalı vergiler, C ) Maliye Vekâletinin merkez ve vilâvetler teşkilâtı, D ) İstikraz nazariyeleri tahvil (konversiyon) amcrtisman, Türkiye Düjomu Umumiyesi ve tarihçesi. 2 İktısad : A ) İsthsal, tedavül, nakid, ve itibar inkisam ve istihlâk bahisleri.) 3 Malî ve ticarî hesab basit ve mürekkeb faiz iskonto faizi hesabı cariler. 4 Hendese ( satıh ve hacım mesahaları) , 5 Usulü defteri: (Ticarî ve smaî muhasebelerle devlet muhasebesi hakkmda nazarî ve amelî malumat) . 6 Hukuk idare hukuku (idarî kaza dahilidir) Ceza hukuku (esaslar ve memurinin vazifeden mütevellid suçları) Ceza muhakemeleri usulünden esasa müteallik hükümlerle hazırlık tahkikatı ve ilk tahkikata aid kısımlar memurinin vazifelerinden mütevellid suçlar dolayısile tâbi oldukları usulü muhakeme ile buna dair mevzuat üzerinde mufassal malumat. Hukuku medeniye (Borçlar kanunu üzerinde umumî malumat kanunu medenıden umumî malumat ile ahvali şahsive ernvali gavrıme'ikule ve mirasa müteallik hükümler) , ticaret hukuku (esaslar şirketlere mü teallik hükümler ve umumî malumat) . 7 Türkiyenin tabiî ve iktisadî coğrafyası ve tarihi hakkmda malumat. 8 Ecnebi lisanı (Fransızca. almanca ve ingilizceden biri) imtihan netıcesinde müfettiş muavinliğme almanlar 3 sene sonra vapılacak ehliyet imtihanında muvaffak olurlarsa Maliye Müfettişliğme tavin edilecekler ve stai icin Avrupava gönderileceklerdir. ( 7366) 60 70 yaşlarmdaki kadınların bu Kremini kullandığımı anlattım. Bir ruşuklukları altı hafta zarfında zaıl çoklan bana güldürler, fakat bizzat olmuştur. İşte, hastanelerde tecrübe tecrübe edip şayani hayret semeresini si yapılan ve bir Viyana Tıb mecmua görünce, hepsi de hak verdiler ve sı tarafmdan ilân edilen şayani hay memnun kaldılar. Geceleri yatmazret neticeler... Cildin BİOCEL cev dan evvel pembe renkteki Biocelli Toheri ile beslenmiş olmasıdır. Bu kıy kalon kremini kullanınız. Siz uyur metli cevher, pembe renkteki Tokalon ken cildınizi besler ve canlandırır. kreminin terkibinde vardır. Her sabah biraz daha gencleşmiş İşte bu kremi kullanan ve yüzün kalacaksmız. Gündüzleri de beyaz deki şayani hayret güzellik tebeddürenkteki Tokalon kremini kullanınız. lâtını yukarıdaki fotoğraflarında görülen Pariste Bayan MARCİLLA'nın Bu suretle cildiniz yumuşamış ve betecrübesini anlatan şu mektubu oku yazlaşmış olur. Bütün siyah noktalayunuz: rı eritip açık mesameleri sıklaştırır. «Bu, benim için bir harika oldu. Binlerce ahvalde görülen tesiri kuv Takriben iki ay oluyor; alnımda ve vetlı bir garantidir. Hemen bugün • gözlerimle ağzımm etrafında buru den itibaren her iki kremden birer şukluklar vardı. Bugün ise bütün ar vazo alarak tecrübe ediniz. Birkaç kadaşlarım kadife gibi yumuşak ve hafta zarfında faydalı tesirini gör buruşukluklardan âri olan yüzüme takdirle bakıyorlar. Hepsine ne yap mediğiniz takdirde bayinr.ze iade ederek parayı geri alabilirsiniz. tığımı söyledim. Muğla Nafıa Kapalı Zarf Müdürlüğünden: Usulile Eksiltme Ilânı •^^• istanbul için hesab edılen vakıter dığer arzlardaki şelnrlerin evkatını kat'iyyen gösterraez, elınizdekı bütün takvimler bu hususta kat'iyyen işinize yaramaz Bulunduğanuz şehrin evkatmı doğru tayin edebilmeniz için ancak rasadhanece musaddak Taşra halKinın ehemmiyetle nazarı dikkatine: ^•"•^ ile kabildir. Ramazanı şerifın yaklaşması hasebile nüshaları pek az kaldı. Bulunduğunuz şehirde kitab bayıinden yahud 12 kuruşluk posta puln şöndererek Istanhul ; Şark kütüphanesinden ısteyıniz. Gökçe Takvimi M. Vekâleti Hava M. Müsteşarîığından: Ankara M. M. Vekâleti Hava Müsteşarhğmda ücretle istihdam edılmek üzerc ingilizceye hakkile vâkıf ve teknik ıstılâhatı da bilir bir ingilizce mütercımi almacaktır. Talibler arasmda ingilizceden başka fransızca, almanca ve bilhassa italyanca lisanlarmden birini bilen tercih edilecektir. Taliblerin askerlik örievlerini yapmış olmsları ve ecnebi kadınla evli olmamaları, hüsnü ahlâk sahibi olmaları. her hangi bir cürümden dolayı mahkum edilmiş olmamaları ve sağlık durumiarımn iyi olması şarttır. Verilecek aylık ücret yapılacak imtihan neticesine gö£e takdir edilrr.ek üzere « 150 190 * lira arasmdadır. İmtihan 3 ikinciteşrin 938 tarihinde saat onda Ankarada Hava Müsteşarlığında, İstanbulda Hava Aktarma Ambarmda ve İzmirde Tayyare Alaymda yapılacaktır. Taliblerm 1 ikinciteşrin 938 akşamına kadar ellerindeki vesaikle bizzat Ankarada Hava Müsteşarlığı Zat İşleri Şubesine, İstanbulda Yeşilköyde Aktarma Ambarı Müdürlüğüne ve İzmirde Tayyare Alayı Komutanlığına müracaat etmeler lâzımdır. Bu tarihten sonra yapılacak müracaatler kabul edilmiyecektir. « 4376 » ( 7631) 1 Eksiltmiye konulan iş : 15018 lira 87 kuruş keşif bedelli Marmaris Hükumet Konağı ikmali inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 İsteklıler eksiltme, fennî, genel ve hususî şartnameleri proje ve buna müteferri diğer evrakı Muğla Nafıa Müdürlüğünde görebilirler. 3 Eksiltme 3/11/938 persembe günü saat 14 te Muğla Nafıa Müdürlüğü binasmda toplanacak Komisyonda yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile olacaktır. 5 Muvakkat teminat 1126 lira 42 kuruştur. 6 İsteklilerin aşağıda yazılı vesaiki ibraz etmeleri lâzımdır. A Ticaret Odasma kavıdlı bulunduklarına dair vesika. B İhale RÜnünden sekiz gün evvel resmen müracaatle Muğla Vilâyet makammdan ahnmış ehliyet vesikası ibraz edeceklerdir. 7 Teklif mektubları 3 üncü maddede vazılı saatten bir saat evveline kadar Muğla Nafıa Müdürlüğü binasmda Komisyon reisine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektublarm 3 üncü maddede vazılı saate kadar gelmis olması ve bu zarflarm mühür mumile üzeri ivice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (7562) Yapı işleri İlânı Nafıa Vekâletinden: 1 Eksiltmiye konulan iş : Ankara Hukuk Fakültesi ikinci kısım inşaatıdır. Umumî keşif bedeli 850,000 lira olan bu işin vahidi fiat esası üzerindsn 784.000 liralık kısmıdır. 2 Eksiltme 3/11/938 persembe günü saat 15 te Nafıa Vekâleti Yapı İşleri Eksiltme Komisyonu odasmda kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 39 lira 20 kuruş bedel mukabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden almabilir. 4 Eksiltmive girebilmek için isteklilerin 35,110 liralık muvakkat teminat vermeleri ve Nafıa Vekâletinden ahnmış ehliyet vesikası göstermeleri lâzımdır. Bu vesika eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel bir istida ile isteklilerin Nafıa Vekâletine müracaatleri ve istidalarına en az bir kalemde 400 000 lira kıymetinde bu işe benzer bir iş yaptığma dair işi yaptıran dairelerden almmış vesika iliştirilmesi muktezidir. Bu müddet zarfında vesika talebinde bulunmıvanlar eksiltmiye giremiyeceklerdir. 5 İstekliler teklif mektublarmı ihale günü olan 3/11/938 persembe günü saat 14 de kadar Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde teslim edeceklerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. ( 7484 ) Beykoz deri ve kundura Fabriî ası T. A. Şirketinden : Fabrikamız istanbul Büro ve ardiyesi Sirkecide Köprülü handa 3 ve 52 numaraya naklediimiştir. ^^^mmmmmm^mı Hava Harb Akademisi Komutanlığmdan: İngilizler nezdinde çalışmak üzere Türk tebaasmdan biraz ingilizce bilen bir hademe alınacaktır. İstekli olanlarm şeraiti öğrenmek ve lâzım gelen izahati almak üzere Hava Akademisi Levazımma müracaatleri. (7614) DENİZBANK Tamirat ve inşaat eksiltmesi Bankamız Deniz Emniyeti servisine aid Rumelıfenerindeki Radyo Sar ıstasvonunda, sayren binasmda ve Şilenin Alacalı mevkii ile Kilyosta yapılacak inşaat ve tamiratın eksiltmesi 31/10/938 pazartesi günü sabah 10 da Bankamız binasında Yapı ve Bmalar servismde yapılacaktır. Şartnameleri almak istiyenlerin 20/10/938 tarihinden itibaren mezkur servise müracaatleri lüzumu ilân olunur. Satılık Çam Tomrukları Devlet Orman Işletmesi Karabük Revir Amirliğinden: 1 Karabükte Köprübaşmdaki depoda istif edilmiş 1425 aded muadili 824 metre mikâb 067 desimetre mikâb çam tomruğu açık arttırma ile satı'acaktır. 2 Tomrukların ayrıca baş kesme payları mevcud ve kabukları soyulmuş olup hacim kabuksuz orta kutur üzerinden hesablanmıştır. 3 Tomruklara aid satış şartnamesi Ankarada Orman Umum Müdürlüğünde ve Orman Başmühendisliğinde İstanbul ve Zonguldakta Orman Başmühendisliklerinde görülebilir. 4 Tomrukların muhammen bedeli 12 lira 35 kuruştur. 5 İsteklilerin yüzde yedi buçuk muvakkat pey akçesile 1/11/938 günü saat on beşte Karabükteki Revir merkezine müracaatleri, (7598) Türk Hava Kurumu BÜYÜK 26ncı PİYANGOSU 11 İkinciteşrin 938 dedir T E R T İ B Birinci keşide: Büyük ikramiye 40,000 liradır Bundan başka : 13.000, 12.000, 10.000 liralık ikramivelerle ( 20.000 ve 10.000 ) liralık iki aded mükâfat vardır. Yeni tertibden bir bilet alarak iştirak etmevi ihmal etmeyiniz. Siz de pivangonun mes'ud ve bahtivarları arasma girmiş olursunuz.