21 Ekim 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

21 Ekim 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

21 Birinciteşrin 1938 CUMHURİYET IIadise9er arasınaa Şeref ve hürriyet Sıhhat memurları arasıiida yeni tayinler Tıb Talebe Yurdu mezunları da yeni vazifelere tayin edildiler Ankara 20 (Telefonla) Sıhhat ve lçtimaî Muavenet Vekâleti bir liste neşrederek bazı doktorlar arasmda nakiller yaptnış ve 1937 tıp talebe yurdu mezun larından bir çoğunu yeni vazifelere tayin etmiştir. Bu listeye göre: Muğla M. hastanesi röntgen mütehassıs Celâl Kamar Mersin M. hastanesi röntgen mütehassıslığma; Ankara N. hastanesi kulak asistam Ha mid Ataman Manisa memleket hastanesi kulak mütehassılığına; İstanbul S. mü dür muavini Haydar Bulak Eyüb belediye dıspansci tabiblığıne; Tıb fakültesı 1937 mezunlarından Naci Demircioğlu Lapseki H. tabibliğine; Manisa sıtma mücadele reisi Şevket Balıkesir sıtma mücadele reisliğine; Balıkesir sıtma mücadele reisi Halil Manisa sıtma mücadele reisligine, H. tabibliğine; Halil İdris, Manavgad H. tabibliğine; Hikmet, Avanos H. ta bibliğine; Refik, Şavşat H. tabibliğine; İsa, Keltik hükumet tabibliğine; Vahdettin, Ankara sıtma mücadele tabibliğine; Fahri, Yalvaç hükumet tabibliğine; Ibrahim Etem, Başkale hükumet tabibliğine; İzzet, Gazianteb trahom kursu tabibliğine; Mahmud, Gevaş hükumet tabibliğine; Ata, Ankara sıtma mücadele tabib liğine; Celâl, merkez H. müessesesi bak teriyoloji şubesi asistanlığına; Vahdet, Hizan hükumet tabibliğine; Kaya, Sor gun hükumet tabibliğine; Samıh, Ovacık hükumet tabibliğine; Sabih, Kâhta hükumet tabibliğine; Ferruh, Antalya sıtma mücadelesi tabibliğine; Fethi, Andırın hükumet tabibliğine; Hasan, Bayburt hükumet tabibliğine; Nizami, Kemaliye hükumet tabibliğine; İhsan, Kulb hüku met tabibliğine; Eşref, Eruh hükumet tabibliğine; İrfan, Garzan hükumet ta bibliğine; Mutahhar, Trakya sıtma mücadelesi tabibliğine; Süreyya Pertev, Konya sıtma mücadelesi tabibliğine; Necati, Cizre hükumet tabibliğine; Ekrem, Savur hükumet tabibliğine; Rahmi Cafer, Sarıkamış H. tabibliğine; Etem, Gazianteb trahom kursu tabibliğine; Halil Fehmi, Gazianteb trahom kursu tabibliğine; Yusuf, Yusufeli hükumet tabibliğine; Faruk, Çıldır hükumet tabibliğine; Haşim, İsparta hükumet tabibliğine; Ziyaeddın Kargı hükumet ta bibliğine; Fikri, Midyat hükumet tabibliğine; Sabahaddin, Plümür hükumet tabibliğine; Ali Ahmed, Pazarcık hü kumet tabibliğine; Faik, Dirik hükumet tabibliğine; Cahid, Lice hükumet tabibliğine; Adil, Kemah hükumet tabibliğine; Zeki, Eleşkirt hükumet tabibliğine; Mümtaz, Gölköy hükumet tabibliğine; Kâmil, Arpaçay hükumet tabibliğine; Hâdi. Kas hükumet tabibliğine; Adnan, Pötüree hükumet tabibliğine. Italyada Yahudi aleyhtarı tedabir Musevilerin üniversitelere girmek hakkı kaldırıldı Roma 20 (a.a.) Millî Terbiye Nezaretinin bir tamimi, Italyan veya ecnebi Yahudi talebenin tedrisat yılı başlangıcındaki vaziyetlerini tasrih etmektedir. Bu talebeler, Üniversiteye kaydolunmak hakkına malik değildirler. Universitede derslerine evvelce baş lamış olan talebeler, tahsillerini ikmal edebıleceklerdir. Binnetice Italyan top rağmı terketmeleri için kendilerine mühlet verilmiş olan talebe, tahsillerini ikmal edinciye kadar Italyada kalabilecekler dir. Maamafih bu madde, Alman Yahjı dilerine tatbik edilmiyecektir. Rumen Kralı Polonyanm tekliflerini kabul etmedi Bek'in seyahati umulan neticeyi vermedi, Peştede ve Varşovada hararetli müzakereler oluyor (Bastaraft 1 inct sahıtedei Macar davası zayıfladı Tıb Talebe Yurdu 1937 mezunlarından yeni vazifelere tayin olunanlar Turgud Nazımiye H. tabibliğine, Bahaeddm, Bucak H. tabibliğine, Nusret, Gümüşane merkez H. tabibliğine; Atıf, Cihanbeyli H. tabibliğine; Halil Sabri, Trakya sıtma mücadelesi tabibliğine; Halil Aziz Sürüç hükumet tabibliğine; Hasan, Mihalıççık hükumet tabibliğine; Cemal, Boğazlıyan hükumet tabibliğine; Burhaneddin, Refahiye hükumet tabib liğine; Nedim, Gümüşane hükumet ta bibliğine; Şevki, Palo hükumet tabibli ğine; Nurullah Siirt merkez H. tabibliğine; Muzaffer, Hâkkâri merkez H. ta bibliğine; Reşad, Şarkışla hükumet tabibliğine; Mehmed Mevlud Maraş sıtma mücadelesi tabibliğine; Said, merkez H. müessesesi serum şubesi asıstanlığına; Hayri, Akdağ madeni H. tabibliğine; Nivazi, Nuseybin H. tabibliğine; Ba haddin, Tefenni H. tabibliğine; Kema', Islahiye H. tabibliğine; Galib, Anamur doğrudan doğruya teması idame etmek, 3 Macarıstanın vazıyetıni fevkalâde kuvvetlendirmek, 4 Transilvanya hakkındaki Macar temınatına ıtımad edememek, 5 Almanyaya karşı hasmane telâkkı edılebılecek bir kombinezona girme mek, Romanya hükumeti Rütenyanın Macar idaresine geçişinin Polonya için olan ehemmiyetini tamamile takdir etmekle beraber Rütenyaya yerleşecek olan Macaristanın Transilvanya ve Bukovinya'nın müdafaasını fevkalâde güçleştirecek mühim sevkulceyş noktaları elde etmiş ola cağını da gözönünde bulundurmak zaruSofya (Hususî) On gündür de ridir. vam eden araştırma ve tahkikattan sonra Çek kabinesinin kararlart Erkânıharbiye reisini öldürmek maksadile Prag 20 (a.a.) Nazırlar meclisi, suikasd tertib edenlerin kimler ve hangi haricî ve dahilî vaziyet hakkında verilen teşkilât mensubları olduğu hükumetçe an izahattan malumat almıştır. laşılmıştır. Bu hususta efkârı umumıyeye Meclis, iş kampları ve bu kamplara henüz resmî tebligat yapılmamışsa da, gönderilecek işsizlerin sosyal sigortaları böyle bir tebliğ her dakika bekleniyor. hakkındaki kanun lâyihalarını tasvib et Söylendığine göre, yüksek mevkı ışgal e miştir. den bir çok kimseler suikasd hâdisesile Slovakların Varşovadaki methaldar olduğundan, nazırlar meclisi teşebbüsleri bu zevat hakkında alacağı tedbirleri ka Varşova 20 (a.a.) Dündenberi rarlaştırmak üzere uzun içtimalar akdediVarşovada bulunmakta olan Slovak mebyor. Harbıye Nazırı General Daskalofun gazetelerde basılan bir teşekkürnamesin uslardan ve millî Slovak komitesi reisi Karl Sidor, gazetecilere beyanatta bulude: «Bulgar ordusunun tarihî yolu üzeri narak seyahatinin gayesi münhasıran ne çıkmak ıstıyen gızlı bir takım kuvvetle Slovak meselesinde Polonyanm hattı harin manialarına ehemmiyet vermeden iler reketi ne olduğunu öğrenmekten ibaret liyeceği» söyleniyor. Kabineden çekile bulunduğunu beyan etmiştir. ki, Çek makamatının zulmünden kaçarak Macaristana iltica eden sivil halkın sayısı mütemadıyen artmaktadır. Çeko^lovak ordusundan Macar, Slovak ve Rütenya'lı askerler, Çeklerin Macar hududunda tahkimat yapmakta olduk larını müttefıkan beyan etmektedır. Çekoslovakyada bütiin komünist teşekkülleri kaldırıldı Prag, 20 (a.a.) Çeteka ajansı tarafından neşrolunan resmî bir tebliğde bu günden ıtıbaren bütün Çekoslovakyada Komünist Partısı faalıyetıne nıhayet verildiği bildirilmektedir. Komünist gazetelerile mecmualan da kâmilen kapatılmıştır. Sofya suikasdı Suikasdı tertib edenler meydana çıkarıldı Hitler Avusturya ve Südetleri geziyor Linz 20 (a.a.) Hitler, dün akşam saat 20 de buraya gelmiş ve hararetle karsılanmıştır. Linz 20 (a.a.) Hitler, beraberinde, General fon Lib ile Henlein olduğu halde yukan Tunaya hemhudud olan ve bilhassa yukan Moldo vadisini ihtiva eden Südet arazısını zıyaret etmek üzere bu sabah buradan ayrılmıştır. Südet mıntakasında mülki idare teessüs ediyor Berchtesgaden, 20 (a.a.) Hitler, Alman kara orduları kumandanı Generar Von Branchitschi'ya gönderdiği bir mesajda 21 ilkteşrinden itibaren Alman Bohemyasmda idarenin sivil Alman makama tma geçeceğini bildirmekte ve Südetlerin işgali sırasında Generale verilmiş olan icraî salâhiyetlen geri almaktadır. Fasizmin sirayeti Amerikadaki casuskorkusü ve Amerika ların muhakemesi DahfliyeNazırı «mukave Alman diplomatlarının met için memleket ken da ismi geçmesi büyük heyecan uyandırdı dme güvenivor» diyor Los Anjelos 20 (a.a.) Holivud Kunsil for Demokrasi'de bir nutuk söyliyen Dahiliye Nazırı Harold İk, bilhassa şöyle demiştir: « Diğer memleketlerde akıl meş'aleleri birer birer sönüyor. Bugün hürri yetin nimetlerinden demokrat hükumet şekli altında mütena'im olmakta olan memleketler, yarın totaliter bir diktatörlük yüzünden bu hürriyetlerden mahrum olabilirler. Tahşid karargâhları ve tasfiyeler, insaniyet muhibbi ve sulha âşık olduklarını iddia eden milletlerin lisanlarında müşterek tabirler haline gelmiştir. Totaliter ideoloji, seyrine devam etmekte dir. Biz, emniyet içinde bulunmuyoruz.» İk, Amerikanın faşizme karşı ilk müdafaa hattmın kardeşlik ve müsavat esaslanna istinad eden Amerikan ideaîine muhterisane merbutiyeti olduğuna işaret ettikten sonra şöyle demiştir: « Amerikanın son hâdiselerden ösrenmiş olduğu birşey varsa, o da hürriyetini ve mülkî tamamiyetini muhafaza hususunda yalnız kendisine güvenmesi lâzım gelmekte olduğudur.» Sidor, Slovaklarla Macarlar arasında cereyan etmekte olan müzakerelerin bir ihtilâf zuhuruna mâni olmağa medar olacak bir ttilâfa müncer olacağı mütalea sındadır. Sidor'un Polonyalıların Spiz ve Orava mmtakalarına dair olan talebleri hakkındaki mütaleası, bu meselenin Polonya ile Slovakya arasmda yapılacak bir itilâfla Genel ithalât kararnamesine haüedileceği merkezindedir. Bek, avdetinden sonra Sidor'u kabul ilâve edecek ve Sidor, müteakıben Bratislava Ankara, 20 (Telefonla) 5/7005 ya gidecektir. sayılı genel idhalât rejimi kararnamesine Slovak heyeti Münihten döndü bağlı iki numaralı listede yazılı mallara Prag, 20 (a.a.) Slovak heyeti MüVaşington 20 (a.a.) Nevyork'ta (at, kısrak ve katır) m da ilâvesi kararnihden bugün Praga dönmüş ve tayyare görülmekte olan casusluk davası esna lastı. ile Bratislavaya hareket etmiştir. sında bazı Alman diplomatlarının faali Belçika Kralı Londraya gitti Heyet reisi ve Slovakya Başvekili Tisyeti hakkında yapılmıs olan ifsaat, A Brüksel 20 (a.a.) Kral ve Pren. so gazetecilere beyanatında salâhiyettar merikan diplomasi mehafilinde büyük bir Alman makamatı ile yaptığı konuşmaların heyecan uyandırmıştır. Maamafih bu ses de Piyemon îngiltereye gitmek üzere neticesinden memnun olduğunu söylemişmehafil, Almanya ile Amerika arasın Brüksel'den hareket etmişlerdir. Kral, tir. daki münasebat üzerinde bir takım akis pazar günü Brüksel'e dönecektir. Rütenyada hâdiseler ler hasıl edecek natayic istihracmdan evEfgan elçisinin babası Budapeşte 20 (a.a.) Macar A vel federasyon müddeiumumisinin iddiavefat etti jansı bildiriyor: Rütenyada politik teza namesini ve davanın sonunu beklemek Ankara, 20 (a.a.) Efgan elcisi ek hürat ve galeyan gittikçe artmaktadır. zarurî olduğunu beyan etmektedirler. selâns Ahmed Hanın pederleri Serdar Zabıta birkaç tezahürü bastırmışsa da Bir müttehimin itirafları Şir Ahmed Hanın Kâbilde vefat ettiği te musademeler ekseriya asilerin zaferile neNevyork 20 (a.a.) Casusluk da essürle haber alınmıştır. Bu münasebetle ticelenmektedir. Kassa şehrinde büyük vasının üçüncü gününde Rümrih, bir ta Efgan büyük elçisine bu sabah Majeste bir yiyecek buhranı vardır. Macar ve Çek kım izahat vermiştir. Bu izahattan anla Efgan Kralından ve vükelâdan taziyet talebesi arasında çarpışmalar olmuştur. Yaralılar vardır. şıldığına göre Öropa vapurunda bir pos telgrafları gelmiştir. ta çantası, Sklueter tarafından açılmış Macaristana kaçanlar Ankaraya giden izciler tır. Sklueter, bu suretle Botlin Stil ile Budapeşte, 20, (a.a.) SlovakyadaAdana 20 (Hususî) Cumhuriyet Amtorg Troding Korporeşin arasmda bayramı şenliklerine iştirak etmek üakdedilmiş olan kontratonun fotoğrafisini zere Adana lise ve muallim mektebi izalmağa muvaffak olmuştur. Bu son cilerile, Diyarbakır, Gazianteb, Malatkumpanya, Amerika hesabına mühim yadan gelen izciler bugün Ankaraya hamiktarda mubayaatta bulunmağa memur reket ettiler. edilmisti. cek olan Dahiliye Nazırı Nikolayef ile Maliye Nazırı Günef ve diğer nazırlann yerine kimlerin getirileceği henüz takar rür etmemiştir. Bu cihet 23 teşrinievvelde Sobranya açıldıktan sonra belli olacaktır. Hariciye Nezaretini şimdiye kadar Baş vekil Köseivanof idare ediyordu. Yeni kabinede hariciyeyi Başvekil deruhde etmiyecektir. Peştede hararetli müzakereler oluyor Budapeşte, 20 (a.a.) Macaristan ile Polonya arasında müşterek bir hudud kurulması müzakereleri burada faaliyetle devam etmektedir. Polonyanm Belgrad elçısı de buraya gelmiştir. eçen def a, bundan iki buç sene evvel Parise geldiği zaman halk cephesi yen doğmuştu. Bu defa onun cenaze merasimini gördiim. Bazı gazeteler artıl onun gömüldüğünü haber veriyorlar, İki buçuk senedenberi yazdıklanmı hatırlıyan varsa bu akıbeti o zamandanberi kestirdiğimi de unutmamış o Iacaklardır. Buna kehanet denemez, çünkü halk cephesi, bütün cayırtılan na ve samatalanna rağmen, ölü doğ muştu. Şimdi gene bu gazeteler, Fransayı eski muharibler cemiyeti umuncu kongresinin verdiği son karardan başka hiç birseyin kurtaramıyacağını ya zıyorlar. Bu karara göre parlamento, on sekiz ay dağılmalıdır; partilerin üstünde, mütehassıslardan, teknis" yenlerden, namuslu adamlardan mürekkeb, tamamile bitaraf ve kuvve bir hükumet kurulmalıdır; vatanı tel elden ve icab eden bütün kudret otoritesile idare ederek içine girdi çıkmazdan kurtarmalıdır. Pariste bü yük duvar üânları ve halk toplantıları da, bazı gazeteler gibi, hep bunu istiyor. Ya hürriyet? diyeceksiniz. Fakat Fransızlar için, şimdi, kaziyye şudur: Şerefsiz bir hürriyet hürriyetsiz bir şeref mi tercih edilmeli? Halk cephesi örneği, bazı tarihî devirlerde, bu iki kıymetin bir arada muhafaza edilmesi imkânı olmadığını ortaya koydu. Fransada hürriyet» artık, frangın düşmesi, hava kuvvetlerinin kifayetsizliği, halkta, orduda ve donanmada «kuvvei maneviye»nin azalması ilâh... demektir. İş «ya hürriyet, ya şeref» çıkmazına girince büyük bir demokrasinin geçirdiği buhranın derecesi anlaşılır. Hiç şüphesiz hürriyet şereften sonra gelir ve onun mükâfatıdır Bir millet, şerefi tehlikeye düştüğü zaman, hürriyete ne lâyık, ne de muhtac olur. Çekoslovakya zilletinden sonra Fransada uyanan ilk temayül budur: Şerefsiz hürriyetlere veda. PEYAMİ SAFA Alman Adliye Nazırı Peştede Etrafında fazla telâş gösterilen bir mesele [Başmakaleden devam] Budapeşte, 20 (a.a.) Almanya Adliye Nazın Frank bugün öğle üzeri Budapeşteye gelmiştir. Alman Nazırı, Macar Adliye Nazınnın Berline yaptığı ziyareti iade etmektedir. Alman Adliye Nazırı öğleden sonra Naip tarafından kabul edilmiştir. Adliye Nazırı Budapeştede üç gün kalacak ve Macar devlet adamları ile görüşecektir. Hariciye Nazırı Kanya bu akşam misafir şerefine bir ziyafet vermiştir. tngilterenin alacağı Çek mültecileri Londra 20 (a.a.) Deyli Herald gazetesi, Ingıltere hükumetının yakın bir istikbalde kabule amade olduğu Çekos lovak mültecileri adedinin takriben 200 kisi olacağını haber vermektedir. Dr. Beneş gelecek sene Şikagoda derslerine baslıyacak Münih 20 (a.a.) Telegraf gazetesi, Doktor Beneş'in Şikago üniversitesinde konferanslar vermeği kabul ettiğini teyid ediyor. Beneş kurlanna 1939 kânunu sanisinde başhyacaktır. manlarını anavatana almasma ihtiyac yoktu. Böylelikle Almanya daha iyi çalısacak vaziyete geçmişse bu, kendisi için bir suç teşkil etmez. Bu hal, başka memleketlerin ayni sahalarda kendi imkânlanna göre çalışmalarına mâni değildir. Meselâ Tunanın Avrupa içinde Karadenizi Şimal denizile birleştirecek büyük bir nakliye şiryanı olması mümkün ve mukadderse, bu da iktısadî mübadelenin şimdiki şekillerinde esaslı değişiklikler yapacaksa buna ne denebilir? Almanyadan önce biz Türkler kendi ihracatımızın bir kısmı için Tuna yolundan istifade etmeği düşündük, inceledik ve hatta filiyata bile geçtik. Hindistanın mutad ticaret yollarını altüst etti diye Süveyş kanalından şikâyet etmek kimin aklından geçti? Doğrusu aranırsa sulhun tahakkuk ve istikrarı hesabına serbest mübadelenin daıf çerçeveler içinde kalmasını değil, bilâkis genislemesini temenni ve hatta temin etmelidir. Beşeriyetin çektiği ıstırab mübadelenin azlığından ve darlığındandır. Onun imkânları ve kendisi çoğaldıkça dünyada herşey normal çerçevelerinde yer almağa gidecektir. Almanya, sanayii kuvvetli bir memleket, bu doğru. Şark ve şark cenubu Avrupa memleketleri de istihsal vasıtalarını yenileşlirmeğe ve çoğaltmağa muhtac ve mecbur memleketler. Hem bu yollarda uyanmış ve mesafe almağa başlamış memleketler. Dünyada sanayii ileri memleket yalnız Almanya değildir bir. Şark ve şark cenubu Avrupa memleketlerine siz durun, terakki etmeyin demek mümkün değildir, iki. Mübadelenin rekabetle yürüyen serbestliği ihlâl edilmedikçe herşey tabiî yolunda yürüyeceğinden muhtemel Alman inkişafına karşı evhamlı endişeler göstermek cidden yersizdir. { Sivasta mahsul vaziyeti çok iyi j Yugoslav Naibi Prens Pol'un babası öldü Gayrimübadil işlerinin tasfiyesi Rumen ordusunun manevraları Belgrad 20 (a.a.) Yugoslavya Ankara, 20 (Telefonla) Gayrkrıü Naibi Saltanatı Prens Pol'un babası badil işlerinin tasfiyesi hakkındaki kanuPrens Arsen Karayorgeviç, vefat etmiş nun tatbik suretine dair talimatnamenin yedinci maddesinde kanunun neşri tariMüteveffa, Kral Birinci Piyer'in hinden başlıyacağı yazıh olan üç aylık ufak kardeşi ve Prens Aleksandr'ın oğ müddetin, talimatnamenin tanzim ve bulu idi. nu müteakip cereyan eden muamelâtı daPrensin vefatı dolayısile Yugoslavya hiliyeden dolayı ilânınm neşri kanunun sarayı, 12 hafta matem tutacaktır. îlk al neşrinden bir buçuk ay sonraya tesadüf tı hafta büyük matem olacaktır. ettiğinden bu müddetin ilân tarihinden Belgrad 20 (a.a.) Prens Are başlaması muvafık görülerek talimatname sen'in cenaez merasimi, 23 ilkteşrinde bu suretle tadil edilmektedir. yapılacaktır. Bükreş (Hususî) Prut nehri bovunda başlıyan büyük manevralara Kral Karol. Veliahd Mihay'le birlikte gitti. Pazar günü manevra sahasmda Kralın huzurunda büyük bir geçid resmi yapılacaktır. Manevralar, Basarabyadan gelecek muhtemel bir düşman hücumu na karşı hazırlıklı bulunmak maksadile yapılmaktadır. mm Bulgaristartdaki madenleri Almanlar işletecek Sofya (Hususî) Alman maden müSıvas Hususî) Sıvas ve çevresmde bu yal mahsul durumu geçen yıllar gibi çok verimlidir. Bilhassa son yağan yağmurlardan sonra zürra, güzlük zer'iyatını yapmış ve havalarm açık gitme » sinden ihtiyacmdan fazla zahiresini bir yeraltı madenlerini tetkike başlamıştır. Bulgaristandaki madenler Almanlar tarafından işletilecektir. Mühendisler, cenubî Bulgaristandaki madenlerin Al manyada alâka uyandıracağım söyle mislerdir. Bir hava rökoru Stütgart 20 (a.a.) Alman tayyarecisi Helmult Kalston, 4 ilâ 6 litre silindirli hafif tayyarelerin beynelmiiel irtifa rökorunu 8350 metreye çıkarak kırmıştır. Fransız Arnu'ya aid olan eski rökorda irtifa 7483 metre idi. Almanyada dinî bayramlar hendisleri cenubî Bulgaristanı gezerek Berlin 20 (a.a.) Dahiliye Nezareti tarafından bugün neşredilen bir emirname ile, sivil makamatın dinî ayınlere resmen mümessiller göndermeleri ve dinî bayramlarda bayrak asmalan menedilmiştir. Sözün doğrusu şudur: Alman kudr tinin artması daha ziyade garb memleket' lerini korkutuyor. Halbuki bir taraftan da Fransanın bütün hududu kaplıyan istih, kâmlarına mukabil, Almanyanın da kendi taraftan pazara, bir taraftan da Sıvas hududunda ayni tahaffuzî tedbirleri al köylüsünün ziraî kalkınmasmda büyük makta bulunduğu görülüyor. Bu tarihî bir değeri olan siloya g^tirmektedir. Gönderdiğim resim, siloyu ve silo ö karşılıklı korkuyu Avrupa ölçüsünde bününde buğday mübayaasını göstermek , yültmeğe pek de mahal olma^a gerektır. i YUNUS NADl tedir. J