13 Ocak 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

13 Ocak 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHUBİVET 13 İkincikânun 1939 Çil Leke Ergenlik Sivilce Beyaz bir Çehre Lâtif bir Cild Kanina yabani gülü üzerine göz aşılı bodur gül. îngiliz Kral sarayının güllerini yetiştiren beynelmilel şöhreti haiz (Dicksons) gül fidanlığının çok yeni ve çok nadide gülleri: Tanesi 150 kuruş fiatla satılmaktadır. Gül meraklüarı için bundan ucuz ve bundan daha mükemmel bir fırsat olamaz. 88 GUL fidanları Çeşid Etiketii, isimli L £ * Parlak bir Ten Gergin bir Vücud Cazibeli Genclik Giizel bir Yüz Billur Gerdan MEVLÛD BAYSAl Bahçemiman Telelon 23426 (4 üncü Vabıt han kat 4 No. 18) Telgrat Mim baysal istanbul Gayrimenku 1 satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Bay Mehmed Nurinin 13694 hesab numarasile sandığımızdan aldığı 1900 liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkında yapılan takib üzerine 3202 numaralı kanunun 46 ncı maddesinin matufu 40 mcı maddesine göre satılması icab eden Beşiktaşa tâbi eski Teşvikiye yeni Meşrutiyet mahallesinin eski Kâğıdhane yeni Büyükdere halen Halâskârgazi caddesi eski 4, yeni 200 kapı No. lı kâgir bir apartımanın altı hissede bir hissesi bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konulmuştur. Satış Tapu sıcil kaydma göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek istiyen 400 lira pey akçesi verecektir. Millî bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle Belediye resimleri, Vakıf icaresi. taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borcluya aiddir. Arttırma şartnamesi 16/1/939 tarihinden itibareo tetkik etmek istiyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat da şartnamede ve takib dosyasında vardır. Arttırmaya girmış olanlar, bunları tetkik ederek satıhğa çıkarüan gayjîmenkul hakkmda herşeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 9/3/939 tarihine musadif perşembe günü Cağaloğlunda kâin sandığımızda saat 14 ten 16 ya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihalesi yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gayrimenkul mükellefiyetile sandık alacağmı tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahüdü baki kalmak üzere 27/3/939 pazartesi günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Hakları Tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itaberen 20 gün içinde evrakı müspitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları Tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin pavlaşmasmdan haric kalırlar. Daha fazla malumat almak istiyenlerin 938/267 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. D İ K K A T : Emniyet Sandığı; sandıktan alman gayrimenkulü ipotek göstermek istiyenlere tahmin edilen kıymetin yansma kadar ikraz yaparak usulüne göre kolaylık göstermektedir. (220) Tütün kullananlar, tütünün vücudleri üzerine yaptığı tahribattan müştekidirler. Doktorlar, kendilerine her daim sigarayı terketmeği tavsiye ettikleri halde terkedememektedirler. Buruşukluk Pörsüklük Ihtiyarhk Çirkinlik izale eder. HASAN ismine ve markasına dikkat. HASAN DEPOSU Temin eder. • • • Dr. İHSAN SAMi HASAN Yağlı ve yağsız acı badem, yagsız kar ve yarım yağh gece ve gündüz kremleri çilleri ve sivilceleri ve lekeleri kat'iyyen izale eder. lhtiyarları gencleştirir, gencleri güzelleştirir. Ankara Merkez Hıfzıssıhha müessesesi Satın alma komisyonundan: 2 3 4 5 GONOKOK AŞISI ROMANYA SEYRİSEFAİN İDARESİ Hareket edecek vapurlar OİTUZ vapuru 15 K. sani pazar saat 10 da (Köstence) ye. BASARABİA vapuru 15 K. sani pazar saat 16 da (Köstence) ye. 11 ikincikânundan itibaren «Romanya> ve «Dacia» vapurları 15 günde bir yaptıklan (Pire, Larnaka, Telâviv, Hayfa ve Beyrut) seferleri için çarşamba günleri saat 9 da ve 20 ikincikânundan itibaren gene 15 günde bir yaptıklan (Köstence) seferleri için cuma günleri saat 14 te limannnızdan kalkacak lardır. 'ın son icadı ı Müessese kütübhanesine satm alınacak mua açık eksiltmeye konulmuştur. 54 kalem teknik kitab ve mec* Eksiltme 21/1/939 cumartesi günü saat 11 de yapılacaktır. Muhammen bedel .1621 lira 10 kuruş olup ilk teminat 121 lira 65 kuruştur. Eksiltme müessesede toplanan hususî komisyonda vapılacaktır. Şartname ve listeler Ankarada müesseseden ve İltanbulda İstanbul Sıhhat Müdürlüğünden parasız temin edilir. (5322) (9506) Belsoğukluğu ve ihtilâtlanna karşı pek tesirli ve taze aşıdır. Divanyolu | fîultanmahmud türbesi No. 113 Ankara Merkez Hıfzıssıhha müessesesi Satm alma komisyonundan: 1 Müessesenin 1939 senesinde abone olacağı 48 kalem mecmua ve gazete açık eksiltmeye konulmuştur. 2 Eksiltme Ankarada Merkez Hıfzıssıhha müessesesinde toplanan hususî komisyonda yapılacaktır. 3 Eksiltme 18/1/939 çarşamba günü saat 11 dedir. 4 Muhammen bedel 1307 lira olup muvakkat teminat miktarı 97 lira 25 kuruştur. 5 Şartname ve listeler Ankarada müesseseden, İstanbulda İstanbul Sıhhat Müdürlüğünden parasız temin edilir. (5323) (9507) İstanbul asliye altıncı hukuk mahkemesinden: Medıha Altan tarafından kocası olup mukaddema Edremidin Kızılkeçili kö yünde ikamet etmekte iken halen ikametgâhı meçhul Mehmed Sabri Kapyalı aleyhine açılan boşanma davası için tayin kılınan 23/2/939 perşembe günü saat 14 te bunlardan Mehmed Sabrinin mahkememizin tahkikat hâkımlığinde Fazla tafsilât için Galata Yolcu Salonu hazır bulunmasımn on beş gün müd karşısmda Tahirbey hanında İstanbul udetle ilânma karar verılmiş olmakla keyfiyet teblığ yerine geçmek üzere mumî acentalığma müracaat. Telefon : 49449 49450. ilân olunur. sıhhî ağızlığı kullanıldığında tütivıün koku ve Jezzetim'bozmadan istedikleri miktarda tütün içebilirler. Çünkü bu ağızlığın içerisindeki yedek kısımda bulunan kimyevî madde tütünün: Nikotin, piridin, amonyak gibi zehirlerini % 89 derecesine süzer; ağız, ciğer ve yürek temiz kalır. Fiatı her yerde 10 ilâc beraber 150 kuruştur. (Satış yeri: PİPO PAZARI Sultanhamam, İstanbul) Bitlis Vilâyeti Tatvan Mal Müdürlüğünden: Bitlis vilâyeti dahilinde Tatvan kazasında yapılmakta olan hükumet konağı binasmm geri kalan (34031) ]İ5£ 63 kuruşa tekabül eden kısmı kapalı zarf usulile yapıfen münakasaya talib zuhur etmemesine binaen 1/1/939 tarihinden itibaren bir ay müddetle pazarlık yolile ihalesine karar verilmiştir. 2 İstekliler eksiltme şartnamesini, muamele projesini, genel ve fennî şaıtnameyi, keşif cedveli, fiat ve metraj cetvellerile projeyi Tatvan Mal Müdürlüğünde görebilirler. 3 İstekliler pazarlığa girebilmek için (5104) lira (75) kuruş kat'î teminat vermesi ve bundan başka Nafıa Vekâletinden yapı müteahhidliği ebliyejt vesikası ve 938 yılı Ticaret Odası vesikalannı ibraza mecburdur. 4 İkincikânunun 939 sonu bayram tatili olmasmdan pazarlık 6/2/939 pazartesi günü saat 14 te Tatvan Mal Müdürlüğünde müteşekkil heyetle vapılacaktır. 5 İnşaat 1 haziran 939 da başlıyacaktır. Emanet inşaat komisyonu tarafından alınıp bodrum katından artacak tahminen (4000) liralık taş, kum, kireç ve sair malzemeyi resmî fiatlan üzerinden kabule mecburdur. (261) 1 Oğretmen alınacak 1 Şimdi Ankarada bulunan. ilkbaharda Kayseri civarındaki yeni binasma nakledecek olan c Ankara Gedikli Hazırlama Orta Okuluna > aylık ücretle riyaziye, türkçe, almanca öğretmeni alınacaktır. 2 İsteklilerden aranılacak şartlar şunlardır : A Okul ile Zencidereye gitmeği taahhüd etmiş olmak. B İstekli olduçu ders için ehliyetli bulunmak. Kültür Bakanlığmca ehliyeti tasdik edilmiş bulunmak veya Üniversitede imtihan vererek ehliyet almıs olmak. » C Askerliğini yapmış olmak, mecburî hizmeti bulunmamak. 3 Alınacak öğretmenlere ayda 108 lira ücret ve oturmaları için okul civarmda Zenciderede aile ikametgâhı verilecektir. 4 İstekli olanlann Ankarada M. M. V. Askerî Liseler Müfettişliğine dilekçe ile müracaatleri ve düekçelerine ehliyetname, nüfus tezkeresi tasdikli suretlerile fotoğraflı hal tercümelerini bağlamalan ilân olunur. < 694 > ( 8932 ) Türk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANGOSU Büyük ikramiye 5 0 . 0 0 0 DÖRDÜNCÜ keşide: 11 ŞUBAT 939 dadır. liradır Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 lirabk ikramiyelerle ( 20.000 ve 10.000 ) liralık iki aded mükâfat vardır. Bu tertibden bir bilet alarak iştirak etmeyi ihmal etmeyiniz. Siz de piyangonun mes'ud ve bahtiyarları arasına girmiş olursunuz. Malatya Def terdarlığından: Kapalı zarf usulile eksiltmiye konan iş : Temel ve bodrum katı betor arme kısımlan kısmen yapılmış olan Malatva Merkez Hükumet Konağının ikmali inşaatı ve tesisatı 30/12/1938 tarihinden itibaren 24 gün müddetle ve 23/1/1939 tarihinde ihalesi icra kılmmak üzere münakasaya çıkarılmıştır. 2 Kalorifer tesisatı 25 bin, sıhhî tesisat 9 bin lira üzerinden götürü olarak ve geri kalan elektrik tesisatile bütün bina inşaat keşiflerindeki vahid fiatlar esas üzerinden eksiltmiye konulan işin heveti umumiyesinin keşif bedeli 202,625 lira 90 kuruştur. 3 Muvakkat teminat 11381 lira 30 kuruştur. 4 İhale 23/1/939 tarihine musadif pazartesi günü saat on dörtte Malatya Defterdarlığı Eksiltme Komisyonunda yapılacaktır. 5 Bu işe aid evrak Malatya, İstanbul ve Ankara Nafıa Müdürlüklerinde görülebilir. fi İsteklilerin bir mukavele ile en aşağı 60,000 liralık bir bina veya tesisat işini teahhüd ve ikmal etmiş olduklarını gösterir vesika ile birlikte ihal? gününden lâakal sekiz gün evvel Vılâyete istida ile müracaatle bu işe girebileceklerine dair ehliyet vesikası almış olmaları ve kanunun gösterdiği şekilde hazırlanmış ve teklif mektublarmı havi zarfı üçüncü maddede yazılı muvakkat teminat ve vilâyetten alacağı ehliyet vesikasile birlikte ikinci bir zarfm içine kovarak ihale saatinden bir saat evveline kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Postadaki gecikme nazara alınmaz. « 12 » (70 ) 1 I İstanbul Vakıflar CİNSİ Röntgen malzemesi Gureba hastanesi yazılı malzeme açık sadif pazartesi günü toplanan komisyonda görülebilir. Direktörlüğü tlânları Devlet Demiryolları İşletme U. Müdürlüğünden: j Eskışehirde yol atelyesmde yaptırılacak marangozhane ve garaj binaları bilumum beton ve kârgır mşaatile ahşab ve demir inşaatı vahidı fiat üzormden kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. 1 Bu işin muhamrr/an bedeli 115,000 liradır. 2 İstekliler bu işe aid şartnamş ve sair evrakı Devlet Demiryolları Ankara, Eskışehir, ve Sırkeci veznelerinden 575 kuruş mukabilinde alabilirler. 3 Eksiltme 9/2/939 tarihinde perşembe günü saat 15 te Ankarada Devlet Demiryolları Yol dairesinde toplanacak merkez birinci komisyonunca yapılacaktır. 4 Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektublarile birlikte aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat 14 e kadar komisyon reislığıne tevdi etmiş olmaları lâzısıdır. A 2490 sayılı kanun ahkâmma uygun «7000> liralık muvakkat teminat, B Bu kanunun tayin ettiği vesikalar, C Bu işe aid ehliyet vesikası (ehliyet vesikası için eksiltme tarihinden en az sekiz gün evvel Nafıa Vekâletine müracaat edilmesi. (109) (245) Miktarı Muhammen bedeli İlk teminat 11 kalem 1499 lira 50 kuruş. 112 lira 46 kuruş Röntgen laboratuarma lüzumu olan yukanda miktarı eksiltmeye konmuştur. İhalesi 30/1/939 tarihine musaat 15 te İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğü binasmda yapılacktır. Şrtname^i her gün levazım kaleminde (270) Preventorium Sanatorium Alınacak kömürün cinsi Direktörlüğünden: Bursa Ticaret ve Sanayi Odasından: Aded 1 Tavel 20 gözlü motörlü tam takım 1 Çile makinesi > » 1 Seriplan 10 kiloluk Aded 1 Schopper kumaş mukavemet makinesi 1 100 kiloluk hassas baskül 1 Adi terazL Zonguldak Beledi yesinden: Alınacak Muvakkat Kuruma teslim miktar Tutarı teminat tahmin olunan Fi. Ton Lira K. Lira K. Lira K. 120 2130 159 75 17 Kriple kömürü . 75 Haydarpaşada Valdebağında bulunan kurumumuz için satın alınacak miktar ve muhammen fiatı yukanda yazılı kömür açık eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 19/1/939 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat 14 te istanbulda Cağaloğlunda Yüksek Mektebler Muhasibliği binasmda toplanacak Komisyonda yapılacaktır. İsteklilerin eksiltme saatinden bir saat evveline kadar muvakkat teminatlarını sözü geçen muhasiblik veznesine yatırarak alacaklan makbuz ve yeni yıl Ticaret Odası vesikalarile yukanda gösterilen gün ve saatte Komisyona ve şartnameyi görmek istiyenlerin de müessese direktörlüğüne baş vurmalan. ( 49 ) Türk Hava Kurumu Aydın Şubesinden: Kurban bayramında toplanacak deri ve barsaklar yirmi gün müddetle ayrı ayrı müzayedeye konmuştur. İhale 24/1/939 tarihine ratlıyan salı günü saat on sekizdedir. Derilerin muvakkat teminat akçesi üç yüz, barsaklarm iki yüz liradır. Şartnameyi görmek, fazla tafsilât almak istiyenlerin İstanbul, İzmir, Aydın ve Manisa, Turgudlu, Uşak şubelerile Aydma bağh kaza şubelerine müracaat edebilirler, (196) Belediyemiz itîaiyesi için alınacak motopomp 27/1/939 tarihıne musadif cuma günü saat 16 da Zonguldak Belediye Daimî Encümeni huzurunda ihalesi yapılmak üzere açık eksiltmiye konulmuştur. Muhammen bedeli (1870) liradır. İsteklilerin şartnamesini almak için Zonguldak Belediyesi E n c ü m ^ kalemine ve ihaleye girmek için de 140 lira 25 kuruşluk muvakkat teminatlarile Belediye Encümenine müracaatleri ilân olunur s .( 174). Bursa İpek Kondisyonman Bürosu için müfredatı yukanda yazılı aletler alınacaktır. Vermek istiyenlerin 1 şubat 1939 tarihine kadar Bursa Ticaret Odasına müracaatle tekliflerini yapmaları ilân olunur»