23 Şubat 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

23 Şubat 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

23 Şubat 1939 11 Meşhur Alman üüzellik mütehassısı Prgfesör Doktor E. W I N T E R TARAFINDAN Formülü yapılan terkib, tesir ve cild güzeüığı taknrından dtnyada rrevcud kremlerin muhakkak ki en iyısidir. Mubalâgalı reklâmlara hacet yoktur. Bir tecrübe ve mukayese kâfidir. V E N ÜS REMİ BU KUCAKLA^ADA Deposu : Nureddin Evliyazade müessesesi istanbul . Gfizelliğiaiz için , • * I Devlet Demiryolları İşletme U. Müdürlüğünden: I Devlet Demiryolları İşletme Umum Müdürlüğünden : Idaremizin Eskışehirde bulunan yol atölyesi kantarlar şubesine aşağıdaki şeraıt dahihnde 23 tesviyeci, 1 tornacı, 1 plânyacı alınacaktır. Yapılacak denemede muvaffak olacaklarm efradı ailesı ve zatî eşyası Eskişehire kadar idare tarafından meccanen nakledılecektir. Taliblerin evrakı müspitelerile ve en geç 15 mart 939 tarihine kadar Zat İşleri Müdürlüğümüze müracaat etmeleri, edemiyecek vaziyette olanların mektubla başvurmaları lüzumu ilân olunur. UMUM MÜDÜRLÜK 1 Türk olmak 2 San'at mekteblerinden iyi derece ile ve tesviyeci olarak mezun bulunmak 3 Zabıtada suıhalle kayıdlı olmamak 4 Yapılacak nazarî ve amelî denemede muvaffak olup fazla talib arasm&a 25 inci derece alabilecek şekilde kazanmış olmak 5 Yapılacak denemede muvaffak olanlara kabiliyetlerine göre yüz liraya kadar ücret verilecektir. 6 İsteklilerin askerliğini yapmış olup otuz yaşından fazla olmaması lâzımdır. • «572 » (1117) Muhammen bedellerile miktar ve evsafı aşağıda yazılı iki grup malzeme her grup ayrı ayrı ihale edilmek üzere 7/3/1939 salı günü saat 10,30 on buçukta Haydarpaşada gar binasmdaki Satınalma Komisyonu tarafmdan açık eksiltme usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve her grupa aid hizalarmda yazılı muvakkat teminatlarile birlikte eksiltme günü saatine kadar Komisyona müracaatleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler Haydarpaşada gar binasındaki Komisyon tarafmdan parasız olarak dağıtılmaktadır. 1 Muhtelif cins ege, kollu testere, keser, varyoz, pafta takımı, somun anahtarı, tesviye levhası, tenekeci örsü, demirci zımbası, marangoz rendesi, burgu, çinko rakam vesaireden mürekkeb şartnamesinde ayrı ayrı cins ve müfredatı yazılı hırdavat malzemesi muhammen bedeli 3557 lira, muvakkat teminatı 266 lira 78 kuruştur. 2 16 aded bilyalı yatak muhammen bedeli 1424 lira, muvakkat teminatı 106 lira 80 kuruştur. (1003) PERTEV SURUBU ve Pertev Çocuk Pudrasının hissesi olduğu bilâıhtiyar zıhne gelmektedir. Türk Ticaret Bankası A. Ş. İdare Meclisinden: ALELÂDE TOPLANTI DAVETNAMESİ Türk Ticaret Bankası A. Ş. hissedarlannın toplantısı 27 mart 1939 pazartesi günü aat 16 da Ankarada Işıklar caddesinde Banka Merkezinde yapılacaktır. Esas mukavelenamenin 24 üncü maddesi mucibince iştirake sal'âhiyettar olan hissedarların 26 ncı maddeye tevfikan toplantı gününden en az iki hafta evvel duhuliye varakası almalan lâzımdır. Vekillerin de hissedarlardan olması meşruttur. Hissedarların duhuliye varakası almak üzere Banka Merkezine veya şubelerine müracaatlerini dileriz. M Ü Z A K E R A T R U Z N A M E S İ : 1 1938 senesi muamelâtına aid idare meclisi raporile murakıblar raporunun okunması, 2 1938 bilânçosu ve kâr ve zarar hesablarınm tasdikile idare meclisinin ibrası, 3 Müddetleri biten idare meclisi azası yerine aza intihabı, 4 1938 senesi murakıblar ücretinin tayini ve yeniden iki murakıb intihabı, 5 îdare meclisi azalarına verjlecek huzur hakkmm tayini. İDARE MECLİSİ fe. KREM BALSAMÎN Bütün dUnyacs takdîr edllmlş sıhhî güzellik kremleridır. Gece için yağlı, gUndUz için yağsız halis acı badem çeşidleri hususf vazo ve tilplerde satılır İNGILİZ KANZUK ECZANESi İSTANBUL BEYOĞLU KANZUK Türkiye Kızılay Cemiyeti Genel Merkezinden: Gaz Maske fabrikamız için dikiş makinelerinin tamirinde vukuf sahibi bir makiniste ihtiyac vardır. Ayni zamanda yazı makinelerinin tamirini de yapabilenler şayani tercihtir. Makinist, ihtısas derecesi anlaşılmak üzere üç ay tecrübe müddetile angaje edilecek ondan sonra aslî mütehassıs olacaktır. Taliblerin hizmet ve kifayet vesikalairle Yenipostane civarında Kızılay hanında, Kızılay Deposu Direktörlüğüne müracaatleri. Türk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANGOSU 50.000 Mradır. BEŞİNCİ keşide 11 MART 939 dadır Büyük ikramîye İzmîrde Yapılacak Kız Enstitüsü Birinci Kısım înşaatına Aid Kapalı Eksiltme İlânı Bnndan başka: 15 000, 12.000, 10.000 liraiık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık Ud aded mükâfat vardır. Bu tertibden bir bilet alarak iştirak etmeyi ihmal etmeyiniz. Siz de piyangonun mes'ud ve bahtiyarlan arasına girmiş olursunuz İzmir Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş : İzmir Kız Enstitüsü birinci kısım inşaatı. 2 Keşif bedeli : ( 33000 ) liradır. 3 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır : A Kapalı eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, D Yapı işleri umumî, fennî şartnamesi, hususî, fennî şartname, E Keşif, silsilei fiat cetveli, metraj cetveli, F Projeler. 4 İstekliler : Bu şartname ve evrakı İzmir, Ankara, îstanbul Nafıa Müdürlüklerinde görüp inceliyebilirler. 5 Eksiltme : 11 mart 939 cumartesi günü saat onda İzmir Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünde müteşekkil Komisyonda kapalı zarf usulile yapılacaktır. 6 Muvakkat teminat: ( 2475 ) lira. 7 Eksiltmiye girebilmek için : Taliblerin bizzat mühendis veya mimar olması veya bu salâhiyettar kimselerle teşrikimesai eyleyeceğine dair noterlikten tasdikli taahhütname ibraz etmesi, bu gibi işleri muvaffakiyetle başardığma dair Nafıa Müdürlüğünden almacak ehliyet vesikası ve Ticaret Odası vesikalarınm gösterilmesi lâzımdır. 8 Teklif mektubları: İsteklilerin 2490 sayılı yasanm 31, 32, 33 ve 34 üncü maddelerine göre tanzim edecekleri teklif mektublarını yukarıda yazılı 5 inci maddede tayin olunan saatten 1 saat evvel makbuz mukabilinde Eksiltme Komisyonu Reisliğine verüecektir. Posta ile gönderilecek mektublarm muayyen olan saate kadar gelmiş olması ve dış zarfı mühür mumile iyice kapatılmış olması şarttır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (1107 ) P. T. T. Fabrika Müdürlüğünden : •'• > Belediye Sular Idaresinden: Fabrika ihtiyacı için 1250 kilo asfaltlı vernik, 1200" kilo kendir, 100 kilo reçine, 200 kilo İris marka sikatif, 250 kilo kaynamış bezir yağı açık ekiltme ile satm alınacaktır. Muhammen bedeli « 2088 » iki bin seksen sekiz lira. muvakkat teminaü « 155 » lira « 60 » kuruştur. Eksiltme 10/3/939 tarihine musadif cuma sabahı saat 11 dedir. Isteklilerin şartnameyi görmek üzere hergün, eksiltmiye girmek için de muayyen gün ve saatte teminat makbuzlarile Fabrika Komisyonuna müracaatleri. ı (1181) '" ' • •" KAPALI ZARFLA MÜNAKASA İLÂNI îdaremizce muhtelif kuturda cem'an 119842 kilo yuvarlak betonarme demıri kapalı zarfla münakasa suretile satın alınacaktır. 1 Bu iş için tanzim edilen şartname İdaremiz Levazım Servisinden parasız olarak almabilir. 2 Şartnameye göre tanzim edilecek kapalı zarflar ihale günü 20 mart 939 pazartesi günü saat on beşe kadar Taksimdeki İdare merkezimiz İ de Müdiriyete verilmiş olmalıdır. Bu saatten sonra getirilecek zarflar kat'iy 1 yen kabul edilmez. (1135 ) Gazete ve Mecmua okuyanlara Mühim bir kazanc Okuduğunuz gazete ve meomualar dan beğendığiniz yazılan keserek birinci forması çıkmış olan (Kıtab Seven Adam) romanının (Kitab sevgisi fazilet mektubile) birlikte muharririn adresine gönderiniz. Yüksek fiatla satın alma caktır. Çorlu: Osman Taşkınbaş. Umumî tevzı yeri: İstanbul Şark Kitabevi. SERMAYEDAR ORTAK ARANIYOR Tanmmış bir şirket, işlerinin tevsii için 1015 bin lira sermaye sahibi bir ortak aramaktadır. Şirket muamelâtının şimdiye kadar temin eylediği mühim menfaat gözönünde tutularak işin tevsii halinde daha mühim kâr getirecek bir işe ortak olmak istiyenler ( O. A.) rumuzile İst. 176 numaralı posta kutusuna yazmaları. Selimiye Askerî Saiın Alma Komisyonu ilânları Karadeniz Boğazındaki birlikler için 2500 kilo gazyağı 27 şubat 939 pazartesi günü saat 14 te pazarlık açık eksiltme ile alınacaktır. İsteklilerin pazarlık için tayin edılen gün ve saatte kat'î teminat paralarile birlikte Selimiyedeki Tümen Satınalma komisyonuna gelmeleri. (1200) P. T. T. Fabrika Müdürlüğünden: Ambalâjda kullanılmak üzere 87 metre mikâbı beyaz çam ve 5 metre mikâbı pinar tahtası açık eksiltme ile satm alınacaktır. Muhammen bedeli ( 4028) dört bin yirmi sekiz lira, teminatı muvakkatesi ( 302 ) lira (10 ) kuruştur. Eksiltme 10/3/939 tarihine musadif cuma günü sabahı saat 10 dadır. İsteklilerin şartnameyi görmek üzere hergün eksiltmiye girmek için de muayyen gün ve saatte teminat makbuzlarile birlikte fabrikada müteşekkil Komisyona müracaatleri. ( H80 ) Nafıa Vekâletinden: 1 2 3 4 îstanbul ikinc: icra dairesinden: Bir borcdan dolayı 939/198 numaralı dosya ile tahtı hacze alınan sekiz baş inek ve boğa 3/3/939 tarihine musadif cuma günü saat 15 ten 17 ye kadar Yeniköyde Güzelceali mahallesinde 161 Osman ve Müzeyyen ve Ramizin ahırında satılacaktır. O gün muhammen kıymetin %75 ini Eksiltmiye konulan iş : bulmazsa ikinci arttırması 7/3/939 tariÇürüksu üzerinde yapılacak regülâtörle Denizli Sarayköy ovası sol sahil sulama kanalı hafriyat ve smaî imalâtı keşif bedeli «446,579 = hine musadif salı günü ayni mahal ve > saatte icra olunarak en çok arttırana saliradır. Eksiltme 27/3/939 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 15 te Nafıa tılacaktır. Taliblerin satış gün ve saatte mahal Vekâleti Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. linde bulunacak memuruna 7o7,5 pey İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri akçesile müracaatleri ilân olunur. genel şartnamesi, fennî şartname ve projeleri 22 lira 33 kuruş mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin (21,613 ) lira (16) kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan vesıkalarla birlikte bir dilekçe ile Her lisanda kitab, gazete, mecmua, Nafıa Vekâletine müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika nekteb kitablannı, kırtasiyenizi tealmaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde venin eder. Eski Saat: Falih Rıfkı, Ansika talebinde bulunmıyanlar eksiltmiye iştirak edemezler. ;ara: Yakub Kadri, Dikmen Yıldızı, İsteklilerin teklif mektublarını ikinci maddede yazılı saatten bir saa' Odun Kokusu, Bu Toprağın Kızlan: evveline kad^r Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde ve \kamn eserlerini burada bulabilirmelerı lâzımdır. "1İZ Postada olan gecikmeler kabul edilmez. « 532 » (1050 ) AKBA Kitabevi