2 Mart 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

2 Mart 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

2 Mart 1939 istanbuldan ayrılırken Muhtasar Frengi • •I Frenginin mahiyetini, tanıdığımız ne kadar iç hastalığı varsa bunlan nasıl canlandırıp herkesi aldattığını, evlâdlara nasıl ve ne alâmetlerle geçtiğini, sirayet, tedavi, vikaye tarzlannı velhasıl frenginin içyüzünü tam manası ve yeniliklerile gösteren 170 sahifelik bu eser iki lira mukabilinde Beyoğlu Meşruti yet caddesi No. 29 (Ingiliz sefareti karşısmda) cildiye ve frengi mütehassısı DOKTOR NAZIM PEKİN'in muayenehanesinde satılmaktadır. Masebakte frengi veya şüphesi olanların tereddüdsüz, aıleden müntakil hastalığı olup olmadığını anlamak istiyen genclerle aile efradı arasında mevsimsiz müzmin hastalık gören aile reislerinin frenginin mahiyeti, sirayet ve vikaye tarzlannı bilerek korunmak istiyen herkesin mutlaka edinmeleri lâzım bir eserdir. Ücreti posta ile gönder.len taşra talebleri derakab icra edilir. BETON KARIŞTIRMA Makinaİarımız Gelmiştir. Amerika sistemi Tamburlu, Zincirli, Mazut ve Benzinle işler. her takatte INŞAAT MUTEAHHİDLERİNE: BETON KARIŞTıRMA MAKİNALARIIVİIZ, emrinize amadedir. Makinalar s Ticaret Türk Anonim Şirketinin Dördüncü Vakıf Hani altindaki MEŞHERİNDE Görülebiür. Otto Kaiser K. G. a/R eski (Gauhe Gockel u. Co. ) M. İBRAHİM BERKMEN Neden UzUIUyorsunuz, seyahat fena mı? iyi... Çok iyi amma, 11 martta çıkacak (YENiGUN) U göremiyeceğim. TürMyenin en zengin çeşitlisidır. Ucuz fıatlarla her aranılan bulunur. Diş Deposu Makulvan han Mısır çarşısı yanında P™""1 Dr. ihsan Sami İSTAFİLOKOK AŞISI îstafilokoklardan mütevellid (ergenlik, kan çıbanı, koltuk altı çıbanı, arpacık) ve bütün cild hastahklanna karşı pek tesirli bir aşıdır Divanyolu No. 113 FabriKalarının Umum Türkiye Vekili: Karacabey Harası Direktörlüğünden: Karacabey harasının (250) lira aylık ücretli hekimlik kadrosu münhaldir. Yalnız müessese memurin, aile efradı ve müstahdeminin tedavilerile meşgul oimak üzere bu işe talib olacak hekimlerin bir istidaya rapten şimdiye kadar çalıştıkları yerlerden aldıkları bonservis, diploma vesair vesaikle 10/3/939 gününe kadar Karacabey Harası Müdiriyetine müracaatleri ilân olunur. (1053 ) Ticaret Türk Anonim Şirketi istanbui Bahçekapı, Taş Han 1 ioci kat, Telefon : 23247 23271 « T i T A Ş , înhisarlar Malın cin. Miktan Umum Müdürlüğünden: Saati Dokumacılık ve Trikotaj Türk Anonim Şirketi ipekiş Meclisi idaresinden: 27 mart 1939 tarihine musadif pazartesi günü saat 10 da, Şirketimiz heyeti umumiyesi senelık alelâde içtimamı aktedscektir. 2 Bu alelâde heyeti umumiye içtimaı İstanbulda Şirketin merkezi olan, Âşirefendi caddesi İhsaniye hanı İpekiş Bürosunda yapılacaktır. 3 Ticaret kanununa ve esas mukavelenamemize tevfikan, sahibi rey bulunan hissedarlarımızın asaleten veya vekâleten içtimada hazır bulunmaları ve bunlardan hamiline aid hisse sahiblerinin hisselerini lâakal bir hafta evvel şirket merkezine tevdi ve mukabilinde rey pusulası almaları lâzımdır. 1 BURSA Gayrimenkul Satış Ilânı Istanhul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Bay Ali Kemalin 7255 hesab numarasile Sandığımızdan aldığı 4800 liraya karşı birmci derecede ipotek edip vadesinde borcun ödenmemesinden dolayı yapılan takib üzerine 3202 numaralı kanunun 46 ncı maddesinin matufu 40 ncı maddpsine göre satılması icab eden Galatada Sultanbeyazıd mahallesinde Topcular caddesinde eski .152, 154, 156, 29 yeni 146, 148, 148/1, 148/2, 41, 150 numaralı mahalden Demirci sokağında eski 40 No.lı Pilâk Mustafa Paşa vakfmdan gedikten âri hane mahallile Topcular caddesinde eski 158 numarah ve Sultanahmed evvel vakfından Pontçu gediğinden münkalib mahal ve atik 152,154,156, Demirciler sokağında 29 No.lı sırf mülk Şerbethane gediğinden münkalib elyevm dekâkin ve apartımanı müştemil kârgir tiyatro mahallerinin ancak mezkur Demirciler sokağında 29 ve Topcular caddesinde atik 152, 154 ve 156 numaralarla murakkam sırf mülk muayyen mahallinin üç hissede bir hissei bir buçuk ay müddetle açık arttırmıya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmıya girmek istiyen ( 1000) lira pey akçesi verecektir. Millî bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle Belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borçluya aiddir. Arttırma şartnamesi 3/3/939 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyenlere Sandık Hukuk İşleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı vesair lüzumlu izahat da şartnamede ve takıb dosyasında vardır. Arttırmıya girmiş olanlar, bunlan tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 18/4/939 tarihine musadif salı günü Cağaloğlunda kâin Sandjğımızda saat on dörtten on altıya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan almması icab eden gayrimenkul mükellefiyetile Sandık alacağmı tamamen. geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranm taahhüdü baki kalmak şartile 5/5/939 tarihine musadif cuma günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranm üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklaıım ve hususile faiz ve masarife dair id.diajarını ilân tarihinden itibaren yirmi /gün içinde evrakı müspitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları Tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Daha fazla malumat almak istiyenlerin 938/278 dosya numarasile Sandığımız Hukuk İşleri Servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. Süpürge 3000 aded 15,30 Üzüm kes. Biç 10 » 16 Cıbali F. ahçılığı işi 16,30 I Cibali fabrikası memur ve amele lokantası ahçılığı bir sene müddetle eksiltmiye konmuştur. Ve mevcud nümuneler mucibince yukarıda yazılı iki kalem malzeme pazarlıkla satın ahnacaktır. II Eksiltme 7/3/939 tarihine raslıyan salı günü yukarıda hizalarında yazılı saatlerde Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. III Sartnameler, yemek fiat listeleri hergün sözü geçen şubeden almacağı gibi nümuneler de görülebilir. IV Istckhlerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatlerde % 7,5 güvenme ve ahçılık işine iştirak edecekler 300 liralık depozitolarile yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (990 ) I idaremizin Çamaltı tuzlası için alınacak iki aded Dizel lokomotif kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. Muhammen bedeli Sif İzmir (5400) lira, % 7.5 muvakakt teminatı (405) liradır. II Eksiltme 3/4/939 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15,30 da Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. Sartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. III IV Eksiltmeye iştirak etmek istiyen fırmaların fiatsız teklıflermi ve detay resimlerini eksiltmeden bir hafta evvel İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen şubesine berayi tetkik tevdi etmeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammm vesika almalan lâzımdır. V Mühürlü teklif mektubunu, kanunî vesaik ile % 7,5 güvenme parası makbuz veya banka mektubunu ve münakasaya iştiralc vesikasmı ıhtiva edecek olan kapalı zarflarını ihale günü eksiltme saatinden bir saat evveline kadar yani nihayet saat 14,30 a kadar mezkur komisyon bşkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (1035) Cinsi Miktarı Vîuhammen B. Lira K. 400, 8700. 2800, Eksiltme 7,5 Şekli Muv. T. Lira K. 30, Açık Eksiltme 435, Kapalı zarf 210, Aıçk Eksiltme Saati Muhammen Muvakkat Eksiltme B. T. şekli Lira K. Lira K. Pazarlık 341,25 25,59 > 350, 26, Ruznamei Müzakerat A 1938 yılına aid Meclisi idare ve mürakıb raporlarmın kıraat ve tasvıbı. B 1938 yılına aid bilânço ve kâr ve zarar hesablanmn tetkik ve kabulü ile meclisi idare ve murakıblarm ibrası, C Müddetleri hitam bulan Meclisi idare azalannın yerlerine, yenılerinin intihabı, Ç 1939 senesi murakıblarmın tayini, • D 1939 senesi heyeti umumiyesine kadar muteber olmak üzere, Meclisi ıdarc azalannın hakkı huzuriarile 1939 murakıb ücretlerinin tespiti, hususlarmdan ibarettir. MECLİSİ İDARE BALYA KARAYD1N Madenlerini Kiralama ve İşletme T. A. Ş. Ortaklara İlân Ticaret kanununun 361 ve dahilî nizamnamenin 47 ve sonraki maddeleri mucibince, Balya Kraydın Madenle rini Kiralama ve İşletme Türk Anonim şirketinin hissedarları umumî heyeti, aşağıdaki maddeleri görüşmek üzere 24 mart 1939 tarihli cuma günü saat on birde şirketin Galatada, eski Şarab ıskelesi sokak Muradiye hanının 5 inci katındaki merkezinde adi surette top lantıya çağırılır. 1 Meclisi idare ile murakıb rapor larının d nlenmesi, 1938 senesi hesablarınm onaylanması ve bu sene netayici hakkmda meclisi idarenin teklifleri hakkında bir karar almması. 2 1938 senesi işlerinin tedvirinden dolayı meclisi idarenin tebriyesi. 3 Çıkan üyelerin yenilenmesi ve yahut tekrar kendilerinin seçilmesi. 4 İdare meclisi üyelerine verilecek hakkı huzurlarm tespiti. 5 1939 senesi için bir murakıb ta vinile verilecek ücretin tespiti. 6 Şirketin genel işlerini çevirmekle mükellef idare meclisi üyelerile çe virgene verilecek ücretlerin tespiti için meclisi idareye salâhiyet verilmesi. 7 Gerek kendı namlanna ve gerekse başka şirketlerin idare meclisi üyesi veya müdürü sıfatile şirketle akdi muamele yapabilmeleri hususunda idare meclisi üyelerine salâhiyet verilmesi. Bu toplantıda asaleten veya vekâleten hazır bulunmak istiyen ortaklar, tica ret kanununun 371 inci maddesi mucibince hâmili bulundukları hisseleri toplantı gününden en az bir hafta evvel şirketin İstanbuldaki merkezine yatırmaları lâzımdır. Şirket, toplantıya girecekler için duhuliyeler dağıtacağı gibi bu toplantıda hazır bulunamıyacaklar için de, başkalarını tevkil etmek üzere formüller bulunduracaktır. Malî müesseseler tarafmdan, hisse senedlermin yatırılmış olduğuna dair ve rilen vesikalar, hisse senedleri gibi te lâkki ve kabul olunurlar. İdare Meclisi İstanbul, 1 mart 1939 Fethiye Şirketi Madeniyesi Türk Anonim şirketi Adi surette toplantıya davet Ticaret kanununun 361 ve dahilî ni zamnamenin 47 inci maddesine tevfi kan Fethiye Şirketi Madeniyesi Türk Anonim şirketinin hissedaran umumî heyeti, aşağıdaki maddeleri görüşmek üzere 30 mart 1939 tarihli perşembe günü saat on birde şirketin Galatada, eski Şarab iskelesinde kâin Muradiye hanının 5 inci katmdakı merkezinde adi surette toplantıya çağırılır. 1 İdare meclisile murakıb raporlarınm dinlenmesi. 2 1938 senesi hesablanmn onaylanması, bu sene netayıcine dair meclisi idarenin teklifleri hakkında karar alınması ve 1938 senesi işlerinin tedvirinden dolayı bütün idare meclisi üyelerinin tebnyesi. 3 Meclisi idarenin yenilenmesi. 4 İdare meclisi üyelerine verilecek hakkı huzurların tespiti. 5 1939 senesi için bir murakıb tayini ve ücretinin tespiti. 6 Şirketin genel işlerini çevirmek le mükellef idare meclisi üyelerile çe*virgene verilecek ücretlerin tespiti için meclisi idareye salâhiyet verilmesi. 7 Gerek kendi namlanna ve gerekse başka şirketlerin idare meclisi üyesi veya çevirgeni sıfatile şirketle akdi muamele yapabilmeleri hususunda idare meclisi üyelerine salâhiyet verilmesi. Bu toplantıya ancak 250 hisse hâmili bulunanlar iştirak edebilecektir. Ticaret kanununun 371 inci maddesi mucibince, yukarıdaki şeraiti haiz olanlar, hâmili bulundukları hisse senedlerini toplantıdan en az bir hafta evvel şirketin İstanbuldaki merkezi idaresine yatırmalan lâzımdır. Her hissedar, toplantıya gıren başka bir hissedarı tevkil edebilir. Hisse senedlerinin yatınldığma dair malî müessesat tarafmdan verilen vesikalar, hissfe senedleri gibi telâkki ve kabul olunurlar. İdare Meclisi İstanbul, 1 mart 1939 D I K K A T Emniyet Sandığı: Sandıktan alınan gayrimenkıılü ipotek etmek istiyenlere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymetin ni"=fını tecavüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısma kadar borc vermek suretile kolaylık göstermektedir. ( 1375) Prinç etiket 31700 aded 14 İçki satış kasası 2900 > 14,30 Filit 4000 Kg. 15 Sinek kâğıdı iyi cins 150000 aded 1500, 112.50 » » 15,30 Fılit tulumbası 146 » 146, 10,95 » » 16 Yapışkan macunu 175 Kg. 245, 18,37 » » 16,15 I Şartnameleri mucibince yukarıda cins ve miktan yazılı « 6 » kalem malzeme hizalarında gösterilen usullerle satın ahnacaktır II Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösterilmiştir. III Eksiltme 15/3/939 tarihine raslıyan çarşamba günü hizalarında yazılı saatlerde Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. Sinek kâğıdı için bir hafta evvel nümune verilmek lâzımdır. IV Sartnameler hergün sözü geçen şubeden parasız olarak alınabilir. V Açık eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin % 7.5 güvenme paralarile birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte Komisyona gelmeleri ve kapalı zarf eksıltmeine iştirak etmek istiyenlerin de mühürlü teklif mektubunu kanunî vesaikle % 7,5 güvenme parası makbuz veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfları eksiltme günü en geç saat 13.30 a kadar mezkur Komisyon Baskanlığma makbuz mukabilinde vermeleri ilân olunur. ( 1102 ) Bursa Orman Mektebi Müdürlüğünden: Mektebımizde umumî iktisad, umumî muhasebe ve işletme muhasebesı derslerinı okutmak üzere Üniversite İktisad veya Hukuk Fakültelerinden veyahud Yüksek Ticaret mektebinden mezun aylık 100 lira ücretle bir muallim alınacaktır. İsteklilerin dilekçe ve evrakı müsbitelerüe Mekteb Müdürlüğüne müracaatleri. ( 1262) Bahkesir Vilâyetinden: Vilâyet İdarei Hususiyesinde kırk beş lira ve kırk lira aslî maaşlı üç mahallî idareler müfettişliği ve kırk lira aslî maaşlı bir tetkik ve icmal bürosu şefliği ve yirmi beş lira aslî maaşlı Erdek kazası Muhasebei Hususiye memurluğu münhaldir. Talib olanların vesaiki ile birlikte martm 10 uncu gününe kadar Vlâyete istida ile müracaatleri ilân olunur. (1264) Konya Valiliğinde n: 1 Konya Ankara yolunun 0 + 118 0 + 606 ncı Km. arasmdaki 488 metrelık kısmm parke kaldırım döşemesi işi yeniden kapalı zarf usulile eksıltmiye konulmuştur. Keşif bedeli « 17437 » lira « 41 » kuruştur. 2 Eksiltme 20/3/939 pazartesi günü saat « 15 » te Vilâyet Daimî Encümeni odasmda yapılacaktır. 3 Istiyenler bu işe aid keşif. proje, eksiltme şartnamesi, hususî ve fennî şartnamelerle müteferriği fennî evrakı Konya Nafıa Müdürlüğünde göıebilirler ve iki lira mukabilinde Müdürlükten alabilirler. 4 Eksiltmiye girebilmek için taliblerin « 1307 » lira « 81 » kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile Konya Vilâyetine müracaat ederek bir ehliyet vesikası almaları ve Ticaret Odası kayıd vesikası ibraz etmeleri lâzımdır. 5 Mektublarm ikinci maddede yazılı ihale saatinden bir saat evveline kadar makbuz mukabilinde Komisyon Riyasetine tevdi edilmesi lâzımdır. Posta gecikmeleri kabul edilmez. ( 1293 ) Burun vasıtasile kullanılan GOMENTAL, teneffüs vollarını açmak suıetıle nezleyi kökünden keser ve gripten muhafaza eder. HER ECZANEDE BULUNUR. O M E N T A Mektebi GRIP ve NEZLEYE KARŞI Bursa Orman Müdürlüğünden: Aslî maaşları 20 ve 10 lira olan mektebimiz idare memurlukları açıktır. Bu memuriyetlere memurlar kanununda yazılı vasıf ve şartları haiz olanlar arasından bilhassa mekteblerde muid ve dahiliye memurluğu vazifelerindo bulunmuş olanlar tercihan ahnacaktır. İsteklilerin dilekçe ve evrakı müsbitelerüe Mekteb Müdürlüğüne müracaat etmeleri. (1263 ) Tashih İlânı İstanbul Belediyesi İlânları Yollar tamiratında kullanılmak üzere lüzumu olan ve hepsine 2730 lira bedel tahmin edilen 200 metre mikâb Kapanca kumu, 200 metre mikâb normal Sultançiftliği kumu, 300 metre mikâb iri taneli Sultançiftliği kumu ile 200 metre mikâb Bozburun çakılı açık eksiltmiye konulmuştur. Keşif evrakile şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesikadan başka Yollar Şubesinden alacakları vesikayı Fen İşleri Müdürlüğüne tasdik ettirdikten sonra 204 lira 75 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 16/3/939 perşembe günü saat 14 buçukta Daimî Encümende bulunmalıdırlar. / Kocaeli Defterdarlığından: İstiklâl Harbinde Yunanlılardan iğtinam olunan ve halen Gölcük limanında 2909 gayrisafi ve 2013 safi tonilâtoluk Trabzon adlı vapurun satışı hakkında 18 22 şubat tarihli Cumhurivet ve Ulus gazetelerinde mezkur vapurun muhammen bedeli 13,000 lira olduğu halde sehven 130,000 lira olarak ilân edilmişti. Keyfiveti tashih ederiz. istanbul » Kadastro ikinci Mıntaka • Müdürlüğünden: Kadastrosu vapılmakta olan Kadıköy kazasının Osmanağa mahalesinin tahdıdi ikmal edilen gavrimenkullerin Merkez Komisvonunca 2 mart 939 tarihinden itibaren tasarruf tetkiklerine başlanacağı ilân olunur. ( 1377)