July 4, 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

July 4, 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

CUMHURIYET Doktorlar, Bankacılar, Kâtibler, Mektebliler, Mühendisler velhasıl bütün mürekkebli kalemle yazı yazanlar, mürekkebin ceblerine akmasmdan, kurumasından, ve ucun bozulmasından kurtaran yegâne K UR 4 Temmuz 1939 Tekirdağ İskân Müdürlüğünden: 1 Çorlu kazası dahilinde Edirne istanbul asfalt yolunun (124 ) üncü kilometresi civarmda yalnız kerestesi hükumet tarafmdan verilmek şartile (200) göçmen evi inşaası için 27/6/939 günü kapalı zarf usulile yapılan eksiltmede teklif edilen bedeller Komisyonca haddi lâyık görülmediğinden yeniden eksiltmiye konulmuştur. 2 Şartname ve plânlar vesair evrak 315 kuruş bedel mukabilinde Tekirdağ İskân Müdürlüğünden alınabilir. 3 Eksiltme 14/7/939 cuma günü saat 15 te Tekirdağ İskân Müdürlüğünde müteşekkıi Komisyon huzurunda ve kapalı zarf usulile yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat miktarı ( 4401) liradır. 5 Teklif mektubları yukarıda yazılı eksjltme saatinden bir saat evveline kadar Kom;syon Başkanlığına tevdi olunacaktır. Talib olanlarm ehlivet vesikalarını hâmilen müracaatleri. (4830 ) L . A .R . E .S Hükumetin iştirakile işletilen Rumen Hava Postalan TIKU DOLMA KALEM1 Avrupada tasdik olunduğu gibi bütün Açık bırakılTürkiyede de mürekkebli kalemle dığı halde her ne yazı yazmak mecburiyetinde olan şekilde durursa durhalkı hakikaten bu eziyetten sun mürekkeb akmaz ve kurtarmıştır TIKU ucu kurumaz, TIKU en sağlam aşınmaz. bol mürekkeb ve en kullanışlı kalemdir. alır, kuvvetli basıSiyah Yeşil Mavi ve Kırmızı lırsa 34 kopya renkleri vardır. Her büyük kırtaçıkarılabilir. siyecide bulabilirsiniz. Israrla TIKU markasmı isteyiniz. Markaya dikkat: Kırmızı halka üzerine T I K U yazılmış olmalıdır. Dikkat: Acentamız bulunmadığı memleketlerden bir aded sipariş edenlerin, evvelden 3 lira göndermeleri mercudur. EMNİYET SÜR'AT İSTİRAHAT Dünyanın en Modern, Ticarî Tayyarelerile İSTANBUL BÜKREŞ Hava Postası Seferîeri İstanbuldan : Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri saat 8,15 te hareketle: Saat 10,30 da Bükreşe muvasalat. Ayni mahallere ayni gün muvasalat eden Budapeşte, Viyana, Berlin, Belgrad, Zagreb, Venedik, Milâno, Turin, Amisterdam, Varşova ve Parise hareket eden tayyarelerle hemen aktarma yapılır. Biletler : VAGONLİ, NATTA, İTTA ve Galatada Tahir hanında SERVİS MARİTİM RUMEN acentaiığı bürosunda satılır. Karahallı Belediye sinden: 10103 lira 13 kuruş muhammen keşifli hamam ve buğu sandığı inşaatı 24/6/939 günlemecmden itibaren bir ay müddetle ve pazarlık suretile eksiltmive konulmuştur. Taliblerin Karahallı Belediyesine müracaatleri ilân olunur. (4727) Samsun Belediye Reisliğinden: | 1 Eksiltmeye konulacak iş: Samsunda Çarşamba şosesi güzergâhmda Merd ırmağı ile Koşuyeri arasında yapılacak mezbaha inşaatı. Muhammen keşif bedeli 60467 lira 99 kuruş olup kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 İş, vahidi fiat üzerinden verilecektir. 3 Bu işe aid şartname ve evrakı saire aşağıda yazılıdır: A Yapı eksiltme şartnamesi. B Mukavele projesi C Bayındırlık işleri genel şartnamesi. D Nafıa yapı işleri umumî ve fennî şartnamesi. E Fennî şartname. F Keşif ve silsilei fiat cetveli. G Proje ve sair evrak. C ve D fıkrasmdaki evraktan başka diğer evraklar taliblerine 302 kııruş mukabilinde Belediye heyeti fenniyesince verilir. C ve D fıkrasmdaki evrak Belediye heyeti fenniyesinde tetkik edilebilir. 4 Muvakkat teminat miktarı 4273 lira 40 kuruştur. 5 Eksiltme 20/7/939 tarihine musadif perşembe günü saat 15 te Samsun Belediyesinde müteşekkil Belediye Encümeni tarafından yapılacaktır. 6 Eksiltmeye istirak edebilmek için Samsun Nafıa müdürlüğünde müteşekkil komisyonu mahsusundan bu işi yapabileceğine dair vesika ibraz ctmesi ve inşaatın devamı müddetince diplom.üı bir mühendis veya mimar veyahud fen memuru istihdam ve Ticaret Odasmda kayıdîı olduğuna dair senei haliye vesikası ibraz ve yapı eksiltme şartnamesinin 4 üncü maddesindeki vasıflan haiz olması şarttır. 7 Teklif mektubları yukarıda yazılı gün ve saatten bir saat evvel Belediye Encümen riyasetine makbuz mukabilinde verilecektir. 8 Kapalı zarfların ihzannda. teklif mektublarımn yazılışmda ve bu zarfların tevdiinde ve posta ile gönderilmesinde taliblerin 2490 sayılı kanunun 32, 33, 34 üncü maddelerine ve bu husustaki şartname hükümlerine harfiyen riayet eylemeleri lüzumu ilân olunur. (4430) Deposu: Havuzlu han No. 1, İstanbul Saat Mücevherat ve RADYO Ticarethanesi. | Devlet Denizyolları Işletme Umum Müdürlüğü ilânları Adalar Anadolu Yalova hattı vaz tarifesi 6 temmuz 939 perşembe gününden itibaren tatbik olunacaktır. Yeni tarife iskelelere asılmıştır. (4856) Rikardo Levi halefi FİLİPPO LEVİ İstanbul İskân Müdürlüğünden: Köstence ve Varnadan deniz yolile yurdumuza getirilecek göçmenlerin nakliyesi pazarhk suretile eksiltmiye konulmuştur. İhalesi 24 temmuz 939 tarihine musadif pazartesi günü saat 15 te yapılacaktır. Muvakkat teminat: 6250 liradır. Bu babdaki fennî ve idarî şartnameler parasız olarak verilir. Arttırma ve eksiltme kanununun ikinci ve üçüncü maddelerindeki evsafı haiz bulunup pazarlığa iştirak edecek olan taliblerin mezkur giin ve saatte Sirkecide Mithadpaşa hanı birinci katında İskân Müdürlüğünde müteşekkil Komisyona müracaatleri ilân olunur. (4854 ) Beyoğlu Tapu Sicil Muhafızlığından: Hasköyde Piripaşa mahallesinde Lengerhane caddesinde Lengerhane namile maruf 243, 245, 247, 249 sayılı gayrimenkullerin tapuca mukayyed olduklarından Defterdarlıkça Maliye Hazinesi namına tescil edilecektir. Bu gayrimenkullere tasarruf iddiasında bulunan varsa ilân tarihinden itibaren nihayet bir av zarfında ellerinde bulunan vesaiki tasarrufiyelerile Sultanahmedde Beyoğlu. Tapu Sicil Muhafızlığma veyahud tahkikat günü olan 1/8/939 tarihinde ve saat 10 da hazır bulunacak memura müracaat etmeleri ve bu tarihi müteakib vaki müracaatin idareten kabul edilemiveceği ilân olunur. ( 4861) Afyonkarahisar B elediyesinden: Utku anıdı bahçesinde yapılacak elektrik tenviratma aid malzeme 2612 lira muhammei bedel üzerinden 15 gün müddetle münakasaya konmuştur. İğreti tPtninat 195 lira 90 kuruştur. îhalesi 11/7/939 salı günü saat 14 te Belediye Encümenmce yapılacaktır. Şartlarını vesair hususatmı öğrenmek' istiyenler hergün Belediyeye müracaatle öğrenebilirler. îsteklilerin belli gün ve saatte Belediyeye müracaatleri ilân olunur. (4772) İnegöl Hastanesi Baştababetinden: •••»••"•••ı YARIN AKŞAM SUADİYE MÜNiR NUREDDİN GECESİ Her akşam zengin varyete Müdürlüğünden: Usulile Eksiltme İlânı Kapalı Zarf PLÂJINDA •^•^••••^••M Hastanemizde bir hastabakıcılık açıktır. Aylığı « 30 » lira ücrettir. Ayrıca yemek ve yatması hastaneden temin edilmektedir. Şerait: 1 Türk olmak, okur, yazar olmak, 2 Hüsnühal sahibi olduğuna dair bulunduğu mıntaka polis dairesinden musaddak vesika göstermek, Adliyece ilişiği olmamak. 3 Yaşı 25 ten aşağı ve kırktan yukarı olmamak. 4 Hastanelerde hastabakıcılık vazifesinde çalıştığma dair baştababetlerce musaddak vesika göstermek. 5 Hüviyet cüzdanının sureti ve iki aded 6 X 9 eb'admda fotoğraf. 6 Yol parası kendisine aiddir. 7 Mezkur şeraiti haiz olanlar vesikalannın ya asıllarmı veyahud musaddak suretlerini ve sarih adreslerini bir hafta zarfında hastaneye bildirrneleri. (4651 ) Çankırı Belediyesinden: Belediyemiz elektrik enstelâsyon malzemesi 6/7/939 tarihine kadar pazarlıkla alınacağından taliblerin Beledivemize müracaatleri veyahud o günden evvel tekliflerini Belediyemize göndermeleri ilân olunur. (4518) Elâzığ Nafıa Kocaeli Vilâyetinden: îzmit Karamürsel yolunun 5 X 000 15 X 000 inci kilometreleri arasındaki şose inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Keşif bedeli (36130) liradır. İhale temmuzun on yedinci pazartesi günü saat on ikide Vilâyet Makammda yapılacaktır. Bu işe aid evrak : 1 Mukavelename 2 Fennî ve hususî şartnameler 3 Proje ve keşif hulâsası. îsteklilerin o gün zikredilen saatten bir saat evveline kadar (2710) liralık muvakkat teminat mektubu veya banka makbuzile teklif mektublarmı 2490 sayılı kanunun 32 nci maddesindeki tarifat dairesinde Vilâyet makamına vermeleri lâzımdır. Posta ile gönderilecek mektublarda vukua gelecek teahhur nazan itibare alınmaz. Şartnameyi ve bu hususa aid diğer evrakı görmek istiyenlerin Vilâyet Nafıa Müdürlüğüne müracaatleri. (4578) Erzurum Valiliğin den: Erzurum Vilâyetinde yeniden yapılmakta olan Halkevi binası ikmali inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmive çıkarılmıştır. 1 Keşif bedeli 26236 lira 37 kuruştur. 2 İhalesi 21/7/939 cuma günü saat 15 te Erzurum V'lâyet Başkanı odasında yapılacaktır. 3 Muvakkat teminatı 1968 liradır. 4 İstekliler bu işe aid evrakı fenniyeyi Erzurum Nafıa Müdürlüğü ve Parti Başkanlığında okuyabilirler. 5 İsteklilerin eksiltmiye girebilmesi için* ihal» gününden sekiz gün evvel Vilâyete müracaatle bu işi yapabilejeğine dair ehliyet vesikası alması mecburidir. 6 İstekliler teklif mektublarını ihale günü olan 21/7/939 cuma günü saat 14 e kadaı Eksiltme Komisyonuna makbuz mukabilinde teslim edeceklerdir. Postada vuku bulacak gecikmeler kabul edilmez. ( 4758) 1 Elâzığda yeniden yapılacak 174,991 lira 11 kuruşluk keşif bedelli orta okul binası inşaatının bu sene 60 bin liralık betonarme kısmı kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır : Bayındırlık işleri genel şartnamesi Fennî şartname Hususî şartname . .'"•• Hulâsaı keşif Eksiltme şartnamesi Mukavelename İsteklileı bu şartname ve evrakı Vilâyet Nafıa Müdürlüğünde görebilırler. 3 Eksiltme 27/7/939 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat 15 te Elâzığda Nafıa Müdürlüğü odasında müteşekkil Arttırma, Eksiltme Komısyonunda yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için istekliler 4250 lira muvakkat teminat vermesi ve bundan başka aşağıdaki vesikalan getirmesi lâzımdır. A Yüz bin lira kıymetinde bir bina yaptığına dair vesika B İhaleden en az 8 gün evvel Vilâyete müracaatle eksiltmiye girebilmek için alınmış ehliyet vesikası C 939 yılma aid Ticaret Odası vesikası D înşaat müddetince iş başında diplomah bir mühendis veya bir fen memuru bulunduracağma dair taahhüdname. 5 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve daş zarfın mühür mumile iyice kapatılması şarttır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4652 ) SAPİKSIN Saç dökülme va kepeklen meslnin önllne geçer. DEPOSU: T. C. ZİRAAT BANKASI Kuruluş tarihi : 1888 Sermayesi : 100,000,000 Türk Lirası Şube ve ajans adedi : 262 Ziraî ve ticarî her nevi banka muameleleri Dr. Ibrahim Ethem Kimyaevi Çemberlitaş Peykhane sokak No. 4 Konya Asliye Hukuk Hâkimliğinden: Konyanın Pürçüklü mahallesinden Osman kızı Hacer vekili avukat Ali Haydar Eralb tarafından, İstanbulda Beşiktaşta Ekmekçibaşı Kirişhane sokağmda 15 No. hanede mütekaid yüzbaşı Mehmed Nuri aleyhine: Kanunu medeninin meriyetinden önce, yani 339 senesi kânunusani ayı içinde müvekkili mezbureyi müddeaaleyh tatlik etmiş olduğundan bilmuhakeme talâkın sübutuna karar verilmesi hakkında bilvekâle ikame lounan dava üzerine müddeaaleyh mezbur Mehmed Nurinin ikametgâhı meçhul olduğundan dava arzuhali sureti ve davetname İstanbulda münteşir Cumhuriyet gazetesile ilânen tebliğ edildiği halde muhakeme günü olan 28/6/939 gününe musadif çarşamba günü saat 9 da mahkemeye gelmediğinden gıyabında muhakeme icrasına, gıyab kararınm müddeaaleyhe tebliğine ve muhakemenin 15/7/939 cumartesi günü saat 9 a talikine karar verilmiş olduğundan yevmi mezkur ve saatte Konya Asliye Hukuk mahkemesinde bizzat bulunması ve yahud musaddak bir vekil göndermesi, aksi takdirde muhakemenin gıyaben icra edileceği gıyab kararınm tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (18985) Elmalı Sulh Hukuk Hâkimliğinden: Elmalı Evkaf idaresine izafetle memuru Hasan Günerin müddeialeyh Elmalının Alamescid mahallesinden olup halen ikametgâhı meçhul bulunan Kancık Mehmed oğlu Salih aleyhine ikame eylediği icar bedelinden senedli 120 liranm icrada inkânna mebni yüzde on tazminat ile tahsilini dava etmiş ve müddeialeyh namına çıkarılan karar gıyabî ikametgâhmın meçhul olduğundan bahisle iade edilmesi üzerine ilânen tebligat icrasına ve muhakemenin 7/7/939 tarihine talikine karar verilmiş olduğundan yevmi mezkurda Salihin gelmesi veyahud vekil göndermesi, aksi takdirde muhakernenin gıyabında icra kılınacağı 6300 liralık Marangoz işi münakasası Güzel San'atlar Akademisi Arttırma, Eksiltme Komisyonundan: 1 Güzel San'atlar Akademisi mimarî şubesi için çekmeceli ve dolablı ( 100 ) aded resim masasile (100 ) tabura yaptırılacaktır. 2 Bu işe aid münakasa 19/7/939 tarihine raslıyan çarşamba günü Cağaloğlundaki Yüksek Mektebler Muhasebeciliğinde toplanacak Komisyonda kapalı zarf usulile yapılacaktır. S Yapılacak işin heyeti umumiyesinin muhammen bedeli (6300), muvakkat teminatı da (472,50) liradır. 4 Bunlara aid şartname ve resimler bedelsiz olarak Akademi îdaresinden alınabilir. 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin Ticaret Odası vesikalarını ruhsat, unvan tezkerelerini ve bir imalâthane sahibi olduklannı bildirir diğer belg^erini usulü dairesinde zarfın içine koyarak teklif mektublarile birlikte sözü geçen günde saat on dörde kadar Komisyona tevdi eylemeleri lâzımdır. ' (4796) I Betonarme Köprü Inşaatı Nafıa Vekâletinden: 1 Adana vilâyeti dahilinde Adana Karaisali yolu üzerindeki « Çakıt » köprüsünün betonarme olarak veniden inşaatı ( 90,000 ) lira keşif bedeli üzerinden kapalı zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. 2 Eksiltme 20 temmuz 939 tarihine musadif perşembe günü saat (16) da Nafıa Vekâletinde Şose ve Köprüler Reisliği odasmda yapılacaktır. 3 Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak ( 450 ) kuruş mukabilinde adı geçen reislikten alınabilir. 4 İsteklilerin eksiltme tarihinden en az sekiz gün evvel bir istida ile Nafıa Vekâletine müracaatle bu gibi inşaatı yapabileceklerine dair ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 5 Eksiltmive gireceklerin bu vesikadan baska 939 senesine aid Ticaret Odası vesikasını ve ( 5750 ) liralık muvakkat teminatlarını havi olarak 2490 savılı kannnun tarifatı dairesinde hazırhvacakları kapalı zarfiarını ikinci maddede vazılı vakitten bir saat evveline kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisli«ine vermeleri lâzımdjr. «2668» (4764) Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesaplarında en az 50 lirası bulunanlara senede 4 defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır. PARA BİRİKTİRENLERE 28,800 LİRA İKRAMİYE VERECEK 4 4 4 40 100 120 160 Aded n n n n n Darüşşafaka Direktörlüğünden: Sartnamesinde müfredatı görüleceği üzere Darüşşafakaya bir sene zarfmda lüzumu olan yaş sebze 13 temmuz 1939 tarihinde pazarhk suretile mubavaa esasları kararlastırılacaŞmdan o gün saat 10 da taliblerin Nuruosmaniyede Türk Okutma Kurumuna ve şartnameyi görmek için hergün avni yere müracaatleri ilân olunur. .( 4823 ) n DİKKAT: Hesablanndaü paralar bir sene içinde 50 liradan aşagı düyoüyenlere % 20 fazlasile verilecektir. 1,000 500 250 100 50 40 20 Liralık n n 4,000 2,0.00 1,000 4,000 5,000 4,800 3,200 Lira 5> n ikramiye çîktıgı takdirde ilân olunur. .(8981). Kur'alar senede 4 defa, 1 eylul, 1 birincikânun, 1 mart ve 1 haziran tarîhlerinde çekilecektir.