9 Temmuz 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

9 Temmuz 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

CUMHURİYET 9 Temmuz 1939 KIZILAY Kırsehir Vilâyetin den: 1 Eksiltmiye konan i ş : Kırşehir Yenice mahallesinde yapılacak on yedi bin beş yüz yetmiş dört lira doksan altı kuruş keşif bedfilli beş dersaneli ilk okul binası ikmal inşaatı işidir. 2 Bu işe aid evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi B Mukavelename * C Baymdırlık işleri genel şartnamesi D Fennî ve hususî şartname E Keşif ve keşif hulâsası. F Proje. 3 Eksiltme 3/7/939 gününden 20/7/939 perşembe gününe kadar kapalı zarf usulıle eksiltmiye konulmuştur. 4 Eksiltme PO/7/939 perşembe günü saat on beşte Vilâyet Daimî Encümeninde toplanan Komisyon tarafından yapılacaktır. 5 İstekliler bu işe aid tafsilâtı Nafıa Müdürlüğünde görebilirler. 6 . Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin (1318) lira (12) kuruşluk muvakkat teminat vermeleri ve aşağıdaki yazılı vesikaları ibraz etmeleri lâzımdır: A Ticaret Odasmda kayıdlı olduğuna dair vesika. B Bu işler için vilâyetten bir hafta evvel alınmış ehliyet vesikası. 7 Teklif mektublarınm eksiltme tarihi olan 20/7/939 perşembe günü saat on beşten bir saat evveline kadar Vilâyet Daimî Encümenine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Bundan sonraki teklifler ve postadaki gecikmeler kabul edilmiyecektir. ( 4972 ) LEYLÎ ve NEHARÎ Sen Benua Fransız Erkek Lisesi İstanbul, Galata, Posta kutusu 1330 Ihzarî Fransızca kurları vardır. Okulu Direktörlüğünden: Yeni ders yılına hazırlanılmaktadır. Okul geceli ve parasızdır. Okul, genc bayanların hastabakıcı ve ziyaretçi bemşire yetiştirmek, hastanelerde ve umumî sıhhatle alâkadar olan müesseselerde çahşmalarına mahsıntur. Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratiktir. Dersler hususî doktor profesörler ve muallimler tarafından veriKr. İsteklilerin iyi ahlâklı ve sıhhatli ve en az orta tahsili bitirmiş olmaları şarttır. Diğer şartlarımızla fazla izahat için yazı ile veya bizzat îstanbulda Aksarayda Haseki caddesinde okut direktörlüğüne müracaat edilmesi. 15 eylul 1939 dan sonra müracaatler kabul edilmiyeceklir. Hastabakıcı Hemşireler OLGUNLUK İMTİHANLARINA HAZIRLAR. Kayıd muamelesi pazar gününden maada hergün saat 9 dan 12 ye kadar yapılır. Okul 18 eylul pazartesi günü açılacaktır. Ankara Belediye sinden: 1 Yeni ve Eskişehir ile Ayrancı ve Etlik, Çankaya mmtakalarında yaptırılmasına lüzum görülen (200,000) lira muhammen bedelli yol inşaatı kapalı zarf usulile on beş gün müddetle eksiltmiye konulmuştur. 2 İhalesi 21/7/939 cuma günü saat 11 de Belediye Encümeninde ya. pılacaktır. 3 Muvakkat teminat (11,250) liradır. 4 Şartnamesini görmek istiyenlerin hergün Encümen kalemine müracaat etmeleri ve istekllierin de teklif mektublarmı 21/7/939 cuma günü saat ona kadar Encümene vermeleri ilân olunur. « 2738 » ( 4836 ) GECELİ GÜNDÜZLÜ Harb Akademisi Satınalma Komisyonundan: Harb Akademisinde mevcud 44 kalem ve 23875 nıetre eski filim satılacaktır. Bu filimlerin sıkleti 165 kilo 830 gramdır. Satın almak istiyenlerin Beşiktas kazası Malmüdürlüğü veznesine va. tırılmış «28» lira « 19» kuruşluk teminat makbuzile birlikte 10 temmuz 939 pazartesi günü saat 14 te Harb Akademisi Levazım Müdürlüğünde toplanan Satınalma Komisyonuna müracaatleri. ( 4915 ) Adapazarı Orta Okul Direktörlüğünden: 1 Beher tonu 27 liradan 15 ton yerli sömikok kömürü okulda teslim edilmek üzere açık eksiltmiye konmuştur. 2 Eksiltme 18/VII/939 salı günü saat 14 e Orta Okul Mubayaa Komisvonu önünde yapılacaktır. 3 İstekliler °c 7,5 teminat akçesini Maliyeve yatırıp alacakları makbuzla veya millî banka itibar mektublarile eksiltmiye girebilirler. 4 İsteklilerin Okul Mubayaa Komisyonundan şartnamesini alabilirler. ( 4914) Mekteb eylulün 19 uncu SALI günü açılacaktır. Kayıd için PAZARTESİ ve PERŞEMBE günleri saat 9 12 ye kadar, ayrıca da mektubla müracaat kabul edilir. Eski talebeler yerlerini muhafaza edebilmeleri için erken müracaat etmelidirler. Adres : Bağlarbaşı, Telefon : 60474 USKÜDAR AMERIKAN KIZ LİSESİ Ankara İnşaat Cezaevi Müdürlüğünden: Şahsiyeti hükmiyeyi haiz Ankara İnşaat Cezaevi için ücretli bir mîmara ihtivac vardır. Talib olanların yedlerindeki vesaikle Ankara İnşaat Cezaevi Müdürlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. « 2197 » ( 4087 ) Istanbul Defterdarlığmdan: Bronzdan mamul beş kuruşluklarla yüz paralıklarm ve nikel 1 kuruşların 1 kânunusanı 939 dan itibaren tedavülden kaldırılmıs olmasına rağmen gene bazı yerlerde mübadele vasıtası olarak kabul ve istimal edildiği haber alınmıştır. Bu paraların rıihayet 1 kânunusani 1940 tarihine kadar vergi vesair borçlar mukabilinde Malsandıklarınca kabulü mümkün olup ahar bir şekil ve surette tedavülüne imkân voktur. Binaenaleyh; halkın zarar görmemesi ve tebliğ hilâfına hareketle kanunî takibata düçar olmaması için keyfiyet ilân olunur. (4818) Kartal Belediye Riyasetinden: Kapalı Zarf Usulile Arttırma ve Eksiltme Ilânı Eksiltmiye konulan iş : 1 Kartal kasabasınm «6» kilometre mesafedeki Yakacık köyünün 1,5 kilometre garunda ve köyün Hıdıroğlu mer'ası denilen mahalden eskiden kısmen toprak künk ve kısmen demir borularla isale edilmiş bulunan içme suyunun madenî boru dahiline almarak sıhhî ve fennî şeraite göre isale ve bu işe aid tesisat inşaatı olup Nafıa Vekâletince musaddak projeleri mucibince bedeli keşfi c38646» lira «71» kuruştur. 2 Muvakkat teminat «2898» lira «50» kuruştur. 3 Münakasa 9 temmuz 939 dan başlayıp 24 temmuz 939 pazartesi akşamına kadar devam eder. 4 İhale 25 temmuz 939 salı günü saat 9 dan 17 ye kadar Kartal Belediyesi Daimî Encümeninde yapılacaktır. 5 Eksiltmive girmek istiyenler bu işe ehli olduklanna dair Taksimde İstanbul Belediyesi Sular İdaresi Umum Müdiriyetinden ehliyet veskası almaları. 6 939 yılına aid Ticaret Odası vesikası. 7 İstekliler şartname, proje ve merbutatmı Kartal Belediyesinde her gün görebilirler. 8 İşbu inşaatın ihale bitimindıen dört ay sonra ikmali şarttır. (5024) [ Bir daktilo aranıyor Kapalı Zarf Usulile İlân Türkçe, almanca ve fransızca bilen bir daktilo lâzımdır. Isteklilerin Karaköypalas karşısında 84 numaraya müracaatleri. Yerli Mallar Pazarlan Müessesesi Bank Trabzon Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş : Of Hükumet Konağı (46419) ilra (88) kuruşluk 2 nci kısım inşaatı. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi B Mukavele projesi C Baymdırlık işleri genel şartnamssi D Yapı işleri umumî ve fennî şartnamesi E Vahidi fiat listesi, hususî şartname, keşif hulâsa cetveli F Projeler. İstekliler bu işe aid keşif evrakını (233 ) kuruş bedelle Trabzon Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 24/7/939 pazartesi günü ^aat (15) te .Trabzon Nafıa Müdürlüğü odasmda ypaılacaktır. " 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. . 5 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin (3481) lira (49) kuruş muvakkat teminat mektubu veya makbuzu ve bundan başka asağıdak: vesî=" kalarmı kapalı zarflarma usulü vechile koyması lâzımdır. Trabzon vilâyetinden bu iş icin alınmış ehliyet vesikası 1939 malî senesine aid Ticaret Odası vesikası. 6 Ehliyet vesikaları talebinde bulunanlar 24/7/939 tarihinden en az (8) gün evvel istida ile vilâyete müracaat edeceklerdir. Bu zaman zarfında vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmiye giremiyeceklerdir. 7 Teklif mektubljn yukarıda üçüncü maddçde yazılı saatten bir saat evveline kadar Komisyon riyasetine getirilerek makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektublarm nihayet 3 üncü maddede vazılı saate kadar gelmis olmaları ve dış zarfların mühür mumile ivice kapatilmış olması lâzımdar. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4954) Yeniden tevsi edilmiş ve 10 Temmuzda satışa başlıyacaktır. ersin Şubesi Def terdarlığından: İstanbul Defterdarlık binası içinde betonarme döşeme vesaire tamirat işi. Keşif bedeli Lira K. 9756 02 Yukarıda yazılı inşaat ve tamirat hizasındaki keşif bedeli muharnmeni üzerinden açık eksiltme ile 27/7/939 tarihine musadif perşembe günü saat 14 te ihale olunacaktır. Taliblerin 732 liralık teminatı nakdiye veya banka mektublarile beraber en az beş bin liralık bu işe benzer iş yaptığma dair idarelerinden alacakları vesaika müsteniden İstanbul Vilâvetinden eksiltme tarihinden sekiz gün evvel almış olduğu ehlivet ve 939 yılına aid Ticaret Odası vesikalarPe ihale günü Defterdarlık Millî Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil Komisyona müracaatleri. ( 5032 ) . İstanbul Belediyesi Ilânları İlk teminat Muhammen bedel 77,92 1038,88 İstanb«J 8 inci okulun tamiri 305,08 4067,72 Beşiktas 23 üncü okulun tamiri. 404.16 5388,71 Çatalca ilk okulunun tamiri. 95,47 1272.85 Erenköy istasyon yolu tamiratı. 1 Bir Muhabere Memuru aranıyor Erganimadeüi civannda Etibank Şark Kromlan işletmesinde çalıştırılmak üzere bir muhabere memuru alınacaktır. Aşağıda yazılı şeraiti haiz olanlarm Galatada Bankalar caddesinde Güven hanının birinci ka. tında Etibank İstanbul Bürosuna müracaatleri: 1 Ticaret lisesi veya lise mezunu olmak. 2 Yazı makinesile sür'atle yazabilmek. 3 Bekâr olmak, askerliğini yapmış olmak veya iki sene asker. likle alâkası bulunmamak. Keşif bedellerile ilk teminat miktarları yukarıda yazılı tamirat işleri açık eksiltmiye konulmuştur. İhale 21/7/939 cuma günü saat 14 te Daimî Encümende yapılacaktır. Şartnameler Zabıt ve Muamelât Müdürlüğü kaleminde görülebilir. Taliblerin ihaledıen 8 gün evel Fen İşleri Müdürlüğüne müracaatle alacakları fennî ehliyet vesikaları ve ilk teminat makbuz veya mektublarile ihale günü muayyen saatte Daimî Encümende bulunnmları. (4940 ) Kapalı Zarf Usulile İlân Trabzon Nafıa Müdürlüğünden: 1 Eksiltmive konulan iş : Akcaabad Hükumet konağı «43.169» lirahk ikinci kısım inşaatı. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır : A Eksiltme şartnamesi B Mukavele projesi C Bayınchrhk işleri genel şartnamesi D Yapı işleri umumî ve fennî şartnamesi E Vahidi fiat listesi, hususî şartname, keşif hulâsa cetveli F Projeler İstekliler bu işe aid keşif dosyasmı «216» kuruş bedel mukabilinde Trabzon Nafıa Müdürlüğünden alabilirler. 3 Eksiltme 24/7/939 pazartesi günü saat 14 te Trabzon Nafıa Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmive girebilmek için isteklilerin « 3238 » lira muvakkat teminat mektub veya makbuz ve bundan başka a^iğıdaki vesikalarını kapalı zarflarma usulü vechile koyması lâzımdır. Trabzon V'lâvetinden bu iş için almmış ehliyet vesikası. 1939 malî senesi;ıe aid Ticaret Odası vesikası. 6 Ehliyet vesikaları talebinde bulunanlar 24/7/939 tarihinden en az « 8 » gün evvel istida ile Vilâyete müracaat edeceklerdir. Bu zaman zarfmda vesika talebinde bulunmıyenlar eksiltmive giremiyeceklerdir. 7 Teklif mektubları yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Komisyon riyasetine getirilerek makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektublarm nihavet 3 üncü maddede yazılı saate kadar gelmis olmaları ve dış zarflarm mühür mumile iyice kapahlmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (4953 ) Tetkik seyahati Doktor muallim Hafız Cemal meslekine aid tetkikatta bulunmak üzere Avrupa ve Amerikaya müteveccihen hareket etmiştir. Bahçe Mimarı Mevlud Baysal Dördüncü Vaktf Han dördüncü kat, 18 numara. Telefon: 23426 Telgraf adresi: Mim Baysal İstanbul Büyük şehir ve kasaba parklan; Anıt, meydan, çocuk parklan ve villâ bahçeleri için modern proje ve plânlar hazırlar; keşifnamelet tanzim eder. Projelerin arazide tatbikatuu deruhde ve taahhüd eder. Büket, nişan sepeti ve çelenkler için vapılan siparişler sür'atle hazırlamr. Çiçek, sebze tohumlan; fide ve fidanlar; süs, meyva ağaç ve ağaççıklan; bahçe alât ve edevata ve ehliyetli Bahçivanlar çSnderir. OSMANLI BANKAS1 TORK ANONİM ŞİRKETİ I Haydar Rifatın eserlerinden Kadın Kalbi 30 Kr. Kadın Aşkı 60 » Aşk Peşinde 100 » Karagömlekliler ihtilâli 100 > F+rüsk Vazosu 20 » İlk Aşk 50 » İliçin Ölümü 50 > Efendi İle »Tşak 40 > Vikontun Ölümü 30 » tklimler 100 » Ölüler Evi 125 » Felsefe 35 Küçük hikâyeler 100 Mev'ud Toprak 125 Stalin 150 Lenin Mezhebi 75 Tarih Felsefesi 125 Farmasonluk 100 Anarşizm 60 TESiS TARiHi 1863 Statüleri ve Türkıye Cümhurıyetı ile münakit mukai'etenamesı 2292 Numarah I0İ6/I933 tarihli kanunla tasdik edılmıştır (2416/1933 tarih/ı 2435 Numarah Resmî Gazete) Sermayesi : ihtlyat akçesi : 1O.OOO.OOO ingiliz Lirası 1.250.OOO ingiliz Lirası 1 i Ü Türkiyenin başlıca Şehirlerinde PARİS, MARSİLVA ve NİS'de LONDRA ve MANÇESTER'de MISIR. KIBRIS, VUNANİSTAN, İRAN, tRAK, FİLİSTİN ve MAVERAVI ERDUN'de Merkez ve Şubeleri ( I i II I I İi Ooğum ve kadın hastalıkları mütehassısı RIZA UNVER Operatör i m I VUGOSLAVVA, RUMANVA, VUNANISTAN, SURİVE, LÜDNAN ve HATAV'da Filyalleri ve bütün Dünyada Acenta ve Muhabirleri vardir İstanbul Def terdarlığmdan: Her nevi Banka Muameleleri yapar Hesabı carî ve mevduat hesapları küşadı Ticarî Urediler ve vesaıklı kredıler küşadı Türkıye ve Ecnebı memleketler üzerıne keşıde senedat ıskontosu Borsa emırlerı Esham ve tahvilât. alfın ve emtaa üzerıne avansSenedat lahsılâtı ve saıre. En yüksek emnıyet şartlarını haiz kiralık Kasalar Servisi vardır. Senelik kira . Müddeti muhammen bedeli icar Lira Sirkecide Elvanzade mahallesinin Demirkapı Orta sokağmda 9 sayılı mağaza (Senelik icarı dört taksitte taksitler peşinendir) 360 1 sene İstanbul Tapu Müdürlüğü alt katındaki pul satış yeri (senelik icarı iki taksitte ve taksitler peşinendir) 300 2 » I 1 I Yukarıda mevki ve numaraları yazılı mağaza ve pul gişesi hizasındaki muhammen senelik kira bedelleri üzerinden acık artt'rma ile kiraya verilecektir. İhale 27/7/939 tarihine musadif perşembe günü saat 14 tedir. Taliblerin % 7.5 pey akçelerini ihale gününden evvel yatırıp mezkur gün ve saatte Defterdarlık Millî Emlâk Müdürlüğündeki Satış Komisyonuna müracaatleri. ( 5033 ) Piyasanın en müsait şartlarile (kumbaralı veya kumbarasız ) tasarruf hesapları açılır Kayseri Belediye Reisliğinden: Elâziğ Elektrik ve Su şirketi hissele rinin kısmı küllismin belediye tarafından satın almmasmdan dolayı hisseda ranın beşten aşağı düşmesinden şirketin esas mukavelenamesinin dokson üçüncü ve ticaret kanununun dört yüz kırk ikinci maddesi mucibince münfesih addedilmiş ve 13/6/939 tarihinden itibaren şirketin tasfiyesine başlanmış ol duğundan şirkette alacaklı olanların tarihi ilândan itibaren bir sene zarfmda Elâziğ Elektrik tasfiye komisyonuna müracaat eylemeleri lüzumu ilân olu nur. Elâziğ Elektrik Tasfiye komisyonu reisi Sahib ve Başmv.harrtriı Yunus Nadi ümumi neşnyatı idare eden 7az» ttleri Müdurü: Hikmet Münif Ulgen Cumhurtyet matbaan I LAN Cağaloğlu, Nuruosmaniye caddesi No. 22, Mavi yapı Telefon: 22683 Idare hey'etinden: Moda Deniz kulüb idare heyeti, nizamnamenin 16 ncı maddesi mucibince umumî heyetinin 16 temmuz pazar günü sabah saat 10,30 da kulüb binasında fevkalâde olan toplanmasına karar vermiştir. Ruzname: 1 Komodor ve yeni idare heyetinin intihabı. 2 Murakıblarm intihabı. 3 Nizamnamenin 27, 28, 29 uncu maddelerinin tadili hakkmdaki teklif. Kulüb azalannm içtima günü kulübde hazır bulunmaları rica olunur. Deniz Kliip Belediyemizin şehrî üç yüz lira ücretli mühendisliği ve 175 lira ücretli fen memuru veya mimarlığı ve 30 lira aslî maaşlı veterinerliği münhaldir. Taliblerin diploma, tercümeihal ve diğer evrakı müspitelerile Kayseri Belediye riyasetine müracaatleri il'ân olunur. ( 4280 )