12 Nisan 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

12 Nisan 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

12 Nisan 1934 Dilenciler arasında Kilisenin bahçesine iltica dan başka Sokak köşesine (varınca tabana kuvvet kaçtım. o Arkamdeki gü- rültüyü sormaym.. Hem koşuyor, hem arkama bakıyordum. o Ar. kamdan polis efendi ve onun ar- kasından tekmil mahalle çocukları koşuyorlar. Polis efendi mütema» diyen: — Kanun namına sana söylü- yorum, dur.. diye bağrıyordu. Çocuklar: — Tut, tut.. Pusne, pusne.. Pi- yasta.. diye bağrıyorlardı.. Alabildiğine, kurşun gibi gidi yordum. Hemen arkamdan insan değil a kuşların bile (o yetişeceği şüpheliydi. Peşime takılanların gittikçe ço- ğaldıklarını — hissediyordum. Ni- hayet rast geldiğim bir arsaya sap- rr çi er baktım. Polis efen- i bir eliyle meçini tutmuş ve di- ğer eliyle durmayan kaşketini dü- zeltiyor, ve mütemadiyen konuşu- arkada irili ufaklı bir sürü çocuk ta onu takip edi» yorlardı. Arsaya saptım. Kilisenin bahçe- sine gi. 'im,. Etrafımı bakındım.. Henüz kimseler (yoktu. Yalnız üçboyacı iki çingene karısiyle ye- mek yiyorlardı. Ben de onların arkasma geçtim. Köşeye büzüldüm.. Ayak sesleri gittikçe yaklaşıyor. — Bu tarafta yok.. — Bu tarafta da yok.. | — Bir kere de şu bahçeye ba Sözleri geliyordu. in teli: lerse kötü olurdu. İyisimi ben buradan yavaş yavaş arabayı çek- meliydim.. Henüz yerimden kımıl- danmaıştım ki çocuklar © bahçeyi istilâ ettiler. istilâ ettiler ve bağırışmağa baş- ladılar.. — Eyvah, dedim, £ şimdi hapı yattum. Gel şimdi karakolda me- ram anlat. Hüviyetimi (o bildirip kurtulmak kolay kolay amma Ya beni buralarda gözliyen biri olur- se O vakit karakoldan bu kadar yea yakayı © sıyırmam nazarı dikkati celbetmez miydi?. Amma tuhaf şey polis bir türlü buraya gelmiyordu. Ne olmuştu... Polis benim izimi mi kaybetmişti? Ne için takip etmiyordu?, — Polis neye gelmedi vire?, — Gözlüklü bir adam bir kaç kelime söyledi Sonra polis başmı iki tarafa sallıyarak o gözlüklü a. damla gitti, Bu sözleri duyunca anlamıştım. Vâlâ Bey işin iç yüzünü polise an. latmış olacaktı... Artık rahat bir nefes almıştım.. Oh dedim.. o Bir köşeye çöktüm.. Çocuklar etrafımı aldılar. Orada oturan boyacılar, çocukların bu is- tilâsmı gördüler. — Haydi gidin buradan, ne du- rüyorsunuz be.. Çocuklar aldırmadılar.. Bunun üzerine boyacıların genci ayığa kalktı. Eline bir sopa aldı. Çocuk- lar Be e gibi dağıldılar. ye n kapısından dışarı çıktı ie m Şi e rm bakıyorlar. yorlardı.. Veya SİyE bağını » Biraz sonra arkadaşlar da kilise- | yor» çare yoktu nin kapısında gözüktüler. Âli Bey bir kaç resim daha çekti (sonra yanıma yaklaşarak elime bir ku- öm, sıkıştırdı. Ve: “Dışarı çık,, de- Dişlerim arasından cevap ver- dim: — Dışarı çıkmak bir şey değil. Fakat biliyorsunuz ya, benim baş- kaişmivar. Siz biraz dışarı çıkın.. Sonra ben de gelirim.. Öyle ye ben buraya yalnız re- sim çektirmek için gelmemiş, kili. senin karşısmdaki sarı boyalı evi gözliyecektim. (Ora O hakkkın- da malümat götürecektim. Fakat bu malümatı kimden ala- caktım. Beli etmiyerek © boyacıya sordum. — Hemşehrim Allah aşkına siz burada mı oturuyorsunuz. yır.. — Peki buralara misiniz?, — Neden sordun?. — Size bir şey soracağım da... — Ne soracaksın?. — Şu karşıki evde kim oturur? — Neb sökük ileyim ben.. Hem neden — Hiç! — Hiçten sual ez mu?. Kadmlardan biri söze karıştı: — Yunu, enayiler anlamadmız mı ulan, evi soyacak galiba, bugün dikize geldi. Benim yerime erkeklerden biri cevap verdi: — Penbe kıs çeneni.. Herif hır- sızlık için sorar, soygunculuk için sonra.. Sana ne be? Sana ne.. bir şey biliyorsan cevap verirsin, bil- mezsen ağzımı kapar. Bir şe söyle- mezsin, anladın mı?. Hemen söze atıldım: Hemen söze atıldım: — Aferin be kardeş, dedim, doğrusu erkekçe konuşuyorsun... (Devamı var) sık sık gelir Kenan Bey Şarkşimendiferleri baş kâtibi memurların tayi- nine karışmıyor Şark şimendiferleri baş kâtibi Ke- ag rep gönlerleek retile ölümle tehdit edildiğini, zabıta nn bu husuşta bu tehdit hadişeyi; söylemiştir; etrafında şunları Memurların tayinleri sl Fi ile benim hiç bir alikam ve alâhi yetim yoktur. Ba işle hareket reisi de umumi müdür ödacısı kalp sekte - sinden öldü. Açılan yere gardifrenler. den münasibinin getirilmesi hakkında M. Antomariye emir verildi." Bunun üzerine bir gardifren tayin edildi. Bu İŞ olup bittikten sonra bir mektup al- ” M. Antomari meşgul olur. Geçenler. || —— HABER — Akşam Postası o, nn Japonlar geldiler Çocuk Sahifesi bilmecesinde he- diye kazananların listesi Sidyakis, 113 — Kollej Sent Jandark sınıf 3 ten 386 Kâzim, 114 — Kare- gümrük Karabaş cadde numara (101 Şükrü Kaya, 115 — Karagümrükte Molla Selahattin, 116 — Kadırga Kâ- dırga sokak numara 17 Hakk: Selâm, 117 — Darüşşafaka sınıf 7 den (240 Adnan Atalay, 118 — Beşiktaş 18 in- &i ilk mektep smıf 3 ten 260 Mustafa Kemal, 119 — 44 üncü ilk mektep sınıf 5 B den 366 Koço, 120 — Gazi Osman paşa orta mektep 4 - 1 den 129 Emcet Mahmut, 121 — Istanbul erkek İisesi B 2 den 819 Mustafa Ragıp, 122 — Vefa lisesi B 4 ten 662 Vasfi, 123 — Vefa lisesi B 4 ten 533 Selimi. 124 — Vefa lisesi B 4 ten 610 Se- bahattin. 125 — Cibali tütün fabri- kas ibraçat harmanda Şakir Faik 126 — Topkapı Fatıma sultan cami 80- kak numara 8 Naciye, 127 — Topka- pı Fatma sultan cami sokak numara 8 fet, 128 — İstanbul erkek lisesi nu- mara 17 Ahmet Vicdan, 129 — Beyoğ- lu üçüncü ilk mektep sınıf İ - 4 ten 259 Necdet Kubilây, 130 — Beyoğlu üçüncü ilk mektep sınıf 1 - 3 ten Sul- fet, 131 — Beyazıt okçular caddesi Reşit paşa türbesi karşısı numara 63 Kadri, 132 — Beyoğlu 29 uncu ilk mektep sınıf İ den Sevim Celâl, 133 — Kumkapı kulluk sokak numara 25 Nuri, 134 — Beyoğlu kuyu sokak nu- mara 14 Esman Nedim, 135 — Us- küdar 20 inci ilk mektep smıf 2 den 68 Nihal, 136 — Kadıköy itfaiye ber- beri Süleyman, 137 — Uluköy orta mektep A 3 ten 279 Sondos, 138 — Uluköy orta mekten 3 ten 277 Ruhi, 139 — Vefa lisesi A 4 ten 1031 Na- tık, 140 — Balat 55 inci ilk mektep 1 — 4 ten 541 İsmet Behiç, 141 — Çapa tütün deposunda 279 Mazhar, 142 — Kantarcılarda kuyulu (o çeşme caddesinde 132 Ferhat, 143 — Us- küdar kız lisesi 9 dan 1121 Nuriye Ha- Bi, 145 — Beyoğlu 9 uncu ilk mek- tep sınıf 1 — 2 den 159 Süheylâ Ts mail, 146 — Nişantaş kız ortadan 818 “Sermat, 147 — Kapalı çarşı numara 207 de Garbis, 148 — Çapa humara 11 de Sabri, 149 — Bahariye fişek fab- rikalarında Hayrullah, 150 — Gazi Osman paşa A 1 den 143 o Mehmet Sabri, 151 — Burgaz ada büyük çam sokak 183 numarada A. Rıza 152 — Galata Mahmudiye caddesi numara 137 berber Hüseyin, 153 — Usküdar Ica- cadiye mahallesi Sübyari sokak numa- ral8 Şükran Cudi, 154 — Gelenbevi orta mektep sınıf B 1 den 177 Sitkr. 155 — Gelenbevi orta mektep B 1 den 176 Vahidettin, 156 — Zogre- fon lisesi ilk mektep numara 12 de Ce- mis, 157 — Gelenbevi orta mektep B 1 den 276 Hasan Hayri, 158 — Da- nan paşa mahallesi misinc sokak nu- mara 26 Süleyman, 160 — Fener tah. ta minare Tlyadis efendi £ hanesinde numara 96 Tanaş, 161 — Divanyo- lu Hoca Ferhat maballesi numara 15 ILÂN TARİFESİ Ticaret iâzlürmin satırı 12,59 Resmi ilânlar 10 kuruştur. * Sahibi; HASAN RASİM Neşri, üdürü M, Gayur er (YAKIT) Matbaası | KAMER a HABER gazetesi El yazısı tahlil kuponu isim. » PEY (Baş tarar 1 nci sayıiada) & yaptı, Sonra karaya yanaştı. İ- çinden bir zabit kafilesi çıktı, Ka- rada bekliyen Japonyanın Türki- ye sefarethanesi ataşe militerinin elini sıktıktan sonra tekrar motör- lerine binerek gemilerine gittiler. Bundan sonra Hamidiyenin baş taraf güvertesinden bir selâm borusu işitildi. Bu defa amiral mo- törbotu gözüktü. Deniz kumanda- nı Talât Beyle Merkez kumandanı Fehmi Paşa misafirlerin çıkacak - ları yerde ahzı mevki ettiler. Ami- rali hâmil olan motör karaya yö naştı. Bu sırada ecnebi ve yerli gazeteciler fotoğraf almakta idi- ler, Amiral çıkar, çıkmaz o evvelâ Fehmi Paşanın, müteakıben ata- şemiliterin sonra da deniz kuman- dir danı Talât Beyin ellerini sıktı. Emrine tahsis edilen otomobile bindi, Ve Taksim âbidesine çelenk yonel ei üzere sahilden ayrıldı. Haber almdığına göre İnsulün teslim edilmemesinin sebebi tem- yiz dolayısiyle evrakınm Eskişe- hirde olmasıdır. Teslim muamelesi ilk önce bi- zim haber verdiğimiz şekilde ola- cak yani o İnsul bugün ilk önce İzmire ve oradan başka bir vapur- la Amerikaya sevkedilecektir. Avukatlar hâlâ ümitvar olmakta devam ediyorlar. Bu sabah müra- caat ettiğimiz Ahmet (Esat Bey bugün teslim edileceğine dair ©- lan haberi gazetelerden okumuş olduğunu ve buna ihtimal verme- diğini söyledi. İnsul şimdi tevkifhanede bütün ümidini kaybetmiş bir vaziyette dir. Maarifte cezri teşkilât —Baş tarafı 1 inei sayfada— Maarif Vekâleti kapatılacak mektepler yerine ihtiyaç olan mın- takalardaki bütün hususi mektep- leri himaye edecek ve eskiden hu- susi iken vekâlet idaresine geçen mektepler de tedrisat o yapabile- ceklerdir. Dikkat edilecek en esaslı nokta- lardan biri de sınıflarda mevcut talebe miktarmın kat'iyyen 50 yi aşmamasıdır. Muallimler de tatil» lerde kurslara çağrılarak bilgileri arttırılmak çareleri aranacaktır. Vekâlet orta mekteplerin ilk smıfına giren talebenin (omektep- ten çıkımcıya kadar daha az dökülmesini temin kararındadır. Meslek mekteplerinin orta mek- teplerinin inkişaf ve terakkisi ola- lunduracak dereceye gelmesine lüzum görülüyor. Bu sebeple mes- lek mektepleri orta mektepler de- recesinde genişletilecektir. Şimdi- ki orta mekteplerden bu yeni tesis edilecek san'at mekteplerine tale- be alınması da düşünülüyor. Ayni zamanda Maarif Vekâleti sinemaların terbiye üzerindeki te- sirlerini müsbet bir hale koyacak esaslı tedbirler üzerindedir. Kitap meselesile de çok alâka- dar olunacak, yeni tercümeler ya” pılmasına ve bazı eski harflerle basılmış kitapların lâtin harflerile yeniden basılmasına karar veril miştir. Bilâhare muallim kadrosu ge- nişletildikçe her iki sistemde orta tedrisat mektepleri memleketin en — m le Ortaköy camii ... —Baş tarafı 1 inei sayfağa— sayı vaktiyle sahibi camiin önünün açık olması iddiası için bırakmış ve meydan evkafa devredilmişti. Evkaf idaresi her nedense bu mey“ Se satmağa lüzum görmüş, şim- di meydan satılacak o ve camiin güzel cephesinin ( bir kaç metre mesafesinde büyük bir bina yük- selerek cephenin olanca letafetini kaptacaktır. Eskilerden kalma kıymetli eser» lerin himayesi ve onların zarafe tini gösterecek bir şekilde bulun- durulması İstanbul o gibi çok sey- yah gelen bir şehirde her halde esas tutulmalıdır. Evkaf ida- resinin bu diheti dalma göz önün- de bulundurması şayanı temenni- Haber (aldığımıza göre sabık müze müdürü ve İstanbul meb'usu Halil Bey Evkaf müdüriyeti nez- dinde teşebbüste! bulunarak camiin önündeki arazinin satılmaması te- a ee... Yİ mennisindö bulunmuştur. Orta köy halkı da istida ile İstaonbul vilâyetine müracaıt ederek ayni ricayt tekrarlıyorlar. Belediye ve Evkafın © yapılan müracaatları nazarı itibara almı- smı ve Ortaköy camiinin önündeki meydanın bina örtülmiyerek park haline konulmasını biz de şayanı temenni buluyoruz. —— —— Balkan misakı ve Venizelos Atina, 11 (A.A) — Atina A- jansı bildiriyor: - M. Venizelos'un yeniden Bal- kan misakı meselesini ortaya at- mak teşebbüsünden ve Hariciye nazırı M, Maksimos'un hükümetin mebusan ve ayân ri Hüzü- rundaki tefsiri beyannamesinin misakın mahiyetini katiyen ihlâl etmemekte olduğu şeklindeki be © yanatı, bugünkü başmakalesinde mevzuu bahseden Katimerini ga- zetesi diyor ki: “M. Venizelos'un hükümetin tefsiri beyannamesinini misukın esasını tayin eder gibi göstermeğe çalışması faydasız ve hattâ zarar- hıdır. Çünkü bu beyanname muhte viyatı ne olursa olsun akit tarafla- rm hukukunu ve teahhütlerini na- tuk olan bu misakın ahkâmmı ih- lâl edemez. Bir hükümetin teşrif l , ii y Kari mektupları: Gayrimübadiller avuçla- rını mı yalasın? Gayri mübadil sınıfından (80) bir. karlimiz bize aşağıki mektubu O yolla- | muştar: * “Beş altı senedir süren intizar için deki buhranlı vaziyetlerinden sonra, o beş altı aydan beridir ki, gayri müba- dillere yeni tevziatta bulunulacağına ve yeni bonolar verileceğine dair ga- i zete sütunlarında defaatla yazılar çıktı. “Halbuki şimdiye kadar tahakkuk etmiş bir şey yoktur! “Şeker bayramından sonra veya Kurban bayramından evvel yüzde iki veya yüzde şu kadar para tevzi edile» ceğine dair çıkan havadisler, asılsız ol- duğu gibi, hükümetçe böyle bir söz verilmemiştir. “Bu kabil havadis, ekseriyetle gayri mübadillerin işinin tasfiyesini deruhte etmiş olan heyet menabiinden çıkmak» tadır. ZAYİ — Kadıköy nüfus me murluğundan alman nüfus tez keremi kaybettim. Yenisini alaca- ğımdan eskisinin hükmü yoktur. ücra kazalarında bile açılacaktır. | Harun kızı Senameşolam (2228) “