21 Mayıs 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

21 Mayıs 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Avusturya tren gol- larına bombalar atılıyor Naziler faaliyete geçti Vahabiler ve Vahabilik —Baş tarafı 1 inci sayfada— babanım, Aziz.. — Senin üzerinde yardım hakkım var.. Benim diya- rım, senindir. Bu diyarı müdafaa senin vazifendir. Yanımızda kal!. — Kalamam!.. — Hiç olmazsa üç ay kal!. . Suut oğlu —Azizin — kendisi bu münasebetle der ki: — O zaman utandım. Ve Şeyh| Mübarekin yanında kaldım!. Fakat Suut oğlu daimi bir ıstı- rap vaziyeti içindeydi. Reşit oğlu, nun dostlarını ve müttefiklerini bi- birer kırıyorlardı . Çok geçmeden beklenen fırsat geldi. — Evvelce Suut oğluna tabi — olan bir takım kabileler isyan et- mişler ve Kuveyte karşı harckete geçmişlerdi. Suut oğlu Aziz bun - Tarı tenkil etmek — istedi. Fakat| Şeyh Mübarek razı olmadı.. Bu ihtilâf onları ayırmağa kâfi | idi. Abdülâziz de kalkıp yurdu- na gitti. . * Kuveytte sürgün .ve menküp ya- şadığı sırada kimsenin ehemmiyet vermediği genç, Şeyh Mübarekten ayrılarak geri döndüğü ve kabile-| leri tenkil ettiği zaman Osmanlı gazeteleri ondan şöyle bahsediyor-| du: “ Büyük emir Abdülâziz — Suut Paşa, herkesi rahatsız eden kabile- leri tenkil etmiş ve herkesin şükra- mını kazanmıştır.,, — Çünkü — Sultan Abdülhamit, Suut oğluna rütbe venişan vermiş- tir, | Halbuki Suut oğlu, bu sırada, çok perişandı.. Çünkü parasızdı. Onun için (1911) de Reşit oğlu ile — barıştı. Ve kendi kabileleri içinde ona karşı gelenleri — tenkil etmek | istedi. Bu kabileler, onun hışım- | İarıydiler. — Bunlar Suut oğlunun tenkilinden kurtulmak için Mekke emiri Şerif Hüseyine iltihak etti - ler,. Şerif Hüseyin onları güle gü- — İe karşıladı, ve “Suut oğlunu mem nun etmek için onun hısrmlarına — bürmet ve riayet,, gösterdi. Bu ana kadar Şerif Hüseyin ile — Suut oğlu arasında, hiç bir ihtilâf yoktu.. Yalnız bu sırada Reşit oğ- Tuna zerre kadar itimadı kalmryan Babiâli, Şerif Hüseyin vasıtasiyle Suut oğlunu elde etmeyi düşünü yor, Şerif Hüseyin bu işi yapaca - ğını vaddediyordu. Halbuki iş tamamiyle aksine dö- nüyordu, Şerif Hüseyin, 1912 - se- mesinde, bir kuvvet başmda Hica- — zın hududunda dolaşarak, — öteye — beriye saldırryor, Suut oğlu onunla karşılaşmak lüzumunu hissediyor-| yordu. Fakat Şerif Hüseyin bunu hisseder etmez hemen gerilemiş, — mihayet ikisi barışır gibi olmuşlar- — di. Çünkü Suut oğlu kendi hısım-| lariyle meşgul olmak mecburiye -| tindeydiler. | Bunlara karşı yapılan hareket - Fakat — bunlar| bitmeden Kuveyt şeyhi Mübarek gene onu çağırdı. Ve ihtikamını almağa yardım etmesini rica etti. Suut oğlu onun — arzusunu yerine getirmek yola — çıktığı /— zaman vaziyet değişti. Şeyh Mü- barek, Reşit oğluna haber gönde- /|-rerek Suut oğluna karşı kalkması- nı tavsiye etti. Suut oğlu, derhal haber alarak geri döndü. Ve on - | için HABER Uzaktan bir karaltı dikkatini celbetmişti. Koşarak yaklaştı. — Karım! Karım diye inliyordu. Yerde yarı baygın yatan muharrireyi şimdi artık adamakıllı görüyordu. Yazısı dördüncü sayfanın - birinci ve ikinci sütunlarındadır. Yeni Muamele vergisi Kanunu Haziranın birinde meriyete girecek olan yeni muamele vergisi kanunu VAKIT tarafından kitap halinde çıkarılmıştır. 6 kuruşa satılıyor dan sonra bu sevgili — babasına inanmadı, ...» Trablus Garp harbi — esnasında Arap ümerası arasında, İtalyanla- ra yardım ve devlete — karşı gelen biri, Seyyit tdristi. Diğer Arap ü - merası, bitaraf kaldılar. — Yalnız Şerif Hüseyin, devletin — lehinde çalışıyormuş gibi görünmekte idi. Imam Yayha, İdrisin düşmanı ol - duğu halde, onun aleyhinde hare- kete geçmemiş, yalnız devlet as- kerlerinin kendi arazisinden geçip İdris ile mücadele etmelerine mü- saade etmişti! Bunun üzerine devlet, Suut oğ- lunun İdrise karşı hareket etmesi. ni, ona silâhla, mühimmatla, para, ile yardım edeceğini söyledi. Suut oğlu Arap olduğunu, dev - let için Araplarla muharebe et - miyeceğini, kendisinin Idrise dost olduğunu, sonra İdrise ait arazinin uzak olması yüzünden onunla mu- harebenin mümkün olmadığını an- lattı. Buna karşı devlet, Suut oğlu - nun Hasa tarafına kuvvetlerini göndererek orasını tutmasını iste - di, ömer Rıza (Devamı var) Şehir yatı mekteple- rine belediyenin yar- dımı bu sene de devam edecek Çocuk,; Sahifesi bilmecesinde he diye kazananların listesi- —Üst tarafı 5 indi sayfada— Necdet Kubilây 17 — Ot€uzuscu ilk mektepten 287 Al Varan 18 — Hase- ki 24 üncü ilk mektepten 525 A. Şev- ki 19 — Birinci ilk mektep sınıf 4 tan Mahmure 20 — Balat 55 inci ilk mek tep sınıf 4 şube 1 den 344 Recep. Birer kakao kazananlar 1 — Galata Arapcamii Mahmudiye caddesi numara 196 da berber Arslan 2 — Kasımpaşa deniz matbaası Tipo makinistlerinden M. Emin. 3 — Bey- oğlu Hamalbaşı kurdelâ sokak Unci- yan apartımanı mumara 3 te Nermin. 4 — Yeşilköy askeri hava rasat istas. yonu telsiz küçük zabiti Fehmi Bey kızı Ayten 5 — Beyoğlu Tarlabaşı nu mara 27 de Vilelmin 6 — Çaorom vilâ- yeti sıhhat ve içtimai muavenet müdü rü- Doktor Rüştü Bey — mahdumları Yıldırım ve Yılmaz. 7 — Galata Sa- hil sıhhiye idaresi memurlarından Ra uf Bey kızı Ayten 8 — Bakırköy Ya- kut sokak numara 9 da Calibe Fehml 9 — Çapa tütün deposunda 179 En « ver 10 — Harp akademisinde mülâ « zım Kemal Bey kızı Ülkü 11 — Ku- tucular caddesi numara 6 da Kadri 12 — Ayvansaray Yavedud caddesi numara 131 de Perükâr — Hüseyin 13 — Anadolukavak Dolay mahallesi Komiser Edip Böy kızı Şükran 14 — Saraçhanebaşı itfaiye karşısında 20 numarada Baha Mümtaz 15 — Lâleli Şair Haşmet sokak numara 17 de Me tin 16 — Kadıköy kaz orta mektep sınıf 8 den 68 Nezihe 17 — Vefa kız Tisesinden 204 Cemal 18 — Istanbul erkek lisesi B 2 den 819 Ragıp 19 — (kolun ilk kısmı) iyi adeli ve uzun ol Istanbul kız lisesinden 491 Meliha 20 — Istanbal kız lisesinden 709 Nes riman Yusuf. Birer kart kazananıar 1 — Tek kollu gazi Cemal Bey ka alçın 2 — Vakıf para» ğü memurlarından Hik « met Bey oğlu Eunç Er 3 — 56 mcı illkk mektep sınıf 3 ten 222 Esat 4 — Ulu- köy seyyah sokak numara 2 de A. Şüli rü. B — Beşiktaş 19 uncu ilk mektep- te sakâin Beşiktaşlı Mehmet Suat 6 — Beyoğlu 13 üncü mektep smıf 3 şube 2 den 270 Neriman 7 — Beşiktaş Makroyam mektebi sınıf $ ten Onnik Malkaryan 8 — Vefa lisesi B 4 ten 662 Vasfi 9 — Istanbul on beşinci ilk mektep smıf 5 ten 22 Kadri 10 — Ge- libolu örtamektep smıf B 1 den 276 Hayrı 11 — Davutpaşa örtamektep sınıf B 3 ten 299 Akif 12 — Istanbul erkek lisesi sınıf B 2 den 794 Hikmet 13 Cümhuriyet orta mektep B 2 den 361 Feriha 14 — Uluköy orta mektep smıf B 2 den 348 Necmettin Nazif 15 — Sen Jorj Avusturya Tisesi snıf 6 dan Arman Abravanel 16 — Eyüp Ortamektep E 1 den S41 Kâzım 17 — Istanbul altıncı ilk mektep sınıf 5 ten 317 Saliha 18 — Istanbul kız orta mektepten 212 Saadet 19 — Fener Rum İisesi snıf 2 den 4 Elefteryot Lâzaridis 20 — Tetanbul kız muallim arta A 2 den 248 Sabahat 21 — GÜ latasaray Hisesinden Recai Nâzım 22— Darüştafaka Hisesinden 579 Fiyaz KÂ zım 23 — Şişli terakki lisesinden A” car Rifat 24 — Çapa 21 inci ilk mek> tepten 320 Mehmet Ali 25 — Muse” vi lisesi sınıf A 4 ten 325 Rober Ko hen 26 — Sen Jan Batsz mektebinden Mişel Spinokya 27 — Şehremini T-f' be sokak numara 2 de Zeki 28 — Set' Pülşeri mektebi sınıf 6 dan Rükzan Faik 29 — Yeşilköy ilk mektep * 5 ten R. Ziya 30 — Beyoğlu 29 uncu ilk mektep sınıf 3 ten 78 Muallâ 31— Ankara: Ön Cebeci 156 Numara ÂAP” tullah Bey kızı Günay 32 — Tütün İR hisarı Çapa deposunda 245 Isa 33 — Saraçhane başı Hayriye Jisesi sınıf ten 1 Mediha Ali 34 — Istanbal kıZ lisesinden 407 Dürnev — Sadık 35 — Istanbul kız lisesinden Sabahat 36 — Vefa Hoca Teberrük mahallesi AzaP (Devamı VAi