18 Ağustos 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

18 Ağustos 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 5

m » eekiden, ruh hastalıkları | ed ismine “Fetişizm, | ilen hasteİricla malüldüm, Bil | | a hastalığın nasil şey oldu- sklınızda kaldı mı? *2i erkekler, kadınların eşya- | DA zöhül bağlarlar: “Meselâ, ya inin mendilini, otarağını "mek onları coşturur, vay daha de ileri gidenler | iu ekânlarda teşhir edilen bir skin karşısında, pek | ty wmedin gözleri süzülür. İçi tlatlı titrer, Zira, bu ayakkabı | > © güzel bir ayak tasavvur et- stir, U İke, bek değ ZEN PİR hate di dan biriydim. Derdimin ne agg nu) biliyordum, Fakat, bir kiç in illetini bilmesi tedavi için !mi?.. Ben de tedavi olamıyor- İtin N Nihâyet, oh, gök şükür, yeni da, beni iyileştirdi. akınız, anlatayım: dag Tupalılar, yaşmaklı Türk ka- arından bahsederken: diz 57 Ne esrarlı şeyler... oyla için âşık oluyoruz! Göreme- | -der- Filhakika, kafeste, oçarşafta 4 bir hususiyet var: Arkasın: | Akini saklar. Ancak bir Sayar | Rl meyal göslerir... Karşı ta-| ide; | ği Aman yarabbi... Acaba ar- Sinda ne var?... -diye düşünür... Dimağında bir şeyler tasavvur i İste, yirminci asırm harikala- an biri olan kadın çorabı 'dâ Tu Ki arasizesi haizdir: 4 Bu ince ipek nesiç, bütün ka- N bacaklarını göze göstermekte * Bir bacak, şayet fazla çarpık, al sişman ve fazla kemikli de: | ike, 5 İç geçirir: “ig Ah... Şunun çorabmı çıkar. | Mam Altından ne çıkacak?... -di- i tasavvurlar âlemine dalar- | a. öm her kadın bâcağı karşısın- | #üsuz kalıp pmarı gördüğü kide hararetini teskin edemeyen İ bedbaht halinde üzülür, harap dum ek şükür, artık ku hastalığım madı. Zira, çorapsızlık moda: â, o sıktığını biliyorsunuz... Ka- İ cakları, cascavlak meydan- tan Bunların içinde binde biri mânasiyle güzel... Güzel olan tabii, gözlerimizi yüzde yüz r, Fakat, güzel olmayanlar?... Da Oğrusu, çorabın aldatıcı füsu- mina k kanarak güzel sandıkları- Mez? v, Meğerse, kimi kayış gib “enü, enes asra sessesen Li > ii, Papalık toprağı olan Vati- Mr amda bir de Vatikan futbol ta- Sporu seven Papa, bu fut- Sn himayesi altma almıştır. bal, van taktmı, © Papalığa mensup) askerlerin eski devirlerdeki Yapılmış üniformasını giymiş 0- Çe | rak duruşlu, kirli esmer manzaralı i- miş... Topukların üstünde kat kat çizgili kara kırışıklar... Hele “kıl | Kiminde erkek ayağı gibi... | Bazıları tıraş edilmiş; erkek sura- | tma benziyor... Ekserisi, yolun muş hindi boynu gibi... memnuniyet değil öğürtü veriyor. Yarabbi!... lar... İnsana | Kadınlar, nasıl ol- İduda, bu çorapsızlık modasına inandılar, kandılar?... | Daha feci tarafı, çorapsız ka-| dınlardan bazıları, ötesinde beri- | sinde kesikleri, delikleri olan ge- ne yeni moda Bunlarin aralıklarından arpinler giyiyor... | ayakları da görünüyor... Ne syaklar, Yürabbi; he" 'ayak- | (lar... yahut to- puklara rastlıyan deliklerden müt | Parmakların üstüne hiş ve iğrenç nasırlırın dışarıya pırtladığı görülüyor. İ Doğrusu, artık, tamamile teda- vi oldum. Bir ayakkabıcı dükkâ- | nının karşısıma geçip te kadın is- karpinlerine bakmıyorum ve ha | zin hazin içi geçirmiyorum. Daha | doğrusu, ne zaman kadın iskarpi- ni görsem, gözümün önüne, tıraşı uzamış bir bacakla şeklini kaybet miş bir ayak geliyor. Filhakika, uzun topuklu iskar- pin giymek yüzünden ancak bin - de bir kadının ayakları nasırdan ve çatpıklıktan masun kalmış... Bunu, yeni moda bana anlattı... Fakat Allah razı olsun yeni | modadan... Artık illetsiz bir insa- İ num... (Hatice Süreyya) İ taylarına mahsus; | Beyin Tomrusu birinci, Heybelide deniz, Veliefendide atyarışları yapıldı Taksim stadında profesyonel güreş müsabakalarına başlandı Yarış (o ve ıslah encümeninin tertip ettiği yarışlara Veli Efen - i dide devam edildi. Birinci koşu satış koşusu 4 ya- şından yukarı yarım ve saf kan Arap hayvanlarma mahsus. Me - safesi 2000 metre, ikramiye bi rinciye 120 lira, Tevfik Beyin Sadası birinci Sa- lih Paşanın Serdarı ikinci, Kara - cabeyli Derviş üçüncü, İkinci koşu: 4 yaşından yukarı yerli ve yarım kan İngiliz hay: vanlarına mahsus, Mesafe 2400 metre, İkramiyesi 410 lira. Kara- cabeyli Rüstem Efendinin Soha'- sı birinci Prens Halim Beyin Se- miri ikinci, gene Rüstem ağanın Nanası üçüncü geldi. Üçüncü koşu: Saf kan İngiliz mesafesi 800 metre, İkramiye 785 lira. Fikret Erolu i - kinci, İstiranca üçüncü geldiler. Dördüncü koşu: yukarı İngiliz hayvanlarına mah- sustu, Mesafe 2400 metre. İkra - miyesi 730 lira. Prens Halim Be- yim Ranflon'i birinci, Akif Beyin | | Bekârı ikinci geldiler. Beşinci koşu: — Beş yaşından yukarı Arap hayvanlarına mah - sustu. Mesafe 1800 metre. Birin - İci ikramiyesi o155lira. İzmitli | Şevket Beyin Neriman'ı birinci, Ahmet Efendinin Leylâsı ikinci, İsmail Efendinin Serveti üçüncü İ geldiler, Yüzme müsabakaları Adaları Güzelleştirme cemi - yetinin Heybeliadada plâjların | önünde tertip ettiği büyük deniz bayramı dün muvaffakiyetle ya - pılmıştır. büyük bir kalabalık sahili durduğu gibi, deniz sandallarla © ve saire vasıtalarla dol - kotralarla, | dolmuş bulunuyordu. Ateşli Macar yr Ffanziska Gal İstatibülda en hoşa giden yıldızlardan| biridir. Kendisi, bir Macar avukatiyle| evlendi. Resimde genç evlileri, Buda- peştede evlenme memurluğu dairesin den çıkarken görüyorsunuz. | Franziska Gal, tam bir ey kadını ola- tanınmıştır. | dikiş dikmesini bilir. Filmdeki rellerir de oldukça gibi hoppalığı sevmez, ağu İreisi Muhittin Bey, Yemek pişirmesini,| © Vali ve Belediye Halk Fırkası vilâyet idare heyeti reisi Cemal Bey, Halkevi reisi Ali Riza Bey, Adalar kaymakamı Reşat Yarışlarda lunuyorlardı. Ekrem Rüştü Beyin başhakem- “| liği altında cereyan eden yarışlar- i da teknik netayiç şudur: Erkekler atlama: Sadi Fenerbahçeli, 27 puvanla birinci, Şefik Bey |. S. K. ikinci. Gençler atlama: Necdet Bey, İ. $, K. birinci, Hidayet Bey Fe- İ nerbahçe, ikinci. Bayrak yarışı: (Beykoz) rinci, (1, S. K.) ikinci. Hanımlar bayrak: Birinci (Fe- | İ nerbahçe, ikinci (1. S.K.). 100 (400 bayrak: (İ, S.K.) bi- | rinci. larak maç yapar. Esasen, bu futbol ta-| kımını teşkil eden gençler, papanin mu hafızı olan hassa askerleri arasından 8€- çilmiştir. Resimde Vatikan takımına mensup gençler, bir maç fasılasında, İs-| tirahat halinde görülüyor. 400 metre (o serbest erkekler: Toma (Beykoz) birinci, Salâhat- tin (Heybeli) ikinci. 100 metre (serbest erkekler: İ Nihat (Galatasaray) birinci, İh- san (Heybeli) ikinci.. 4 yaşından | Bu bayramı takip için /* Bey | ve daha bir çok zevatta hazır bu- | Bey | | inkişafına rağmen, hepimizin bi -| 50 metre kurbağalama: Galip Bey (Fenerbahçe) birinci, 100 metre sırt üstü Sadi Bey (Beykoz) birinci, (Metin Bey (Beykoz) ikinci. 100 metre kurbağalama: Hali- dun Bey (Beykoz) birinci, Mu - zaffer Bey (Beykoz) ikinci. 100 metre kurbağalama lar: Hâmiyet Behçet Hanim $. K. ) birinci, 50 metre kurbağalama (kız | lar); Süheylâ Hanım (Fenerbah- çe) birinci. kız - C1.| 100 metre serbest hanımlar: Matmazel Ola (Fenerbahçe) bi- rinci; Jale Hüsnü Hanım (|, $. K. Y ikinci 50 metre çuval: o Matmazel Hugner (İ. S. K.) birinci, Padil - bot: 3 dakikada Cemal Bey birin- ci, Yatlar: ismindeki yatı ibirinci, Beyin Bülendi ikinci. Ufak yelkenliler yola Harun Beyin Çoşkunu birinci. Berberyan Beyin inci Bülent sınıfı: Büyük sandallar: Verno' birin: | ci, Damya ikinci, | Küçük sandallar: Nober Beyin sandalı birinci, Höybeli“Moda' su topu” ma - çında Modalılar galip. Yarışlar - dan sonra Adaları Güzelleştirme cemiyetinden (Doktor Esat Bey bir nutuk söylemiş ve muvaffaki- yetlerinden dolayı sporcuları teb- rik etmiştir. Güreşler Şehrimizde bulunan milel profesyonel güreşçiler beynel - dün i niye dayanabildi. Ve tuşla Nakliye vasıtalarının bu di ikil İnsan yü olarak, ayağa ihtiyacı vardır.. rüyüşünün sür'ati, vasati saatte 5 kilometre addedilir. Fran! sada, son yapılan bir omüsabaka- da, luşkof isminde bir Rus, 523 kilometreyi 74 saat 8 dakika 20 saniyede katederek şampiyon ol- muştur. Kendisi 42 yaşındadır. Saatte, vasati, 7 kilometreden faz- la katetmiş demektir, 523 kilomet- re, İstanbulla Ankara arasına ya- kın bir mesafedir | | reşler Greko - ilk maçlarını o Taksim stadında ! yaptılar. Saat 16 ya doğru stadyom hın- cahınç dolmuştu. Futbol sahası - nım tam ortasında büyük bir ring kurulmuş, bu ringin etrafında iki binden fazla iskemle konulmuş - tu, Bu iskemlelerden maada tri- bünler de dolmuş, ayakta seyre- denler arasındaki kesafet yer yer izdiham haline gelmişti. Tam sa- at 16 da güreşçiler ringe çıktılar. Ve birer birer halka takdim edil- diler. Hepsi adaleli ve güreşteki dev cüsseli, kuvvetli tecrübeleri bütün görünüşlerinden aşikâr ©.» halkın uzun Gü » Romen olacaktı. lan bu pehlivanlar, alkışlarına mazhar oldular. İlk kurayı kazanan beş çift sıra - siyle güreştiler. Birinci güreş: İspanya şampi - yonu Oliviyera 127 kilo o Macar | Soradi 110 kilo. Güreş kısa sür- dü. Sikletinin fazlalığından isti - fade eden İspanyalı, ezici bir ça- lışmadan sonra 3 dakika 20 sani- yede Macarı tuşla yendi. İkinci güreş Estonyalı Rago 116 kilo Romanyalı Kirtop 100 kilo Estonyalının yaşlı olmasına rağmen Romanyalıya her nokta - dan faik olduğu derhal anlaşıldı. İ Beynelmilel bir şöhreti olan Ra - go, Romanyalıyı her zaman ko » laylıkla yenecek vaziyette oldu » ğu halde, güreşin gösteren bir şekilde vakti geçirdi Ve tamamen hâkimiyeti altında geçen 17 dakika inceliklerini 1 saniyeden | sonra tuşla kazandı. Üçüncü güreş: Fenlandiyalı Hutanen 105 ki- lo, Okranyalı Subişko 122 kilo. Fenlandiyalının dünyanın sa - olmasına ve karşılaşmada berabere kaldığı maruf Cim Londosa'ikin- yılı güreşçilerinden birinci ci güreşte karşısma çıkamıyacak bir hale getirmiş bir pehlivan di- ye takdim edilmesine (© mukabil Okranyalı da tecrübeli bir güreş- Vücut teşkilâtı bir hayli garip olan bu güreşçi, cidden müthiş bir pehlivan Huttanen'e ancak 3 dakika 9 sa- çi gözüküyordu olan yenil - di. Dördüncü güreş — Çekoslo - vakyalı Vavro 94 kilo, yalı Draccegosyanı 96 kilo güreş çok sert oldu. Her iki rakip ay erdı. Mea - mafih Macarın teknik | faikiyeti güreşi 18 dakikada tuşla kazanmasını temin etti, Magi 108 vahşiyane Roman- kuvvette görünü 31 saniyede Beşinci güreş — Macar 107 kilo, Çekoslovak Fişer kilo. Bu güreş cidden oldu. Her iki rakip zaman zaman âdeta döğüştüler. 21 Dakikanın sonunda her iki taraf kati netice- yi alamamıştı. Yağmur sağanağı neticenin tesbitine (mani oldu.