3 Eylül 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

3 Eylül 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Yirmi yedi k . cezalara mahküm edildi Bir milyon yüz seksen bin lira para cezası da verecekler Caziantep (Hususi) — Güm - rük ve inhisar suçlu Darendenin Kiremitler kö - yünden Bekirdede ve yirmi yedi | arkadaşı hakkında şehrimiz as - keri ihtisas mahkemesince temyi - zin bozma sebebine oyularak ya - pılan duruşma sonunda - suçlula - rın üç seneden on üç seneye ka - 'dar hapisliklerine ve bir. milyon yüz seksen bir bin altı yüz seksen lira para cezasına mahkümiyet - | lerine, yakalanan gümrük ve in - hisara ait eşya ile silâh ve hayvan- | larının müsaderesine karar veril - miştir. Bundan üç aya yakın bir za - man evvel yakalanan — bu kafile, muhafaza kuvvetlerimizle sekiz saat müsademede bulunmuş | ve bu esnada kendilerinden üç ki- şi maktul düşmekle beraber kah - raman muhafaza — memurumuz Urfalı Salih efendiyi şehit düşür - müştü. Şehrimiz inhisar soma ve rakı imalâthanesi son zamanlarda ya - pılan asri tadilâtla — mükemmel bir fabrika haline — getirilmiştir. Bu sayede, bir saat zarfında beş bin kilo yaş ve altı yüz kilo kuru üzüm salkımlarından ayıklanıp &- zilerek tahammür havuzlarına sev kedilebilmektedir. Fabrika, gün- Aydında Bekçi Süleymanı Ağırca yaraladılar Aydın (Hususi) — 13 numa - yalı bekçi Süleyman efendi dev - riye gezerken şüpheli bir şahısla karşılaşmış ve kendisini durdura- rak hüviyetini sormuştur. Meçhul, bir hüviyet — varakası ibraz etmiştir. Bekçi bunu göz - den geçirirken ani bir — tecavüze maruz kalmış ve biri önünden, altısı arkasından olmak üzere ye- di yerinden ağır surette yaralan- mıştır. — Vaka faili kaçmış, fakat yakalanmışlır. Bu adam, Deniz- linin Değirmen önü mahallesin - den İbrahim paşa oğullarından 30 yaşında İbrahim oğlu İsmaildir. Çeşmedeki tifonun| mahiyeti Çeşme (Hususi) — Çeşmede tifo hasatlığı çıktığı için ılıcalar- daki İzmirli misafirlerin avdette istical göstermeleri, İzmir mat - buatına çok yanlış bir şekilde ak - setmiştir. Hâdisenin hakikt bildiriyorum: Çıkan tifo, tek müsaptan ileri geçmemiş ve Sıhhiye memurları hemen vazifesini yapmıştı. Sıhhiye memuralrı, umum hal- ka tifo aşısı yapmak — lüzumunu his ve bunu ilân etmiştir. tam mahiyetini sek bir fiatle mübayaa mışlır. bu toplantıda hükümetimizin nu- fus siyasetini ve gizli nufusun kay di hakkındaki madde izah edilerek tutulacak yol lar, usuller anlatılmıştır. Toplan- tıda bu işin tatbiki cephesine ait faydalı münakaşalar yapılmıştır.. Bu iş bittikten sonra mebusumuz : yürüyüşe geçecek, Hakkı bey köylülerimizle samimi bir hasbihal yapmışlar iç ve siyasetimiz hakkında geniş izah - larda bulunmuşlardır. | de yüz derecelik 1200 litre soma- kaçakçılığından | dan, 2500 litre rakı istihsal ede - bilecektir. Halk, bu tesisat dolayısiyle da- ha fazla üzüm sarfedecek olan in- hisar idaresinin üzümlerimizi yük- ederek bağcılığımızı koruyacağı ümidin - dedir. ömer azdaha boğuluyordu Bartın (Hususi) — Askerlik şubesi altında, ırmaktan arabası- na kum doldurmakta olan Gölbu- | cağından Mecalsiz oğullarından | 25 yaşlarında Ahmet oğlu Ömer, öküzlerin ımağa doğrü ilerleme- si ile suya di me blimediği için boğulmak üzere iken şubedeki askerlerden Saf - ranbolulu Hüseyin oğlu ©o civardan 13 yaşlarında Arslan isminde bir çocuk, kazayı görmüş ler ve hemen ırmağa atılarak ara- bacıyı kurtarmışlardır. Aydında 230 muh- üştür. Ömer, yüz- Hasanla tar toplandı Kütahya, 2 (A.A.) — Dün Hal- kevinde büyük bir toplantı yapıl- 230 muhtarın bulunduğu kanun — madde, dış | Kurtuluş bayramı büyük merasimle | kutlulanacak İzmir (Hususi) — Dokuz Ey- lül kurtuluş bayramının bu sene, geçmiş senelere nisbetle daha bü- yük bir heyecanla kutlulanması i- çin hazırlanan program üzerinde faaliyete devam olunmaktadır. Bu sene dokuz Eylül bayramı sabahtan akşam geç vakitlere ka- | dar daima artan — bir heyecanla | | kutlulnacaktır. Sabah saat yedi buçukta he - yetler Belkahve meykiine gide - rek Gazi Hazretlerinin kurtarılan İzmiri ilk defa seyrettiği mahal - | de merasim yapacaklardır. Sekiz buçukta İzmire girerken şehit düşen neferlerimizin Hal - kapınardaki abidesine, çelenk - ler konacak, nutuklar söylenecek ve saat dokuzda topçu batarya a- teşiyle Türk kıtalarının İzmir ci - varına muvasalâtı günü yaşatıla - caktır. Biri Halkapmardan, diğerleri Kemer ve Eşrefpaşadan hareket edecek üç alay asker, önde müzi- kalariyle şehre girecekler kıtalar hükümet önünde toplanacaklar - dır. Bu suretle on iki sene evvel İzmirin şanlı ordumuz tarafından | kurtarılışı yaşanılmış olacaktır.. On raddelerinde Riyaseti Cumhur bandosu istiklâl marşı — çalacak, *hükümet konağmma, kışlaya bay - raklar çekilecektir. Hükümet balkonundan bu ulu günün manasını halka anlatan bir hitabe irat olunacaktır. — Mütea- kiben asker Kordona doğru — bir Gazi heykeli önünde bir geçit resmi yapacak - tır. Bu merasim — on ikiye kadar devam edeceğinden iki saat öğle | ılpulluda seelil'(. fâali- yet merasimle başladı Dokuz yaşına gi?en şeker - fabrikası günden güne inkişaf etmektedir Alpullu (Hususi) — Alpullu | fabrikası cumartesi günü memur ve işçilerin iştirakile yapı- âmir, |lan güzel bir. merasimle senelik faaliyetine (Kampanyasına) baş - lamıştır. Merasime, fabrikanın genç işçilerinden mürekkep (Ar - moni bandosu) nun çaldığı İstik - lâl marşile tam saat dokuzda baş- lanmıştır. Istiklâl marşınımüteakip fab - rikalar müdürü Ali Şefik bey, pan car boşaltan Elfa makinesinin bu- lunduğu yüksek yere çıkarak nut- kunu irat etmiş ve kampanya dev- relerini 9 yaşma giren fabrikanın yıldan yıla inkişaf ve tekâmüle doğru yürüdüğünü izah etmiştir. Her yıla ait açılma ve yayılma va- ziyetlerini rakamlara istinat eden ifadelerle söyliyen Ali Şefik bey, Gazi ülküsünün istediği kültürlü ve şuurlu heyecanlarla yürüyerek hamnleden hamleye atılan fabrika- mm çok daha kıymetli neticelerle karşılanacağını beyan ve temin etmiştir. Şefik bey, en büyük şefimizin ve Ulu Kurtarıcımızın feyizli tel « aa e eeliğnemiyaniiriae tatiline ayrılacak — saat on dörtte sıra ile, hükümet, kışla, fırka, be- lediye ziyaret olunacaktır. Saat on altıda halk tezahüratı başlıyacaktır. Gece, denizde ve karada fener alayları yapılacak, şehrin müte - addit yerlerinde halk eğlenceleri tertip olunacak, meşaleler yakı - lacak, bol havai fişenkler atıla - caktır. Halkın seyahati gezinti - sini kolaylaştırmak için ve tezyi * natın mükemmeliyetini temin i * çin de elektrik şirketinden hususi tenzilât vica olunmuştur. nız.. Ruhen mustarip görünüyorsunuz. Muhit ve mesai 1 — (Ankara) S. M. 64. — Nur: Azim ve irade sahibi tiplerden. Müş- külpesenttir. Kimseye itimadı yoktur. Kendi işlerini kendi görür. Muktesit ve intizamperverdir. 2 — (İzmir) D. C. N. S.: Müteva- | zi ve müvesvis tiplerden. Kimseye za- | rar vermek istemez. Fazla çekinğen - dir. Muhitine yoktur. vardır. ve dostlarına itimadı Az çalışır. Sefahete meyli 3 — (Antalya) 671 Mehmet: Mü- tereddit tiplerden. Halızası zekâsın - dan kuvvetlidir. — Kimseye itimadı yoktur. Korkaktır. Fikirletinde insi. cam ve ittirat yoktur. Bazan mülsrif, ekseriya muktesittir. 4 — (İzmir) N. 5. K. Kokaryalıt İşte panik bu ilân üzerine çık- saştır. — Yoksa, ortada müstevli | addellecek bir hastalık olmadığı gibi, sıhhiye memurları da ancak | vazifelerini yapmışlardır ? Musikişinas tiplerden. Hassastır. U - zağı görüş kabiliyeti yoktur. Atılgan değildir. — Musikiye istidadı — vardır. Hafızası kuvvetlidir. Çabuk inanır. İ d v * . . * ' tarzını değiştiriniz! Az göyler. 5 — (Ankara) Celâl Muhlis: Ce- sur ve atılgan tiplerden. Yalarz bugü- nü düşünür. Muhitine itimadı yoktur. Maceraya ve israfa temayülü vardır. Velakâr değildir. Kadına düşkündür, 6 — (Şişli) Terakki C. F. B,: Mü- tereddit ve inatçı tiplerden. PFikirle « rinde sık sık tahavvül vardır. Karar- sızlığından kendi de müştekidir. Mad- di işlerde muvaffak olamaz. Musikiye istidadı yoktur. 7 — (Karaköy) 5. V. N. Vahanı Azimkâr tiplerden. İşlerinde muvaf - fak olur. Nefsine itimadı vardır. Çok düşünür, geç karar verir. İhtiyakâr: dir. Barzan gefahete fazla düşkünlük gösterir. Mes'ut olamadığından müş - tekidir. 8 — (Bebek) B. S. Şimşek: Asabi ve mütereddit tiplerden. Kavgacıdır. Daima kendi fikirlerinin kabulünü is- ter, Kimseye itimadı yoktur. İktmadı sevmez. Riyakâr — değildir. — Ruhan mustarip görünür. Muhitini ve mesal tarzını değiştirmelidir. 9 — (Fatih) İlhami Cemal: Mü - vesvis ve inatçı tiplerden. Hafızası Zayıftır. — Nefsine itimadı olmamakla beraber, lüzumundan fazla inatçıdır. Vefakâr gibi görünür, — fakat şahsen vefa ve sadakati manasız bulur. Ek- santrik fikir ve düşünceleri vardır. 10 — (Beşiktaş) Zehra Ali: Ku- | kanç ve asabi tiplerden. Kimseye iti- madı yoktur. Lüzumundan farzla inat. çıdır. Geçimsizdir. İktisat ve tedbir - den hoşlanmaır. Müsikiye — lstidadı vardır. Maddi işlerde muvaflak ola « maz. Biraz mübalâğatıdır. — Sefahete meyli vardır. Dr. W. kinleriyle yükselen fabrikanın ku- ranlarını ve sebatlı işçilerini hür * metle ve yeni sene mesaisinin de ayni candan kopan gayretlerle ni* hayetlendirilmesini atvsiye ve te- menni etmiştir. Ali Şefik beyden sonra söz a- lan idare âmiri Recep bey, mera- simin mevzuuyla mütenasip be * yanatta bulunmuş, musiki mualli * mi Vahit bey de Trakya köylüsü * nün fabrikaya karşı — duyduğu saygı ve sevgi hislerine tercüman olarak çok daha feyizli işlere eriş- mesi temenniyatında bulunmuş * tur. Alpullu fabrikasr marşı başlar- ken boşalan pancarlar kanallara dökülmüş, senelik mesaisine giren fabrikanın dönmeğe başlıyan ma- kineleri Trakya köylüsünün sınaf hayattaki zaferlerini dalgalandır- mıştı. SöşeEşet ae ea Kin yüzünden M es'ut, Mahmudu bıçakla yaraladı Adana (Husust) — Salihiye aai mahallesinde oturan ziraat men - sucat fabrikası amelelerinden Sa » lih oğlu Mesut, eşki bir kin yü - zünden ayni mahallede — oturan Abdullah oğlu Mahmudu bıçakla bileğinden ve kalçasından ehem * miyetli surette yaralıyarak kaç * mıştır. Yaralı tedavi edilmek ü - zere memleket hastanesine yatı * rılmıştır. Mesut iki saat — sonra, saklanmış olduğu bir bahçede ya * kalanmıştır. Sağır Ali öldürüldü İzmir (Hususi) — Kuşadasının Selçuk nahiyesinde Acarlar köyü civarında esrarengiz bir cinayet olmuştur. Köy halkından Sağır Ali na * mında birisi; muhtelif yerlerin * den yaralanmak suretiyle öldü * rülmüştür. Hâdise — tahkikatına vaziyet eden adliye; esrarengi? bir cinayet karşısında — kalmıştı: Yapılan tahkikat sonunda — sağıf Alinin; Kubar oğlu Süleyman il€ kardeşi Hasan ve bekçi Süleyma? tarafından öldürüldüğü anlaşıl * mıştır. Sağır Ali: Kaçakçılık yâ” panları takip ederek alâkadarla * ra haber vermekte İmiş. Kubar oğlu Süleyman; bundan mulb_!’ olarak bu cinayeti tertip — etmifr fakat hepsi de yakayı ele vermiş * lerdir. Tuncada yıkanır- ken boğuldu Edirne (Husust) — Demir kö” yünden Belâ Mehmet oğlu 30 yâf” larındaki çoban Ali Suakacağı ile Hatip köy yolunun birleştiği Kat” İrkavak mevkiindeki — Tüncayf yıkanmak üzere girmiş ve bir d#“ ha çıkmamıştır.