18 Ekim 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

18 Ekim 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

KİSÂ - — İdeal bir Çift: Dolores del Rio ve Ceyn Reymond İ gö ç gee R tir. Bu filmdeki boğa güreşi sahnesine 10.000 figüran iştirak etmiştir. * Anna Bella, “Pate Natan" hesa- bına iki film çevirecektir. * Jan Kipura — ve Marta Eggert “Film seni çağırıyor!” adlı bir filmde beraber oynıyacaklardır. Bu iki ar - tist geçenlerde evlenmişlerdir. * Coöni Vasymüller — “Tarzan” m boyu 1,92, Klark Geybl'in — boyu ise 1,82 dir. * Meri Pikford Amerikada bir ti- yatro turnesi yapmaktadır. * Bebe Daniels kabakulak hastalı. Bına tutulduğu için kocası Ben Layn ile beraber yaptığı tiyatro turnesi ya - rıda kalmıştır. * Miryan Hopkins “Cemiyet” adlı bir film çevirecektir. * Bu yıl şehrimizde gösterilecek 0. İ,ı filmlerden — “Roma çılgınlıkları” lı_lııu'ııde Edi Kantor ile beraber oy - niyan dansözler muhtelif — milletlere mensup 8550 kız arasından seçilmiş - Karikatür Müsabakası Her hafta sinema sayıfasında bir artistin karükatürünü neşrediyoruz. Okuyucularımız bu karikatürün han- gi artiste ait olduğunu bildirecekler ve karikatürlerin hepsi neşredildikten sonra cevaplarını toplu olarak gaze temize göndereceklerdir. Cevaplarla birlikte, bu sayıfada çıkacak ku ponların da gönderilmesi ve zarfla rin üzerine (Sinema muharrirliği M.) kaydının ilâve edilmesi lâzımdır. Karikatürlerin tamamı neşredil- dikten sonra en doğru cevap veren o- kuyucularımız arasında birinciye ga- zetemizin üç aylık abonesi, ikinciye iki aylık abonesi verilecektir. Diğer hediyelerimiz bundan evvelki sayfada neşrolunmuştur. ı HABER Karikatür müsabakası kuponu: 4 getirem Merakuyandırıcı hir statistik 4 Amerikada bir sinema mecmuası, yaptığı bir anket neticesinde, Ameri- kan sinema artistlerini şöyle tasnif et. miştir: Spor kostümlerini kendisine en ziya-| de yakıştırmasını bilen artist: Ronald | Kolman; Frak ve smokini en iyi giyinen at- Üst: Herbert Marşal; Umumiyet itibariyle en şık artist: Adolf Menju, sonra Vilyan Povel ve küçük Duğlas; Kadmlar arasında en şık giyinen yıldız: (Lilyan Taşman'ın ölümünden sonra) Key Fransis, sonra Karol Lom- bard ve Jeneviev Tobis. Yıldızların en ziyade zümrelere nazaran tasnifi: Bahriyelilerin sevigilisi: Klara Bov; Mekteplilerin sevgilisit Moc Evans; Körlerin sevgilisil: Klark Geybl. Holivud'da sırasiyle en güzel on yıldız: Klodet Kolber, Key Fransis, Karol Lombar, Pat Paterson, Con Krovford, Jorj Roje, Fransis Di, — Dolores del Rio, Cin Harlu, Mec Evans ve Gloria Stunrt. Holivut yıldızlar güzellik - kraliçe - si: An Harding. Amerika sinema şirketlerine göre filmleri en'çok para getiren - artistler (smrasiyle) : Vil Roje, Janet Gaynor, Edi Kantor, Valas Biri, Cin Harlu, Klark Geybi, Mey Vest, Norma Şirer, Con Krovford. Ayni ankete gelen cevaplar tasnif edilerek gelen reylerin yüzde nisbet - lerine göre Amerikada en çok sevilen artistlerin kimler olduğu tesbit edil « miştir. Bu netice bizim için biraz da şaşır - tıcıdır; çünkü burada tek filmini — bile görmediğimiz artistlerin Amerikada ne kadar sevildiğini göstermektedir. Aşağıda — yazdığımız isimlerden sonra gelen rakamlar da artistin al - dığı reyin yüzde 'nisbetini göstermek- tedir: Will Rogers, yüzde 66,6; — Janet Gaynor, yüzde 61/4; Eddie — Cantor, yüzde G0 1; Wallace — Beery, yüzde 44,8; Joan' Harlov, yüzde 40,6; Clavk Gable, yüzde 36,5; Mae West, yüzde 36,3; Norma Shearer, —yüzde 33,3; Joan Cravford, yüzde — 27,8; Joe E. Brovn, yüzde 27,2; Lionel Barrymore, yüzde 24,9; Four Marx Brothers, yüz- | de 23,5; Bing Crosby, — yüzde 23,4; Bert Vhoeler ve Robt. Voolsey, yüz - de 19,7, Edvard G. Robinson, yüzde 19,1; Slim Summerville, yüzde 18,8; Zasu Pitts, yüzde 18,4; Maurice Chevalier, yüzde 18,3; Fredrieh Mareh yüzde 16,6; Robert Montgomery, yüz- de 16,6; Helen Hayes, yüzde — 15,2; Varner Baxter yüzde 13,9; — George | Arliss, yüzde 13,7; James — Caynoy, yüzde 12,2; Lee Tracy, yüzde 12,0; Saily Eilera, yüzde — 10,6; — Geörge O'Brien, yüzde 9,0; — Ann Harding, yüzde 8,9; Marlene Dietrich, — yüzde 84; Greta Garbo, yüzde 7,9; Richard sevildikleri Barthelmest, yüzde 7,8; John Barry - more, yüzde 7,6; Buck Jones, yüzde #lmerikada Filmleri para artistler K. Morley teıılı'kıyıfellyl 7,5; Paul Muni, — yüzde 7,5; İJames Dunn, yüzde 7,2; Marion Davies, yüz- de 7,0; Ruby Keeler, yüzde 6,5; Spen- cer Tracy, yüzde 6,2; 'Tom Mix, yüz- de 6,1; Clara Bov, yüzde 5,9); — Kay Francit, yüzde 5,9;: Claudette Colbert, yüzde 5,7; Joan Blondeli, yüzde 5,6; Stan Laurel ve Oliver Hardy, yüz - de 5,1; Barbara Stanvyek, yüzde B,0; Valter Huston, yüzde 4,7; Constance Bennett, yüzde 4,5; Gary — Cooper, yüzde 4,5; İrene Dunne, yüzde 4,3; Richard Dix, yüzde 4,0; Jack - Holt, yüzde 4,0; George — Raft; yüzde 4,/0; Charles — Farreli, —yüzde 3,6; Charloes Ruggles, — yüzde 3,4; Ruth Cbhatterton, —3,â; —Ronald — Colman, yüzde 3,2; Sylvia Sidney, yüzde 2,9; Katharine Hepburn, yüzde 2,8; Ken Maynard, yüzde 2,8; Randolph Scott, yüzde 2,8; Jack Oakie, — yüzde 2,6; Loretta Young, yüzde 2,5; — Ramon Novare, yüzde 2,3; —Dick, — Povell, yüzde 2,3; Harold Liyod, yüzde 2,1; Marian Nixon, yüzde 2,0; — Leslie Hovard, yüzde 1,8; Tom Keene, yüz« de 1,8; Mitzi Groon, yüzde — 1,7; Warren Villam, yüzde 1,7; Edmund Love yüzde 1,5; John — Veistmüller, yüzde 1,5; Lew Ayres, yüzde 1,4; Elissa Landi, yüzde 1,4; John - Boles. yüzde 2,1; Douglas — Fairbankı, Jr. yüzde 1,2; Al Jolson, yüzde 1,2; Boris Karlolf, yüzde 1,2;, Villiam Povell, yüzde 1,2; Fay Vray, yüzde 1,2; Joan Bennett, yüzde 1,0; Dolores Del Rio, yüzde 1,0; Poly Moran, — yüzde 1,0; Kate Smtih, yüzde 1,0; dir. Süzan Karen vücudunun miütenasip kalması için nasıl çalıştığını sizebu resimlerle anlatıyor aa G