22 Aralık 1934 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

22 Aralık 1934 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

yy Por, yalnız spor için ya- Pıldığı vakit faydalıdır. UZ fena oynayan Galatasarayı Türkiye şampiyo nu Beşiktaşm, latasarayı O - 2 yendiği dünkü Maçla, likin birinci devresi bitmiş oldu, Ve bu son oyundaki galebe- “iyle geçen senenin şampiyonu, senenin ilk kısmını da en baş- 14, ve hak ettiği bir mevkii de bi- irmiş oldu. Dün, rakibi Galatasaray, fe- ha ve beceriksiz oyunu karşısında, Beşiktaş, sanki geçen hafta uğra- © diğr mağlâbiyetin acısını çıkar mak istiyormuş gibi; çok güzel, akılı, canlı bir oyun oynıyarak, #ilebe kazanmış ve şampiyonluk Yolundaki tehlikelerden birisini daha atlatarak, bu işin içinden de altının akiyle çıkmış oldu. . » * Saat 2,30 da takımlar sahaya Söyleçiktilar. Galatasaray: Avni — Lütfi, Os- Man — İbrahim, Nihad, Suavi — Danyal, Fazıl, Selâhaddin, Münev- , Yer, Necdet. Beşiktaş: Şevket — Nuri, Hasel hü — Feyzi, Ali, Faruk — Cahid, (| Şeref. Nazım, Hakkı, Hayati, © Galatasaray takımmda Fevzi hin yerine Suavi, Beştaş takı il “Mrida da çoktanberi sahada gö © Tünmiyen kıymetli oyuncu Nazı - Min oynadı; görülüyordu. Hakem uriydi. Hava fena, yağmur sahada ba - İF cıvık bir çamur yapmıştı. Oyun iki tarafm bir kaç şuur - *uz hamlesiyle başladı. Beşinci dakikadan sonra Be - viktaş daha hâkim oynuyor ve takibini zorluyordu. Galatasaray ara sıra hücuma geçiyor. Fa - kat bunlar, muhacimlerin kale ö - Bündeki meşhur beceriksizlikleri ie hiç bir netice vermiyor- Onuncu dakikaya doğru Gale- y takımında lüzumsuz sinir- lenme hareketleri göründü. Bum- “ln istifade eden Beşiktaş muha- *imleri kale önünde her an bir teh- yaratıyorlardı. Bu âni hücumlar, sarı kırmızılı ların müdafaası adetâ afallat- Yağ mütemadiyen bocalıyorlar- Artık her an bir gol bekleniyor- ia, Bu, hakikaten gecikmedi. 17 nci dakikada, âni bir hücum-! Galatasaray müdafaasının saği tarafı kolayca atlatan Şeref, to-| sürerek kaleye attı. Avni güzel ir ya anlamla bunu kurtardı. To derhal yetişen Nazım kaptı vel imi Galatasaray oyuncuları, daha kendilerini toparlıyamadan bir şütle ağlara taktı. le birbirini takib edi - m ise bir türlü açıla - or, kısa paslarla oynamağa ça- ir mütemadiyen topları kap- | ryorlardı. —, Aksran müdafaa bilhassa sağ Sağlam kafa, sağlam vücutda aymmsnde Beşiktaş birinci devreyi en başta bitirdi Siyahbeyazlılar çok güzel ve canlı bir oyunla 2-0 yendiler Beşiktaş ( 16 ), Galatasaray - iel ei (15), Dr (11), istanbulspor - Beykoz ( 10 ), Süleymaniye ( 7 ) puan aldılar Birinci devreyi en başta bitiren Beşiktaşlılar Dünkü maçta, Galatasaray kalesi önünde bir tehlike şampiyonunun kati galebesiyle!l kümdur. Takımda ıslâhat yapmak şısmda, Galatasaray kaptanı ya: pabileceği en iyi şekli tertib etti; sag üüanln Suaviği, geriye slarak tamamen üçüncü bir müdafaa gibi oynamağa başladı. Fakat bu da, muavinlerin ileri yardım etmesi - ne mani oluyor ve takımın oyunu büsbütün açılamıyordu. Maçm, tadı tuzu kalmamıştı. Devre sonlarına yaklaşmış, her- kes topa rasgele vurmaktaydı. Bir aralık iyi bir canlılık gös- teren Galatasaraylılar taraftarla. rmı ümide düşürecek bir kaç hü- cum yaptılar. Fakat gol çıkarmak. tan çok uzak bir oyun © oynıyan muhacimler, Beşiktaş kalesine ka- dar inerek topu rakib müdafnay& teslimden başka bir 7 yo dılar. Ve devre 0 - 1 bitti. ... İkinci devre, başlar başlamaz, Bir kaç dakika süren karşılıklı a- kınlardan sonra, Beşiktaş tekrar hakimiyeti almağa başladı. Ve bir kaç hücumdan sonra top birden Beşiktaş sağ açığma geçti. Hayati karşısındakileri (o geçerek! kaleye kadar indi. Kapalı zaviye- ye sıkı bir şüt attı. Top Avninin koltukları altmdan sıyrılarak ikinci defa Galatasaray ağlarına takıldı. Artık sarı kırmızılılar için bü- tün ümid bitmişti. Fakat galibiyeti perçinliyen Be- şiktaşda da o ilk anlardaki canlı- İrk kalmamıştı. Oyun bundan sonra çok zevk siz ve şuursuz oldu. Bir şeref sa. yısı olsun yapmak istiyen Galata. saray, ara sıra canlanır gibi olu- yor, fakat netice hep aynı vaziyet- te kalıyordu. Beşiktaş, şanslı kalecisi, enerjik müdafaası ile tehlikeleri atlatıyor- du. Son dakikalarda, sarı kırmızılı- larm can havliyle yaptıkları birkaç! bitti, ».. Dün maçta Beşiktaş iyi, Galata- saray fena oynadılar.. Bunun sebeblerini şöyle tahlil etmek kabildir. Her zaman takım halinde oynr- yarak muvaffak olabilen Galata. saray, dün bu sisteminden ayrılık gafletini göstermiştir. Müdafaa sinirlenmiş, bilhassa sağ müdafaa berbad bir oyun oy- mamıştır, Takımm en muvaffakiyetli ta- "rafını teşkil eden muavinler mec- buren ancak müdafaaya yardım e- debilmişler, muhacimlerle meşgul olamamışlardır. Muhacimler, son zamanlarda, her kuvvetli takımın karşısında yaptıkları gibi, berbad ve becerik- siz bir oyun oynamışlar, her sür- dükleri topu, karşılarındaki, ken- dilerinden daha iri yarı müdafi» lerden kurtaramıyarak hemen her seferinde onlara topu teslim et- mişler, bir an kımıldama ile bir gol kazanılabilecek anlarda, ayakları kösteklenmiş gibi, rakiblerinin ge- lib topu kapmalarına kadar, bek- lemişler, bir tek güzel şüt bile ata- mamışlardır. Bütün bu bozuk oyunlarına rağ- men, sağ açıktan başkası, bir de korktukları rakib müdafaa karşı - sında en iyi çare topu hemen a - yaktan uzaklaştırmak olduğu hal - de, çalım merakını da bırakma - mışlardır. Takım, uzun paslarla oynama - mış ve kısa paslarla iş görmiye ça» lışarak büyük bir hataya düşmüş.) Dünkü oyun bize isbat etmiştir. ki, Galatasaray bu takımla, bilhas- sa bu muhacim hattı ile, en fevka- lâde günlerinde bile, kuvvetli ra- kibler karşısmda daima fena va- ziyetlere düşmeğe, mağlüb olmasa ! akınla geçti ve oyun O - 2 Türkiye) bile, galib de gelememeğe mah lâzımdır. Beşiktaşa. gelince; bir Nazımın her şeyi değişmiş, ge- çen haftaki beceriksiz O muhacim hattının yerine, mükemmel ve teh- likeli bir muhacim hattı meydana çıkmıştır. Müdafaa pek iyi oyna- mamış, muavin hattı basit bir va- ziyette kalmıştır. Uzun paslar, Galatasarayın za- yıf yerini keşfederek, derhal oyu- nun merkezi sikletini o tarafa çe- virerek soldan inkişaf ettirilen teh. likeli hücumlar, muhacimlerin gü- zel yer tutmaları, müdafaanın &81- kı ve hesablı çıkışları, dün Beşik- taşın galebesini hazırlıyan ve 2a-| man zaman zayıf bir rakib karşı» sında antrenman yapar kadar ra-| hat olnamasında âmil olan sebeb- İerin başlıcaları olmuştur. s0. Son olarak şunu da söylemek lâzımdır ki, Beşiktaş dün Galata- saray fena oynadığı için değil, kendisi belki bu seneki en iyi o- yunlarından birisini oynadığı için galib gelmiş ve dünkü oyunu ile, birinci devrede olduğu gibi, ikinci devreyi de en başta bitirebilerek mpiyonluğa çok yaklaşabilece- ğini isbat etmiş oldu denebilir. İzzet Muhiddin APAK! Puan vaziyetleri Birinci devre (Anadolu « Bey- lerbeyi) maçı istisna edilirse, dün! tamamen bitmiş oldu. Takımların bu devrede kazan-! dıkları puvanlar ve mevkileri şöy-! ledir: Birinci küme Birinci kümede puvan vaziye- ti şudur: Beşiktaş (16) puvanla birinci, Galatasaray ve Fenerbahçe (15) puvanla ikinci, Vefa (11) puvan- la üçüncü, İstanbulspor ve Bey- koz (10) puvanla dördüncü; Sü- leymaniye (7) puvanla beşinci ve sonuncu., Ikinci küme İkinci kümede de vaziyet Şi dur: Eyüb (17) puvanla en başta, (Anadolunun Beylerbeyi ile bir maçı daha vardır ki, bunu kazan- ması büyük bir ihtimal dahilinde olduğundan) Anadolu da o za - man (17) puvan alacak ve Eyüble beraber olacaktır. Henüz daha bir maçı olan Ana- dolu 14 puvanla ikinci, gelmekte- dirler, Bundan sonra gelen takımların, baştakilerle iyi puvan farkı var - dır. (11) puvanla Topkapı ve Hi - lâl üçüncü, (10) puvanla Kasım » paşa dördüncü, (9) puvanla Altın ordu beşinci, henüz bir maçı olan Beylerbeyi de (7) puvanla altın. &ı vaziyettedirler, Biairc! küme (B)takımiz rı Birinci küme (B) şakımlarınd a (18) puvanla Galatasaray basta gelmekte, (16) puvanla Fener i- kinci, (13 puvanla Beykoz üçü cü, (11) puvanla İstanbulspor düncü, (8) puvanla Vefa beşinci, (7) puvanla Süleymaniye altıncı, (1) puvanla da Beşiktaş sonuncu dur. .. Topkapı - Eyüb Dün Beşiktaşda, ikinci küme. nin tehir edilen en mühim maçla- rından birisi oynanmış.. Topkapı ve Eyi'b karşılaşmış. lardır. Eyübde birinci takımdan iki Neş'etler, Salim ve Alâeddin gibi oyuncular eksikti, Topkapıda da bazı değişiklik» ler göze çarpıyordu. Eyüb takımı 10 kişi olmasına rağmen güzel bir oyunla maça başladı. Topkapılılarsa, nedense fena oynuyorlardı. Birinci devrenin başlarmda E- yüb sağ açığı Haydar, rakib mü- dafaasını atlatarak galib golünü yaptı. Bundan sonra, Eyüb bir gol da- ha yapmak, Topkapı ise mağlübi- yetten kurtulmak için çok çalıştı- lar. Eyüb bir muhakkak golü kaçır- dı. Kümenin talihsiz takımı Top- kapıda ise oyun bir türlü açılamı- yordu. Bütün bu didişmelere rağmen, netice değişmedi. Ve oyun0-1 bitti, Gonç takımları Tehir edilmiş Beşiktaş - Süley- maniye genç takımları maçı da dün Beşiktaş sahasında oynanmış, neticeyi güzel bir oyun oynıyan 1 Beşiktaş küçükleri 0 - 3 kazanmış- lardır.