3 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

3 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 13

3 İkincikinun 1935 26 karılı adam! Bu adamın kadınlar üzerinde | fevkalâde bir tesiri varmış. Bundan 15 gün kadar evvel | Amerikada Ohyo hükümetine mensup Dayton şehrinde misline | nadir tesadüf edilen garip bir | sak'a olmuştur. Ohyo hükümetinin kanununa | nazaran ayni zamanda iki kadın- la evlenen bir erkek bir seneden beş seneye kadar hapsedilir, Ge- şenlerde Arthur Lot işminde bir komisyoncu iki kadınla evlendi- ğinden dolayı mahkemeye sevke- dilmiş. Lot; kısa baylu, tıknaz, dökük saçlı, iri burunlu ve kalın dudaklı bir adammış. | Reis mutad sualleri sorduktan sonra asıl meseleye gelmiş; — Sen iki kadınla nikâhlı o- larak yaşıyormuşsun. Ne dersin? — Yanlış. — Demek cürmünü inkâr edi. yorsun, Fakat elimizde çok kat'i vesikalar var. Seninki kadmla evli olduğunu ispat edeceğiz. | Buna ne dersin? — Gene yanlış derim. Ben iki kadınla değil, tamam 26 kadınla evliyim. — Ne diyorsun? — Hakikat. —Mahkeme ile alay mı ediyor- sun? — kat'iyyen. Size hakikati söy lüyorum. Benim tamam 26 tane nikâhlı karım vaz. Lot herkesin hayreti ve şaşkın- lığı içinde cebinden bir defter çı- karmış ve evli olduğunu. iddia ettiği diğer 24 kadınm isimlerini ve adreslerini söylemiştir. Bittabi mahkeme de bunları şahit sıfa- tıyle çağırmağı kararlaştırmış- tır. İkinci çelse birinciden daha şayanı dikkat olmuştur. Rejs ka- dınlara: —Bu adamı tanıyor musunuz? Diye sorduğu zaman bütün kadınlar: — Nasıl tanırcam. Benim res- men nikâhlı kocamdır. Cevabını vermişlerdir. Mahkeme bu vazi- yet karşısında büsbütün şaşırmış, bu esnada Lot ayağa kalkarak $u sözleri söylemiştir: —Eu bir şey değildir reis Bey! «Bana bu 26 kadından maada da- ha 404 tane talip vardır. İspat etmek için evimde büyük bir san dık vardır. Bunun getirilmesini isterim. Lot mevkuf olduğu için jan- darmalar tarif asu ve dığı getirmişler. zsman muntazaman Sıralanmış rasktuplarla ağız ağıza dolu ol duğu görülmüştür. Lot bu mektupları hey'eti hâ- kimeye göstererek: — Bu gördüğünüz sandıkta tam İZ bin tane aşk mektubu var, Bu 12 bin mektubun hepsi bana gelmiştir. İçinden 404 tane si bana izdivaç teklif ediyor ve ber ne pahasına olursa olsun be- nimle evlenmek için ısrar edi- yor. Adalet namma burlarm ©- kunnp tetkik edilmesini istiyo TUM. Bunn üzerine mektuplardan lâniitayin dört beş tanesi alımarak okunmuştur. Mektuplar, gayet kerarejli bir lisanla Lot'a yazık Kuş aşk maktupları olduğu tahak — Pebi bu kadar kadınla nasıl | evlendin? | — Emin olun ki bü sırf onla- rın ısrarı İle olmuştur. Hepsiyle evlenmeden evvel uzun uzadıya konuştum ve vaziyetimi açıkça söyledim, Kaç kadınla evli oldu- iumu da saklamadım, Karılarım | bütün bunlara razı oldular. Bir- birleriyle tanıştılar ve benim üze- rimdx' haklarını aralarında pay ıştılar, gi“ Hattâ bana muhtelif vilâyet- lerden, memleketlerden sahte hü- viyet varakaları da karılarım te- min etmişlerdir. Bu suretle bütün nikâhlarım resmen tescil edilmiş- tir, Hâkim bu cevaptan sonra ka- dınları istiavap etmeğe başlaraış | onlar da aşağı yukarı şu sözleri söylemişlerdir: — Evet.. Lot'un benden evvel İ bir çok kadmlarla evli olduğunu biliyordum. Evlenmeden evvel | Lot bana her şeyi itiraf etti. Fa- kat kendisini o kadar çok sevi- | yordum ki bütün bunlara rağmen kendisiyle evlenmeğe razı oldum. Ve sahte evrakı bizzat ben tan- zim ettim, Kendisinden çok mem nunum. Rica ederim onu serbest burakınız, ona vereceğiniz cezayı bana veriniz! Bu sözler karsısında heyeti hâkime büsbütün puslayı şaşır. mış ve hüküm vermek için müza- zakereyei çekilmiştir. Saatlerce içeride durduktan sonra yerleri- ne dönmüşler, ve reis kararı oku- | muştur. Bü karara göre Arihut Lat bir. den fazla kadmla ayni zamanda evli olarak yaşadığı için beş sene hapse ve kadınlar da aşk uğrun- da sahte vesikalar tanzim sttikle- rinden birer sene hapse mahküm olmuşlar. Fakat kadınların ceza- sı tecil edilmiştir. Bundan başka Lot ilk defa evlendiği kadından maadalariy - le alâkasını kererek ve yalnız bir kadınla evli kalacaktır. Hükümden sonra ma'ikeme salonu çok acıklı bir hale dön- müştüm 26 kadm birden ağlıyı- rak Lot'a kollarını açmıslar ve kendisini çok sevdiklerini, haris- ten çıkıncıya kadar onu düşüne- ceklerini, kendisine kat'iyyen i- hanet etmiyeceklerini (1) yemin. İerle temin etmişlerdir. Karılarla birlikte kendisini tu- izmayıp ağlıyan Lot güç beli jJandarmalarla salondan çıkapı! mış ve hapishaneye sevkedilmi tir. HASER Akşam Posta İSTANBUL ANKARA CADDESİ bölgem Adeva, İSTANDII HAYIR Teletom X Wazyi YEK İdare Evi Mare: Yarış ABÖNE ŞARTLARI Türkiye: 90 W 6 ve hş. Gene; VE My 40 ae !'LÂN TARIFES! Menret Ulolarının estiri 1246 Henmi Unlar 16 kuruştur Sahibi ve Neşriyat Müdürü: HASAN RASİM US (YAKIT) Matbaası HABER — Akşam Postası Yazan: Fransi Dölezi A yy My Rl mu, derhal iş bir karar, karşısm- da hiç bir kuvvetin dayanamıya” câğı bir karar şekli alır. Her kim Avrupanın âkibetini istidlâl et- mek isterse evvelâ Londraya git” mek mecburiyetindedir. Hariciye nezaretinin Avrupa» ya karşı vaziyeti asırlık anane lerle tesp't edilmiş, hattâ vakin- lar tarafından mecburi bir şekil. de tespit edilmiştir. Küçük adalarına çekilmiş 45 milyon İngiliz, ayni ırktan, ayni kültüre sahip, ayni smai ve as keri techizata malik 400 milyon i Avrunalıdan küçük bir denizle © Harb GENE Fakat görüşler bir uydu- olsun, Hopenzelern, Hitler, Bur- bonlar, Napolyon ve Delkasse ol- sun, muhtelif re'sler altında bu, hep böyle devam edip gidiyor. İngiltere için yapılacak şey, Av- rupalrları bu döğüşmelerinde ser- | best bırakmaktan, ve şayet, iki ta | raftan birisi fazla kuvvetlendi mi, donanma ve sermayesini, kuyvet- linin rakibne vermekten İbarettir. Oyunun yegâne şartı, Avrupada devamlı bir anlaşma, bir birlik kürulmasına mâni olmaktır. Bri- yan'ım Avrupa birliği fikri gibi. 1904 senesinden 1919 senesine | kadar, yani bütün mesele ikinci Giyyomu mağlüp etmek olduğu Rusya Çarı ile M. Pyankart ayrılmışlardır. Eğer Avrupalılar | birleşmiş olsalardı, büyük Bri- “ tanya, Avrupanın mutavassıt bir parçası, daha doğrusu İngilizle- re mahsus bir tabirle, büyük Av- rupa gemisinin bordasında bir filika olurdu. Fakat bereket ver- sin ki, Avrupalılar şiddetli milli | rekabetlerle ayrı bulunmakta. “ dırlar. Üçdört asırdan beri, Fransa ile Almanya gibi iki kuv- vetli devlet etrafında partilere ayrılıyorlar ve bu iki devletten her biri ötekinden korkuyor ve birbirlerini hâkimiyetleri altına almağa o çalışıyor. | Hababurg zaman Fransanın sadik müttef'ki olan İngiltere, Versay muahedesi- nin ertesi günü, hemen her yerde, kuvvetliye karşı mağlâsun himm- yesini alarak, sevimli ve istifade- li bir rol olan “hakem, rolünü ü - zerine aldı. Lokarno mitekinin da gayesi başka bit şey değiki'r. Zi - ra, İgiltere bu misak mucibince Ren hududunu A'anvaya karşı Fransa ile beraber olduğu gib, Fransaya karşı Almanya ile bera- ber de mürlafaa edecektir. Fransa Hariciye Nezareti, sark misakmı, Lokarmo m'saki gibi göstererek İngiltere Hariciye Nezaretine tas- Geliyor 13 Çeviren: Fa. No:23 İİ dik ettirmek istedi. Fakat bu plânı inglizler yutmadılar. Çünkü Fran sa etrafa bir çok General sevket- mişti, Londraya Veygand'ı Varşo vaya Debeney'i göndermişti ve Pariste, yüksek Sovyet zabitleri i- le müzakerelere gir'şilmişti. Mösyö Bartu Hitlere karşı ya * i plan suikast muvaffak olmayıp ta Londraya sulhperver projesini takdime gittiği zaman, Hariciye Nezareti ona şunları bildirdi: 1 — İngiltere Garbi Lokarno « dan başka bir misak imzalamaz. 2 — Eğer Sovyet Rusya dünya İ sulu için teşriki mesai etmek is » İ tiyorsa evvelâ Milletler Cemiyeti- ne girmelidir. 3 — Askeri anlaşmalar üzerine emniyet misaklari yapmaktansa, Fransanmki de dahil olmak üze - re silâhları azaltma görüşmeleri - ne tekrar başlamak daha müna- siptir. Bu ihtiyat kayıtları altmda, İn- giltere hükümetinin, Fransâ Ha - İ riciye Nezaretinin Avrupanmi em- niyeti için müttefiksiz olarak gi - rişmiş olduğu mücahedeyi teyit etmekten çekinmiyeceği de ilâve edildi. Pek tabii, bu görüş kabul edildiği takdirde, icra kuvveti ok mıyacak olan zıman misakları, İ Milletler Cemiyeti dosya mahze “ | nindeki Br'yand — Kelleg m | ile Vilson muahedesinin yanlar» na konulmaktan başka bir şeye yaramıyacakt. Bunun üzerine, İ Mösyö Bartu, Bayondaki nutkun- i da, şark misakı kabul edilmedik- İ çe silâhları bırakma meselesinin mevzuu bahsolâamıyacağını söylü - yerek cevap verdi. Böylece, Fran- sa ve İngiltere Hariciye Nezaret >, leri mücadeleye g'riştiler, İ Yülnez, * İngilterede Hariciye İ Nezareti tek başına işleri idare et miyor. B'r de, yukarda anlattığı» mız gibi “City,, var. FABRİKALARA HARB Geçenlerde mühim iki iş ada- mınım bir görüşmelerinde bulun dum. Birisi İngiliz, birisi de Ame- İ rikalı idi. Amerikalı, Fransa ile İ Almanya arasında bir barp oldu- ğu takdirde İngilterenin nasıl bir İ vaziyet alacağını şiddetle merak | ediyor ve öğrenmek istiyordu. İn- . giliz dedi ki: i — İngilterenin Almanyaya kar- $ı yapılacak bir harbe işt'rak et.» mesi mevzuu bahis değildir. İngil tere için Almanyadan gelecek ar- tık bir tehlike yoktur. İkinci Giyyom zamanındalzi Al- manyanın muazzam donanması | artık mevcut değildir. 34090. ton i lak Rodney ve Nelson zırklılarımı za onar bin tonluk 4 çep kruvazö- İ rü meydan okuyamaz. Möz nehri- İpin sağ sah'lindeki. Dövez hattı İ sayesinde. Belçikaya asker gön- | dermeğe de ihtiyacımız yoktur, | Fransızla Majino hattı himaye - sinde, Alman tayyarelerin'n Lens draya muhtemel bir bücumların- İ dan evvel davranmak için bize bir i hava karargâhı tekliflerin! de şüphesiz reddetmiyoruz. Fakat bomhardımanlara karşı en iyi his mayenin bitaraflık olduğuna ka - İniiz. (Devamı var) ye