12 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

12 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

l Hânlarınızdan fayda bekliyorsanız 'HABER'i; $ î L İ Tercih etmeniz lâzımdır. KUPON 10 12-1-9:5 Fenerbahçe şampiyonluğa doğru.. Sarılâcivertliler dün Beşik- taşı A4--2 yendiler Fenerbahçe güzel oyunile bu muvaf fakiyeti hak etmiş o ar Beşihiaşın neticesiz kalan Dün Kadıköyünde, senenin en zorlu, şampiyonluk yolundaki en mühim maçlarından birisi oynan- dı. Çok heyecanlı ve sıkı olan bu maçta, Türkiye şampyonuna kar- $1 güzel bir oyun oynıyarak Fener mevsimin büyük muvaffak 'yetle- rinden birisini kazanmış ve şam- piyorluğun en ileri namzedi oldu- ğunu belli etmiş oldu. . * » Hakem Ahmed Ademin idare- sinde takımlar şöyle dizildi'er: Fener : Hüsamettin, Yaşar, Fa zıl, Esat, Ali Rıza, Reşat, Niyazi, Namık, Muzaffer, Şaban, Fikret. Beş'ktaş: Şevket, Hüsnü, Nu - ri, Fevzi, Faruk, Hasan, Ha - yati, Hakkı, Nazım, Şeref, Cahit. Beşiktaşlıların akımıyle başlı- yan oyunun ilk dakikaları Fener | a'eyhine bir cereyan almıştı. Be- şiktaş bir korner kazandı, fakat istifade edemedi. Fenerliler pek çabuk üstün va- z'yete geçtiler. Bir firikik netice- si çok güzel yer tutan Niyazi ilk golü attı. Beşiktaşlılar bu göle of- sayt diye itiraz ettilerse de top Niyaziye Hüsnünün ayağından git mişti. B'r zaman sonra güzel bir şütle ikinci gollerini çıkaran Fe- nerliler, Fikretin yerinde yakala- dığı topu seri diripl'nglerle Beşik- | taş kalesine indirmesi sayesinde pek az bir zaman içinde 3—0 ga- lip vaziyete geçtiler. Hücumlarını sıklaştıran Beş'ktaşlılar Şerefin şahsi fakat, yırtıcı bir akını esna- sında, hasım tarafın bariz bir ha- tasından kazandıkları penaltı ile birinci devreyi 3—1 mağlup bitir- diler, İkinci devre Fenerin üstünlü- ğüyle başladıysa da, b'raz sonra vaziyele hâkim olan Beşiktaşlılar bir şütlerini Fener müdafilerin- den birinin koliyle çelmesinden ötürü ik'nci bir penaltı ile ikinci sayılarını çıkardı. 3—2 olan vaziyet iki taraf için de pek nazik bir manzara arzedi- akınlarından birisi. yordu. İki taraf ta canım dişine tak- mıştı. Belli ki bugün bu maçı iyi | hazırlanmış, iyi çalışmış ve iyi oy- nryan takım kazanacaktı. Nitekim de öyle oldu. İyi hazırlanan ve iyi oynıyan Fenerbahçe, iyi oynıyamı yan Beşiktaşı b'r dördüncü golle 4—2 mağlup etti. ...» Oyun nasıl oldu: Fener şuurlu ve enerjik oynadı. Yaşar, Beşiktaş akıncıları için bir kale duvarı gi- biydi, Çok ince ve teknik oynıyan Fikret dünkü oyunuyle Türkiye- n'n en kurnaz futbolcusu olduğu- nu bir defa daha isbat etti. Müda- faasiyle, akıncıları arasında - sıkı bir bağlılık ve iyi bir anlaşma ©- | lan Fenerbahçe dün çamur der- yasına rağmen zevkli bir maç yap- | tı. Küçük vücuduyle çok ezilen Esat ve Niyazi ince oyunlarıyle takmlarınım üstün çıkmasında mü h'm âmil oldular, Ali Riza ve bil- hassa Reşadın dünkü muvaffak, Muzafferin atak ve yırtıcı, Şaba- nın Fikretle çok iyi anlaşan oyunu | takdire değer. Beşiktaşa gelince: İki golde hatası aşikâr olan kalecileriyle Ni yazi ve Fikret'n çok seri deparla- Idu.. lariyle ve kalecileriyle beraber bir şirketin müsavi hisseli hissedarla- 1 vaz'yetinde kaldılar. Hasan ve Faruk temiz ve dü- şünceli oyunlarıyle temayüz etti- ler. Feyzi oyundan çıkarıldığı da- kikaya kadar iyiydi. Hayati, şimdiye kadar kendi- sinden görmediğ'miz şeyleri yap- mağa başladı. Yersiz ve zamansız favüllerile akınları neticesiz br- vaktırıyor. Hakkı ve Şeref çok ça- İışmalarına rağmen Fener müda: faasmın güzel oyunu karşısında bir şey yapamadılar. Nazım, bu ağır başlı oyuncu dün her zaman- ki atak ve muvaffak oyunlarından birini oynıyabilseydi Fener kale- sin! top bir iki defa fazla ziyaret edebilirdi. Cahit te Eşrefi arattı. Vaktinde topu ortalayamaması arkadaşlarını sinirlendirdi. Ha. kem Ahmet Adem, bu zorlu maçı güzel ve hatasız idare etti. K. Abdülkadir Topkapu (Türkgücü kurumu) oldu Federe klüplerimizin en eski ve kıymetliler'nden Topkapılılar, Perşembe günü senelik kongrele- rini yapmışlar ve kongre bu müte- vazi ve çalışkan klübün hakkında bazı tarihi kararlar vermişlerdir.. Topkapı klübünün ismi, değiş- miş ve Öz Türkçe güzel bir ad o- larak, (Türkgücü Kurumu) veril- miş, böylece, Öz Türkçe sahasın- da da Topkapılı genç sporcular ilk adımı atmışlardır. Klübün yeni idare hey'etine Bay Ahmet Riza, Necip, Cevat, Nurettin, Salih, Mehmet, Hasan Bahri, Ayda bir toplanıp klübün bü- tün mukadderatiyle alâkadar ola- cak merkez divanımma da, 3 senedir | yorulmadan çalışan ve klübüne bir çok hayırlı işler yapan Bay | Necmi Ataman başda olmak ü - rı karşısında müşkül vaziyetlere | düşen Nuri ve Hüsnü ortak hata- yeni muvaffakiyetler d'leriz. zere Bican, Yusuf, Ferit, Yusuf Ziya seçilmişlerdir. Türkgüçlülere yeni yollarında Muzatfter gol peşinde Galatasaray ile İstanbulspor Beşiktaş stadında karşılaştılar. Hiç de zevkli olmıyan, ve biraz evvel oynanan Topkapı — Bey- lerbeyi maçındaki heyecanı çok aratan bir oyundan sonra, maç iki tarafın da çok utanması icap e- den yakışıksız bir hâdiseyle bitti. Bay Saim Turgut'un idaresin- de, takımlar sahaya çktıkları za- man, iki tarafın her zamanki kad- rolarını muhafaza ettiği, yalnız Galatasaraym sağ muavin yerinde genç oyuncu Fah'rin oynadığı gö- rülüyordu. lik dakikalarda hâkim bir va- ziyet alan İstanbulspor birinci golü yaptı, biraz sonra rakip mü- (Türkgücü Kurumu) yeni adı- nı alan Topkapı ile— Beylerbeyi Beşiktaştaki ikinci küme maçmn - da karşılaştılar. Oyun ilk dakikadan son daki- kaya kadar, bilhassa ilk devre çok güzel heyecanlı ve skı oldu. İlk golü Türkgücü yedi, bir az sonra buna bir firikikten yap - tığı gölle mukabele ederek bera- berl'ği temin etti. (5) dakika geç- | meden Beylerbeyi bir gol yaptı, | gene (5) dakika sonra Türkgücü beraberliği temin etti. Bu arka arka göllerden sonra artık gol atma durdu. Ve birinci devre 2—2 bitti. İkinci devre gene ilk golü Bey- lerbeyi yaptı. 5 dakika içinde Taksimde yapılan Vefa Süley- maniye maçı, sahanın çok çamur- lu olmasından pek zevkli olama- mıştır. Güzel bir oyun oynıyan küme - nin kuvvetli takımı Vefa, bu sene çok hafif görünen, bir türlü kendi- |Altınordu-Eyüb Kadıköyündeki ikinci küme | maçı da çok heyecanlı ve güzel ol muş, birinci devre Eyübün 2 — 1 mağlubiyetiyle b'tmiş, ikinci dev- re oyun daha sıkı ve heyecanlı bir şekil almış, Eyüp takımı çok açık | ve canlı bir oyun oynıyarak, bu | devre oyunu bozulan Altınorduya (3) gol yaparak neticeyi 4 — 2 | lehlerinde bitirmeğe muvaffak ol- | dular. | Güzel bir oyun oynıyan Altın- ordulular, bu devre daha iyi bir varlık göstereceklerini ispat etti- ler. Eyübe gelince, senenin bu en zorlu maçlarndan birisini daha kazanarak, ikinci küme Galatasaray - Istan” bulsporu 4-2 yendi Maç bittikten sonra yakışıksız. bir hadise oldu dafiinin hatasından istifade ede? Galatasaray beraberlik sayısıf yaptı. Devre ortalarından som” da bir gol çıkaran sarı kırmızıl” lar, birinci haftaymı 2 — 1 galif bitirdiler.. Ikinci devre daha tatsız fen' ve sinirli oldu. 25 dakika iki ta! ta gol çıkaramadılar. Son dakik! yaklaşıyordu. Galatasaray soldü” bir akınla üçüncü golünü yaptı. İstanbulsporlular birden kend? lerini toplıyarak buna mukabel? de geri kalmadılar. 3—2 vaziyt' te devre bitmek üzereydi. Galt' tasaray son b'r hamle ile dörd“. cü göolü de yaparak neticeyi | kazandı. | Türkgücü kurumu ( Topkapı ). Beylerbeyi | Türkgücü buna merkez muhad” min attığı güzel bir golle mukab? le etti. Vaziyet 3—3 olmuştu. Ö” yun heyecanlı . Devre - ortâ | larında Türkgücünden Sa'g| gene güzel bir şütle takımımı! dördüncü ve galibiyet gölünü yaf” tı. Mağlub'yetten kurtulmak içi? Beylerbeylilerin, çoak çalışma V güzel oynamalarına rağmen dakikaya kadar netice değit” medi, Bir dakikada, Beylerbeyin? bir penaltı oldu. Beylerbeyinde' | bu cezaya itiraz eden iki o; dışarı çıkarıldı. Türkgüçlüler b penaltıyı atamadılar ve bu hey? ıunlı oyun dıS—lTüıl;üdin'ı galebesiyle bitti, | | Vefa - Süleyma- niyeyi yendi —— ni toparlıyamıyan Süleymaniyet' ilk devrede (5), ikinci devrede ’ı (2) gol yapmış, penaltıdan da (W gol yiyerek neticeyi ve ikîJ devredeki ilk maçımı (7—1) IÖ büyük bir farkla kazanmıştır. a ı Hâdise Hakemin düdüğü oyunun bitif | ğini ilân eder etmez, hiç beklet' | miyen yakışıksız bir hâdise bet | göstermiş, İstanbulsporun sola$” ğı Reşat, oyunda kızdığı Fahif' b'r yumruk vurmuş, bunu |6flw Galatasaray oyancuları da hiç ” zum yokken Reşadın üstüne / cum etmişler, ve iki taraf birbi” | ne girmiş, bereket iş !nıyinııod;W araya giren eski sporcular, bu dost ve münevver takımın, l“’. hammalları gibi birbirleriyle dö“ vüşmelerine ve bu utanılacak vıw disenin büyümesine mani oldıll" , luğuna bir kere daha yakla”