14 Ocak 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

14 Ocak 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

BUGUN O SAYFA Twun 23872 SAR KİME KALACA Bugün anlaşılıyor Sar'da — emniyetl, “ğraşan — Uluslar arası, askerler »x TEY sandığı M Ikincikânun 1938 PAZARTESİ Mezarda işitilen öksürük Bu ses Hauptmana parayı veren Fışe mi aıddı? Muhakemenin cereyan ettiği Flemington mahkemesi ve kadın jürilerden Madam Sander T*Y!ırocı Lindbergin çocuğu- kı kaçırılması hakkındaki mu- eme, bütün ehemmiyetiyle de- | ediyor: Fidyeinecatı vermek — üzere 9nx mezarlığına geceleyin gi - ::IPI' Kondon is'mli adamın şa- iği dinlenmiş ve Dr. Kondon İt, rlıkta — rasladığı adamm Ptman olduğunu söylemiştir. &ky:lnıx ifadesinde şu şayanı t nokta vardır: %GW karanlıkta 70 dakika sü - e) bir buluşmada, parayı almağa n adamı ş'ddetli bir öksürük tür, ğunu ve devamlı surette ök - Üğünü söylemiştir. Sı.ğ""di şöyle bir mesele çıkıyor. | e H’“P'mımn vekili, Haupt - h"hıu bulunan fidyeinecat para - 'a’mwmlıı İşer ise şimdi ölmüş bulunu - Fişer isimli birinden alındı | yor. Fakat Fişer Almanyada ve . remden ölmüştür.. Acaba, bu ök - sürüklerle Fişer arasında bir mü - nasebet var mıdir, (Devamı £ üncüde) Loit corc | Söylevler verme- ğe başlıyor Yeni kalkınma plânı- nı izah edecek Eski İngiliz Başvekili Loit Corç, yeniden siyasaya karışmak yolunda İngiltere için hazırladığı | yeni plânr üzerinde nutuklar ver- | meği kararlaştırmıştır. Loidcorç, bu mitinğlerde — “yeni kalkınma plânımı,, izah edecektir. Beş büyük mitinğ yapılacak ve | 4 KURUŞ Sene: 4 « Sayı: 1084 Almanya Reyiâmda kazanacak gibi.. Reye halkın yüzde doksan beşi iştirak etti Sarbrüken, 13 (A.A.) — Plebisit bu sabah saat 7,380 da — başlamıştır. Büyük bir kalabalık intihab dairele- rini doldurmaktadır. Saat ona kadar hiç bir hâdise olmamıştı. Bugün 550 bin Sar'lı kadın ve er- kek reylerini kullanmak hakkma ma- lik bulunuyorlar. Plebisit neticesinin ne olacağını ve fırkalardan her biri - nin toplayacakları reyin nisbetini şim diden kestirmek mümkün değildir. 'Tekmil fırkalar büyük bir faaliyet göstermekte ve son kozlarını oyna - maya hazırlanmaktadırlar. (Devamı 10 uncu da) Felâketzedelere ba raka yaptırılacak - Heyet raporu felaketın dehşe- Ttini çok açık anlatıyor Vali emrine 10000 lira gönderildi iaşeye Hilâliah- mer bakacak Ankara, 13 (A.A.) — İçeri Iş- leri Bakanlığından tebliğ edil - miştir: 1 — Erdek, Kapudağ, Mar - mara adaları yer sarsıntıları ve neticeleri hakkında Balıkesir va- hisi ile Dahiliye Teftiş Heyeti Re- | isi ve Sıhhiye Baş Müfettişi tara- D fından birlikte devlet merkezine | gönderilen telgraf ikinci madde- (Devamır 10 uncu da) AFYON anlaşması Iran heyetile müza- kereye bugün başlanıyor Yugoslavya ile yaptığımız af- yon anlaşmasına iştirak etmek ü- zere şehrimize gelen İran heyeti- le esas müzakerelere bugün uyuş- turucu maddeler inhisarında baş- lanacaktır. İran maliye nezareti iktisad iş- leri reisi Akay Memduh Han Neri- manla İran uyuşturucu maddeler inhisarı sabık müdürü — Said Ali Han Nasriden mürekkeb olan İran heyeti geniş salâhiyetlerle mem- Jeketimize gelmiş bulunmaktadır. İranın bu işteki isteği Türk - Yu- goslav afyon satışı anlaşmasına iştiraktir. Bundan iki sene evvel yapılan ve bu yılbaşından itiba - (Devamr 10 uncu da) İ Casus Froje Casusluk Muhakemesi Temyiz heyeti Fransa aleyhinde casusluk yapan Froje hakkın- daki kararı nakzetti Paris, 11 — Bundan iki üç ay evvel Bezansonda bir casusluk muhakemesi olmuştu. Froje isminde bir Fransız zabiti Krauss isminde bir Alman ca- susuna Fransa erkânıharbiyesine aid vesikalar sattığı iddiasiyle muhakeme edilmiş ve beş sene hapse mahküm ol- muştu. Son zamanlarda temyize giden ka- rar temyiz heyeti tarafımdan nakze- dilerek tekrar Bezanson mahkemesine iade edilmiştir. Bunun üzerine Froje ile Krauss tekrar muhakeme edilmeğe başlanmış- tır. Mahkeiik gök kalâbelik ' olmüy vel B celse çok heyecanlı geçmiştir. Bu mü- nasebetle yeniden celbedilen bazı şa- hidler Frojenin lehinde şahadette bu- Junmuşlardır. Saylav seçimi Hazırlıklar ilerliyor Bir müstakil saylav namzedi Mebus seçimi için ikinci mün- tehib seçimi hazırlıkları başla- mıştır. Dün bütün fırka kaza teş- kilâtında yoklama talimatnamesi- ne göre, yoklama yapılmış ve İ- kinci müntehibler seçilmiştir. Bun lar bir iki gün zarfında intihab teftiş heyetine gönderilecektir. İ- kinci müntehib seçimi bu ayın yir- misinde yapılacaktır. Kazalardaki intihab hazırlık - larını yakından görmek üzere tef - tiş heyeti azaları mımntakalara tak- sim edilmişlerdir. Bunlardan Na- (Devamı 10 uncu da) Kömürlerimiz İhracatın kolaylaştı- rılması için ıslahat yapılacak Müfid Necdet Zonguldağa gitti Aldığımız malümata göre öko- nomi bakanlığı başlıca ihraç eşe yamız olan maden kömürlerimi- zin çıktığı Zonguldak ve Ereğli li- manlarında bazı ıslâhat yapmağa karar vermiştir. Bu arada bu li- manlara uğrıyan vapurlara, liman hizmetlerinde, kolaylıklar göste - rilecektir. Bu ıslâhat neticesinde | Türk kömürlerinin dahil ve hariç- te satış üzerine tesir edecek neti- celer alımabileceği ümid edilmek- tedir, Yapılacak ıslâhatmım ve göste - rilecek kolaylıkların şeklini tes « bit etmek üzere, deniz ticaret mü- dürü Bay Müfid Necdet dün Zon- (Devamı 4 üncüde) Bernar Şov Sovyet tebaası oldu Novosti yazıyor: Moskova, 10 — Meşhur İgniliz yazıcılarından Bernar Şov bir ay kadar evvel Sovyet Rusya tebaa- lığıma kabul edilmek üzere Mos- kova hükümetine bir istida ver- mişti. Bu istida meşhur Rus edip- lerinden Maksim Gorgi'nin ilti- ması ile kabul edilmiş ve Bernar Şov Rus vatandaşı ilân edilmiş- tir. Sovyet hükümeti şimdi Bernar Muhakeme, karar vermek üzere baş- ka güne bırakılmıştır, Şovun bütün eserlerini Rı rak neşredecektir. *ça olaş