20 Şubat 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

20 Şubat 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

eidama mahküm edilen kör (Baş tarafı | incide) Müddei umumi idammı taleb ederken Delbono düşüp bayıldı. , Aslan İtalyan olan bu adam memleketinde hırsızlık yüzünden iki defa hapse girdikten — sonra Fransaya kaçmış, ve burada Lan- * dru gibi haftada bir iki — metres değiştirmek süretiyle epey zevkli bir hayat sürmüştür. En son metresi dul Madam Ronard'dır. Bu kadını da dövmek ve yaralamak yüzünden Pariste b'r iki defa hapishaneyi boyla- mıştır. En son mahkümiyeti altı ay hapis müddetini bitirdikten sonra 24 saat zarfında Fransa hu- dudlarından dışarı çıkmaktı. Delbono mahkümiyet müddeti- n' bitirip serbest kalmış, fakat Fransadan dışarıya çıkmamıştır. Son cinayeti yüzünden muhakeme edilirken hâkim bilhassa bu nok- tayı sormak isteyerek: — Mahkümiyetinizden — sonra Fransadan n'çin ayrılmadınız? - Diye sormuş, Delbono da ver- diği cevapta: — Çünkü Fransada çok raha- tım, Ne olursa olsun burada - öl. meğe karar verdim, Ben burada karnımı doyuruyorum, burada kal mak İsterim. Hâökimle suçlu arasmda bu ve buna benzer sözleri dinlemek iç'n Versay mahkeme salonları günler ce dolup boşalmıştı. Beraber yaşadığı kadmları ni- çin ikide birde dövdüğü sualine karşı da: — Ne yaparsmız Biraz fazla- ca s'nirliyim de! —'Sözlerini hiç | çekinmeksizimn ve büyük bir soğuk | kanlılıkla söylemiştir. Son metresine ilk tesadüf etti- ği zaman bu kadıncağız kocası târafından yüzüstü bırakılmış ve töselliye muhtaç bir haldeydi. Bun Cön bir de erkek çocuğu olmuştur &İ kurşunu yediği zaman beş ya- gena varmış bulunuyordu. Delbono Fransada hapisten çıkltıktan sonra artık metresinden yüz bülamyyor onu bir iki defa ö- lümle tehdit ediyor. Nihayet 3 Mayıs sabahı sâat altıda elde ta- banca kadımnm evine giriyor. Ko- ridorda haydudu gören Madam Ruard çığlığı basıyor. Fakat geç kalmıştır. Tabancadan arka arka- ya çıkan kurşunlardan birisi kar- nmna, ötekisi de bacağına saplana- rak onu yerlere sermiştir. Kadınm babası Mösyö Masson gürültüyü işiterek aşağı iniyor da- ha merdivenin ortasına varmadan tam alnıma yed'ği bir kurşun ne- fes bile almasma meydan verme- den zavallıyı öldürüyor, Yatağım- dan fırlıyan kendi oğlu Jan da ayni âkibete uğruyor. - Azgm katil daha işini bitirme- miştir. Vak'a mahalline küçücük torunu Rogerle gelmiş olan Ma- dam Masson'u da, yani metresi- nin annesini bir kurşunla yere can sız devirdikten ve çocuğun sağ kolunu da parçaladıktan — sonra Delbono evden çıkıp gidiyor. Ö- tede beride sekiz gün kadar sak- landıktan sonra nihayet polisin eline geçeceği sırada patlıyan bir kurgşun şakağımı deliyor. Fakat ©- nu öldürmüyor, Sadece iki gözü- Dü birden kör ediyor. Bütlin bu eineyetlere seheh o İan Madam Rusrd karnından ai- dığı derin yaraya rağımen — ölme- | miş, hastahanede bir müddet te | daviden sonra iyileşerek çıkmıp tır, Mahkemme huzurunda kolu par çalanmış küçük çocukla birli ikte haydudun aleyhine şehadette bn- lunmuşlardır. Muhakemenin en son günü o- lan 16 Şubatta jüri heyeti uzun bir müzakereden sönra Delbonün | mücrimiyetini tasdik etmiş, neti- cede de haydut idama mahküm | edilmiştir. Hükmü dinledikten son ra kör haydut: verdiniz! Teşekkür ederim! Diye bağırmıştır. Hapishanede höcresine gir- dikten sonra da gardiyanlarıma: — Jüri heyeti gerçekten iyi bir hüküm verdi. Demiş, karnanı tıka basa doldur muş ve bütün gete deliksiz bir uy- ku uyumuştur. Ertesi sabah uyanınca da obur- ca yed ği kahvaltıdan sonra gar- diyanlarla gene tatlı tatlı konuş- muştur. Delbono henüz temyiz lâyiha- sını imzalamamıştır. Fakat imza- hıyacağı sanılıyor. Bundan başka on iki jüriden sekizi idamdan af- fedilmesi için bir lâyiha imzala- mıişlardır. üvey babasını öldüren kız (Baş tarafı 1 incide) heyeti bu krza baba katili hükmü- nü verecek mi, vermiyecek mi? İş- te Fransız avukatlarını derinden derine düşündüren mesele budur. | Öldürdüğü adam 1921 yılımda kı- zın annesiyle resmen evlenmiş ve | böylece kanun nazarmda kız da o | nun evlâdı olmuştu. Bu adam annesine 1921 de ko- ca olduğu zaman kız dört yaşın- daydı. Aradan on yıl geçti. Bu on | yıl ise küçücük bir kızı yetişken |bir kadın yapmak “için kâfidir. Çünkü bu yaş kadınların olgun- laşma baharı sayılır, Mösyö Marş bütün bu değişik- liklere karşı ince bir hassasiyet göstermişti. Kızı büyüdükçe adam cağızın da yüreğinde acayip bir takım gıcıklar peydahlanıyordu. İşte bu sıralarda Solanj adlı kız- cağız çalışmakta olduğu müesse- sede Hanri Bonos adlı genç bir kâ tiple tanışryor ve sevişiyor. Ancak baba Marş bu sevdaya dair tek bir söz bile dinlemeğe tahammül edemiyor ve kızıma karşı şefkat ve sevgisi gün geçtikçe artıyor. Güzel Solanj bu iltifatlar karşı sında büyük acı duyuyor ve gün geçtikçe yaşamaktan bıkıp usanı- yor. Hattâ 5 Mayıs 1934 sabahı babas'yle birlikte Parisin sayısız köprülerinden birinden geçerken kaldırıp kendini Sen nehrine at- mağa teşebbüs ediyor. Fakat ba. banın vyaktinde yaptığı müdahale üzerine münsebetsiz bir ölümden kurtuluyor... Baba artık açıktan açığa sarkıntılara başlamıştır. Za- manla bu densizlikler kuvvelley— mektedir. Nihayet cinayet gecesi gelip çatıyor. 30 Teşrin'sani 1934 günü ak- şam yemeğinden sonra kızla üvey ı baba arasında oldukça şiddetli bir dil kavgası oluyor ve herkes ya- tak odasına çekilmek üzereyken, ' gecenin sükünumu korkunç — uğul- tulazla yaran beş kurşun sesi Möz. — Çok güzel... Jür'ler iyi karar | İş Ba iştira neşriyatı IDARE Dahiliye Vekâleti tarafından çıkâ- rılan aylık — “İdare, mecmuasemin 83 üncü Şubat 1935 nüshası zengin münderecatlı intişar etti. Mecmunda İsklin muafiyetleri ni- zamnamesi, İstanbul ve İzmir liman müdürlüklerine ve mürakabelerine a- td nizamname, hayvan sağlık zabıta- sına aid bir tadil nizamnamesi, Şüra- yi Devlet tarafından alınmış muhte- lif kararların motni. soyadı talimat- namesi ve Dahiliye Vekâletince bir aylık müddette muameleleri ikmal e- dilen tekalid ve yetimlerin cetveli var- dır. *Idare,, nin bu nüşhadaki gayri res- mt kısmı zengindir. Bulgaristanda i- dari statistik hakkında gayet mufas- sal ve kıymetli bir makaleden başka Taylorun iktisadi işletmeciliğe ald o- lap Macit Burhan tarafından terce- me edilen ve “Taylorizm,, sistemi hakkında tam bir fikir veren makale silsilelerinin birincisi mevcuttur. Hukükt ve idart işlerle bütün alâ: kadar olanların “İdare, mecmüasını kütüphanelerinde bulundurmaları lâ- zımdır. “İdare,, mühim İdare harekâ- tiyle kanım? mukarreratı topliıyan ve ayni zamanda gayri resmi kismiyle hariçteki harekâtı muhtasar ve müfit bir surette toplıyan yegâne Türkiye mecmuasıdır. Yeni izi İstanbul yedinci iera memurlu- Bundan: Mahcuz olup paraya çevrilme- sine karar verilen Çini soba; gra- mofon, piyano, vesaire 27 —2— 935 tarihine tesadüf eden Çarşam- ba günü saat 1 den itibaren birir- ci açık arttınma suretiyle Kurtu- luşta — Kurtuluş caddesinde Tepe Üstü 139 No: lu Titi apartımanım- da satılacağından talip olanların mahallinde hazır bulunacak me- mufuna müracâatları ilân olu- nuür. (8288) aenen ver eenecen eai yö Marş'ıcansız olarâk yerlere se- riyor. Kızın bütün sözleri: — Sarhoştu... Kendini bilmiyor du... Elinde de kocaman bir - sal- dırma vardı., Şerefimi ve hayatı- mı müdafaa için silâhrmı çektim! Sözlerinden ibarettir. Parisin | meoşhur iki avukatı kızın müidafaa sını üstlerine almışlardır. Bunlar | “müdafaai meşrua,, bahisinde 1$- i rar edeceklerdir. Bu esnada ise jürinin ince his- | siyatını tahrik edecek bir de hâdi- se olmuştur. Solanj hapishanedey- Kumbara Sahiblerine” 935 kumbara keşidelerinin birincisi İ Nisan 935 de ANKAR Ada noter huzurunda çeki!ecektir. Bu kur'aya hiblerinin 1 Mart 935 tarihine, yani Şubat sonuna kadar bankaya en aşağı 25 lira yatırmış olmaları lâzımdır. nkasının 10.000 lira mükâfatlı k edebilmek için kumbara sa- | ANKARA MEMURLAR Kooperatif Şirketi ISTANBUL' da kok satışına BAŞLADI Soba ve kalorifer için üç boyda kırılmış tozsuz en İyi Alman koku. Kurşun mühürlü çuvallar « ı.înde evlere tgsllın Tonu 23%" Müracaat Yeri : Ankara memurlar kooperatif şirketi: Istanbul irtibat bürosu Sirkeci Limanhaf karşısında Mühürdar Zade hanı No. 82 Telefon! 28074 Deposu Krmseeee Alıacapa 2, sumarak, Kai Yeni Kitaplar Hayali sosyalizm — ilmi sosyalizm Meşhur Engels'in bu evrensel ustaörgütü Haydar Rifat tarafında? dilimize büyük bir muvaffakiyetle çevrilmiş bugün yayılmıştır:. Özenle tavsiye ederiz. Fiatı 50 krş. STT Büyük Tayyare Pıyangosu j 18. ci Tertip 5. ci Çekiş Tİ. Mart 1935 dedif' Büyük Ikramiye : 30.000 Liradır Ayrıca 10.000, 4.000, 3.000 İiralık ikrami9*” ler 've 20,000 liralık mükâfat vardır. 4 : pif” bu yeni evlilerin bi 'Y'J biriı'ı: kı.v:ııııılını:: ”b“._ işi tatlıya bağlıyacaktır. ken nikâh memurunu çağırtarak sevgilisi Hanri Bons ile nikâhla- rını kıydırmıştır. Şimdi jüri heyeti